|
interviews archive english |
|
30-11-05 Robert Kirkman: It All Comes Down To Luck |
|
Συνέντευξη στους Γιάννη Αγαπίου, Γιάννη Κουρουμπακάλη και Νίκο Λάμπρη Μετάφραση-Επιμέλεια: Δημήτρης Σακαρίδης Ένας από τους νέους συγγραφείς comics που έχουν καταφέρει σε πολύ μικρό διάστημα να αφήσουν έντονα το στίγμα τους στο αμερικανικό mainstream είναι ο Robert Kirkman. Πρέπει να το παραδεχτείτε πως πριν από πέντε χρόνια δεν γνωρίζατε καν το όνομα του, ενώ σήμερα, το πιθανότερο είναι πως διαβάζετε τουλάχιστον έναν από τους 15,3 εκατομμύρια τίτλους που γράφει κάθε μήνα. Μπορεί να σας ιντριγκάρει το post-apocalyptic melodrama του WALKING DEAD, να βρίσκετε συναρπαστικά τα re/de-construction υπερηρωηλίκια του INVINCIBLE ή απλά να πιστεύετε πως το MARVEL TEAM-UP τα σπάει, πάντως σίγουρα έχετε να πείτε μια καλή κουβέντα για κάποια δουλειά του Kirkman. Το ίδιο και εμείς...
COMICDOM: Πότε αποφάσισες να γίνεις συγγραφέας comics και πως αντέδρασαν σε αυτή σου την απόφαση οι φίλοι και η οικογένεια σου; ROBERT KIRKMAN: Το αποφάσισα μόλις είχα σχεδιάσει το πρώτο μου comic και αφού κατάλαβα πως δεν πρόκειται ποτέ να γίνω αρκετά καλός για να ασχοληθώ επαγγελματικά με το σχέδιο. Μόλις αφοσιώθηκα στο γράψιμο, τα πράγματα βελτιώθηκαν αισθητά. Οι γονείς μου συμπαραστέκονται πάντα. Δε νομίζω, όμως, πως έχουν καταλάβει τι ακριβώς επάγγελμα κάνω. COMICDOM: Με ποιόν τρόπο προσπάθησες να μπεις στη βιομηχανία; Έστειλες δείγματα της δουλειάς σου σε μεγάλες εταιρίες ή είχες αποφασίσει από την αρχή να εκδώσεις μόνος σου; ROBERT KIRKMAN: Από την αρχή ήθελα να ασχοληθώ με το self-publishing. Έστειλα, όμως, μερικά δείγματα του BATTLE POPE, ΑΦΟΥ είχα ήδη ξεκινήσει τον τίτλο, για να δω αν θα μπορούσα να ΑΠΟΦΥΓΩ το self-publishing. Γνώριζα πώς θα ήταν δύσκολο να εκδώσω το BATTLE POPE μόνος μου, αλλά μετά από αρκετές απορρίψεις, ήξερα πως δεν είχα άλλη επιλογή. COMICDOM: Το BATTLE POPE και το REAPER ήταν (αν δεν κάνω λάθος) οι δύο πρώτες δουλειές σου. Και τα δύο comics έχουν μια αρκετά cult αισθητική, αν και διαφέρουν πάρα πολύ από πλευράς αφηγηματικής τεχνικής. Έχοντας συμπληρώσει πλέον μια επιτυχημένη και ιδιαίτερα ελπιδοφόρα καριέρα πέντε περίπου ετών, πως σου φαίνονται αυτές οι δύο δουλειές όταν τις ξανακοιτάζεις; ROBERT KIRKMAN: Το REAPER ήρθε αρκετά αργότερα (ΟΚ, κάναμε μαλακία). Μετά το BATTLE POPE, έκανα τα SUPERPATRIOT, TECH JACKET, INVINCIBLE, SPACE ACE, MASTERS OF THE UNIVERSE, TALES OF THE REALM, CAPES, BRIT, THE WALKING DEAD, CLOUDFALL και μετά έκανα το REAPER (ΟΚ, κάναμε μεγάλη μαλακία!!!). Παρ' όλα αυτά, είμαι περήφανος και για τους δύο τίτλους. Νομίζω πως το REAPER ήταν μια εξαιρετική ιδέα του Cliff Rathburn (σχεδιαστής του REAPER) και πέρασα πολύ όμορφα βοηθώντας στην πραγματοποίηση της. Νομίζω πως είναι ένα πολύ ωραίο comic. Το BATTLE POPE είναι απλά και ξεκάθαρα διασκεδαστικό. Το σκίτσο είναι λίγο ακατέργαστο σε κάποια σημεία, αλλά ακόμη πιστεύω πως είναι ένα ποιοτικό comic. Κατά τη διάρκεια των δεκατεσσάρων τευχών του, έμαθα να γράφω. Μου αρέσει να κοιτάζω ξανά αυτές τις παλιές δουλειές. COMICDOM: Πως συνέλαβες την ιδέα για το WALKING DEAD; Σου άρεσαν πάντα οι ιστορίες με zombies; ROBERT KIRKMAN: Πάντα λάτρευα τις ταινίες με zombies... και πάντα νευρίαζα όταν τελείωναν. Το WALKING DEAD είναι η το zombie movie που δεν τελειώνει ποτέ. Ήθελα να ακολουθήσω μια ομάδα ανθρώπων μέσα σε έναν κόσμο γεμάτο ζωντανούς-νεκρούς για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτή ήταν η κεντρική ιδέα. COMICDOM: Παρ' όλο που το WALKING DEAD μοιάζει με την πρώτη ματιά να είναι μια ακόμη ιστορία με zombies, γίνεται πολύ γρήγορα αντιληπτό πως είναι κάτι πολύ περισσότερο. Κατά την άποψη μου, μιλάει περισσότερο για τους ανθρώπους και το πώς προσαρμόζονται και αντιδρούν σε δυσάρεστες ή επικίνδυνες συνθήκες. Μερικές φορές μοιάζει λίγο με ψυχαναλυτική μελέτη. Ήταν αυτή η πρόθεση σου από την αρχή, ή απλά ξεκίνησες θέλοντας να διηγηθείς μια καλή ιστορία για το τέλος του κόσμου; ROBERT KIRKMAN: Δεν το ξεκίνησα με την πρόθεση να κάνω ψυχανάλυση... αλλά προσπάθησα να περάσω πολύ γρήγορα από το "ήρθε το τέλος του κόσμου" στο "και τι κάνουμε τώρα;". Αυτό που ήθελα από την αρχή ήταν να εξερευνήσω τους χαρακτήρες. COMICDOM: Είναι "ανοιχτή" σειρά ή υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο τέλος κάποια στιγμή στο μέλλον; ROBERT KIRKMAN: Υποτίθεται πως είναι ανοιχτή. Έχω κάποιο τέλος στο μυαλό μου, αλλά δεν σκοπεύω να το κάνω για πολύ καιρό ακόμη. COMICDOM: Τα πρώτα τεύχη του INVINCIBLE έδειχναν πως πρόκειται για ένα υπερηρωικό comic με "Silver Age" αισθητική, αλλά μετά ήρθε η "μεγάλη αποκάλυψη" που ξάφνιασε τους αναγνώστες και άλλαξε σχεδόν τα πάντα γύρω από την ιστορία. Από εκείνη τη στιγμή και μετά, το comic πλησίασε πολύ περισσότερο τη μοντέρνα αισθητική και νοοτροπία. Ήταν μια συνειδητή επιλογή από μέρους σου; Είχες σχεδιάσει από την αρχή να "παραπλανήσεις" τους αναγνώστες και μετά να τους ξαφνιάσεις; Σε αυτή την περίπτωση, δεν πιστεύεις πως υπήρχε πολύ μεγάλο ρίσκο, από την άποψη του ότι μπορεί να προσέγγιζες διαφορετικό κοινό στην αρχή από αυτό που θα "έπρεπε"; ROBERT KIRKMAN: Το είχα σχεδιάσει έτσι από την αρχή και φυσικά, το ρίσκο υπήρχε - αλλά δεν μπορείς να κάνεις τίποτε αν δε ρισκάρεις και λίγο. Νομίζω πως οι περισσότεροι αναγνώστες θεωρούσαν πως το comic δεν είχε βάθος πριν από την αποκάλυψη. Στην τελική, όλα βγήκαν σε καλό. COMICDOM: Πως προέκυψε η θέση του συγγραφέα στο MARVEL TEAM-UP; ROBERT KIRKMAN: Ο editor της Marvel, Tom Brevoort γούσταρε τη δουλειά μου στο INVINCIBLE και απλά με πήρε τηλέφωνο μια μέρα και μου πρόσφερε τη δουλειά. COMICDOM: Τα περισσότερα team-up comics συνήθως δεν είναι καθόλου ρεαλιστικά από πλευράς ιστοριών (φυσικά, η έννοια "καθόλου ρεαλιστικά" φαντάζει κάπως περίεργη όταν μιλάμε για υπερηρωικά comics, καθώς ουσιαστικά, είναι όλα "μη ρεαλιστικά" από τη σύλληψη τους, αλλά τέλος πάντων...). Τις περισσότερες φορές, οι συμπεριφορές των χαρακτήρων και το interaction μεταξύ τους είναι εντελώς λάθος, καθώς βρίσκονται σε καταστάσεις που δεν είναι "φυσιολογικές" για αυτούς. Εσύ, παρ' όλα αυτά, μοιάζεις να έχεις βρει τη μαγική συνταγή, καθώς καταφέρνεις να χτίζεις με άνεση όλα αυτά τα περίεργα και ασυνήθιστα "ζευγάρια" στο MARVEL TEAM-UP, χρησιμοποιώντας τους χαρακτήρες σε ιστορίες που συνδυάζουν χιούμορ, μυστήριο, μαζικές καταστροφές και "κλασικά υπερηρωηλίκια" και κάνοντας απολύτως διασκεδαστικά team-up comics. Πιστεύεις πως "το 'χεις στο αίμα σου" ή υπάρχει κάποια ειδική μέθοδος που χρησιμοποιείς για να το πετύχεις; ROBERT KIRKMAN: Στο MARVEL TEAM-UP ξεκίνησα με τη σκέψη πως για να λειτουργήσει ένα team-up comic σε κάθε τεύχος, πρέπει η όλη φάση να είναι λίγο χαζοχαρούμενη, αλλιώς το ίδιο το comic θα καταλήξει να μοιάζει εντελώς ηλίθιο. Όταν λέω "χαζοχαρούμενη" εννοώ βασικά "εξωφρενική". Ο λόγος που κάθε φορά οδηγεί τους χαρακτήρες να συνεργάζονται πρέπει να έχει μια δόση λογικής, αλλά μπορεί σε ένα βαθμό να είναι και λίγο γελοίος, καθώς η όλη ιδέα μιας Νέας Υόρκης γεμάτης με χιλιάδες υπερήρωες είναι, ούτως ή άλλως γελοία. Προσπαθώ απλά να διασκεδάζω γράφοντας τον τίτλο και να το κάνω όσο πιο διασκεδαστικό γίνεται και για τους αναγνώστες. COMICDOM: Πόσο εύκολο ήταν να πείσεις τη Marvel να σε αφήσει να εμφανίσεις χαρακτήρες από το INVINCIBLE στο MARVEL TEAM-UP; Πως ακριβώς πραγματοποιήθηκε αυτή η συμφωνία; ROBERT KIRKMAN: Ήταν πολύ απλό. Τους ρώτησα, συμφώνησαν, υπογράψαμε τα απαραίτητα χαρτιά και λίγους μήνες μετά, το comic βγήκε στα ράφια. COMICDOM: Πόσο καιρό σκοπεύεις να μείνεις στον τίτλο; Μπορείς να μας δώσεις κάποια στοιχεία για μελλοντικές ιστορίες και χαρακτήρες; ROBERT KIRKMAN: Θα μείνω στον τίτλο για αρκετό καιρό ακόμη. Η επόμενη ιστορία θα λέγεται "League Of Losers" και θα πρωταγωνιστούν χαρακτήρες που έχουμε να τους δούμε από τα 90's όπως οι Sleepwalker, Darkhawk, Speedball, Dagger και Terror, Inc. COMICDOM: Φαίνεται πως ανήκεις σε μια μικρή ομάδα δημιουργών που έχουν καταφέρει να διατηρήσουν οικονομικά βιώσιμους creator-owned τίτλους. Ποιό είναι το μυστικό σου; ROBERT KIRKMAN: Η τύχη. Νομίζω πως τελικά από εκεί πηγάζουν όλα. COMICDOM: Εκτός από τις προσωπικές, creator-owned δουλειές σου, έχεις συνεργαστεί σχεδόν αποκλειστικά με την Marvel. Τι σου προσφέρουν που δεν θα μπορούσες να βρεις σε άλλες εταιρίες; Θα μπορούσες να φανταστείς τον εαυτό σου να δουλεύει στη DC στο μέλλον; ROBERT KIRKMAN: Δεν έχω κάποιο πρόβλημα να συνεργαστώ με τη DC στο μέλλον. Η Marvel, όμως, με προσέγγισε πρώτη και είμαι πιστός σε αυτήν. Μεγάλωσα διαβάζοντας comics της Marvel γιατί όταν ήμουν παιδί, αυτά έβρισκα. Δεν ασχολήθηκα με τη DC πριν το Γυμνάσιο και έτσι δεν ξέρω τόσο καλά τους χαρακτήρες της. Λατρεύω τη Marvel και είμαι πολύ ευτυχισμένος που είμαι εδώ. COMICDOM: Παρ' όλο που είμαι fan της πρόσφατης μόδας που θέλει τα comics γραμμένο με τρομερά πολύπλοκο τρόπο, μερικές φορές ξαφνιάζομαι από το απόλυτα ευθύ στιλ γραψίματος που έχεις (αυτό το λέω ως φιλοφρόνηση, για να μην υπάρχουν αμφιβολίες). Πιστεύεις πως αυτό μπορεί να είναι το κλειδί (ή ένα από τα κλειδιά) της επιτυχίας σου; Πόσο σημαντικό πιστεύεις πως είναι για ένα συγγραφέα να έχει το δικό του ξεχωριστό στιλ για να φτάσει στην επιτυχία; ROBERT KIRKMAN: Πάρα πολύ σημαντικό! Στην τελική, είμαστε απλά ονόματα. Η δουλειά ενός καλλιτέχνη έχει άμεσο οπτικό αντίκτυπο. Αν η δουλειά ενός συγγραφέα είναι όπως όλων των άλλων, ποιό είναι το νόημα; Δηλαδή, πρέπει να υπάρχει κάποια διαφοροποίηση, αλλιώς θα χαθείς μέσα στο πλήθος. COMICDOM: Διαλέγεις προσωπικά τους συνεργάτες σου; Ποιά στοιχεία ζητάς από έναν καλλιτέχνη για να συνεργαστείς μαζί του; ROBERT KIRKMAN: ΤΑΛΕΝΤΟ και κάποια μορφή πρωτοτυπίας. Συνήθως επιλέγω αυτούς που μου αρέσουν προσωπικά. Το να μην είναι εντελώς μαλάκες βοηθάει, φυσικά. Μέχρι στιγμής, ήμουν τυχερός. COMICDOM: Υπάρχουν καλλιτέχνες που θα "πέθαινες" να συνεργαστείς μαζί τους; ROBERT KIRKMAN: Αμέτρητοι! Ed McGuiness, Sal Buscema, Erik Larsen, Walt Simonson, Joe Quesada, Rob Haynes, Jason Pearson, Dave Johnson, Geoff Darrow, Frank Miller, Stuart Immonen και χιλιάδες άλλοι που αν τους αναφέρω, αυτή θα γίνει η μεγαλύτερη απάντηση όλων των εποχών. COMICDOM: Υπάρχουν κάποιοι χαρακτήρες μεγάλων εταιριών που θα ήθελες να δοκιμάσεις να γράψεις κάποια στιγμή; ROBERT KIRKMAN: Με το MARVEL TEAM-UP έχω την ευκαιρία να κάνω όσους πραγματικά ήθελα. Θα ήθελα να κάνω ένα μεγάλο run σε τίτλο του Spider-Man κάποια στιγμή και θα γούσταρα πολύ να γράψω τη solo σειρά του Wolverine για μεγάλο διάστημα. Ένας ακόμη αγαπημένος τίτλος είναι το INCREDIBLE HULK. COMICDOM: Το REAPER μόλις κυκλοφόρησε σε ελληνική έκδοση (από τη Jemma Press). Ποιές άλλες δουλειές σου έχουν κυκλοφορήσει στο εξωτερικό στο παρελθόν και ποιά είναι η γνώμη σου για τις ξένες εκδόσεις γενικότερα; ROBERT KIRKMAN: Δεν τις παρακολουθώ και πολύ για να είμαι ειλικρινής. Έχω την εντύπωση πως όλα όσα έχω κάνει έχουν μεταφραστεί σε τουλάχιστον μία χώρα το καθένα. Δεν σκέφτομαι και πολύ για τις ξένες εκδόσεις. Στις περισσότερες, αν όχι σε όλες, τις περιπτώσεις, τα comics μου εκδίδονται σε χώρες που δεν πρόκειται ποτέ να επισκεφτώ, και αυτό είναι λίγο σουρεαλιστικό. Θέλω να πω πως, είναι τρομερό ότι υπάρχει έστω και ένας άνθρωπος στην Ελλάδα που ξέρει ποιος είμαι; Αυτό είναι πολύ περίεργο. Δεν έχω ιδέα πως είναι οι άνθρωποι και η ζωή στην Ελλάδα... αλλά κάποιος εκεί πέρα ξέρει ποιός είμαι. Είναι περίεργο. COMICDOM: Τι comics διαβάζεις αυτή την εποχή; ROBERT KIRKMAN: Ρίξε μια ματιά στη λίστα με τους καλλιτέχνες που ανέφερα λίγο πριν... ότι comics κάνουν αυτοί. Και ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ άλλα. Επίσης μου αρέσει το γράψιμο των Brian Michael Bendis, Ed Brubaker, Brian K. Vaughan, Joe Casey, Warren Ellis και πολλών άλλων. Ακόμη μου αρέσει το GIRLS και αρκετά ακόμη από τα comics που βγάζει αυτή την περίοδο η Image. COMICDOM: Πως αισθάνθηκες όταν η Marvel σου πρότεινε το ULTIMATE X-MEN; Μια και αυτό είναι το πρώτο "πραγματικά δημοφιλές" comic που έχεις κάνει, φοβάσαι λίγο μήπως κάνεις καμιά μαλακία; ROBERT KIRKMAN: Κάνω μαλακίες ασταμάτητα εδώ και καιρό και όλα πάνε καλά ως τώρα. Θα δούμε πως θα πάει. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος για αυτό το comic και πιστεύω πως αυτό θα βγει και στο χαρτί. Γουστάρω πολύ όσα έχουμε ετοιμάσει ως τώρα. COMICDOM: Πες μας τίποτε για τα μελλοντικά σου σχέδια. Τί άλλα projects έχεις για τους επόμενους μήνες; ROBERT KIRKMAN: Είμαι εντελώς κλεισμένος για το επόμενο διάστημα. Αν σκεφτείς πως έχω INVINCIBLE, WALKING DEAD, MARVEL TEAM-UP, MARVEL ZOMBIES και ULTIMATE X-MEN, δεν έχω χρόνο για κάτι επιπλέον.
|
|
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |