|
του Βασίλη Σάκκου 04-11-05 Screaming Glands Μου είναι αδύνατο να κάνω την οποιαδήποτε εισαγωγή. Αλλά υποθέτω ότι κι αυτό είναι ένα είδος εισαγωγής (αποτυχημένης βεβαίως).
Αν έχεις την εντύπωση πως οι αδένες σου αρνούνται να παράγουν ουσία σχετική με εγκεφαλική δραστηριότητα και η μόνη χρησιμότητα τους είναι να κάνουν δυσάρεστα υγρή την περιοχή γύρω από το όσχεο, τότε μάλλον πρέπει να εγκαταλείψεις την χρήση του δεύτερου ενικού προσώπου (καθώς προφανέστατα απευθύνεσαι στον εαυτό σου). Επίσης πρέπει να εγκαταλείψω την ανάγκη για την παράθεση προλόγων εφόσον εμφανέστατα, αποτυγχάνουν. Στην παρούσα περίπτωση ακόμα και η ανάγκη ύπαρξης κυρίου θέματος μου διαφεύγει. Βλέπετε, όταν πριν από περίπου επτά μήνες έγραψα για το BIRTH CAUL (πρότερο πόνημα των Moore και Campbell, παρόμοιας φύσεως), ένιωθα πως η δική μου λεκτική συνεισφορά είναι αφόρητα περιττή. Για λόγους ματαιοδοξίας και ψυχαναγκασμού δεν μπήκε τότε και τώρα μόνο το εξώφυλλο του comic και από κάτω τα σκαναρίσματα στη σειρά. Προσοχή: Στο σημείο αυτό μπορείτε να πάτε κατευθείαν στο πάτο της σελίδας αν δεν έχετε πάει ήδη. Το SNAKE & LADDERS και το BIRTH CAUL επανεκδίδονται υπό μορφή hardcover τον Ιανουάριο του 2006 από τη Knockabout Comics με bonus μια συνέντευξη του Μοοre στον Campbell. Ακολουθούν επαναλήψεις παλαιότερων σχολίων με ρυθμό ενοχλητικό. Το ό,τι τα comics αυτά κυκλοφόρησαν οφείλεται στο μεγαλύτερο βαθμό στον Eddie Campbell. O Moore δεν έκανε έξτρα δουλειά για να γίνει η μεταφορά των performance pieces του στο comics genre (ή έστω ισχυρίζεται κάτι τέτοιο). Έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις πως είναι απόλυτα ικανοποιημένος από τη δουλειά του Campbell και πως τον καλύπτει απόλυτα. Όντως αποδεικνύεται η οργανική σχέση που έχουν αναπτύξει οι δύο τους ακριβώς επειδή κατά κάποιον τρόπο ο Moore είναι απών. Ο τρόπος που επιλέγει να συνοδεύσει οπτικά τη σαμανιστική σαγήνη των λέξεων του Moore είναι όπως και στο BIRTH CAUL, εκπληκτικός. Νιώθεις σα να κρατάς το απόλυτο πρόγραμμα παράστασης στα χέρια σου (έχοντας πλήρη επίγνωση των φετιχιστικών μου τάσεων, κάτι τέτοιο δεν το θεωρώ ευτελές). Ο Campbell συνθέτει ένα αψεγάδιαστο ψηφιδωτό από φωτογραφίες, πίνακες και δικά του σκίτσα που αγκαλιάζει τις λέξεις που καίγονται στο μυαλό σου χωρίς να τις πνίγει. Με αβρότητα αλλά και πάθος, οι λέξεις του Moore και οι εικόνες που επιλέγει ο Campbell, σμίγουν σε ένα οργασμικό κρεσέντο δίνοντας απλά ένα απόηχο στιγμών που δεν θα ζήσουμε ποτέ. Και ναι, this is just a tribute. Σε κάνει να αναρωτιέσαι πως θα ήταν άραγε η παράσταση. Μέσα από το χαρτί οι λέξεις του σε υπνωτίζουν και σε φέρνουν σε εγρήγορση την ίδια στιγμή. Στις 10 Απρίλη του 1999 που έλαβε χώρα η παράσταση (το ορατόριο όπως αναφέρεται στο comic), ο Moore επιχείρησε να εκμεταλλευτεί το συγκεκριμένο χώρο, χρόνο, τους μουσικούς και τους θεατές για να ανοίξει μια μαύρη τρύπα που λειτουργεί παράλληλα σαν άγκυρα στο χάος της ύπαρξης αλλά και σαν το μάτι του κυκλώνα. Από εδώ πηγάζει το χάος. Οι οντολογικές αναζητήσεις του Moore, σε συνδυασμό με την αντιμετώπιση της μαγείας σαν ζωογόνο τέχνη βρήκαν καταφύγιο στις σελίδες του PROMETHEA. H αξιοποίηση της ιστορίας ενός τόπου για την διχοτόμηση της πραγματικότητας είναι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο BIG NUMBERS, στο VOICE OF THE FIRE και φυσικά στο FROM HELL. Στα BIRTH CAUL και SNAKES & LADDERS, σαν voyeurs ηδονιζόμαστε από την αποκάλυψη κι άλλων μύχιων σκέψεων του Moore από την κλειδαρότρυπα που μας δίνει ο Campbell. Συμπιεσμένες, οι εμμονές του Moore βρίσκονται εδώ χωρίς τις αφηγηματικές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί στα comics του. Ο Moore αυτοσαρκάζεται κάνοντας αναφορά στη καριέρα του στα American comic books. Μιλάει για την συνάντηση του με τον John Constantine και μας αποκαλύπτει το μέγιστο μυστικό για τη μαγεία. Αny cunt could do it. Μέσα στη λαίλαπα των συμπαντικών χιονοστιβάδων, ο Moore στέκεται όρθιος χάρη στη κανιβαλιστική του αίσθηση του χιούμορ. Και έτσι για την πλάκα του παίζει φιδάκι στη σπειροειδή ραχοκοκαλιά της ανθρώπινης ύπαρξης. Δεν θυμάμαι τι θα έπρεπε να δείτε στο πάτο της σελίδας.
ΤV TORMENT (time travel galore!!) MUSICA
|
||
pictopia breeds... archive | email the author | author's profile back to top |
||
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |