Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του ΣΕΑ
05-08-06

Χύμα Στο Κύμα...

Ο τίτλος του σημερινού MARKET WATCH τα λέει όλα: Χύμα στο Κύμα, χύμα στις ειδήσεις και τα σχόλια. Με τόση ζέστη, δεν μπορώ να βάλω σε τάξη τα δεδομένα. Αυτό άλλωστε επιτάσσει και η εποχή. Το καλοκαίρι είναι γενικώς χαλαρό, απαθές, αειθαλές και νοσηρό, οπότε είναι μία καλή δικαιολογία για έναν columnist!


Α, ναι... καλησπέρα σας!


Hot Book Of The Week

Τα indie treasures μας τελείωσαν για αυτό το μήνα, ως φαίνεται, και επιστρέψαμε στα παλιά καλά summer events των μεγάλων εταιριών. Δηλαδή στο ένα και μοναδικό summer event, το CIVIL WAR της Marvel. Όπως ήταν αναμενόμενο, λοιπόν, τα δεκάδες tie-ins έχουν ανέβει σε πωλήσεις και τιμές. Όχι όμως μεμονωμένα, όπως συνέβαινε άλλες χρονιές- κι αυτό είναι ένα μείον του θεσμού- αλλά σε sets. Έτσι, βρίσκουμε στα Top των back issue collectibles τα AMAZING SPIDER-MAN #529-534, τα WOLVERINE #41-50, (preorders) και τα πιο "ανάμικτα" set που περιλαμβάνουν κάποια βασικά FANTASTIC FOUR, CABLE AND DEADPOOL, X-FACTOR και THUNDERBOLTS.

 

Price Went Down

Στον αντίποδα του mega-crossover της Marvel, έχουμε τις παράπλευρες απώλειες (τί μου θύμισα τώρα... κρατήστε αυτή τη φράση-κλειδί για τα Greek News) made-to-be-best-selling τίτλων όπως το WOLVERINE: ORIGINS και τα ανανεωμένα X-MEN και UNCANNY X-MEN, που παρά την όλη προσπάθεια των retailers δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν -ακόμα- το cover price τους.

 

Fusion

Τους τελευταίους μήνες, η αμερικάνικη comic βιομηχανία έχει αρχίσει να σφύζει κυριολεκτικά από ταλαντούχους ή μη δημιουργούς που θέλουν να βρουν μία θέση στον ήλιο. Το "πρόβλημα" αυτό της υπερ-προσφοράς υπήρχε καιρό, αλλά τώρα τελευταία έχει αρχίσει να φαίνεται περισσότερο. Κι αυτό είναι κάτι το παράδοξο, ειδικά αν σκεφτείτε τις τελευταίες (fuck, έχω πει "τελευταίες" ήδη τρεις φορές! OK, αυτή ήταν η τελευταία. Τελευταία-τελευταία όμως, όχι αστεία!) αποκαρδιωτικές ειδήσεις από τους μικρούς publishers. Μέτριες εταιρίες κλείνουν η μία μετά την άλλη, ενώ άλλες μικρότερες φυτοζωούν. Μετά το τελειωτικό λουκέτο της Speakeasy, ήρθε η σειρά της Claypool Comics, μία από τις μακροβιότερες (περισσότερα από 14 χρόνια στην πιάτσα) εταιρίες της αγοράς. Ο ίδιος ο publisher, Richard Howell, τα λέει καλύτερα από εμένα:

"We've been working with Diamond to get our comics out to more stores in more quantity, but ultimately we had to surrender to reality: There's too much competing product out there for the customer base, the retail base, and the distribution chain and we're a small, black-and-white line of offbeat, almost uncategorizable comics. Based on the commitment and intensity of our fans, we're convinced that our books fulfill a need in the marketplace. We're just not reaching enough of those readers - or reaching them consistently enough (...)"


Σήμερα, όμως, δε θα μιλήσω για αυτή την κατάσταση, παρόλο που θα συνεχίσω να επαναφέρω το θέμα μέχρι να αλλάξει κάτι (κάτι σαν το θέμα της ΓΑΛΕΡΑΣ, ένα πράμα), αλλά θα ασχοληθώ με τη λογική συνέχεια αυτής της υπερπροσφοράς καλλιτεχνών: τα Studios.

"Είμαι φωτογράφος για το STATUS, πέρνα από το στούντιό μου στο Κολωνάκι να κάνουμε κανένα δοκιμαστικό, γλύκα, έχεις προοπτικές!"

Τί ακριβώς είναι αυτά τα studios και τί σχέση έχουν με τα comics; Πρόκειται για επιχειρήσεις-συλλόγους εταιρικού καθεστώτος, που αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο της οργάνωσης (όχι πάρτι και βαφτίσεων). Μαζεύουν σχεδιαστές, συγγραφείς, μελανωτές και colorists, καμιά φορά και letterers, και τους οργανώνουν σε διάφορα projects. Σε ongoing ή limited series, ανθολογίες ή one-shot comics, δηλαδή, τα οποία μετά φροντίζουν (ή το προσπαθούν τουλάχιστον) να προωθήσουν σε κάποια εκδοτική. Αυτή τη δουλειά παράλληλα έκανε και η CrossGen, με τη διαφορά βέβαια πως τα ολοκληρωμένα projects τα αφομοίωνε η ίδια, και επιπλέον, δεν έκανε κάποιο ουσιαστικό talent search, μια και δεν κυνηγούσε "αγνώστους".

'Αλλες τέτοιες περιπτώσεις είναι η Arcana, η Markosia, η Septagon. η ColdFusion και η Giga Studios. Κάποιες από αυτές υποστηρίζονται από ομώνυμους publishers όπως οι δύο πρώτες, κάποιες άλλες ακόμα δεν έχουν προλάβει να αναπτυχθούν, όπως η νεοσύστατη Transfuzion, μία εταιρία που αποτελείται από τέσσερις indie συγγραφείς, που ψάχνουν σχεδιαστές. (Για περισσότερες πληροφορίες για την τελευταία, ακολουθήστε το link.)

Αυτό το παράδοξο, της υπερ-προσφοράς, από τη μία και της υπερ-οργάνωσης, από την άλλη (τα studios πληθαίνουν με ρυθμούς πετρογέρακα) ακόμα δεν ξέρουμε πού θα οδηγήσει. Η αγορά, αν και δείχνει άνθηση, στην πραγματικότητα συρρικνώνεται, καθώς φαίνεται να επιστρέφουμε στη "χρυσή εποχή" των αρχών του '90, όπου οι δύο κολοσσοί, Marvel και DC, είχαν το 80% της πίττας, ενώ στην αντίπερα όχθη, οι μικροεταιρίες ξεπετάγονται σαν τα μανιτάρια, ασχέτως αν είναι μόνο για ένα τεύχος το χρόνο.

 

They Said...

Δύο σχόλια: Το πρώτο αφορά διαφημιστικό του WIZARD για το τρέχον τεύχος:

"Up Next: WIZARD # Biggest Issue Ever!"


Τί καταλαβαίνετε εσείς από αυτό; Πώς θα πιάσουμε επιτέλους στα χέρια μας ένα magazine της ποσότητας ύλης του COMICS JOURNAL, έναν πραγματικό τόμο WIZARD! Και έρχεται το εν λόγω τεύχος, και συνειδητοποιούμε πως η λέξη "biggest" αντιστοιχούσε στο format! Μεγαλύτερο σε ύψος και πλάτος, ισχνότερο λόγω επιμήκυνσης! Τα σχόλια δικά σας...


Δήλωση 2η, αυτή τη φορά από τον κύριο Joe Quesada, σε απάντησή του στην ερώτηση "do you think printed comics will live for another 30 years?"


Joe Q: "I honestly don't think so. I think the future of comics is going to be via fans receiving our content in electronic form."


Απορώ πώς στο κέρατο υποστηρίζει μια τέτοια άποψη! Το παρελθόν των webcomics, δεν προσφέρεται για τέτοια συμπεράσματα, σχετικά με την επιρροή τους στο μέσο. Τα διάφορα torrents που κυκλοφορούν online δεν έχουν κάνει ζημιά στο έντυπο υλικό, μέχρι στιγμής. Τα comics δεν είναι μόνο ένα αναγνωστικό παρεκκλήσι, αλλά στηρίζονται και υποστηρίζονται, σε μεγάλο ποσοστό, από τη συλλεκτική τους υπόσταση. Από την άλλη, η PDF έξαρση στη λογοτεχνία, την περασμένη δεκαετία, δεν υποσκέλισε το ίδιο το βιβλίο (οι σημερινοί θνητοί δεν διαβάζουν για άλλους λόγους, που λέγονται κινηματογράφος, video games, τηλεόραση και διαδίκτυο). Επίσης, παλαιότερες pay-per-view κινήσεις δεν στέφθηκαν με επιτυχία αναφορικά με τα comics πάντα. Θυμηθείτε την CrossGen, που προσέφερε περασμένα της τεύχη σε online store της με αμελητέο αντίκρισμα και απειροελάχιστες πωλήσεις. Τα μοναδικά webcomics που καταφέρνουν να επιζούν με πληρωμή, είναι τα comic strips και αυτά μόνο όταν βρίσκονται κάτω από μία μεγαλύτερη στέγη, που συγκεντρώνει δεκάδες διαφορετικούς τίτλους όπως το Comics.com. Οι περισσότεροι από αυτούς τους δημιουργούς, δε, οι οποίοι να υπογραμμίσω πως πληρώνονται με πολύ χαμηλά ποσοστά που αντιστοιχούν σε χιλιάδες hits των σελίδων τους, κοιτάζουν να ολοκληρώσουν ένα Χ υλικό για να το εκδώσουν στη συνέχεια σε ανθολογίες TPB ή ongoing comics. (Βλέπε χαρακτηριστικούς τίτλους όπως LIBERTY MEADOWS και PVP). Πώς ακριβώς θα καταφέρει να επιζήσει μία Τέχνη χωρίς ουσιαστικές χρηματικές απολαβές;

Προς το παρόν, λοιπόν, η web κατανάλωση στην 9η Τέχνη αντιστοιχεί σχεδόν αποκλειστικά σε διαφημιστικές υπηρεσίες, κάτι που και η ίδια η Marvel ακολουθεί.

Α, ναι, αντιστοιχεί φυσικά και σε δεκάδες άγνωστους καλλιτέχνες που δεν μπορούν να βρουν δουλειά σε μία "πραγματική" εκδοτική, και ελπίζουν πως κάποιος, κάπου, κάποτε, θα περάσει και θα σταθεί για πάνω από δύο δευτερόλεπτα στη σελίδα τους.

 

Variant Watch

Best Selling Sketch Covers, για σήμερα, όπου στην πρώτη θέση έχουμε φυσικά τα 1:75 CIVIL WAR Turner Sketches, ενώ ακολουθούν, από κοντά, τα UNCANNY X-MEN #475 και X-MEN #188 1:25 sketches και φυσικά, το RED SONJA #11 Jim Lee Teaser Sketch!

 

Greek News

Κάθε νόμισμα έχει όχι δύο, αλλά πολλαπλές πλευρές και επιφάνειες. Έτσι και η μικρή ιστορία που ακολουθεί, με τα καλά και τα κακά της, και ένα καθόλου happy ending - έως σήμερα τουλάχιστον

Όλα ξεκίνησαν όταν ένας εκ των τριών comic artists της εφημερίδας ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ 13 αποφάσισε πως η αλλαγή θεματολογίας της εφημερίδας αναφορικά με τα πρόσθετα dvd's δεν τον κάλυπτε ηθικά. Πιο συγκεκριμένα, η αλλαγή των soft porn dvd's σε hardcore, ήταν το σημείο εκείνο που "ξεχείλισε το ποτήρι" για τον Helm (κατά κόσμο, Τηλέμαχο Σταυρόπουλο). Οπότε και αποφάσισε να στείλει, σαν επόμενη σελίδα, στην εφημερίδα ένα αρκετά έξυπνο comic, στο οποίο ανέλυε τις θέσεις του, κάνοντας παράλληλα striptease καρέ-καρέ. Η απάντηση της εφημερίδας ήταν άμεση (ή ανάλογα με το πώς το βλέπει κανείς, έμμεση), μην εκδίδοντας την εν λόγω σελίδα, και γεμίζοντας το χώρο που της αναλογούσε, με κάτι άλλο. Ο δημιουργός το θεώρησε σαν λήξη της συνεργασίας και δεν επικοινώνησε με την εφημερίδα, ενώ η εφημερίδα, από τη δική της πλευρά, επίσης δεν έδωσε σημεία ζωής. Ή μάλλον έδωσε, έμμεσα πάλι, μετά από μια-δυο εβδομάδες, "απολύοντας" και τους άλλους δύο δημιουργούς, Κών Χρυσούλη και Μιχάλη Διαλυνά.

Σημεία προς προβληματισμό:

- Η κίνηση του Helm, πράγματι, ήταν δυναμική και ήθελε αρκετό θάρρος για να γίνει. Όμως αυτό μειώνεται, όταν οι ηθικοί λόγοι που την εκπυρσοκρότησαν είναι "πιο σκληρό πορνό στη θέση του Victoria Secret's Catalog". Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω τη διαφορά. Πόσο, μάλλον, όταν όλο αυτό γίνεται εκ του ασφαλούς, meaning πως ο οικονομικός αντίκτυπος της παύσης συνεργασίας δεν ενόχλησε τον δημιουργό (όπως ανέφερε ο ίδιος).

- Από την άλλη, έχουμε την αντίδραση του "The Man", την απόλυση δηλαδή και των άλλων δύο σχεδιαστών. Κάτι που δεν ξεκαθαρίστηκε, βέβαια, δεν ειπώθηκε πως η αιτία ήταν ο "επαναστάτης", αλλά τί κάνει νιάου στο ελλενίτ; Μία κίνηση τακτικής, ίσως, που είναι ένα ακόμη παράδειγμα της υπεροψίας και θρασύτητας ενός εντύπου όπως αυτό. Δριμύ κατηγορώ ενάντια στον κύριο κύριο Λιάτσο, λοιπόν, προσκαλώντας όλους εσάς στο μποϊκοτάζ της εφημερίδας ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ 13, μία εφημερίδας που δε σέβεται ούτε τους αναγνώστες τους, αλλά ούτε και τους υπαλλήλους της. Αυτοί οι "εκβιασμοί" πρέπει να σέρνονται στους τραχείς χωματόδρομους με αλυσίδες πίσω από γαϊδουράμαξες, ενώ όλοι εμείς, οι φίλοι των comics, με την όποια ιδιότητα, οφείλουμε να αντιδρούμε, ο καθένας με τον τρόπο του, ώστε να διαφυλάξουμε το integrity μας, αλλά κυρίως, την Τέχνη, το χόμπι, το Μέσο που αγαπάμε, για να μπορέσει κάποτε να ανθήσει πραγματικά και στον τόπο μας.

 

Random Thoughts

- Ο Hawkeye επιστρέφει με το NEW AVENGERS #26. Γιατί τώρα αυτή η είδηση θα πρέπει να με κάνει να αισθάνομαι καλύτερος άνθρωπος, δεν ξέρω. Έχει καταντήσει αηδία όλο αυτό το σκηνικό με τον Hawkeye. Πεθαίνει, ανασταίνεται, φεύγει, έρχεται, θα μπει στο λεωφορείο ή όχι; 'Αντε, έχουμε και δουλειές. Δεν μπορούμε να τον περιμένουμε να αποφασίσει! Ή ανέβα ή πάρε ταξί!

- Vassilis Lolos σε limited series από την Image! Το THE PIRATES OF CONEY ISLAND #1 (of 8) βρίσκεται φαρδύ-πλατύ στις σελίδες του PREVIEWS αυτού του μήνα, για να διαψεύσει όλες εκείνες τις ταμπουίστικες προπαγάνδες πως "είναι απίθανο για κάποιον από μια μικρή χώρα σαν την Ελλάδα να κάνει breakthrough στην αμερικάνικη αγορά". Αν έχεις ένα ενδιαφέρον και δυναμικό στυλ (πάντα με την αντίστοιχη ποιότητα γραμμής φυσικά), υπομονή, κουράγιο και διάθεση για να το κυνηγήσεις, το αποτέλεσμα μπορεί να σε δικαιώσει. Δοκιμάστε το!

 

And Now... Something Completely Different

Την επόμενη φορά. Και μάλιστα, με ένα καλοκαιρινό "Hate Summer" installment!

 



market watch archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi