|
29-03-05 THE DREAMER του Δημήτρη Σακαρίδη Writer/Artist: Will Eisner DC Comics |
|
ΙΣΤΟΡΙΑ: Στα τέλη της δεκαετίας
του '30 η βιομηχανία των comics είναι ακόμη στα σπάργανα. Οι άνθρωποι
που τη χρηματοδοτούν είναι αμφιβόλου ηθικής και συχνά έχουν μπλεξίματα
με το νόμο, ενώ οι λεγόμενοι Editors και Publishers προβάλλουν ως
κύριο προτέρημα την καπατσοσύνη τους και την ικανότητα να βγάζουν
το καλύτερο δυνατό από τους ταλαντούχους -ή και τους λιγότερο ταλαντούχους-
δημιουργούς. Οι περισσότεροι από τους καλλιτέχνες που εργάζονται στα
comics το βλέπουν ως μεταβατικό στάδιο για κάποια πιο «σοβαρή» και
κερδοφόρα δουλειά. Ανάμεσα τους όμως υπάρχουν και ορισμένοι ρομαντικοί
καλλιτέχνες, για τους οποίους τα comics είναι τέχνη. Και είναι αποφασισμένοι
να κάνουν τα πάντα για αυτήν. ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ: Ο Eisner, σε μια απόπειρα να χαρτογραφήσει τη δύσκολη εποχή της απαρχής της comics industry, παρουσιάζει μια μυθιστορία που δανείζεται, ελεύθερα, στοιχεία από τη πραγματικότητα, χωρίς να χάνει ολοκληρωτικά τον fictional χαρακτήρα της και να καταντά βαρετή. Μολονότι χρησιμοποιεί ένα σαφώς πιο «πεζό» τρόπο γραφής στο DREAMER που δεν θυμίζει σε τίποτε το λυρισμό άλλων graphic novels του όπως το CONTRACT WITH GOD ή το THE BUILDING, κατορθώνει να μεταφέρει επαρκώς το κλίμα της εποχής στην οποία διαδραματίζεται η ιστορία. Η ιδέα του να χρησιμοποιήσει πραγματικά πρόσωπα με αλλαγμένα όμως τα ονόματα τους, του δίνει την ελευθερία να «παίξει» λίγο περισσότερο με τους χαρακτήρες και τις προσωπικότητες των ηρώων του. Με βάση αυτά που γνωρίζουμε για τους πρωταγωνιστές του DREAMER, οι «προσωπογραφίες» είναι άκρως ρεαλιστικές, δίχως όμως να λειτουργούν περιοριστικά επάνω στα φανταστικά στοιχεία της ιστορίας. ΤΙ ΜΑΣ ΕΝΟΧΛΗΣΕ: Υπερβολικά σύντομο σε έκταση και φιλοδοξίες, το DREAMER, παρότι παραμένει ένα συναρπαστικό ανάγνωσμα, δεν καταφέρνει να αγγίξει το μεγαλείο των υπόλοιπων σημαντικών comics του θρυλικού δημιουργού. Σε πολλά σημεία, μοιάζει ελαφρώς απολογητικό και καταφεύγει σε αφελείς απόπειρες να δικαιολογήσει τις πρακτικές που επικρατούσαν εκείνη την περίοδο στη βιομηχανία, χωρίς ωστόσο αυτό να μοιάζει απαραίτητο. ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: Σίγουρα δεν πρόκειται για την
κορυφαία δουλειά του Will Eisner. Απέναντι σε comics όπως το CONTRACT
WITH GOD, το DROPSIE AVENUE, το LIFE ON ANOTHER PLANET, το INVISIBLE
PEOPLE, το THE BUILDING ή σε σύγκριση με το αριστουργηματικό run
του δημιουργού στο SPIRIT, μοιάζει εξαιρετικά αδύναμο. Όμως, ακόμη
και η πιο αδύναμη δουλειά ενός δημιουργού σαν τον Eisner είναι σκάλες
ανώτερη από το 99% των comics που έχουν εκδοθεί στην ιστορία του
μέσου. | |
comicdom files archive | email the author | author's profile back to top | |
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |