|
01-03-05 NEW YORK: THE BIG CITY του Ηλία Κατιρτζιγιανόγλου Writer/Artist: Will Eisner DC Comics |
|
ΙΣΤΟΡΙΑ: «Εδώ, έχω αναλάβει την ευθύνη να παρουσιάσω μία σειρά από βινιέτες, δομημένες γύρω από εννέα στοιχεία τα οποία -αν ειδωθούν μαζί- αποτελούν τη δική μου απεικόνιση μίας μεγάλης πόλης... οποιασδήποτε πόλης». Έτσι ξεκινάει ο ίδιος ο Will Eisner την εισαγωγή του στο NEW YORK: THE BIG CITY, ένα graphic novel που στην πραγματικότητα κάθε άλλο παρά αυτό είναι. Μοναδικός κοινός άξονας των εικονογραφημένων αφηγήσεών του, είναι η πόλη. Με τα σιδερένια κάγκελα στους υπονόμους που «καταπίνουν» αντικείμενα και μαζί με αυτά αλλάζουν το ρου της προσωπικής ιστορίας κάποιων ανθρώπων. Με τις σκάλες στις εισόδους των πολυκατοικιών να γίνονται μάρτυρες εγκληματικών πράξεων, να αποχαιρετούν αγαπημένους, να γιορτάζουν επιστροφές, να υποθάλπουν έρωτες και να υπενθυμίζουν τη μοναξιά. Διασχίζοντας την πόλη με το μετρό, οι κάτοικοί της ζουν φαντασιακά ειδύλλια, γίνονται απρόσκλητοι μάρτυρες προσωπικών στιγμών, ανακαλύπτουν την τέχνη του γκράφιτι και αντιδρούν «εκπαιδευμένα» απέναντι στο απροσδόκητο black out. Τα σκουπίδια τρέφουν τις γάτες και τους άστεγους. Η μουσική εναλλάσσεται με το θόρυβο και ο ρυθμός δηλώνει την παρουσία του σχεδόν στα πάντα. Οι πυροσβεστήρες στους δρόμους δεν βοηθούν μόνο στο να σβήνουν φωτιές, αλλά και να δροσίζουν τους κατοίκους των φτωχών συνοικιών από τον λίβα του καύσωνα. Τα παράθυρα γίνονται οθόνες όπου προβάλλονται ανθρώπινες ζωές και οι τοίχοι οριοθετούν πολλά περισσότερα από ό,τι η ίδια η ιδιοκτησία. Και τέλος τα οικοδομικά τετράγωνα: που γεννούν συμμορίες, καταγράφουν τις απιστίες των εραστών και εξοστρακίζουν τους παρείσακτους. ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ: Από πού να αρχίσει κανείς... Από τον κυνισμό, την παρατηρητικότητα και τη σπάνια ενσυναίσθηση που υιοθετεί ο δημιουργός, ανάλογα με το ποιο είναι το θέμα που επιλέγει; Από το λεπτομερέστατο σκηνικό που εκτός από εικόνες κουβαλά μαζί του ήχους, μυρωδιές και οικεία συναισθήματα; Ή από το παλλόμενο, ζωντανό σχέδιο που συχνά υπερκαλύπτει την ανάγκη για λόγια και στέκει απέναντί σου βουβό, φέροντας ταυτόχρονα τόσα νοήματα; ΤΙ ΜΑΣ ΕΝΟΧΛΗΣΕ: Σε σχέση με το ίδιο το comic, τίποτα. Είναι όμως γεγονός ότι ο Eisner εξάντλησε τη θεματική της πόλης σε αρκετά έργα του, αφήνοντας ανεξερεύνητα άλλα είδη στα οποία ενδεχομένως και να είχε μεγαλουργήσει. (έτσι, για να πούμε και κάτι) ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ: Δεν υπάρχει συγγραφέας comics που να έχει ταυτίσει τόσο πολύ το όνομά του με τη Νέα Υόρκη. Και δεν υπάρχει και comic που να έχει γραφτεί για τη Νέα Υόρκη και να ξεπερνά σε ένταση, αλήθεια και ομορφιά, το NEW YORK: THE BIG CITY. Καθώς η πόλη, η γειτονιά, οι δρόμοι και τα κτίρια, αποτελούν αγαπημένες προσφιλείς θεματικές του Eisner... Fuck! Εδώ δεν χωράνε περισπούδαστες αναλύσεις. Απλώς αυτό το comic σε παρασέρνει σε μία απερίγραπτη, σχεδόν μαγευτική δύνη εικόνων! Είναι χαλαρά ένα από τα καλύτερα εικονογραφημένα έντυπα που έγιναν ποτέ... Period! ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: Το INVISIBLE PEOPLE, ιστορίες
ανθρώπων τους οποίους συναντάμε στο δρόμο και συνήθως προσπερνάμε.
Το MINOR MIRACLES όπου η γειτονιά γίνεται το επίκεντρο των μικρών
καθημερινών θαυμάτων. Το THE BUILDING γιατί κάθε κτίριο έχει τα
δικά του φαντάσματα να το συντροφεύουν και να διηγούνται την ιστορία
του. Και τέλος το DROPSIE AVENUE όπου 500 χρόνια αμερικανικής ιστορίας,
καταγράφονται μέσα από τις ζωές των κατοίκων μιας λεωφόρου. Όλα
-φυσικά- του Eisner. | |
comicdom files archive | email the author | author's profile back to top | |
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |