Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


15-04-08
TRANSHUMAN #1

του Θωμά Παπαδημητρόπουλου

Writer: Jonathan Hickman

Artist: J.M. Ringuet

Image Comics


Αν και, αρχικά, ήθελα να αποφύγω ένα ακόμη review σε comic του Jonathan Hickman (THE NIGHTLY NEWS, PAX ROMANA), καθώς, πλέον, μου φαίνεται ότι τον έχω πάρει εργολαβία, το TRANSHUMAN ήταν το "most reviewable item" που είχα στην κατοχή μου αυτόν τον καιρό. Αυτό, με τη δική μου λογική, σημαίνει, όχι απαραίτητα ότι είναι εκπληκτικό αλλά, τουλάχιστον, δεν είναι αδιάφορο. Όπως συνηθίζω να λέω, είναι προτιμότερο να γράφει κανείς review σε ένα άθλιο comic, παρά σε ένα αδιάφορα μέτριο, γιατί έχει περισσότερα πράγματα να γράψει.

Όχι ότι το TRANSHUMAN είναι άθλιο - αλλά δεν είναι και κορυφαίο. Είναι απλά διαφορετικό από ό,τι έχουμε συνηθίσει, κατά την προσφιλή συνήθεια του Hickman (τελικά, το πήρε το βραβείο του "Breakout Talent" στα Comicdom Awards, ή επικράτησε το "emo λόμπι";). (Editor's Note: As you all nkow, οι Emo είναι ανίκητοι...) Επιπλέον, είναι διαφορετικό και από ό,τι έχουμε δει μέχρι σήμερα από τον Hickman, κυρίως, χάρη στην απόφασή του να παραχωρήσει το artwork στον J.M. Ringuet (WARHAMMER 40K) αλλά και να υιοθετήσει ένα νέο, αμφιλεγόμενο format.

Το TRANSHUMAN, λοιπόν, ξεκινά στο πρώτο issue ως ένα ντοκιμαντέρ. Από το πρώτο μέχρι το τελευταίο panel, μας παρουσιάζεται η ιστορία της τροποποίησης των ανθρώπων, μέσω της γενετικής ή της τεχνολογικής οδού. Μαθαίνουμε για τις δύο αντίπαλες εταιρίες, οι οποίες συναγωνίζονται, με κάθε τρόπο, η μία την άλλη, και τους δύο πρωτοπόρους επιστήμονες, οι οποίοι χωρίστηκαν αργότερα σε δύο στρατόπεδα, λόγω της διαφοράς απόψεων.

Με λίγα λόγια, παρακολουθούμε το χρονικό ενός βιομηχανικού και επιχειρηματικού πολέμου. Το πρώτο comic του Hickman, το οποίο υπαινίσσεται την ύπαρξη υπερανθρώπων στις σελίδες του, δεν έχει να κάνει (ακόμη τουλάχιστον) με superheroes και men in tights, αλλά με έναν αδυσώπητο πόλεμο συμφερόντων. Το real life superhero genre (ξέρετε, αυτό που βάζει τους superheroes σε αληθινές καταστάσεις και ξεκίνησε από το WATCHMEN) αποκτά σίγουρα νέα διάσταση, χάρη στον τρόπο που το αντιμετωπίζει ο Hickman. Και έρχομαι εγώ, ο αφελής reviewer, να ρωτήσω: είναι τυχαίο που ο συγγραφέας δίνει καθαρά οικονομική διάσταση στο θέμα των superheroes;

It's all about the money, λοιπόν. Δύο εταιρίες-κολοσσοί στον τομέα της κατασκευής υπερανθρώπων, συγκρούονται μέχρι τελικής πτώσης. Η μία φτάνει στο στόχο της μέσω της γενετικής βελτίωσης και η άλλη μέσω των τεχνητών προσθηκών. Επικεφαλής είναι δύο πρώην σύζυγοι (αντίπαλοι πλέον) και δύο πρώην συνεργάτες επιστήμονες (δε μιλιούνται καν). Και, θυμίζω, όλα αυτά τα μαθαίνουμε, μέσω ενός ντοκιμαντέρ.

Ο τρόπος που επέλεξε ο Hickman να μας παρουσιάσει τα γεγονότα είναι σίγουρα πρωτότυπος. Συνεντεύξεις και δηλώσεις από τους πρωταγωνιστές, με ενδιάμεσες παρεμβάσεις από τον παρουσιαστή του ντοκιμαντέρ, μας δίνουν όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για την ιστορία. Σαν αλλαγή, σαν κάτι που δε βλέπουμε συχνά, ο τρόπος εξιστόρησης είναι αρκετά ενδιαφέρων. Ωστόσο, αποτυπωμένος στις σελίδες ενός comic, ίσως χάνει λίγο. Τα panels είναι στατικά και η κίνηση και δράση των ηρώων, σχεδόν ανύπαρκτη. Σε αυτό, βέβαια, δε φταίει το σχέδιο του Ringuet, το οποίο είναι αρκετά ζωντανό, αν και επιτηδευμένα "άκομψο", αλλά ο τρόπος της αφήγησης. Αν, μάλιστα, υπολογίσουμε και την προσφιλή συνήθεια του Hickman να χρησιμοποιεί τεράστια αποθέματα κειμένου στις σελίδες του, ο ρυθμός της ιστορίας του είναι εξαιρετικά αργός.

Όλα αυτά, βέβαια, αποτελούν επιλογή του συγγραφέα και όχι αδυναμία του. Προσωπικά, θα θεωρήσω πετυχημένο το συγκεκριμένο πείραμα, αν στα επόμενα τεύχη δούμε κάτι διαφορετικό. Ειδάλλως, δε νομίζω ότι ένα ντοκιμαντέρ θα κρατήσει το ενδιαφέρον των αναγνωστών για τέσσερα ολόκληρα issues.

Τέλος, όπως είναι φυσικό, το χιούμορ δε λείπει ούτε από το TRANSHUMAN. Στο δισέλιδο, κατά το οποίο βλέπουμε την εξέλιξη των πειραμάτων για τη γενετική και τεχνολογική τροποποίηση, βλέπουμε, μεταξύ άλλων, μία μαϊμού με τα νύχια του Wolverine, μία με την όραση του Cyclops και μία με τις τηλεπαθητικές ικανότητες του Charles Xavier!

Με επιφύλαξη για τα επόμενα τεύχη, λοιπόν...





Grade





Average Grade


reviews archive | email the author
back to top




|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi