Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του ΣΕΑ
08-04-06

Holiday-Inn

...και όχι, δε μιλάω για το ξενοδοχείο!

Τί τότε; Μα τί άλλο; Η πολυαγαπημένη σας στήλη MARKET WATCH σε μία προ-Πασχαλιάτικη εκδρομή στους Αγίους τόπους της comics industry! (Πρέπει να γράψω βιβλίο με τέτοιο λέγειν!)

 

Σήμερα λοιπόν, θα ασχοληθούμε κυρίως με τιμές, ειδικές εκδόσεις και άλλα τινά, μια και μεγάλες αλλαγές και νέα στον επιχειρησιακό τομέα δεν έχουμε. Εκτός βέβαια της δίκης του Gordon Lee, όμως γι' αυτό καλύτερα να διαβάσετε τα press releases του CBDLF. Ανάμεσα στα θέματά μας, θα κάνουμε και κάποιες προβλέψεις για μελλοντικά καλά τεύχη και σειρές, καθώς και το αντίθετο. Θα καταρρίψουμε δηλαδή 1-2 μύθους του τί ακριβώς προβλέπουν οι άλλοι ως hot property.

 

Επίσης, σκεφτόμουν αν θα έπρεπε να ξεκινάω κι εγώ τη στήλη μου με κάποιον χαιρετισμό όπως κάνει η Μυρτώ Τσελέντη στο EUROPEAN CIRCUS, αλλά το "Γεια χαραντάν Μάγκες" δε μου φάνηκε και τόσο καλό. Δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις γυναίκες αναγνώστριές μας! Πάμε λοιπόν!

"Γεια χαραντάν Μάγκες και Μαγκίτισσες!"

 

Hot Book Of The Week

Λόγω ενός κύματος ανόδου, αυτή τη φορά, θα αναλύσουμε σε αυτό το κομμάτι το γιατί τα second και third printings έχουν γίνει must για τους συλλέκτες.

 

Multiple Printings Havoc

Μέχρι πριν λίγα χρόνια, η δεύτερη εκτύπωση ενός τεύχους γινόταν για καθαρά αναγνωστικούς λόγους. Ένα 2nd printing μέχρι περίπου τις αρχές του νέου αιώνα, δεν αποτελούσε τίποτα παραπάνω από reading material. Όσοι είχαν χάσει το αρχικά τυπωμένο τεύχος, κυρίως λόγω σπουδαιότητάς του στους συλλεκτικούς κύκλους, είχαν την ευκαιρία να συμπληρώσουν τη συλλογή τους ή να διαβάσουν την ιστορία μέσω μίας φτηνής έκδοσης, μιας και η πρώτη είχε ανέβει υπερβολικά. Don't get me wrong και κυρίως, μην αρχίσετε τις ενστάσεις με παραδείγματα όπως "το second printing του AMAZING SPIDER-MAN #1". Όπως και να 'χει, ε, είναι το AMAZING SPIDER-MAN #1! Εκδόθηκε λίγα χρόνια μετά, είναι κι αυτό Silver Age, επίσης δυσεύρετο, κι ούτως ή άλλως, η διαφορά στην τιμή του από το original είναι τεράστια!

 

Back To Reality

Όπως έλεγα, λοιπόν, το δεύτερο printing, κάποτε, δεν άξιζε μία. Οι εταιρίες, μη δίνοντάς του μεγάλη σημασία, το ξεχώριζαν από το κανονικό τεύχος με μία απλή αλλαγή στο χρώμα του λογότυπου. Τα πιο τρανταχτά παραδείγματα στην Marvel είναι το NEW MUTANTS #87 (1st Cable as an adult) και το UNCANNY X-MEN #248 (1st Jim Lee on X-Men). Η πρώτη εμφάνιση του Cable λοιπόν, ενώ κανονικά κόστιζε πάνω από τα $60.00, η επανέκδοσή του βρισκόταν πιο χαμηλά κι από το cover price. (Τότε, γιατί τώρα, ακόμα και το original NEW MUTANTS δε διαφέρει πολύ).

Με το κύμα των variants, όμως, το σκηνικό άρχισε να αλλάζει. Όσον αφορά το θέμα μας, αυτό που ουσιαστικά ανακίνησε το έδαφος κάτω απ' τα πόδια των εταιριών και τους "ανοιξε τα μάτια" ήταν τα sketch covers. Για να ανέβει η κίνηση των επανεκδόσεων, κάποιος είχε την -όπως αποδεικνύεται- καταπληκτική ιδέα, να κάνει αλλαγές ΚΑΙ στο ίδιο το εξώφυλλο. Όχι τίποτα το ιδαίτερο, τα μολύβια ή το μελάνι του illustration θα έδιναν έναν αέρα ανανέωσης στη δεύτερη έκδοση. Οι συγκυρίες τους βοήθησαν, εφόσον τα sketch covers βρήκαν ένα φανατικό κοινό έτοιμο να τα αγκαλιάσει, με αποτέλεσμα την επιτυχία αυτής της κίνησης. Από εκεί κι έπειτα, όλα είχαν πάρει το δρόμο τους: Το δεύτερο, τρίτο, τέταρτο ή ακόμα και πέμπτο πολλές φορές printing αντιμετωπίζεται πλέον σαν ένα κανονικό variant, κάπως πιο φτηνό λόγω αναλογίας, αλλά και πάλι αυτό παίζει ανάλογα την περίπτωση.

 

Multiple Printings F.A.Q.

-Το πρώτο sketch cover που έγινε ανάρπαστο χωρίς να είναι ουσιαστικά variant edition, ήταν το TEEN TITANS #1 5th printing, που είχε για εξώφυλλο το sketch του illustration του αρχικού εξωφύλλου του Michael Turner.

-Μέχρι το 2001 περίπου, διαφορετικό cover είχαν τα printings άνω του τρίτου, μιας και οι άλλες λύσεις "διαφοροποίησης" είχαν εξαντληθεί.

-Ένα από τα ακριβότερα 3rd printings ανήκει μέχρι και σήμερα στην Ευρώπη στο SUPERMAN/BATMAN #8.

-Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσά τους η Ελλάδα, η Ολλανδία και η Αγγλία, τα πολλαπλά printings με καινούργια εξώφυλλα είναι δυσεύρετα και άκρως συλλεκτικά, μια και τα reorders των retailers είναι πολύ μικρού αριθμού, ίσα-ίσα για την κάλυψη των κενών της αρχικής παραγγελίας.

-Το sketch variant πέρασε από λύση ανάγκης σε συλλεκτική μανία, με αποτέλεσμα σήμερα να μιλάμε για αναλογίες 1:50, 1:75 και 1:100 πολλές φορές στα sketch variants. (Βλέπε RED SONJA #1, ULTIMATE WOLVERINE/HULK #1, CIVIL WAR #1).

Marvel αντιμετωπίσει πλέον το φαινόμενο ως ένα ακόμη εναλλακτικό εξώφυλλο, χωρίς να υπολογίζει τιράζ και αναλογίες. Αυτό φαίνεται κυρίως από το γεγονός ότι, σε αντίθεση με την DC, στα second printings της κάτω από το logo της εταιρίας αναγράφεται η ένδειξη "VARIANT EDITION".

-Η ένδειξη "VARIANT EDITION" είναι η εξέλιξη της ένδειξης "SPECIAL EDITION", προφανώς για λόγους ψυχολογίας των συλλεκτών.

 

Μύθοι

Δεν είναι λίγες οι φορές που ακόυτε από δεξιά κι αριστερά για το τάδε τεύχος, την δείνα καινούργια σειρά, πως θα σκίσει κώλους, θα ανοίξει τις κάνουλες με το ρευστό στα πόδια σας και θα ξεπεράσει το φράγμα του ήχου από την απίστευτα μεγάλη αξία που θα αποκτήσει. Τις περισσότερες από αυτές τις φορές, όμως, καταλήγετε με ένα χαμόγελο απογοήτευσης και αρκετά Ευρώ φτωχότερος. Γιατί συμβαίνει αυτό; Πώς να το αποφύγετε; Ο Ψυχολόγος απαντά:

 

Μαρία από Παγκράτι: "Διάβασα στο WIZARD πως το INFINITE CRISIS θα γίνει hot, και είπα να πάρω 20 τεύχη επιπλέον από το νούμερο #1, έκανα καλά;"

Αγαπητή μου Μαρία, υποθέτω πως -και αυτό το λέω για το καλό σου- είσαι ηλίθια. Φυσικά και θα γίνει της κακομοίρας με το INFINITE CRISIS #1, όπως και με το 52, ή το CIVIL WAR #1. Το ίδιο όμως σκέφτονται κι άλλοι εκατοντάδες dealers ανά τον κόσμο, των οποίων αυτή είναι η δουλειά τους και έχουν ήδη φροντίσει να παραγγείλουν όχι 20, αλλά καμιά εκατοστή κόπιες επιπλέον! Θες το event, τα γεγονότα, το είδος της σειράς, το ότι είναι #1, ο κόσμος θα τρέξει να το αγοράσει. Οι καταστηματάρχες θα έχουν φροντίσει να προμηθευτούν πολλές περισσότερες κόπιες από τις παραγγελίες των πελατών τους, με αποτέλεσμα να βλέπεις το INFINITE CRISIS #1 σε κάθε comics store ή γαλακτοπωλείο.

Από την άλλη, τα επόμενα τεύχη της σειράς θα μπορούσαν να είναι μία καλή επενδυτική κίνηση. Όπως απέδειξε και το πέρασμα του χρόνου, ποιό ήταν το τεύχος εκείνο που δεν πήγε για επανεκτύπωση; Το #1! Οι παραγγελίες των #2 και #3 όπως έχω ξαναπεί και στο παρελθόν, πέφτουν κατά μέσο όρο ένα 40% και 50% αντιστοίχως, εφόσον πολλοί είναι εκείνοι οι αναγνώστες που περιμένουν να διαβάσουν το #1 για να αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν να είναι συνδρομητές στη σειρά. Μέχρι όμως να έρθει αυτό, στο PREVIEWS βρίσκεται ήδη το τεύχος #3 ή ακόμα και #4, οπότε οι παραγγελίες των μαγαζιών έχουν ήδη φύγει προ πολλού, με αποτέλεσμα στη συνέχεια να έχουμε φωνές, κλάματα και χτυπήματα κεφαλιών σε τοίχους και γωνίες.

 

Γιώργος από Κάτω Βούλα: "Μ' αρέσει ο Wolverine αλλά το ORIGIN 2 το είδα από τα ράφια ενώ είχε φτάσει στο 3ο τεύχος! Γιατί κανείς δε μου το 'πε;"

Ακούω πολύ συχνά από τα μαγαζιά στα οποία πηγαίνω παρόμοια παράπονα πελατών. Φίλε Γιώργο από Κάτω Βούλα, αν θες άλλη φορά να μην χάνεις τις ειδικές εμφανίσεις και τα special events του αγαπημένου σου ήρωα, να διαβάζεις το PREVIEWS. Δεν είναι κάποιος ιδιαίτερος κόπος και επιπλέον, ο "x" υπάλληλος του comic store δεν είναι σε καμία περίπτωση υποχρεωμένος να θυμάται τα κολλήματα του κάθε πελάτη! Για να αποφεύγονται λοιπόν τέτοιες γκρίνιες στο μέλλον, ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΤΟ ΓΑΜΩPREVIEWS! Έλεος πια! Αν βαριέστε, τότε γραφτείτε συνδρομητής στο ARCHIE DIGEST που υποθέτω πως έχει αυτοτελείς ιστοριούλες να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο!

 

Αναξίμανδρος από το σπίτι του: "Αν περιμένω 1-2 μήνες, θα πέσουν οι τιμές στα τεύχη που είναι hot αυτή την εποχή για να τα αγοράσω χωρίς να πουλήσω το σπίτι μου;"

Το πιθανότερο είναι πως ναι. Βέβαια, το πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να γίνει κάτι τέτοιο δεν είναι στάνταρ. Το DC COMICS PRESENTS #87 π.χ. (1st Superboy Prime), με την εμφάνιση του χαρακτήρα στο event της εταιρίας έφτασε τα $80.00. Σήμερα, και μετά από 6 μήνες περίπου, η τιμή του κυμαίνεται μεταξύ $30-45.00. Είναι όμως σταθερή, ενώ το τεύχος έχει εξαντληθεί από όλα σχεδόν τα καταστήματα εντός και εκτός net. Από την άλλη, το WONDER WOMAN #219 (death of Maxwell Lord) από τα $40.00 σήμερα βρίσκεται με το πολύ $15.00 σε δημοπρατικά sites κυρίως. Τί σημαίνει αυτό; Πως ακόμη κι αν πέσει μία συλλεκτική αξία που αποκτήθηκε λόγω συγκυριών, τίποτα δε σας εγγυάται πως αυτό θα γίνει σύντομα ή πως η πτώση αυτή θα σας "βολέψει".

Τα variants, από την άλλη, είναι άλλο πακέτο. Η πτώση τιμών σε αυτά βασίζεται κυρίως σε εμπειρικά κριτήρια, οπότε αν θέλετε κάτι πολύ, μετά από το ανάλογο ψάξιμο φροντίστε να καταλήξετε άμεσα στην πηγή αγοράς του γιατί μπορεί στο μέλλον να το μετανιώσετε. (Ή και το αντίθετο - αυτό είναι το πρόβλημα!)

 

The Professionals

Κοίτα να δεις που και αυτή την εβδομάδα, τον τομέα αυτό θα καταλάβει η ελληνική πραγματικότητα! Πρωταγωνιστής του αποψινού μας έργου λοιπόν, ένα από τα μαγαζιά του κέντρου της Αθήνας. Κατάστημα με comics related και dvd's, ονόματι CLIP ART, δίπλα στο SOLARIS. Η απόδειξη του αρπακολλατζή Έλληνα, λοιπόν, στο σπίτι μας! Το μαγαζί αυτό, κατά πρώτον, έχει υπερβολικά υψηλές τιμές. Τα διάφορα statues, gadgets, action figures κ.λπ. που πουλάει έχουν πολλές φορές υπερτιμηθεί έως και 2 φορές της πραγματικής τους αξίας! Μια και τα προϊόντα του δεν ανήκουν στην κάστα του PREVIEWS, γεγονός που τα καθιστά δυσεύρετα στον απλό καταναλωτή που δεν έχει πρόσβαση σε online stores, οι τιμές είναι ανεξέλεγκτες. Πρόσφατα μάλιστα είχα μάθει πως εκτός των άλλων, οι τιμές αυτές δεν είναι και σταθερές! Ανεβοκατεβάσματα δηλαδή ανάλογα με το αν πήγε καλά ή όχι η ταινία του HELLBOY π.χ., και η ρέπλικα του χεριού του να αγγίζει τα $400.00 σε ένα 100% πανηγύρι ανατίμησης!

Και το ελληνικό δαιμόνιο δε σταματά εδώ! Φίλος καλλιτέχνης μου είπε πως το CLIP ART του "έχασε" original σελίδες του, τις οποίες και είχε κρατήσει για εκθεσιακό-μεταπωλητήριο χώρο ο οποίος τελικά όμως δε δημιουργήθηκε. Για το συγκεκριμένο πολύ σοβαρό ζήτημα θα μάθω περισσότερες λεπτομέρειες και ακράδαντα στοιχεία, και θα επανέλθω την επόμενη βδομάδα δριμύτερος!

 

Best Bets

Καινούργιες σειρές της DC. Όσες αφορούν τουλάχιστον major characters, προβλέπεται να έχουν επιτυχία. Που σημαίνει, ναι στο FLASH, ναι στο WONDER WOMAN, όχι σε CHECKMATE και WARLORD. Η περίπτωση βέβαια να γίνει η έκπληξη και σε μη δικαιωματικά προωθημένες σειρές, πάντα παίζει και αυτή συνήθως είναι και η μεγάλη μπάζα. Όμως αυτό δύσκολα ανακαλύπτεται και μόνο ενστικτωδώς. Σε αυτό το κεφάλαιο, καλό θα ήταν να επικεντρωθείτε στην Image και τους καινούργιους δημιουργούς της. Αγοράστε κανέναν καινούργιο τίτλο, εκτός του ότι μπορεί να σας αρέσει, υπάρχει πάντα κι η πιθανότητα να ανακαλύψετε τον καινούργιο Kirkman! Το WALKING DEAD, το GODLAND, ή το INVINCIBLE όταν είχαν πρωτοξεκινήσει δεν είχαν κάνει καμία εντύπωση, και είδατε που έχουν φτάσει σήμερα!

Variants... ακολουθήστε τα sketch covers, και τους γνωστούς, star pencillers. Ειδικά αν οι τελευταίοι έχουν να σχεδιάσουν μερικά χρόνια, όπως ο Joe Madureira, του οποίου το HOUSE OF M #1 (πριν το ξεπουλήσει η Marvel προς $5.00 σε "περιορισμένα αντίτυπα") wraparound cover έγινε συλλεκτικό πριν ακόμα διανεμηθεί στα μαγαζιά σε αναλογία 1:retailer.

 

Question Of The Week

Η ΓΑΛΕΡΑ πότε άραγε θα αρχίσει να πληρώνει τους "εξωτερικούς" της συνεργάτες-καλλιτέχνες; Το όριο του 5ου τεύχους έχει ξεπεραστεί προ πολλού, ενώ από την άλλη οι κρατικές διαφημίσεις στην ύλη του πολλαπλασιάζονται συνεχώς! Τί συμβαίνει;

 

And Now... Something Completely Different

Κι εκεί που είχα βρει ένα ωραίο θεματάκι τις προάλλες, τώρα το ξέχασα!

Oh well, next time...

 



market watch archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi