Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


22-03-07
BATMAN: ARKHAM ASYLUM (A SERIOUS HOUSE ON SERIOUS EARTH)

του Θοδωρή Δημητρόπουλου

Writer:Grant Morrison

Artist: Dave McKean

First Published: 1989 (15th Anniversary Edition: 2005)

Format: Original Graphic Novel

DC Comics

ΙΣΤΟΡΙΑ: Όχι κάτι συγκλονιστικά πρωτότυπο ως ιδέα: (αλλά όλα τα λεφτά είναι στην εκτέλεση.) Οι τρόφιμοι του Arkham καταλαμβάνουν το άσυλο, κρατούν ομήρους όλο το προσωπικό, και σαν αίτημα ζητούν να τους παραδοθεί ο Batman. Έτσι ξεκινάει η πιο εσωτερική περιπέτεια του ανθρώπου-νυχτερίδα, καθώς αναγκάζεται να εισέλθει στο άσυλο χωρίς προστασία, αφήνοντας τον εαυτό του στις ορέξεις των παραφρόνων εγκληματιών. Προκειμένου να καταφέρει να βγει ξανά στον έξω κόσμο θα πρέπει να ανταπεξέλθει σε δοκιμασίες σωματικές (αντιμαχόμενος έναν προς έναν όλους τους εχθρούς του) αλλά κυρίως ψυχολογικές. Την ίδια στιγμή, σε μια σειρά από ιντερλούδια στην κεντρική περιπέτεια του Batman, μας παρουσιάζεται και η ιστορία του ιδρυτή του ασύλου, Amadeus Arkham, ο οποίος προσπαθεί να ξεπεράσει το θάνατο της μητέρας του εγκαινιάζοντας έναν χώρο για τους διαταραγμένους εγκληματίες.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ: Η αίσθηση ότι έτσι πρέπει να είναι κάθε ιστορία του Batman. Όσο κι αν οι urban νουάρ ιστορίες έχουν τη γοητεία τους, η καρδιά του bat-μύθου θα βρίσκεται πάντα στο Arkham. Αξεπέραστος παραμένει ο τρόπος με τον οποίον το άσυλο καταλήγει να συμβολίζει το ανθρώπινο μυαλό: ενώ οι περισσότεροι δημιουργοί που έχουν ασχοληθεί με αυτή την πλευρά του χαρακτήρα, σκιαγραφούν τον Batman ως έναν κοινωνιοπαθή εκδικητή, ο Grant Morrison ζωγραφίζει το ψυχολογικό πορτρέτο του ήρωά του κοιτώντας προς τα μέσα. Εξετάζει την τρέλα του εσωτερικά, και όχι σύμφωνα με την αλληλεπίδρασή του με τον κοινωνικό του περίγυρο. Ο Dave McKean, χάρη στη μοναδική τεχνική του, παρουσιάζει με ιδανικό τρόπο το Arkham, που σε αυτή την ιστορία δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα διαταραγμένο υποσυνείδητο. Οι εικόνες του, μια μείξη κολάζ, ζωγραφικής, σχεδίου και φωτογραφίας, θα μπορούσαν να έχουν ξεπηδήσει κατευθείαν μέσα από τους χειρότερούς μας εφιάλτες.

ΤΙ ΜΑΣ ΕΝΟΧΛΗΣΕ: Το ARKHAM ASYLUM είναι ένα από τα 5 ή 10 αγαπημένα μου δείγματα αυτού του μέσου, και θα πρέπει να πιεστώ πολύ για να βρω κάτι αρνητικό για αυτό. Τι να πω, ότι το lettering κάνει τους διαλόγους δυσανάγνωστους ανά σημεία; Ίσως το μόνο ψεγάδι που θα μπορούσε κάποιος να εντοπίσει, είναι η σχετική αποσύνδεση του Morrison απο τους χαρακτήρες καθώς αφήνεται να χαθεί στους συμβολισμούς του. Φυσικά αυτή είναι η ιστορία που τον ενδιαφέρει να πει, και όχι μια τυπική περιπέτεια όπου ο Batman αντιμάχεται για μια ακόμη φορά τον Joker. Αλλά γεγονός είναι, πως κάποιος αναγνώστης ενδέχεται να νιώσει πως δεν διαβάζει μια ιστορία, παρά μια διατριβή πάνω στις θεωρίες του Jung.

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ: Το βιβλίο ανοίγει με ένα quote από το ALICE IN WONDERLAND, το οποίο δίνει το στίγμα της ιστορίας που θα ακολουθήσει: o Batman αμφισβητεί τον εαυτό του, αναρωτιέται μήπως πράγματι ανήκει στον κόσμο του ασύλου. Αργότερα, ένας χαρακτήρας από το παραμύθι του Lewis Carroll (μια διεστραμμένη εκδοχή του Mad Hatter) του εξηγεί τον συμβολισμό, και τον βγάζει από την αγωνία. Το άσυλο είναι το ίδιο του το μυαλό, και υπό αυτή την έννοια είναι ένα με αυτό. Η περσόνα του Batman δεν είναι παρά το προσωπείο που ο καθένας μας δείχνει προς τα έξω, κι αν το Arkham είναι το μυαλό, τότε οι έγκλειστοι αντιπροσωπεύουν τις διάφορες πτυχές του υποσυνείδητου. Διαμέσου της ιστορίας, ο Batman (τον οποίον ο McKean σχεδιάζει συνεχώς ως τίποτα περισσότερο από μια σκιά) υποχρεώνεται να επιστρέψει στις ρίζες της ψυχοπάθειάς του. Όπως ο ίδιος ο Arkham ζει ξανά και ξανά το θάνατο της μητέρας του, έτσι και ο Batman αναγκάζεται να επισκεφθεί την τραυματική εμπειρία της δολοφονίας των γονιών του. Αντιμετωπίζει τους εφιάλτες του, και μόνο τότε θα μπορεί να ελευθερωθεί από αυτούς, ακριβώς όπως αφήνεται να φύγει από το άσυλο μόνο αφού έχει κατατροπώσει όλους τους αντιπάλους του. Καθώς ο Batman περπατάει μακριά από το Arkham, ο Joker του υπενθυμίζει ότι εκεί έξω βρίσκονται οι πραγματικοί έγκλειστοι, όλοι εκείνοι που καταπιέζουν το υποσυνείδητό τους χάριν ενός ψεύτικου προσωπείου. Το ARKHAM ASYLUM, ένα υποβλητικό αριστούργημα ψυχολογικού τρόμου, αποτελεί το σπουδαιότερο ψυχογράφημα ενός χαρακτήρα που έχουν πιάσει στα χέρια τους όλοι οι μεγάλοι δημιουργοί. Ποτέ ξανά μια απλή μάχη με τον Croc δε σήμαινε τόσα πολλά, σε τόσα επίπεδα.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: Για ένα εξίσου υπόγειο πορτρέτο του Batman, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το BATMAN: THE KILLING JOKE του Alan Moore, ίσως τη μοναδική άλλη ιστορία που σκιαγραφεί τον χαρακτήρα εξίσου συναρπαστικά με το αριστούργημα του Morrison. (Αν πάλι, μισήσατε το ARKHAM ASYLUM, αναζητήστε το BATMAN: HUSH. Πιο straightforward δεν γίνεται.) Αν μαζεύατε το σαγόνι σας από το πάτωμα χάρη στο μεγαλειώδες art του Dave McKean, μη χάσετε το magnum opus του, CAGES. Ακόμη, ανακαλύψτε το υπέροχο παραμύθι MR. PUNCH, γραμμένο από τον Neil Gaiman, ίσως την πιο συναισθηματική δουλειά του McKean. Παρόμοιου ύφους δουλειά του Grant Morrisonείναι το έξοχο MYSTERY PLAY (μια υπνωτιστική παραβολή πάνω στην πάλη του καλού με το κακό), το SEBASTIAN O (ένα ταξίδι στα βάθη του υποσυνείδητου, και τεράστια επιρροή στη δημιουργία του MATRIX) και, περιέργως, το DOOM PATROL, ένα σουρεαλιστικό, ψυχασθενικό, συμβολικό υπερηρωικό έπος διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο έχει γράψει από τότε ο Morrison. Ο συγγραφέας έγραψε ξανά τον Batman στις δεκαετίες που ακολούθησαν, αλλά εστίασε είτε στο υπερηρωικό, είτε στο playboy aspect του χαρακτήρα του, ποτέ ξανά στο ψυχολογικό.



comicdom files archive | email the author
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi