Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


10-08-07
DARK HORSE PRESENTS ONLINE

του Θοδωρή Δημητρόπουλου

Creators: Various

Editor: Scott Allie

Dark Horse


Ταυτόχρονα με την έναρξη του φετινού San Diego Comic-Con, η Dark Horse ανακοίνωσε την επιστροφή του παλιότερου τίτλου της, της ανθολογίας DARK HORSE PRESENTS. Το twist; Ο τίτλος θα δεν θα κυκλοφορεί στα ράφια, αλλά θα ανεβαίνει στην αντίστοιχη MySpace σελίδα, την πρώτη βδομάδα κάθε μήνα, δίχως κανένα κόστος για τον αναγνώστη. Σύμφωνα με τον Scott Allie, με αυτή την κίνηση, η Dark Horse επιδιώκει να τραβήξει στα comics το τεράστιο κοινό του MySpace, το οποίο, κατά κύριο λόγο, σνομπάρει τα mainstream υπερηρωικά comics, και σε αυτή τη λογική, το "ρόστερ" της ανθολογίας θα αποτελεί ένα κράμα indie δημιουργών (Peter Bagge, Tony Millionaire), established ονομάτων από άλλα media με μεγάλη απήχηση στο συγκεκριμένο κοινό (Gerard Way των My Chemical Romance, Joss Whedon) αλλά και νέων ταλέντων που θα ανακαλυφθούν μέσω της δουλειάς που ανεβάζουν στο MySpace.

Αν μη τι άλλο, πρόκειται για έξυπνη κίνηση από την Dark Horse, καθώς μπορεί να μην υπάρχει άμεσα κέρδος, αλλά από τη μία ανοίγεται η εταιρεία σε ένα τεράστιο κοινό (τόσο λόγω ορισμένων ονομάτων που διαθέτει η ανθολογία, όσο και χάρη στη δωρεάν διάθεσή της) κι από την άλλη τα έξοδα, μπορεί όχι άμεσα, αλλά σίγουρα θα βγουν. Η Dark Horse διατηρεί το δικαίωμα μιας ανατύπωσης του υλικού σε παραδοσιακό trade format, που σημαίνει βασικά ότι οι μισές μόνο από τις ιστορίες να διατεθούν σε βάθος χρόνου προς πώληση, η εταιρεία θα βγάλει τα λεφτά της.

Αυτό, όμως, ακριβώς το στραβοκοίταγμα προς τις μελλοντικές ανατυπώσεις είναι που χαλάει ελαφρώς το πείραμα. Προς θεού, δε θα κάτσω να γκρινιάξω κιόλας για το format δωρεάν σελίδων comics, αλλά νιώθω πως κάπου υπήρχε ένα άνοιγμα για πειραματισμό που πήγε ανεκμετάλλευτο. Scroll-άροντας προς τα κάτω την κάθε σελίδα (ειδικά τα splash pages που αναγκαστικά κόβονται στη μέση) αναρωτιέμαι γιατί, αφού ήταν σαφές εξαρχής πως αυτές οι δουλειές προορίζονταν για οnline θέαση, δεν γράφτηκαν και σχεδιάστηκαν με κάποιο διαφορετικό format στο μυαλό. Διαβάζοντας το DARK HORSE PRESENTS, δεν αισθάνθηκα στιγμή πως διαβάζω ένα 100% online comic, παρά ένα πειρατικό σκανάρισμα μιας οποιασδήποτε έκδοσης αγορασμένης από τα ράφια.

Στην ίδια λογική, δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο οι εκδότες παρέμειναν πιστοί στην αυστηρά μηνιαία κυκλοφορία. Το internet έχει δυνατότητες που το έντυπο αδυνατεί να προσφέρει, και μια από αυτές είναι η ελαστικότητα στον προγραμματισμό. Με την ίδια ακριβώς λογική που οι συγγραφείς διαφόρων blogs δεν περιμένουν το τέλος κάθε μήνα για να ποστάρουν όλη την ύλη μαζεμένη σε ένα γιγαντιαίο ποστ που καταλαμβάνει 8 οθόνες, παρά ποστάρουν σε ημερήσια ή εβδομαδιαία βάση ό,τι προκύπτει, δε θα μπορούσε και η Dark Horse να ανεβάζει μια ιστορία τη βδομάδα, αντί τέσσερις στην αρχή κάθε μήνα; (Μάλλον η Dark Horse έχει ένα-δυο πράγματα να μάθει από το Comicdom.gr!) Έτσι, και θα διατηρεί σταθερά υψηλά επίπεδα επισκεψιμότητας, αλλά και θα εξασφαλίζει πως κάθε ιστορία θα λάβει την ίδια προσοχή και δε θα χαθεί κάτω από το βάρος κάποιας περισσότερο high profile από το ίδιο "τεύχος". Σκεφτείτε μόνο, για παράδειγμα, την ιστορία δύο νέων, άγνωστων ταλέντων, που θα δημοσιευτεί δίπλα στο τρίτο μέρος του SUGARSHOCK του Joss Whedon, σε σύγκριση με το να ανέβαινε μόνη της και να ήταν στο spotlight για μια βδομάδα.

Αρκετά τώρα με τα τεχνικά - οι ιστορίες αξίζουν; Πάμε μια ματιά με τη σειρά εμφάνισης:


"Sugarshock!"
Writer: Joss Whedon
Artist: Fabio Moon
Colors: Dave Stewart
Letters: Nate Piekos

Αυτές οι 8 φρενήρεις και πολύχρωμες σελίδες σηματοδοτούν το πρώτο απόλυτα original (δηλαδή που να μη βασίζεται σε υπάρχοντες χαρακτήρες ή/και universe) project του Whedon από τότε που δημιούργησε το FIREFLY! Φυσικά, δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα σφηνάκι (καρπούζι, συγκεκριμένα), αλλά από την άλλη, ποιος πήγε ποτέ σε μπαρ και διαμαρτυρήθηκε όταν τον κέρασαν σφηνάκι καρπούζι; Πανέμορφα χρώματα, πάνγλυκα σχέδια και ξεκαρδιστικοί διάλογοι, συνεισφέρουν τα μέγιστα στη δημιουργία ενός quirky κόσμου όπου τα ρομπότ φωνάζουν "Shotgun!" για να προλάβουν τη θέση του συνοδηγού και οι διαγωνισμοί νέων συγκροτημάτων επεκτείνονται στους γύρω πλανήτες. Ο Whedon, σε μόλις 8 σελίδες, δημιουργεί ένα νέο catch-phrase ("I'm not a Viking!") και προσφέρει το πιο ξεκαρδιστικά ασήμαντο flashback στην ιστορία του fiction ("My mom gave them yucky chips again") βγάζοντας τη γλώσσα στους συγγραφείς που επαφίενται σε αυτό ως μέσο ανάπτυξης δραματουργίας. Και δεν τόνισα, νομίζω, αρκετά πόσο φανταστικό είναι το σχέδιο του Fabio Moon! Το SUGARSHOCK το διάβασα, και το ξαναδιάβασα, και δεν το χορταίνω. Δε βλέπω την ώρα για τα επόμενα δύο μέρη! (και φυσικά για την αναπόφευκτη συλλογή.)


"Umbrella Academy's Kraken: Safe and Sound"
Writer: Gerard Way
Artist: Gabriel Ba
Colors: Dave Stewart
Letters: Nate Piekos

Το UMBRELLA ACADEMY δεν το έχω διαβάσει ακόμα, αλλά εδώ έχουμε μια απλή straightforward μάχη που δε μοιάζει να δανείζεται κάτι από τον mother title. Tα λόγια του Gerard Way (που δηλώνει fan του ASTONISHING X-MEN του Whedon, o οποίος με τη σειρά του δεν κρύβει τον ενθουσιασμό του για το τελευταίο άλμπουμ των My Chemical Romance) μοιάζουν κάπως πεζά για τον συνυπεύθυνο του άλμπουμ THE BLACK PARADE και η ιστορία γενικότερα είναι κάπως αδιάφορη. Έχει καλό ρυθμό, πάντως, κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στον πολύ καλό Gabriel Ba. (τον οποίον, για να συνεχίσουμε το παιχνίδι των connections, θα διαδεχθεί στο CASANOVA ο κολλητός του, Fabio Moon του SUGARSHOCK.) Για τα λεφτά του, καλό είναι.


"Samurai, Heaven and Earth: The Forest"
Writer: Ron Marz
Artist: Luke Ross
Colors: Dan Jackson
Letters: Dave Lanphear

Ο Ron Marz, γενικά, μου κάθεται στραβά, αλλά εδώ γράφει ένα έξυπνο 8σελιδο που κανονικά δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια extended σκηνή μάχης. Και θα γκρίνιαζα για το ότι οι δύο από τους τρεις συγγραφείς (εκτός του Whedon, δηλαδή) επέλεξαν την εύκολη λύση της μάχης για να γεμίσουν το χώρο τους, αλλά ο Marz, σε αντίθεση με τον Way, δίνει ένα twist το οποίο δε μας επιτρέπει να ξέρουμε τι ακριβώς συμβαίνει μέχρι το 1/3 της ιστορίας. Καλό characterization και αποστομωτικό art συμπληρώνουν το πακέτο.


"The Comic-Con Murder Case"
Writer/Artist/Colorist/Letterer: Rick Geary

Χαριτωμένο δισέλιδο που κοιτάει το Comic-Con με μια διαφορετική ματιά.

Θα περιμένω με ενδιαφέρον να δω τι επιτυχία θα έχει αυτή η οnline ανθολογία σε σχέση και με τις προσδοκίες της Dark Horse. Αλλά, τουλάχιστον σχετικά με το περιεχόμενο, πιστεύω πως έχουμε ένα comic το οποίο θα πρότεινα ακόμη κι αν εκδιδόταν με τον παραδοσιακό -μη τζάμπα- τρόπο. Click away!





Grade





Average Grade


reviews archive | email the author
back to top




|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi