Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Πάνου Κρητικού
13-12-05

REQUIEM

Σενάριο: Pat Mills

Σχέδιο: Olivier Ledroit

 

"In Resurrection we believe in decadence"
Otto Von Todt

Βρισκόμαστε στο Ανατολικό Μέτωπο, το 1944 όπου ο Γερμανός στρατιώτης Heinrich κείτεται νεκρός στο πεδίο της μάχης. Πολύ σύντομα ανακαλύπτει πως η ψυχή του και το ημιαποσυντεθειμένο σώμα του έχουν καταλήξει στο Resurrection, ένα από τα πεδία της κόλασης, όπου οι καταδικασμένες ψυχές ζουν μια δεύτερη, αντίστροφη ζωή, ως δαιμονικά πλάσματα. Εκεί γνωρίζει τον βρικόλακα Otto Von Todt, ο οποίος του εξηγεί τους νόμους και τους κανόνες που διέπουν το πεδίο του Resurrection και ενημερώνει τον Heinrich πως η ενσάρκωση του ως βαμπίρ, του δίνει το δικαίωμα, όπως έδωσε και στον ίδιο χρόνια πριν, να διεκδικήσει μια θέση Vampire Knight. Έπειτα από μια χρονοβόρα και σκληρή εκπαίδευση, ο Heinrich χρίεται ιππότης και αποκτά το κωδικό όνομα Requiem. Ως μέλος, πλέον, της άρχουσας τάξης του κόσμου του, μπαίνει στα μεγάλα σαλόνια των πιο αιμοδιψών μελών της κάστας του και σύντομα βρίσκεται στο επίκεντρο μιας μεγάλης συνομωσίας ανατροπής δυνάμεων αλλά και δέσμιος του δικού του σκοτεινού παρελθόντος, το οποίο αγνοεί και ανακαλύπτει σταδιακά. Και φυσικά μια αγάπη από τα παλιά εμφανίζεται για να του κάνει τη ζωή κόλαση...

Αυτή είναι, εν συντομία, η πλοκή της ιστορίας του REQUIEM, όπως παρουσιάζεται στα τρία, μέχρι στιγμής, άλμπουμ της σειράς που υπογράφει ο γνωστός, από την ένδοξη θητεία του στο 2000 A.D., συγγραφέας Pat Mills. Όσοι έχουν διαβάσει τις ιστορίες που έγραψε για τον Slaine, γνωρίζουν πως ο Mills είναι ειδικός στο να γράφει ιστορίες για απόλυτα αμφιλεγόμενους χαρακτήρες (στην περίπτωση μας, ο Requiem είναι ένας βρικόλακας που στο Β' Παγκόσμιου Πόλεμο πολέμησε ως Ναζί) και να χειρίζεται με μαεστρία αλλά και μεγάλη σκοπτικότητα, το χώρο του φανταστικού. Ο κόσμος του Resurrection είναι ένας κόσμος σκοτεινός και απεχθής, που κατοικείται από κάθε λογής βδέλυγμα της λογοτεχνικής και comic φιλολογίας (βρικόλακες, λάμιες, λυκάνθρωπους, μεταλλαγμένους, ζόμπι, δαίμονες κ.τ.λ.) και όπου η υπερβολή αποτελεί το μέτρο και το κριτήριο της ύπαρξης και της λειτουργίας του. Κάθε σελίδα του comic βρίθει από εικόνες, σύμβολα και συμπεριφορές που καταπατούν κάθε μορφής πολιτική ορθότητα και συνθέτουν ένα πανδαιμόνιο (στην κόλαση βρισκόμαστε εξάλλου) χαρακτήρων και γεγονότων που προηγούνται ενός λουτρού αίματος... ή το διαδέχονται. Ο Δράκουλας, ο Αττίλας, η Κόμισσα Μπάθορυ, ο Ρασπούτιν, ο Αλιστερ Κρόουλυ, ο Νέρων, η οικογένεια Βοργία και αρκετές ακόμη "αμφιλεγόμενες" προσωπικότητες του ιστορικού και μυθολογικού παρελθόντος, παρελαύνουν από τις σελίδες των άλμπουμ και κάνουν αυτό που γνωρίζουν να κάνουν καλύτερα.

Ο Mills από την πλευρά του δίνει μαθήματα ειρωνείας και σαρκασμού μετατρέποντας μια, καθ' όλα σκοτεινή και φανταστική, ιστορία σε λανθάνον φιλοσοφικό σχόλιο περί ανθρώπινης φύσης με πολιτικές προεκτάσεις, αγγίζοντας τα όρια του τραγικωμικού. Χαρακτηριστικό της παραπάνω προσέγγισης είναι το σχόλιο του Otto Von Todt που εξηγεί ότι ο λόγος για τον οποίο οι βρικόλακες αποτελούν την άρχουσα τάξη του Resurrection είναι η "ειλικρίνεια" των μελών της απέναντι στον εαυτό τους, εφόσον σε σχέση με όλους όσους έχουν καταδικαστεί στην Κόλαση, αυτοί είναι οι μόνοι που δεν δίστασαν να εκδηλώσουν τα πάθη και τις αδυναμίες τους ενώ ακόμα βρίσκονταν στη ζωή.

Στο χειρισμό σοβαρών, κατά τα άλλα, θεμάτων με χαλαρή διάθεση, συμβάλουν και οι μεταμοντέρνες αναφορές που γίνονται στο κείμενο. Η στολή του Otto Von Todt παραπέμπει έντονα στον Spawn του Todd McFarlane, η κτηνώδης μεταμόρφωση του Requiem, κατά τη διάρκεια της μάχης, μας θυμίζει το αντίστοιχο wrap-spasm του Slaine ενώ το παρόν δίνουν και ο γλάρος από μπετόν που συνοδεύει τον Τζον Ντιφούλ στη σειρά INCAL (των Jodorowsky/Moebious) ως "the Devil's Dictionary", αλλά και ο King Kong σε αναφορά-έκπληξη. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως παρά το "βιβλικό" σκηνικό της ιστορίας, οι θρησκευτικές αναφορές σχεδόν απουσιάζουν από το κείμενο και αφήνεται να εννοηθεί πως η μεταθανάτια κρίση του εκάστοτε αποθανόντος βασίζεται αποκλειστικά στην ποιότητα της επίγειας ζωής του, ανεξάρτητα από τις όποιες θρησκευτικές του πεποιθήσεις, αν και τελικά αυτό δεν έχει και πολύ μεγάλη σημασία αφού όλοι, ανεξαιρέτως, είναι, στην ουσία τους, αμαρτωλοί οπότε και καταλήγουν στην κόλαση...

Ο Olivier Ledroit, από την πλευρά του, είναι ένας πολύ καλός σχεδιαστής και αυτό φαίνεται σε κάθε σελίδα των άλμπουμ. Το σχέδιο του, άλλοτε καρτουνίστικο και άλλοτε φωτορεαλιστικό, αλλά πάντα έντονα ζωγραφικό, ιδιαίτερα στο σχεδιασμό των ντεκόρ, γεμίζει ολόκληρη τη σελίδα και πολλές φορές, φαίνεται να ξεχειλίζει από τα καρέ. Η σκοτεινή ατμόσφαιρα της ιστορίας επιτείνεται από την κοκκινόμαυρη απόχρωση που "διαθλάτεται" προς τον αναγνώστη αλλά και από τα παστέλ χρώματα που χρησιμοποιεί ο δημιουργός, ενώ η αρχική, ενδεχομένως αρνητική, εντύπωση των υπερβολικά "φορτωμένων" σελίδων, γρήγορα αναιρείται, αφού η υπερβολή του κειμένου αντικατοπτρίζεται και στην εικόνα, δημιουργώντας ένα απόλυτα ομοιογενές αποτέλεσμα.

Η σειρά REQUIEM σίγουρα θα γοητεύσει όσους αρέσκονται στο horror fantasy και όσους είναι εθισμένοι στο παρανοϊκό χιούμορ του 2000 A.D.. Οι fan του Mills δεν θα απογοητευτούν (αν και με τίποτα δεν είναι "Horned God") ενώ όσοι δεν έχουν πρόβλημα με τη συγκεκριμένη θεματολογία μάλλον θα το βρουν ενδιαφέρον. Ούτως ή άλλως: "Death is a game. We’re all here to play..."

 

Collector's Data

Η σειρά REQUIEM δημοσιεύτηκε ως κεντρική ιστορία του περιοδικού HEAVY METAL. Δεν έχει παρουσιαστεί, προς το παρόν, από κάποιο ελληνικό εκδοτικό οίκο. Πιο αναλυτικά:

  • REQUIEM: RESURRECTION, περιοδικό HEAVY METAL, Μάρτιος 2003
  • REQUIEM: GRUESOME DANCE, περιοδικό HEAVY METAL, Μάρτιος 2004
  • REQUIEM: DRACULA, περιοδικό HEAVY METAL, Ιανουάριος 2005

Ένα από τα δημοφιλέστερα comics που έγραψε ο Pat Mills είναι το SLAINE που πρωτοπαρουσιάστηκε στο περιοδικό 2000 A.D.. Για αρκετά χρόνια οι ιστορίες του δημοσιεύονταν σε συνέχειες στο περιοδικό ΑΓΟΡΙ. Η πιο πρόσφατη (και φροντισμένη) παρουσίαση των περιπετειών του, στη χώρα μας, έγινε από την O2H Books, με την κυκλοφορία έξι τευχών SLAINE, μεταξύ 2000 και 2003. Τα τέσσερα τελευταία τεύχη της σειράς περιλαμβάνουν την πολύ καλή ιστορία "The Horned God" και είναι σχετικά εύκολο να βρεθούν.

 



european circus archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi