Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


21-09-07
GREEN LANTERN/GREEN ARROW: HARD TRAVELLING HEROES

του Γιώργου Χατζηκωστή

Writer: Dennis O'Neil

Artist: Neal Adams

First Published: 1970-1972 (serialized), 1992 (collected edition)

Format: Ongoing series run (GREEN LANTERN #76-87, 89)

DC Comics


ΙΣΤΟΡΙΑ: Green Lantern - ένας space-cop, με ξεκάθαρη εικόνα του τι είναι καλό και τι κακό. Δεν ερευνά τα βαθύτερα αίτια της παραβατικής συμπεριφοράς, απλώς την καταπολεμά, εργαζόμενος εντός του ήδη υπάρχοντος συστήματος. Δίνει αναφορά στους Guardians of the Galaxy, κατοίκους του πλανήτη Oa και ιδρυτές των Green Lantern Corps, μιας ομάδας τα μέλη της οποίας προέρχονται από όλες τις μεριές του σύμπαντος.

Green Arrow - πρώην εκατομμυριούχος, υπερασπιστής των αδικημένων της κοινωνίας. Η πολιτική συνείδηση που τον διακατέχει, του επιτρέπει να βλέπει τα βαθύτερα αίτια των προβλημάτων του κοινωνικού συνόλου. Επιθυμεί αλλαγές και δραστικές λύσεις σε ότι ταλαιπωρεί την χώρα του.

Παρά τις ολοφάνερες διαφορές τους, που τους οδηγούν πολλές φορές σε έντονες συγκρούσεις, θα καταφέρουν να συνεργαστούν. Μαζί θα ταξιδέψουν στην Αμερική και θα αντιμετωπίσουν όχι συνηθισμένες απειλές, προερχόμενες από κάποιον mad scientist ή έναν super-villain (run of the mill stuff για ανθρώπους του επαγγέλματος τους), αλλά θα έρθουν αντιμέτωποι με την καταστροφή του περιβάλλοντος, το ρατσισμό, τη φτώχεια, τη χαλιναγώγηση του πλήθους και άλλα προβλήματα του σύγχρονού τρόπου ζωής. Μέχρι και η μάστιγα των ναρκωτικών θα τους χτυπήσει στα ύπουλα, από εκεί που δεν την περιμένουν.


TΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ: Superheroes εναντίον πραγματικών, real-life προβλημάτων. Μόνο ένας πραγματικά αφελής, θα πίστευε ότι ένα comic θα μπορούσε να προτείνει λύσεις, σε τόσο καίρια θέματα, όπως αυτά του ρατσισμού και των ναρκωτικών. Ευτυχώς, ο Denny O'Neil μόνο αφελής δεν αποδεικνύεται. Γνωρίζει ότι ο πρωταρχικός ρόλος του Μέσου είναι η ψυχαγωγία, οπότε απλά παρουσιάζει, προσπαθώντας να αφυπνίσει τις συνειδήσεις των νεαρών -τότε- αναγνωστών. Εκφράζεται ελεύθερα, δεν ξεχνά όμως ότι ο ρόλος του είναι αυτός του entertainer, χωρίς ίχνος self-awareness σε αυτό που κάνει. Ο ίδιος, έχοντας βιώσει τις αλλαγές που έφεραν τα θρυλικά 60's και έχοντας εντρυφήσει στο πνεύμα τους, είναι ενήμερος για την πολιτικό-κοινωνική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα του και τη μεταφέρει, με τον τρόπο του, στις σελίδες του comic. Το ευκολότερο για αυτόν, θα ήταν να παρουσιάσει τις απόψεις του, χωρίς να προβάλει κάποιον αντίλογο - να κηρύττει, στην ουσία. Αποφεύγει αυτή την παγίδα, as the smart writer he is, με χρήση σωστού characterization. Ο Hal Jordan (Green Lantern), είναι αυτός που δεν αμφισβητεί, ο πάντα υπάκουος ήρωας, υποχείριο της εξουσίας (στην περίπτωση του, γήινη ή μη) που χτυπάει τα συμπτώματα του προβλήματος, ενώ η ρίζα διαφεύγει της προσοχής του. O Oliver Queen (Green Arrow), είναι το ακριβώς αντίθετό: έχει διορατικότητα, οι απόψείς του μπορούν να χαρακτηριστούν "αριστερές", ο ίδιος μπορεί να θεωρηθεί hippy, ενώ δεν ορκίζεται τυφλή υπακοή σε οποιαδήποτε μορφή εξουσίας. Οι συγκρούσεις μεταξύ των δυο πρωταγωνιστών και οι αντιδράσεις τους στα κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα που συναντούν, είναι το ζουμί του comic. Σωστή, επίσης, και η θέση του O'Neil στο τι αποτέλεσμα έχουν οι πράξεις των ηρώων του, αν δηλαδή επιφέρουν κάποιες ουσιαστικές βελτιώσεις και αλλαγές. Δεν τρέφει αυταπάτες, γνωρίζοντας ότι τέτοια θέματα είναι υπερβολικά περίπλοκα για να λυθούν με ένα μαγικό δαχτυλίδι και βέλη που πάντα βρίσκουν τον στόχο τους.

Αναμφίβολα, τα πιο controversial τεύχη του run, ήταν τα #85 και #86, γνωστά και ως "drug issues". Το ευκολότερο θα ήταν για το ηρωικό πρασινωπό δίδυμο, να βγει στο κυνήγι εμπόρων ναρκωτικών, προσφέροντας ηθικά διδάγματα γενικής φύσεως. Αντιθέτως, ο συγγραφέας δίνει μεγαλύτερο βάρος σε ένα τόσο μείζον θέμα, μετατρέποντας τον sidekick του Green Arrow, Speedy, σε junkie. To characterization λειτουργεί για ακόμη μια φορά, καθώς ο νεαρός Roy δεν παρουσιάζεται ως ένα τρελαμένο πρεζόνι, αλλά ως ένας προβληματισμένος νέος, που βρήκε καταφύγιο και παρηγοριά στις ναρκωτικές ουσίες και τον πλασματικό κόσμο που προσφέρουν. Επίσης, δεν δίστασαν να δείξουν τα απαίσια συμπτώματα που είχε η απόπειρα του Roy να απομακρυνθεί από αυτά - τις γνωστές "χαρμάνες". Για την εποχή του, κάτι παραπάνω από τολμηρό...

Enough with the writing already! Η συνεισφορά του Neal Adams στο σχέδιο είναι ανεκτίμητη! Για πρώτη φορά, οι spandex people έμοιαζαν τόσο αληθινοί, σαν να έχουν θέση στον δικό μας, πραγματικό κόσμο και όχι στις σελίδες ενός comic. Οι φιγούρες του Adams χαρακτηρίζονται από μια φυσική ρευστότητα στις -υποτιθέμενες- κινήσεις τους, ενώ τα πρόσωπα και οι εκφράσεις τους, είναι απόλυτα αληθοφανείς και ρεαλιστικές. Προσθέτω τα εμπνευσμένα layouts, που ανυψώνουν το συνολικό αποτέλεσμα σε δυσθεώρητα ύψη, δημιουργώντας ένα πανέμορφο αισθητικό αποτέλεσμα.


ΤΙ ΜΑΣ ΕΝΟΧΛΗΣΕ: Σχεδόν τέσσερις δεκαετίες μετά την έκδοση αυτών των ιστοριών, η επίδραση του χρόνου πάνω τους, είναι ολοφάνερη. Τα κοινωνικό-πολιτικά θέματα που θιγεί το comic μπορεί να παραμένουν ακόμη επίκαιρα στις μέρες μας, αλλά τίποτα δεν μπορεί να κρύψει το γεγονός ότι αυτά είναι comics μιας άλλης εποχής, που φτιάχτηκαν για εκείνη την συγκεκριμένη εποχή, χωρίς περαιτέρω βλέψεις. Κάποιες από τις αναφορές που γίνονται, ίσως να ξεφύγουν της προσοχής κάποιου δίχως ιδιαίτερη γνώση της χρονικής περιόδου, που αποτέλεσε πηγή επιρροής (όπως για παράδειγμα, η αναφορά στην ομάδα του Charles Manson). Ο χαρακτήρας του John Stewart (κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο #87), παρουσιάζεται ως "angry young black man, with a giant chip on his shoulder", characterization που σήμερα θεωρείτε cliché. Επιπλέον, οι διάλογοι πολλές φορές μοιάζουν βεβιασμένα "hip", στην απόπειρα του O'Neil να πιάσει το πνεύμα της εποχής. Αυτοί οι παράγοντες δε μειώνουν το entertainment value που μπορεί να προσφέρουν αυτές οι ιστορίες, αλλά ίσως στα μάτια των νεότερων αναγνωστών, χωρίς ιδιαίτερη επαφή με τα superhero comics της περιόδου εκείνης (ώστε να έχουν σχηματίσει μια γενική εικόνα για το πώς ήταν αυτά τότε), να φανούν λίγο... camp.


ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ: Η ριζοσπαστική αυτή εξέλιξη, δεν διέφυγε της προσοχής του τύπου της εποχής, ελκύοντας το ενδιαφέρων respectable εντύπων ενημέρωσης, συγκεκριμένα των NEW YORK TIMES, WALL STREET JOURNAL και NEWSWEEK, τα οποία αφιέρωσαν χώρο από την ύλη τους στο GREEN LANTERN/GREEN ARROW. Μέχρι και ο τότε δήμαρχος της Νέας Υόρκης, John V. Lindsay, έστειλε συγχαρητήρια επιστολή προς το comic, με αφορμή τα "drug issues" #85-86. Ξέρετε πολλά comics που έχουν καταφέρει να περάσουν με αυτό τον τρόπο τα νοητά αυτά "σύνορα"; Πέρα, όμως, από τη θετική αυτή αποδοχή, οι O'Neil/Adams κατάφεραν να διευρύνουν τους ορίζοντες των superhero comics, κάνοντας ένα τεράστιο βήμα προς την ωρίμανση τους, ως προς την θεματολογία και την διαμόρφωση των χαρακτήρων. H απόφαση του editor, Julius Schwartz, να δώσει τον τίτλο στα χέρια του, νεαρού τότε, O'Neil, αποδείχθηκε μακροπρόθεσμα σωστή, αν και οι χαμηλές πωλήσεις οδήγησαν τον τίτλο σε cancellation, με το #89 να αποτελεί το τελευταίο τεύχος της σειράς. Unappreciated in its own time, but still a timeless classic.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: Οι O'Neil/Adams, συνέχισαν την συνεργασία τους με τους ίδιους χαρακτήρες, σε back-up ιστορίες που δημοσιεύθηκαν στα FLASH #217-219, 226. Επίσης, συνεργάστηκαν στα BATMAN #232, 234, 237, 243, 244, 245 και 251 καθώς και στα DETECTIVE COMICS #395, 397, 400, 402, 404 και 410, προσθέτοντας στη μυθολογία του Batman κάποιες κλασικές στιγμές και έναν από τους σημαντικότερους του αντιπάλους, τον Ra's al Ghul. Αν θέλετε και άλλα "social issues in superhero comics", αξίζει να ασχοληθείτε με τα AMAZING SPIDER-MAN #96-97 (more drugs!) και το INCREDIBLE HULK #420 (AIDS story).



comicdom files archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi