|
του ΣΕΑ 23-10-05 Scandals And Other Disasters Σήμερα έχουμε πολλά και διάφορα. (Τί ωραία εισαγωγή, με θαυμάζω ώρες-ώρες!) Έχουμε λοιπόν, καινούργιες προσωρινές στήλες (να δω πως θα τις οργανώσω όλες αυτές, έχω αρχίσει και χάνομαι), παλιές στήλες να απέχουν (απλά τα νέα δεν... αντιστοιχούσαν), ένα ενδιαφέρον cover gallery, τα γνωστά από την τελευταία φορά Short News, νέα της βιομηχανίας, νέα του παραεμπορίου, συλλεκτικά νέα και στατιστικές αναλύσεις! Τί άλλο θέλετε! (θα έβαζα και Ρωσίδες, αλλά δεν κολλάνε με το θέμα της στήλης.) Let's start with the really interesting stuff...
Massive Hysteria CGC fucked up! Όπως σας προετοίμασα την προηγούμενη εβδομάδα, μετά από έρευνα και αρκετή βοήθεια από το Δημήτρη Σακαρίδη, μπροστά στα έκπληκτα μάτια μου ξεδιπλώθηκε μία μεγάλη -κι όπως δείχνουν τα πράγματα πολύχρονη- απάτη. The story so far (the short version): Μέσα από το φόρουμ της CGC ανακαλύφθηκε πως ένα FANTASTIC FOUR #3 το οποίο αρχικά είχε περάσει από inspection, grading και encapsulation της CGC, όπου είχε χαρακτηριστεί 9.0 Qualified (restored), ξαναεμφανίστηκε στα χέρια του Bob Storms της Highgradecomics ως ένα 8.5 αλλά αυτή τη φορά με μπλε ταμπελίτσα (unrestored, δηλαδή, ανέπαφο, παρθένο). Μιλώντας για το ίδιο ακριβώς comic, και για μία αρκετά σημαντική διαφορά, διάφορα στοιχεία οδήγησαν στην εταιρία των Jason Ewert και Tom Brulato ως ενδιάμεσους dealers αυτής, αλλά και άλλων αγοραπωλησιών με παρόμοιες "συστάσεις". Το όλο θέμα που δημιουργήθηκε αφορούσε μία αρκετά οργανωμένη απάτη: παλαιά comics σε καλές καταστάσεις περνούσαν από τα χέρια του Jason Ewert ο οποίος τα "πατούσε" (pressing) και τα "έκοβε" (trimming), δημιουργώντας έτσι ένα restored comic που συχνά ήταν πολύ δύσκολο να γίνει άμεσα αντιληπτό. Η διαφορά των ποσών των μεταπωλήσεων των ιδίων high grade comics ήταν τεράστια και μετριέται σε χιλιάδες δολάρια. Μετά από καταγγελίες, έλεγχο από τον ίδιο τον -διευθυντή και chief grader της CGC- Steve Borock και τη βοήθεια πολλών μεγάλων dealers του εξωτερικού, ο Jason Ewert, γνωστός για την τεράστια συλλογή του από high grade CGC slabbed (encapsulated - CGC'd) comics αλλά και τις μεταπωλήσεις και αγορές του στηHeritage (υπό την ονομασία VIA) και στο ebay (με το όνομα EJAENTER), απελάθηκε από την CGC δια παντός. Αυτό το πρωτοφανές σκάνδαλο, είχε επιπτώσεις όχι μόνο στη δική του φήμη και οικονομική ευμάρεια (μια κι όπως δείχνουν τα πράγματα θα υποχρεωθεί να επιστρέψει τα χρήματα σε όσους αγοραστές είχε κοροϊδέψει με αυτή την απάτη) αλλά και στο καλό όνομα του συνεργάτη του Tom Brulato, στην ίδια την CGC αλλά και σε όλο το "grading universe" εν γένει. Όχι, δεν υπερβάλλω. Στο παρελθόν, είχαν ακουστεί διάφορες φήμες για αβάντες της CGC προς όφελος της Heritage. Όμως η συγκεκριμένη περίπτωση είναι κάτι σαν το IDENTITY CRISIS της DC: η εμπιστοσύνη απέναντι στη μεγαλύτερη εταιρία grading αρχίζει να κλονίζεται. Δε μιλάμε για ένα ή δύο τευχάκια, και φυσικά, δε μιλάμε για ποσά των $50.00. Ο αριθμός των πληγέντων συλλεκτών είναι -λογικά- τεράστιος, και δεν αναφέρομαι αποκλειστικά στους πελάτες του Ewert. Αν ένας κολοσσός σαν την CGC δεν μπορεί να διαφυλάξει ΑΜΕΣΑ τους πελάτες της από τέτοιες, τόσο σοβαρές παρασπονδίες, τότε δεν έχει νόημα ύπαρξης. Ελπίζω να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, ώστε στο μέλλον να μην επαναληφθεί κάτι παρόμοιο, και κλονίσει συθέμελα έναν θεσμό, πλέον, του αγαπημένου μας hobbie. Σας παραθέτω λεπτομέρειες από το πριν και το μετά, μίας ακόμα περίπτωσης από την συλλογή του Ewert. Αυτή τη φορά, ο "ασθενής" ήταν το STRANGE TALES #128: Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα, διαβάστε το σχετικό thread στο forum της CGC (για την ακρίβεια είναι μόνο ένα από τα πολλά, αλλά είναι σίγουρα το πιο συμμαζεμένο και περιεκτικό).
September '05 Sales Chart & Market Share Report 5% η αύξηση της αγοράς comics αυτό τον μήνα, σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2004. Αρκετά καλά τα νέα, αλλά ας μη βγούμε από τώρα στην Ομόνοια να πανηγυρίσουμε, ένας κούκος δε φέρνει την Ανοιξη. Ας δούμε την πρώτη εικοσάδα:
Στην πρώτη θέση και πάλι, παραδόξως, το ALL-STAR BATMAN & ROBIN THE BOY WONDER. Παραδόξως διότι συνήθως τα δεύτερα τεύχη καινούργιων σειρών πέφτουν γύρω στο 40% σε πωλήσεις από τα #1. Το ALL-STAR BATMAN AND ROBIN THE BOY WONDER AND OTHER AMAZING STORIES YOU MIGHT WANNA HEAR ABOUT έπεσε μόλις ένα 31% από το #1 προς το παρόν, μια και ως διμηνιαίο, αναμένονται πολλά προβλήματα από το τρίτο τεύχος για όσους αγόρασαν αυτό το 31% από το #1. (Υποθετικά πάντα, μην ξεχνάμε την τρέλα των 2 covers). Βέβαια η διαφορά με το νούμερο #1 είναι σημαντική, αλλά και πάλι δε δικαιολογείται η πρωτιά όταν τρέχουν δύο αρκετά σημαντικά events. Τα AVENGERS #10, 11 και JLA#118,119 όντας released τον ίδιο μήνα κατέχουν παρόμοιες θέσεις οι οποίες δηλώνουν: Για τα μεν AVENGERS πως οι αναγνώστες "ξενέρωσαν" με το SENTRY storyline, γεγονός που φαίνεται κι από τις πωλήσεις του ομώνυμου τίτλου: Μόνο στην δέκατη έβδομη θέση για μία μίνι σειρά που η Marvel προώθησε με νύχια και με δόντια; Και μάλιστα όταν το GHOST RIDER#1 βρίσκεται κατά πολύ σε καλύτερη μοίρα, κάπου 20.000 αντίτυπα πιο πάνω; Ψιλοαποτυχία που αντικατοπτρίζεται και στην αγορά των συλλεκτών, αλλά θα μιλήσουμε αργότερα γι αυτό. Το δε JLA, του οποίου το #119 πούλησε καλύτερα από το #118, δείχνει για μία ακόμη φορά το πόσο σημαντικό θεωρείται αυτό το προλογικό τεύχος για το INFINITE CRISIS για τους dealers, και το ενδεχόμενο υπεραξίας του σύντομα. Έχετε το νου σας και ψάξτε να το βρείτε. Εν συνεχεία, το SUPERMAN/BATMAN #22 στην πέμπτη θέση είναι σίγουρα μεγάλη επιτυχία, ειδικά στην περίοδο τρέλας που διανύουμε. Το πείραμα συνεχίζει να πετυχαίνει λοιπόν, πράγμα που δε θα έλεγα και για το JLA: CLASSIFIED που έπεσε στη θέση 50. Προφανώς με τόσα crossovers καταστροφής στη γύρα, ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται και για ένα ακόμη, ασχέτως αν το γράφει ο Warren Ellis. Απογοητεύσεις: DAREDEVIL: FATHER #3 , θέση 60. Αναμενόμενο, ο κόσμος κουράζεται να περιμένει κύριε Quesada. BLACK WIDOW VOL. 2 #1 στη θέση 79. Παρόλη την επανάληψη του καλού team-συνταγής του πρώτου limited, το δεύτερο περνάει αδιάφορα μπροστά από τα μάτια του κοινού. Αυτό με κάνει να απορώ για τη μοίρα του κακομοίρη του Moon Knight και της αναμενόμενης επιστροφής του. GIANT SIZE X-MEN#4 στη θέση 98. Κοροϊδιλίκια του στυλ "9 καινούργιες σελίδες σε ένα τεύχος full of reprints" με $5.99 cover price (αν δεν κάνω λάθος) δεν περνάνε πλέον. Μάλλον θα αργήσουμε να δούμε καινούργιο GIANT SIZE, τουλάχιστον σε αυτή τη μορφή. GIRLS #5 στη θέση 145. Η απάντηση σε όσους πιστεύουν στο "μεγαλείο" των Luna Brothers. Στα Trade Paperbacks την πρωτιά κατέχει το IDENTITY CRISIS HC, με αρκετά μεγάλο αριθμό, 11.900 αντίτυπα. Ένα ακόμα σημείο των καιρών, παρόλο που η ιστορία ήταν αρκετά καλή, αν δεν είχε το impact που όλοι γνωρίζουμε, δύσκολα θα έπιανε τα 7-8.000. Σημαντική παρατήρηση: Το άθροισμα των ποσοστών στο Market Share των δύο μεγάλων εταιριών έσπασε το ρεκόρ για δεύτερη φορά από το 1998, φτάνοντας στο υπερβολικό 81,67%. Μήπως επιστρέφουμε σιγά-σιγά στον δικομματισμό;
Ups...and Downs Τα polls για τα μεγάλα events των εταιριών μίλησαν. Με άλλα λόγια, η συντριπτική πλειοψηφία δείχνει αρκετά ευχαριστημένη από τις εξελίξεις. (Και πως ο Σακαρίδης φέρνει αντίρρηση για να φέρνει αντίρρηση, και κατηγορεί εμένα πως κάνω κάτι τέτοιο για να καλύψει όπως-όπως τις δικές του πομπές.) Αφήνοντας στην άκρη λοιπόν αυτό το Editorial της Δευτέρας, ας πιάσουμε την πραγματικότητα. Τα events πουλάνε ακόμη και πουλάνε καλά. Ακόμη και τα HOUSE OF M που μέχρι πρότινος είχαν κολλήσει, άρχισαν ξαφνικά να ανεβαίνουν. Μαζί με τα key event issues "σείρονται" προς την επιφάνεια και τα παραδιπλανά τεύχη, όπως για παράδειγμα τα παλαιότερα JSA χωρίς να έχουν ουσιαστική σχέση με το CRISIS. Αυτό ασφαλώς και είναι καλό για την αγορά, μια και ο αντίκτυπος στα ongoing issues είναι (ή θα γίνει) εμφανής. Έχουμε λοιπόν άνοδο σε: JSA, BIRDS OF PREY, NIGHTWING, OUTSIDERS, WONDER WOMAN και ACTION COMICS, ενώ ακολουθούν αργά και σταθερά τα NEW AVENGERS, EXILES, UNCANNY X-MEN και ULTIMATE FANTASTIC FOUR. Πέφτουν ταχύτατα τα εξής: MARVEL KNIGHTS: 4, MARVEL TEAM-UP, JLA (Morrison), ULTIMATE mini series, recent X-mini series, ALPHA FLIGHT (Byrne) και DAREDEVIL (όλες οι σειρές ανεξαιρέτως, λες και το FATHER τα χαντάκωσε όλα μαζί!) Ερχόμενοι τώρα στις καινούργιες σειρές, αυτό που βγάζει μάτι είναι η άσχημη κατάταξη του SENTRY στις πωλήσεις. Παρά την τεράστια διαφήμιση και τον χρόνο που διέθεσε η Marvel για να χτίσει αυτόν τον καινούργιο της χαρακτήρα, οι αναγνώστες δείχνουν αδιάφοροι. Ίσως θα πρέπει να επανεξετάσει η εταιρία τις ανάγκες του κοινού της. (Αλλά αυτά τα λέμε χρόνια...)
Debate Το τελευταίο πρόσφατο debate στους κύκλους των comic fans, είναι για το continuity της DC. Μετά από τόσα χρόνια οργισμένων αναγνωστών για την έλλειψη ουσιαστικού continuity στο universe της DC, η μερίδα των απογοητευμένων fans από το INFINITE CRISIS #1 έρχεται σε σύγκρουση με εκείνους που το θεώρησαν "φυσική εξέλιξη" της όλης υπόθεσης. Οι μεν φωνάζουν για ένα limited series που βασίζεται στο continuity, οι δε παραθέτουν σαν αντίλογο πως "πήραμε αυτό που θέλαμε". Τελικά το κοινό δεν ξέρει τί θέλει...
Comics Related (Αυτή τη στήλη δεν την είχα αφαιρέσει την τελευταία φορά; χμμμ...) Anyway, παρατηρείται μία πτώση των original pages γύρω στο 12% τις τελευταίες εβδομάδες. Ίσως όχι κάτι το πολύ σημαντικό, αλλά σίγουρα αυτή η κάθοδος καθιστά ένα έργο Τέχνης περισσότερο προσιτό στο κοινό.
Short News -Μικρός Τιτανικός στην Αγγλία οι τελευταίες παραγγελίες. Πρωτοφανής η έλλειψη second και third printings που επηρεάζει φυσικά και την υπόλοιπη Ευρώπη. -Ο Ed Jaster προήχθη σε Vice President της Heritage Galleries & Auctioneers. -Πουλήθηκε σε CGC 9.0 το MARVEL COMICS #1 στην αρκετά υψηλή τιμή των $161,000.00 -Ανακαλύφθηκε και τέταρτο (από τα 18) earliest-known original MICKEY MOUSE newspaper daily strips, σε σχέδιο Iwerks και σενάριο Disney, που πρωτοδημοσιεύθηκε στα τέλη του '30. Η τιμή του υπολογίζεται μεταξύ 80 και 100 χιλιάδες δολάρια.
Αυτά για σήμερα λοιπόν, ας ευχηθούμε την επόμενη εβδομάδα να έχουμε πιο ευχάριστα θέματα να συζητήσουμε...
|
market watch archive | email the author | author's profile back to top |
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |