|
interviews archive english |
|
28-06-06 Brian K. Vaughan: I Hate Inside Jokes! |
|
Συνέντευξη στον Αριστείδη Κώτση Μετάφραση/Επιμέλεια: Δημήτρης Σακαρίδης Γουάου!!! Κυρίες και κύριοι, έχω την χαρά να ανακοινώσω ότι πήρα συνέντευξη από τον Brian K. Vaughan και ότι μου είναι, ακόμη, πολύ δύσκολο να το πιστέψω! Επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω τους editors του COMICDOM και κυρίως, τον ίδιο τον BKV, που "επέτρεψαν" κάτι τέτοιο να συμβεί. Φοβάμαι πως δεν κατάφερα να αλιεύσω κάποιο μεγάλο "λαβράκι", αλλά πιστεύω πως ο συνεντευξιαζόμενος δηλώνει κάποια πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Για όσους δεν το γνωρίζουν, ο Brian K. Vaughan είναι ο άνθρωπος που φάνηκε να έρχεται από το πουθενά και δημιούργησε τρεις υπέρ-επιτυχημένους τίτλους (Y: THE LAST MAN, EX MACHINA, RUNAWAYS), κατορθώνοντας όχι μόνο να κερδίσει το σεβασμό της comics community, αλλά και να κατακτήσει το ενδιαφέρον του πιο "mainstream" κοινού. Χαίρομαι ιδιαίτερα που "έκλεψε" χρόνο από το πολύ πιεσμένο του πρόγραμμα και απάντησε στις ερωτήσεις μου. Αριστείδης Κώτσης
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Τί σε ενέπνευσε να γίνεις συγγραφέας; BRIAN K. VAUGHAN: Δεν ήταν τόσο "έμπνευση", ήταν περισσότερο εθισμός. Πάντα αισθανόμουν την ανάγκη να γράφω. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Πως ξεκίνησες να δουλεύεις στα comics; BRIAN K. VAUGHAN: Η σύντομη version: Βρισκόμουν στο κατάλληλο μέρος, την κατάλληλη στιγμή. Όταν ήμουν δευτεροετής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, στο τμήμα κινηματογράφου και dramatic writing, ήμουν μέρος του Stanhattan Project (που πήρε το όνομα του από τον Stan Lee). Ένας πρώην editor της Marvel, ο James "the professor" Felder, αποφάσισε να αναζητήσει νέα ταλέντα έξω από τον χώρο των comics και ξεκίνησε ένα ανεπίσημο εργαστήρι σεναρίου στο NYU, για να διδάξει τα βασικά του μέσου και της βιομηχανίας σε νέους συγγραφείς (από εκεί αποφοίτησε και ο Joe Kelly). Η δουλειά μου άρεσε στον James, ο οποίος μου έδινε μια-δυο μικρές αναθέσεις για να κάνω μια αρχή και έτσι πέρασα τα επόμενα τρία-τέσσερα χρόνια στέλνοντας δείγματα σε όσο περισσότερους editors μπορούσα, προσπαθώντας, μέσω των αναθέσεων που έκλεινα, να βελτιώσω το γράψιμο μου και σιγά-σιγά να αναρριχηθώ και να φτάσω εκεί που βρίσκομαι τώρα. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Μια και αρχικά ξεκίνησες ως σεναριογράφος για ταινίες, θα το σκεφτόσουν να παρατήσεις την καριέρα σου στα comics και να δουλέψεις στο Hollywood ή στην τηλεόραση; BRIAN K. VAUGHAN: Όχι, ποτέ. Πάντα θα είμαι, κατά πρώτο λόγο, συγγραφέας comics. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Χρησιμοποιείς πολλές "πολιτισμικές αναφορές" στα comics σου (αναφορές σε ταινίες, θεατρικά, τηλεόραση, βιβλία και comics). Σκοπός σου είναι να κάνεις τις ιστορίες σου να φαίνονται πιο "αληθινές" ή χρησιμοποιείς τις αναφορές απλά ως "inside jokes"; BRIAN K. VAUGHAN: Όχι, σιχαίνομαι τα inside jokes. Προσπαθώ απλά να "πιάσω" τον τρόπο που μιλούν οι σύγχρονοι άνθρωποι. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Πόσο λεπτομερή είναι τα σενάρια σου; Για παράδειγμα, υποδεικνύεις το layout της σελίδας το σχήμα, το μέγεθος και τον αριθμό των panels κ.λπ., η προτιμάς να τα αφήνεις όλα αυτά στους καλλιτέχνες; BRIAN K. VAUGHAN: Όχι, τα σενάρια μου είναι πάρα πολύ λεπτομερή. Μου αρέσει να δίνω στους καλλιτέχνες όσο περισσότερες πληροφορίες, αλλά παράλληλα τους δίνω και την ελευθερία να παρεκκλίνουν από τις οδηγίες μου, αν έχουν καλύτερες ιδέες. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Ποιά από τις δουλειές σου θεωρείς πως είναι η πιο "προσωπική". BRIAN K. VAUGHAN: Το Y, το EX MACHINA και το RUNAWAYS είναι και τα τρία πάρα πολύ προσωπικές δουλειές. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Το Y πλησιάζει στον τελευταίο χρόνο του. 'Αλλαξε καθόλου στην πορεία, σε σχέση με το όσα είχες σχεδιάσει αρχικά ή διατήρησες, πάνω κάτω, το πρωταρχικό σου πλάνο; BRIAN K. VAUGHAN: Η Pia Guerra και εγώ κάναμε "ξεφύγαμε" λίγο κατά τη διάρκεια της διαδρομής, αλλά σε γενικές γραμμές, παραμείναμε πιστοί στο σχέδιο που είχαμε από την αρχή. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν πως το PREACHER υπήρξε πηγή έμπνευσης για το Y. Ισχύει κάτι τέτοιο; BRIAN K. VAUGHAN: Ασφαλώς. Ο Garth Ennis είναι πολύ καλός μου φίλος και έχει επηρεάσει αφάνταστα το γράψιμο μου. Μου έμαθε την σπουδαιότητα του να λες πολλά πράγματα με λίγα λόγια. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Πιστεύεις πως τα στοιχεία στην προσωπικότητα της γυναίκας που συνήθως χαρακτηρίζουμε ως διαφορές μεταξύ των δύο φύλων θα παρέμεναν ακόμη και με την απουσία όλων των ανδρών, ή θεωρείς πως οι γυναίκες θα έχαναν αυτά τα χαρακτηριστικά σε έναν κόσμο σαν αυτό του Y; BRIAN K. VAUGHAN: Ειλικρινά πιστεύω πως υπάρχουν πολύ περισσότερα πράγματα που ενώνουν τους άνδρες και τις γυναίκες από αυτά που τους χωρίζουν. Το αρσενικό και το θηλυκό μπορεί να είναι διαφορετικά, αλλά όχι απαραίτητα περισσότερο διαφορετικά απ' ότι δύο συγκεκριμένα άτομα του ίδιου φύλου. Νομίζω πως δεν υπάρχει λόγος να κάνουμε τέτοιες γενικεύσεις. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Σε ποιό στάδιο βρίσκεται η ταινία Y; Ποια είναι γενικά η άποψη σου για τις μεταφορές comics στον κινηματογράφο; BRIAN K. VAUGHAN: Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως παρέδωσα το πρώτο draft του σεναρίου και η όλη διαδικασία πηγαίνει πάρα πολύ καλά. Γενικά, δεν είμαι πολύ φίλος των κινηματογραφικών μεταφορών από comics (θεωρώ τα comics ως ένα ανώτερο μέσο, όχι απλά εξιδανικευμένα σενάρια για ταινίες), αλλά αν συμμετέχουν και οι ίδιοι οι δημιουργοί, δεν είμαι εντελώς αντίθετος. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Έχεις κάνει κάποιες σπουδές σε φυσική και τεχνολογία; Πόσο εύκολο ήταν να γράψεις ένα comic σαν το EX MACHINA, γεμάτο με τεχνολογικές αναφορές και ορολογία; BRIAN K. VAUGHAN: Χα, ευχαριστώ πολύ! Όχι, είμαι ένας απλός, χαζός, φοιτητής κινηματογράφου. Μου αρέσει να κάνω έρευνα, όμως, και νομίζω πως έχω καλό "αυτί" για διαλόγους που ακούγονται ρεαλιστικοί. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Θεωρείς πως γράφοντας ένα comic τόσο πολιτικά φορτισμένο όσο το EX MACHINA, μπορεί να αποξενώσεις μια μερίδα του κοινού που δεν συμφωνεί με τις πολιτικές σου τοποθετήσεις (τουλάχιστον, κρίνοντας από αυτά που διαβάζουν στο comic); Χρησιμοποιείς καθόλου το comic ως μέσο επικοινωνίας των δικών σου πολιτικών απόψεων; BRIAN K. VAUGHAN: Όχι, το EX MACHINA δεν είναι ΠΟΤΕ δίαυλος για τις δικές μου πολιτικές θέσεις. Πρόκειται για ένα δράμα/θρίλερ και πρωταρχικός μου στόχος είναι να γράφω δραματικές ιστορίες. Ασφαλώς και υπάρχει πολιτική στο comic, αλλά δεν είναι άμβωνας για να κάνω κήρυγμα. Οι πολιτικές θέσεις του Δημάρχου είναι εντελώς διαφορετικές από τις δικές μου. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Γιατί επέλεξες να τοποθετήσεις RUNAWAYS στο Los Angeles; BRIAN K. VAUGHAN: Ήθελα μια τοποθεσία που να είναι μέρος του Marvel Universe, αλλά παράλληλα να είναι και λίγο απομονωμένη, ώστε να μπορώ να διηγηθώ ιστορίες που δεν θα μπλέκονται πολύ με το continuity. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Πόσο διαφορετικό είναι να γράφεις ένα comic σαν το RUNAWAYS, που δεν έχει προκαθορισμένο τέλος, σε σχέση με τις άλλες δουλειές σου. BRIAN K. VAUGHAN: Όχι τόσο διαφορετικό, στην πραγματικότητα. Κάθε comic έχει τις δικές του ξεχωριστές προκλήσεις. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Ήταν δική σου η επιλογή για το manga-size format των trades του RUNAWAYS; Πιστεύεις πως βοήθησε στην επιτυχία του comic; BRIAN K. VAUGHAN: Δεν ήταν δική μου επιλογή, αλλά τα λατρεύω. Οι πιο παλιοί αναγνώστες τα μισούν, αλλά αρέσουν πολύ στα παιδιά και ούτως ή άλλως, η λογική του πίσω από το comic είναι να στεκόμαστε στο πλευρό της νεολαίας! ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Πως θα αισθανόσουν αν κάποιος άλλος συγγραφέας σε διαδεχόταν στο RUNAWAYS; Το έχεις σκεφτεί καθόλου; BRIAN K. VAUGHAN: Φυσικά και το έχω σκεφτεί. Ο Zeb Wells, για πάράδειγμα, κάνει θαυμάσια δουλειά στο επερχόμενο YOUNG AVENGERS/RUNAWAYS crossover. Ο Adrian και εγώ δημιουργήσαμε τους Runaways, αλλά χαιρόμαστε να "μοιραζόμαστε" τα παιδιά μας με δημιουργούς που εκτιμούμε. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Πιστεύεις πως η κεντρική ιδέα του RUNAWAYS είναι πιο σημαντική από τους συγκεκριμένους χαρακτήρες; Για παράδειγμα, θα μπορούσες να δεις ολόκληρη την ομάδα των Runaways να αντικαθίσταται από μια καινούργια ομάδα παιδιών, στο μέλλον; BRIAN K. VAUGHAN: Σίγουρα θα μπορούσα να δω ολόκληρη την ομάδα να αντικαθίσταται στο μέλλον. Το μόνο σταθερό πράγμα είναι η αλλαγή. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Ποιά είναι τα σχέδια σου για την καινούργια σειρά THE ESCAPISTS; BRIAN K. VAUGHAN: Tο THE ESCAPISTS είναι, κατά μία έννοια, ο σύγχρονος διάδοχος του βραβευμένου με Pulitzer μυθιστορήματος του Michael Chabon, THE AMAZING ADVENTURES OF KAVALIER & CLAY, αλλά επειδή είναι μια εντελώς καινούργια ιστορία, δεν είναι απαραίτητο να διαβάσει κανείς το (εξαιρετικό) βιβλίο για να κατανοήσει και να απολαύσει τη σειρά μας. Είναι βασισμένο στις προσωπικές μου εμπειρίες μεγαλώνοντας στη Μέκκα των comics, το Cleveland του Ohio (γενέτειρα των δημιουργών του Superman, Siegel και Shuster, του Brian Bendis, του Harvey Pekar και άλλων) και η ιστορία ακολουθεί τις περιπέτειες κάποιων επίδοξων δημιουργών comics, οι οποίοι προσπαθούν να αναβιώσουν ένα υπερήρωα από το Golden Age, με το όνομα Escapist. Πιστεύω πως το πρώτο τεύχος είναι πιο δυνατό από τα αντίστοιχα πρώτα τεύχη του Y: THE LAST MAN και του EX MACHINA και ελπίζω πως οι fans των δύο αυτών σειρών δεν θα διστάσουν να δώσουν ένα δολάριο για να το δοκιμάσουν. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Η συγκεκριμένη ιστορία του limited series προοριζόταν αρχικά για την ανθολογία THE ESCAPIST; BRIAN K. VAUGHAN: Το πρώτο κεφάλαιο αυτού του ολοκαίνουργιου storyline (με εκπληκτικό artword από τους Philip Bond και Eduardo Barreto) εμφανίστηκε στο τελευταίο τεύχος της ανθολογίας THE AMAZING ADVENTURES OF THE ESCAPIST, αλλά πιστεύω πως οι περισσότεροι αναγνώστες το έχασαν, καθώς δημοσιεύτηκε στο τεύχος #8 ενός τριμηνιαίου περιοδικού που κόστιζε 9 δολάρια. Ευτυχώς, η Dark Horse αποφάσισε να επανεκδώσει ολόκληρο την ιστορία σε ένα πρώτο τεύχος είκοσι τεσσάρων σελίδων, με τιμή μόνο ΈΝΑ ΔΟΛΑΡΙΟ. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν εύκολα όλοι να ξεκινήσουν να παρακολουθούν το 6τευχο mini-series. Το πρώτο τεύχος κυκλοφορεί στις 12 Ιουλίου, αλλά πιστεύω πως θα έπρεπε όλοι να το ζητήσουν από τα μαγαζιά ΤΩΡΑ, γιατί με την πολύ χαμηλή τιμή του και το εκπληκτικό εξώφυλλο του κυρίου Miller, τα περισσότερα αντίτυπα θα εξαφανιστούν αμέσως από τα stands. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Πες μας μερικά πράγματα για το PRIDE OF BAGHDAD. Τί ακριβώς προσπαθείς να επιτύχεις με αυτό το project; BRIAN K. VAUGHAN: Το PRIDE OF BAGHDAD είναι εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία τεσσάρων λιονταριών που απέδρασαν από το ζωολογικό κήπο της Βαγδάτης το 2003 και κατά μία έννοια, είναι μια μοντέρνα εκδοχή του ANIMAL FARM, τοποθετημένη στον τρέχοντα πόλεμο στο Ιράκ. Έχω και τις 128 σελίδες με χρώμα και lettering στο γραφείο μου εδώ και μήνες και είναι εκνευριστικό που δεν μπορεί κάποιος να το διαβάσει αυτή τη στιγμή. H αλήθεια είναι πως η DC έχει πολύ υψηλές βλέψεις για το project και θέλει να το εκδώσει με πολύ συγκεκριμένο τρόπο και σε περίοδο που θα κατορθώσει να τραβήξει περισσότερο την προσοχή του κοινού. Ο Niko και εγώ εκτιμούμε πολύ την υπομονή που κάνουν όλοι οι αναγνώστες. Το έχω ξαναπεί, αλλά πιστεύω ειλικρινά πως είναι πιθανότατα το καλύτερο πράγμα που έχω κάνει και ελπίζω πως η υπομονή όλων θα ανταμειφθεί. Το πανέμορφο artwork είναι του Niko Henrichon ενώ το lettering το έκανε ο μεγάλος Todd Klein. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Έχω την εντύπωση πως προτιμάς να δημιουργείς νέους χαρακτήρες παρά να δουλεύεις σε ήδη υπάρχοντες. Αληθεύει; Θεωρείς πως είναι πιο περιοριστικό να γράφεις ένα χαρακτήρα που δεν είναι δικός σου (ή έστω "δικός σου", ανάλογα με την περίπτωση); BRIAN K. VAUGHAN: Δεν είναι πως νιώθω περιορισμένος, απλά αισθάνομαι μεγαλύτερο δέσιμο με τους χαρακτήρες που έχω δημιουργήσει. Μου αρέσει να φτιάχνω καινούργια πράγματα. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Υπάρχει κάποιο υπερηρωικό comic το οποίο θα ήθελες να γράψεις; BRIAN K. VAUGHAN: Όχι ιδιαίτερα. Γράφω υπερηρωικές ιστορίες εδώ και δέκα χρόνια και νομίζω πως έχω παίξει με όλα τα "παιχνίδια" που θα ήθελα. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Αληθεύει πως δουλεύεις πάνω σε ένα mini series με πρωταγωνιστή τον Dr. Strange; Μπορείς να μας πεις κάτι για αυτό; BRIAN K. VAUGHAN: Αληθεύει, αλλά δυστυχώς είναι πολύ νωρίς για να το συζητήσω. Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως το σκίτσο θα το κάνει ο εξαιρετικός Marcos Martin και πως είναι μια δουλειά για την οποία είμαι πολύ ενθουσιασμένος. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Ποιά είναι τα αγαπημένα σου comics αυτή την εποχή; BRIAN K. VAUGHAN: CONCRETE, SCOTT PILGRIM, QUEEN & COUNTRY, PUNISHER, STREET ANGEL, OPTIC NERVE, EIGHTBALL, τα πάντα από Joe Sacco, Alan Moore, Bendis... είναι πάρα πολλά για να τα αναφέρω όλα. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης με τον οποίο δεν έχεις συνεργαστεί και πιστεύεις πως θα ήταν ιδανικός παρτενέρ για σένα; BRIAN K. VAUGHAN: Mazzuchelli! ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Καθώς το Y και το EX MACHINA ολοκληρώνονται μέσα στα επόμενα δυο-τρία χρόνια, έχεις κάποιο άλλο creator-owned project στα σκαριά; BRIAN K. VAUGHAN: Έχω, αλλά δεν μπορώ να μιλήσω για αυτά ακόμη. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ: Υπάρχει κάποια άλλη ερώτηση που θα ήθελες να σου κάνω; Έχεις να προσθέσεις κάτι; BRIAN K. VAUGHAN: Δεν νομίζω. Θαυμάσιες ερωτήσεις, αλλά είναι 4:19 το πρωί και πρέπει να πέσω για ύπνο!
|
|
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |