|
interviews archive english |
|
06-10-05 Keith Giffen: Vaudeville Ain't Dead Yet! |
|
Συνέντευξη στους Δημήτρη Σακαρίδη και Σπύρο Ευάγγελο Αρμένη Μετάφραση-Επιμέλεια: Δημήτρης Σακαρίδης Η καριέρα του Keith Giffen στη βιομηχανία των comics πέρασε από όλα τα πιθανά στάδια: προβληματικός πιτσιρικάς που προκαλούσε πονοκεφάλους στους editors του, δημοφιλής superstar που πουλούσε χιλιάδες αντίτυπα με τη δύναμη του ονόματος του και πλέον μπαρουτοκαπνισμένος βετεράνος που γνωρίζει τον κόσμο των comics σαν την παλάμη του. Ένα πράγμα όμως έχει μείνει αναλλοίωτο. Ο Keith Giffen λατρεύει τα comics! Λατρεύει να τα δημιουργεί, να τα διαβάζει, να μιλάει για αυτά. Και αυτή η συνέντευξη το αποδεικνύει.
COMICDOM: Τί σε έκανε να αποφασίσεις να ασχοληθείς με τα comics και πόσο δύσκολο ήταν να εισχωρήσεις στη βιομηχανία; KEITH GIFFEN: Είχα ουσιαστικά αποφασίσει πως ήθελα να κάνω comics από τότε που ήμουν 8 ετών. Θλιβερό, ε; Όσο για το πώς κατάφερα να μπω στη βιομηχανία... ήταν τελικά πολύ εύκολο. Δεν ήμουν όμως έτοιμος για την πειθαρχία που θα χρειαζόταν, ή την πίεση που θα δεχόμουν, ή... Ήταν μια καταστροφή. COMICDOM: Ξεκίνησες στη Marvel, αλλά μετά από λίγα χρόνια "μετακόμισες" στη DC. Τί σε οδήγησε σε αυτήν την κίνηση στην καριέρα σου; KEITH GIFFEN: Η Marvel με έδιωξε. Δεν είπαμε; "Καταστροφή"! COMICDOM: Έγινες διάσημος ως σχεδιαστής στο LEGION OF SUPER HEROES όπου συνεργάστηκες με τον Paul Levitz. Πώς προέκυψε αυτή η δουλειά; KEITH GIFFEN: Ο Mike Barr μου έκανε την πρόταση, αφού είχα αποδείξει πως δεν ήμουν πλέον ο ίδιος καραγκιόζης που τα είχε σκατώσει λίγα χρόνια νωρίτερα. Ο Paul ήταν σύμφωνος (χωρίς να υπάρχει κάποιος προφανής λόγος καθώς είχα κάνει και σε αυτόν ζημιά) και τα υπόλοιπα είναι, λίγο ως πολύ, γνωστά. COMICDOM: Ξέρω πως υπήρξες fan του LEGION από τότε που ήσουν παιδί ακόμη. Πώς ένιωσες όταν ανέλαβες για πρώτη φορά να συμμετέχεις στη δημιουργία του τίτλου; Τα επόμενα χρόνια, παρέμεινες fan ενώ δούλευες στον τίτλο ή πλέον είχες αρχίσει να το βλέπεις απλά ως "δουλειά"; KEITH GIFFEN: Λάτρεψα όλες τις περιόδους που εργάστηκα στο LEGION. Δε σταμάτησα ποτέ να είμαι fan όσο δούλευα στον τίτλο και παραμένω fan ακόμη και σήμερα. COMICDOM: Το run που είχατε μαζί με τον Paul στο LEGION θεωρείται από πολλούς ανθρώπους ως ένα από τα highlights της ιστορίας του τίτλου και το "Great Darkness Saga" είναι πιθανότατα ένα από τα πλέον δημοφιλή υπερηρωικά storylines όλων των εποχών. Εκείνη την εποχή, είχες επίγνωση της δημοτικότητας του τίτλου αλλά και της επιρροής που είχε; KEITH GIFFEN: Μάλλον όχι. Δεν με ένοιαζε ούτε το πόσο δημοφιλής ήταν ο τίτλος ούτε πόσο μπορεί να επηρέασε κάποιους. Το μόνο που με ενδιέφερε ήταν οι δυνατότητες του. Ευτυχώς, το ίδιο ίσχυε και για τον Paul. COMICDOM: Πώς ήταν η συνεργασία σου με τον Paul; KEITH GIFFEN: Απλά άψογη. Κατά κάποιον τρόπο παίρναμε δύναμη ο ένας από τον άλλο. Ήταν μια πραγματική συνεργασία με όλη τη σημασία της λέξης. Όποτε είχα μια ιδέα εκτός προγράμματος, ήξερα πως μπορούσα να την εντάξω στο σκίτσο και ο Paul θα τη συνέχιζε. Το LEGION ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία. COMICDOM: Στις αρχές της δεκαετίας του '80, δημιούργησες ένα από τα πιο δημοφιλή cult χιουμοριστικά comics όλων των εποχών. Μιλάω φυσικά για το AMBUSH BUG. Πώς πρότεινες την ιδέα στη DC; Δεν ξαφνιάστηκες, έστω και λίγο, που συμφώνησαν να το εκδώσουν; KEITH GIFFEN: Έμεινα εμβρόντητος όταν συμφώνησαν να το κάνουν. Πάντα ζητάω κάτι που ξέρω πως δεν πρόκειται να μου δώσουν, μόνο και μόνο για να έχω πάτημα για να παζαρέψω για κάτι που πραγματικά γουστάρω. Όταν με ρώτησαν από τη DC τι θα ήθελα να κάνω μετά το LEGION... Εγώ ήθελα το THRILLER. Πρότεινα, λοιπόν, το AMBUSH BUG, με την προοπτική να "συμβιβαστώ" με το THRILLER. Μοιάζει απίθανο, αλλά έτσι είναι. COMICDOM: Επίσης δημιούργησες το OMEGA MEN, έναν τίτλο που πλέον είναι μια απλή αναφορά στην ιστορία των comics, αλλά στον οποίο πρωτοεμφανίστηκε ο Lobo. Από πού πήρες την έμπνευση για αυτόν τον χαρακτήρα και γιατί πιστεύεις πως έχει τόσο μεγάλη πέραση στο κοινό; KEITH GIFFEN: Ο Marv Wolfman δημιούργησε το OMEGA MEN. Εγώ απλά ανέλαβα να σχεδιάσω τον τίτλο. Ο Lobo ήταν ένας χαρακτήρας που υπήρχε μέσα στο μυαλό μου από το δημοτικό. Το αρχικό όνομα που του είχα δώσει ήταν Lunatic, αλλά αυτό το όνομα άνηκε στη Marvel και έτσι ο Slifer (editor's note: ο Roger Slifer ήταν ο editor του τίτλου) τον ονόμασε Lobo. Όσο για τη δημοτικότητα του; Δεν έχω ιδέα. Ζοφερές, κρυφές επιθυμίες; Το σύνδρομο των κακών παιδιών; Εδώ που τα λέμε, ποιός μπορεί να αντισταθεί σε ένα καλό χυδαίο ανέκδοτο; COMICDOM: Μετά ήρθε το revamp του JUSTICE LEAGUE. Έχουμε όλοι ακούσει κάποιες ξεκαρδιστικές ιστορίες για το πώς πήρες τη δουλειά, πρήζοντας τον Helfer κ.λπ. (Ο Andy Helfer ήταν ο editor στον οποίο ανέθεσε η DC να αναγεννήσει το JUSTICE LEAGUE). Για ακόμη μια φορά, δεν σε εξέπληξε το γεγονός του ότι αποφάσισαν να προχωρήσουν με αυτόν τον τίτλο, με το υπερβολικά χιουμοριστικό, σχεδόν σατιρικό στιλ, ειδικά μάλιστα, σε μια περίοδο που τα grim 'n' gritty comics ήταν αυτά που έκλεβαν την παράσταση; KEITH GIFFEN: Πιστέψαμε πως οι καριέρες μας είχαν τελειώσει. Δεν είπαμε ποτέ στη DC πως σκοπεύαμε να κάνουμε το comic, χιουμοριστικό. Ήμασταν βέβαιοι πως το χιούμορ θα ήταν η καταδίκη μας. Τόσα ξέραμε. COMICDOM: Δεχτήκατε καθόλου πιέσεις, όσο καιρό δουλεύατε στο JUSTICE LEAGUE, από τους "ανώτερους" σας, να αλλάξετε το ύφος του comic; KEITH GIFFEN: Μια στο τόσο. Κυρίως από editors. COMICDOM: Πως προέκυψε η συνεργασία με τον J.M. DeMatteis; Εκείνη την εποχή έμοιαζε περίεργη επιλογή, καθώς οι περισσότερες δουλειές που είχε κάνει δεν ήταν χιουμοριστικές. Τουλάχιστον όχι στο στιλ του JUSTICE LEAGUE - το δικό του ήταν λίγο πιο... χαμηλών τόνων. KEITH GIFFEN: Η επιλογή ήταν του Andy Helfer. Το πώς έφτασε από τον DeMatteis στον Giffen είναι ένα από τα μεγάλα μυστήρια της ιστορίας. COMICDOM: Υπήρξαν ποτέ κάποιες ιδέες που είχατε στη διάρκεια του run σας στο JUSTICE LEAGUE που απορρίφθηκαν από τους editors επειδή ήταν πολύ "τραβηγμένες"; KEITH GIFFEN: Ναι. Η JLA καταλήγει στην κόλαση και οι Beetle και Booster πρέπει να παίξουν Twister για τις ψυχές των μελών της ομάδας. Ο Andy το απέρριψε λέγοντας πως ήταν τραβηγμένο απ' τα μαλλιά. Δύο μήνες μετά, το BILL AND TED'S BOGUS ADVENTURE βγήκε στις αίθουσες... COMICDOM: Υπήρχαν κάποιοι χαρακτήρες που δεν σας επέτρεπαν να "αγγίξετε" και να χρησιμοποιήσετε στον τίτλο; KEITH GIFFEN: Τους δημοφιλείς. COMICDOM: Τίνος απόφαση ήταν να σκοτώσετε το χιουμοριστικό JUSTICE LEAGUE την πρώτη φορά; KEITH GIFFEN: Ο J.M. και εγώ είχαμε πλέον βαρεθεί και φύγαμε. Όταν φύγαμε, το comic ήταν ακόμη σχετικά αστείο. Τα όσα συνέβησαν μετά δεν είναι δική μας υπόθεση. COMICDOM: Το 1989 έγινες ο άνθρωπος που οι παλιοί fans του LEGION λάτρευαν να μισούν. Υποθέτω πως η ιδέα για το "5 Χρόνια Αργότερα" ήταν δική σου. Ποιές ήταν οι αρχικές αντιδράσεις από τους editors όταν το πρότεινες; KEITH GIFFEN: Στην DC συμφώνησαν πλήρως. Η λογική βασιζόταν στο ότι ήθελα ριζικές αλλαγές στο status quo των United Planets, αλλά παράλληλα δεν ήθελα να "ξεσκίσω" το run του Paul. Προχώρησα λοιπόν το comic πέντε χρόνια για να αφήσω ανέγγιχτο το run του Paul. Δεν ήξερα όμως... COMICDOM: Ποιός ακριβώς ήταν ο στόχος σου με τον καινούργιο τίτλο LEGION; Σίγουρα ήταν πιο "ώριμο" (παρ' όλο που η συγκεκριμένη λέξη παρεξηγείται συχνά στο χώρο των comics) και πολύ πιο σκοτεινό από πλευράς ύφους και θεματολογίας. Μετά από τις αρχικές αντιδράσεις των fans που δεν ήταν τόσο θετικές όσο -προφανώς- θα ήλπιζες, τί σκέψεις έκανες σχετικά με τον τίτλο; KEITH GIFFEN: Δεν ξέρω αν στόχευα σε κάτι συγκεκριμένο. Απλά είχα κάποιες ιστορίες που ήθελα να πω και μια αρκετά καλή αντίληψη του πώς ήθελα να τις πω. Οι αντιδράσεις των fans ήταν, πάνω-κάτω, μοιρασμένες. Οι hardcore fans μας μισούσαν, ενώ οι υπόλοιποι αναγνώστες μας ανέχονταν. Μου φτάνει αυτό. COMICDOM: Μετά από λίγα μόλις τεύχη, αλλάξατε ένα μεγάλο κομμάτι του continuity του LEGION, με την ένταξη της Laurel Gand και το πώς συνδεόταν αναδρομικά με την υπόλοιπη Ιστορία του τίτλου, παίρνοντας ουσιαστικά τη θέση της Supergirl. Πως σου προέκυψε αυτή η ιδέα (αν ήταν, φυσικά, δική σου); KEITH GIFFEN: Οι αλλαγές έγιναν εξαιτίας μιας πολιτικής που μας απαγόρευε να συμπεριλάβουμε οποιονδήποτε χαρακτήρα από το μύθο του Superman στο LEGION. Όχι μόνο από κει και πέρα, αλλά αναδρομικά επίσης. Με αυτό ως δεδομένο, ξεκινήσαμε μια απονενοημένη προσπάθεια να σώσουμε όσο μεγαλύτερο μέρος από την Ιστορία του LEGION γινόταν. Δεν τα καταφέραμε σε όλες τις περιπτώσεις. COMICDOM: Όταν κάποιος διαβάζει τη δουλειά σου, είναι προφανές πως υπάρχουν δύο πολύ διαφορετικές στιλ του "συγγραφέα Keith Giffen". Το χιουμοριστικό, όπως αυτό φαίνεται από τα JUSTICE LEAGUE, AMBUSH BUG και LOBO και το πιο σκοτεινό που χρησιμοποίησες στο LEGION (στην περίοδο του "5 Years Later") ή στο THANOS που έκανες πριν λίγα χρόνια για τη Marvel. Πως κατορθώνεις να εξισορροπείς τα δύο αυτά στιλ; KEITH GIFFEN: Το κάθε project απαιτεί διαφορετική προσέγγιση. Τα δύο αγαπημένα μου είδη είναι το χιούμορ και ο τρόμος, οπότε εννιά φορές στις δέκα, είτε το ένα είτε το άλλο υπαγορεύουν το ύφος. COMICDOM: Έχεις επίσης και δύο ιδιότητες ως δημιουργός. Αυτή του συγγραφέα και αυτή του σχεδιαστή. Ποιά από τις δύο προτιμάς; KEITH GIFFEN: Αυτή του συγγραφέα. Είναι πολύ πιο εύκολο να δακτυλογραφήσεις την πρόταση "CHARGE OF THE LIGHT BRIGADE" παρά να σχεδιάσεις αυτό που περιγράφει. COMICDOM: Υπάρχουν κάποιοι συγγραφείς ή σχεδιαστές που θα ήθελες να συνεργαστείς μαζί τους (εννοώ, "πραγματικά θα ήθελες") KEITH GIFFEN: Εννοείται! Με τον Ringo (Mike Wieringo), την (Amanda) Conner, τον (Geoff) Johns, τον (Brian) Bendis... είναι ατελείωτη η λίστα... COMICDOM: Μετά από το FORMERLY KNOWN AS THE JUSTICE LEAGUE και τη συνέχεια του στο JLA: CLASSIFIED, φαντάζομαι πως δεν πρόκειται να ξαναδούμε άλλες "bwah-ha-ha" ιστορίες στο άμεσο μέλλον. Αισθανθήκατε καθόλου πικραμένοι από τον τρόπο που η DC χειρίστηκε το θέμα του δεύτερου limited series που "υποβιβάστηκε" σε απλό storyline σε έναν "δεύτερο" τίτλο, ή από το γεγονός του ότι κάποιοι από τους "δικούς σας" χαρακτήρες σκοτώθηκαν, βιάστηκαν ή ακρωτηριάστηκαν και αυτοί που απομένουν αλλάζουν ύφος (αν τελικά απομείνει κανείς μέχρι το τέλος του CRISIS); Με λίγα λόγια, η DC τα έχει βάλει μαζί σου; KEITH GIFFEN: Καμία πικρία, κανένας θυμός. Με τον J.M. είχαμε ήδη αποφασίσει πως το "I Can't Believe It's Not The Justice League" θα ήταν το τελευταίο μας story με αυτούς τους χαρακτήρες. Πάντως το "bwah-ha-ha" ζει και βασιλεύει στις σελίδες του HERO SQUARED και του DEFENDERS, οπότε το vaudeville δεν έχει πεθάνει ακόμη. Όσο για το αν η DC τα έχει βάλει μαζί μου: μόνο ο Didio... μόνο ο μεγάλος μου εχθρός Dan Didio... (Ο Keith προφανώς αστειεύεται, καθώς στο διάστημα που μεσολάβησε από την ημέρα που δόθηκε αυτή η συνέντευξη, έχει ανακοινωθεί πως θα συμμετέχει στο "52", ένα από τα πιο "δυνατά" CRISIS-related projects που θα κυκλοφορήσει τον επόμενο χρόνο. Και ναι, καθυστερήσαμε οικτρά μέχρι να δημοσιεύσουμε αυτή τη συνέντευξη - συγνώμη, Keith...) COMICDOM: Φαίνεται πως βρήκατε ένα νέο τσούρμο χαρακτήρων για να παίζετε στο καινούργιο DEFENDERS της Marvel. Πως προέκυψε αυτή η δουλειά; KEITH GIFFEN: Ρίξαμε την ιδέα στη Marvel και αυτοί μας πίστεψαν όταν τους είπαμε πως δεν θα παραφερθούμε. Στην πραγματικότητα, ο Andy Schmidt κυνήγησε αυτό το project. Ε, Andy! Σ' ΕΠΙΑΣΑ! COMICDOM: Γιατί επιλέξατε αυτό το συγκεκριμένο cast χαρακτήρων για το DEFENDERS και όχι, ας πούμε, αυτούς που είχε ο J.M. στο δικό του run στον τίτλο; KEITH GIFFEN: Έλα τώρα... Δικαιούμαστε μια προσπάθεια με τα μεγάλα ονόματα. Εντάξει... o Dan Slott είχε ήδη απαιτήσει την Squirrel Girl και ο Bendis είχε κλείσει την Night Nurse, οπότε έπρεπε να βολευτούμε με ότι υπήρχε διαθέσιμο. COMICDOM: Αυτή είναι πιθανότατα μια ηλίθια ερώτηση, αλλά θα την κάνω έτσι κι αλλιώς (πόσο συχνά κουβεντιάζει κανείς με τον Keith Giffen;). Στο πρώτο τεύχος του DEFENDERS, υπάρχουν αστεία σχόλια στα credits για όλους τους συντελεστές του comic, εκτός από τον Joe Quesada. Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος για αυτό; KEITH GIFFEN: Ο Joe έχει διασυνδέσεις... καταλαβαίνεις τι εννοώ... COMICDOM: Έχεις άλλα μελλοντικά σχέδια στη Marvel; KEITH GIFFEN: Φυσικά. Το DRAX και το HOWLING COMMANDOS, καθώς και κάποια ακόμη πράγματα που αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να αναφέρω. (είμαστε βέβαιοι πως αυτά τα πράγματα που "δεν μπορεί να αναφέρει" έχουν ήδη ανακοινωθεί, αλλά αισθανόμαστε ήδη αρκετά άσχημα για την καθυστέρηση της δημοσίευσης αυτής της συνέντευξης, οπότε δεν θα ψάξουμε να μάθουμε ποια είναι) COMICDOM: Πες μας λίγα λόγια για το HERO SQUARED. Πώς συλλάβατε την ιδέα για αυτό το comic και ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια. KEITH GIFFEN: Το comic προέκυψε με τον συνηθισμένο τρόπο. Έχω εγώ κάποια ψήγματα μιας ιδέας και παίρνω τηλέφωνο τον J.M. για να μου πει τι ακριβώς σκέφτομαι. Τα σχέδια μας για το μέλλον περιλαμβάνουν ένα mini-series, πιθανώς ένα ongoing, την κατάκτηση του κόσμου και το κουτούπωμα της Jenna Jameson. (Ναι, καλά! Λες και όλοι εσείς που διαβάζετε αυτή τη συνέντευξη δεν ξέρετε ποιά είναι η Jenna Jameson) COMICDOM: Πώς προέκυψε το deal με την Tokyopop για το I LUV HALLOWEEN; Τους πρότεινες εσύ την ιδέα ή έκαναν αυτοί πρώτοι την προσέγγιση; KEITH GIFFEN: Με προσέγγισαν αυτοί με την ιδέα του Ben Roman και μετά με άφησαν ανεξέλεγκτο για να κάνω τις συνήθεις ζημιές. COMICDOM: Τι comics διαβάζεις αυτόν τον καιρό; KEITH GIFFEN: Εμμμ... Δυστυχώς, μόνο αυτά στα οποία πρέπει να δουλέψω. Αγαπημένα μου comics από το παρελθόν είναι το DOMU, το πρώτο SIN CITY, το DISTANT SOIL, το SAVAGE DRAGON (όποτε το πετυχαίνω), το THRILLER, το MARS και κάποια ακόμη που αυτή τη στιγμή μου διαφεύγουν. COMICDOM: Κάποια άλλα "καυτά" σχέδια σου που θα έπρεπε να γνωρίζουμε; KEITH GIFFEN: Δεν σας είπα για αυτό με τη Jenna Jameson;
|
|
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |