|
![]() |
10-08-05 ANIMAL MAN (Grant Morrison Era) του Θοδωρή Χιώτη Writer: Grant Morrison DC Comics (Vertigo) |
ΙΣΤΟΡΙΑ: Ο Animal Man, ένας ήσσων υπερήρωας, ζει μια σειρά από περίεργες περιπέτειες που σιγά-σιγά κλονίζουν τα θεμέλια του κόσμου του και εντείνουν ολοένα και περισσότερο την αίσθηση του εξωπραγματικού που χαρακτηρίζει κάθε υπερηρωική αφήγηση. Στο τέλος της ιστορίας ανακαλύπτουμε ποιος είναι ο εγκέφαλος πίσω από όλες αυτές οι περιπέτειες οι οποίες είχαν ως τελικό σκοπό την "ανύψωση" της συνείδησης του κεντρικού χαρακτήρα. Ο Animal Man, ένας χαρακτήρας-τοτέμ, περιφέρεται σε ένα παράδοξο κόσμο όπου τα πάντα αποσυναρμολογούνται: στο αξιομνημόνευτο "Gospel Of The Coyote" (#5) η γοητεία της καρτουνίστικης βίας αποδομείται αφηγηματικά στα εξ ων συνετέθη με χειρουργική ακρίβεια. Οι κλασικότροπες, παραδοσιακές αφηγηματικές τεχνικές των αμερικάνικων comics καταλύονται σταδιακά, όπως σταδιακά καταλύεται και ο κόσμος του ίδιου του χαρακτήρα Buddy -Animal Man- Baker. Η εξέταση-αποδόμηση της πρακτικής της βίας στο χώρο της μυθοπλασίας κορυφώνεται στην (τελικά) βίαιη αποδόμηση του ίδιου του είδους του υπερηρωικού comic στο τελευταίο τεύχος του Morrison (# 26): ο ήρωας έχοντας χάσει όλα τα πράγματα που τον καθορίζουν (την οικογένειά του, τη ψευδαίσθηση του διαχωρισμού ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό αλλά και τη ψευδαίσθηση ότι αυτό που υπάρχει είναι πιο σημαντικό από αυτό που δεν υπάρχει ή από αυτό που δεν θα μπορούσε να υπάρξει) διασχίζει τη γραμμή που διαχωρίζει το δημιουργό από το δημιούργημά του. Στο τελευταίο τεύχος ο Animal Man συναντά τον Grant Morrison όπου και διερευνάται η (απαραίτητα) βίαιη σχέση του δημιουργού απέναντι στο δημιούργημα του αλλά και η πολυσύνθετη σχέση μεταξύ προστάτη και προστατευόμενου. ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ: Ο συνδυασμός σκληρού ρομαντισμού και υπόγειου χιούμορ που διατρέχει τη σειρά από την αρχή της. Σε αυτό βοηθούν ιδιαίτερα και τα μολύβια του Chas Truog: απέριττα και "καθαρά". Επίσης αυτό το οποίο γοητεύει ιδιαίτερα είναι η ασάφεια του "ευτυχισμένου τέλους" του run του Morrison. Όταν το τελευταίο τεύχος, το οποίο αποτελεί ένα υποδειγματικά μετα-νεωτερικό κείμενο, ολοκληρώνεται (και μαζί το run του Morrison) ο δημιουργός έχει αποκαταστήσει τον κόσμο του Animal Man. Το γλυκόπικρο happy end του τεύχους όμως αποκαλύπτει ότι για τον ίδιο τον δημιουργό του κόσμου του Animal Man τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Η αποκατάσταση της πραγματικότητας (και κατά μια έννοια, της δικαιοσύνης) στον κόσμο μας είναι μια φαντασίωση που μπορεί να συμβεί μόνο στο χώρο του φανταστικού, στο χώρο του δημιουργήματος. ΤΙ ΜΑΣ ΕΝΟΧΛΗΣΕ: Οι ιστορίες στα ANIMAL MAN του Morrison είναι ορισμένες φορές αφελείς στους φιλοζωικούς τους προβληματισμούς, κάτι το οποίο φαίνεται να κατάλαβε και ο ίδιος ο συγγραφέας αν κρίνουμε από την αφηγηματική γραμμή του WE3. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ: Ο Grant Morrison ανέλαβε το ANIMAL MAN με αρχικό σκοπό να γράψει μια σειρά για τα δικαιώματα των ζώων, όντας και ο ίδιος φιλόζωωος. Η σειρά, όμως, μεταμορφώθηκε σε κάτι πολύ περισσότερο καθώς έγινε το όχημα για να διερευνηθεί το ζήτημα της άσκησης κάθε μορφής βίας. ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: Του ιδίου συγγραφέα, το πρόσφατο miniseries WE3 εκπληρώνει την υπόσχεση του Morrison στον εαυτό του για μία ιστορία όπου τα ζώα γίνονται θύματα της ανθρώπινης μισαλλοδοξίας και μπλέκονται σε μία ιστορία ωμής βίας και βεβιασμένης εξέλιξης. Το WATERSHIP DOWN του Richard Adams πραγματεύεται μια πολύ παρόμοια ιστορία.
| |
comicdom files archive | email the author back to top | |
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ ![]() Powered by vi |