Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


02-05-08
FAIRY TAIL Vol. 1

του Ανδρέα Μιχαηλίδη

Writer/Artist: Hiro Mashima

Translation: William Flanagan

Del Rey Manga


Το 1984, ένας άγνωστος, τότε, καλλιτέχνης, ονόματι Akira Toriyama, μισθώθηκε από την Jump Comics, για να φτιάξει ένα manga με απήχηση στους μικρούς και -την εποχή εκείνη- αρκετά παραγκωνισμένους αναγνώστες, στο ηλικιακό φάσμα 9-17 ετών. Αυτός, επιστρέφοντας στις ρίζες του manga, τις οποίες είχε φυτέψει γερά ο Osamu Tezuka, γύρισε το σχέδιο σε μια πιο απλοποιημένη -αυτό που σήμερα θα λέγαμε "καρτουνίστικη"- μορφή και χρησιμοποίησε ως πλατφόρμα το κλασικό κινεζικό παραμύθι, "Saiyuki Monogatari" ("Το Ταξίδι Προς τη Δύση").

Το αποτέλεσμα, με την προσθήκη καμπόσου science fiction, την επινόηση νέων πολεμικών τεχνών και φανταστικών ζώων και πολιτισμών, τα οποία πλαισίωναν την ενηλικίωση και ισχυροποίηση των χαρακτήρων, ήταν ένα διαχρονικό αριστούργημα, το οποίο ακόμη και σήμερα διαβάζεται μετά μανίας, το DRAGONBALL.

Στα τέλη του 1997 με αρχές 1998, τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωση του DRAGONBALL, τρία νέα manga προσπάθησαν να γεμίσουν το κενό...

Ο Yoshihiro Togashi ξεκίνησε, για τη Shueisha (στην οποία ανήκει η ανθολογία SHOUNEN JUMP COMICS), το HUNTER X HUNTER, το οποίο ενέπιπτε στην κατηγορία που είχε επαναπροσδιορίσει το DRAGONBALL, τα shounen. Τα δύο μοιράζονταν αρκετά κοινά στοιχεία, τόσο στο επίπεδο του απλού σχεδίου, όσο και στο ζήτημα του ταξιδιού, της αναζήτησης και της ψυχολογικής και σωματικής ωρίμανσης των χαρακτήρων. Αν και οι αναζητήσεις του HUNTER X HUNTER ποικίλουν σε είδος (από τον πατέρα του Gon, στους Genei Ryoudan, στο Greed Island κ.λπ.), ο Togashi επίσης δόμησε έναν χρονικά και πολιτισμικά ασαφή κόσμο (όπως και ο Toriyama), όπου οι γνωστές μας ήπειροι μοιάζουν να έχουν "σκουντηθεί" από τη θέση τους, τα ζώα είναι παράξενες μίξεις των πραγματικών και όπου υπάρχουν πολιτισμοί (αρχαίοι και μη) που θυμίζουν κάτι υπαρκτό, αλλά έχουν μεταλλαχθεί προς όφελος της δημιουργίας ενός υπόβαθρου τελείως ελεύθερου από τους περιορισμούς της πραγματικότητας. Ο Togashi απέκλινε από τον Toriyama σε δύο πολύ ενδιαφέροντα σημεία: πρώτον, ο κεντρικός χαρακτήρας και καθένας από τους συντρόφους του, έχουν πολύ συγκεκριμένους και μακρόχρονους στόχους, οι οποίοι τους βάζουν αρχικά στο δρόμο της περιπέτειας (ο Gon ξεκινάει να βρει τον πατέρα του, ο Kurapica να εκδικηθεί τη σφαγή της φυλής του κ.λπ.). Δεύτερον, ενώ, στο DRAGONBALL, οι χαρακτήρες σαφώς τάσσονται "με το μέρος του καλού", στο HUNTER X HUNTER, η μοναδική ηθική είναι προσωπική και περιστρέφεται περισσότερο γύρω από τις διαπροσωπικές σχέσεις, παρά γύρω από κάποιο αφηρημένο σύστημα αξιών.

Ο Eichiro Oda, έκδηλος fan και -κατά δήλωσή του- "μαθητευόμενος" στα χνάρια του Toriyama, δημιούργησε το ONE PIECE (επίσης για τη Shueisha), το οποίο σήμερα συγκαταλέγεται στους κολοσσιαίους τίτλους της anime/manga σκηνής, μαζί με "γίγαντες" όπως το INU YASHA, το BLADE OF THE IMMORTAL και το BERSERK. Ο Oda ακολούθησε, σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό, τα μοτίβα του Toriyama, ακόμη και στο επίπεδο της ψυχοσύνθεσης του κεντρικού χαρακτήρα, ο οποίος οδηγείται, αρχικά, στην περιπέτεια και την επιλογή των συντρόφων του, καθαρά επειδή "φαίνεται να έχει πλάκα". Τα βαθύτερα κίνητρα που τον κάνουν να μένει στον επιλεγμένο του δρόμο, μπαίνουν αργότερα στην εξίσωση. Στο επίπεδο του κόσμου και της ιστορίας, ο Oda έχει δομήσει μια μεταλλαγμένη Ευρώπη και Μεσόγειο, όπως την αντιλαμβάνονταν οι άνθρωποι πριν τα πρώτα υπερατλαντικά ταξίδια (η άκρη του κόσμου, "Here There Be Monsters" και άλλα συναφή). Η ιδέα της ηθικής είναι πάλι τροποποιημένη, αν λάβουμε υπόψη ότι οι ήρωες είναι πειρατές και απλά υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ "καλών" και "κακών" πειρατών, αλλά κυρίως στο επίπεδο της τιμής.

Τέλος φτάνουμε στο προηγούμενο πόνημα του δημιουργού του FAIRY TAIL, Hiro Mashima, το RAVE MASTER της Kodansha. Αντίστοιχων προδιαγραφών και φιλοδοξιών με τα δύο προηγούμενα, το RAVE MASTER χρησιμοποιεί, ως συστατικά του, τη νορβηγική και εβραιοχριστιανική μυθολογία (με ολίγη από μουσική), βάζοντας τον κεντρικό ήρωα, Haru, σε πορεία αναζήτησης των Rave Stones (μας θυμίζει τίποτα;).

Κάπου εδώ, ο αγαπητός editor θα πει "ναι, το review του FAIRY TAIL Vol. 1, όμως, πού είναι;"

Ψυχραιμία, φτάσαμε και σε αυτό. Η προηγούμενη, κάπως μακροσκελής ανάλυση, θα χρησιμέυσει στην περιγραφή του παρόντος. Είμαι σίγουρος ότι όσοι είστε φανατικοί του ONE PIECE, θα αναρωτηθείτε "τί είναι αυτό το manga με το σχέδιο του Oda και το περίεργο, ανορθόγραφο όνομα;". Η αλήθεια είναι ότι η αντίδρασή μου ήταν περίπου η ίδια, όταν είδα τη διαφήμιση στο ιαπωνικό NEWTYPE, αν και ήταν στις γραμμές του: "έβγαλε ο Oda manga με μάγους, Cool!". Στην πραγματικότητα, ο Hiro Mashima, ακολουθώντας τη σχολή που δημιούργησε το DRAGONBALL και κυρίως τη σχεδιαστική τεχνοτροπία του Oda, φτιάχνει έναν κόσμο με κεντρικό του άξονα τη μαγεία (όπως ο Toriyama είχε τα Dragonball και τους Saiyan, ο Togashi τους Hunters και το Nen, ο Oda τους πειρατές και τα Devil Fruit), όπου οι χαρακτήρες πρόκειται να ξεκινήσουν το ταξίδι, που θα τους ισχυροποιήσει και θα τους ωριμάσει.

Η Lucy είναι μια νεαρή μάγισσα που θέλει να γίνει μέλος της "πιο cool" μαγικής συντεχνίας (guild), της Fairy Tail. Η ευκαιρία αυτή θα της δοθεί όταν γνωρίσει τον Natsu (είναι ενδιαφέρον ότι ο προηγούμενος ήρωας του Mashima λεγόταν Haru - "Άνοιξη" και αυτός Natsu - "Καλοκαίρι") και τον φίλο του, τον Happy, μια γάτα με ικανότητα ομιλίας και μαγικές δυνάμεις. Έχοντας δελεαστεί από την ψεύτικη υπόσχεση ενός μάγου δουλεμπόρου, ο οποίος ακούει στο όνομα Salamander, θα βρεθεί υποψήφιο "εμπόρευμα". Τότε, ο Natsu παίρνει την κατάσταση στα χέρια του, διαλύοντας ολοσχερώς το πλοίο του δουλεμπόρου και σαπίζοντας τον ίδιο και το πλήρωμά του στο ξύλο. Όταν ο απατεώνας χρησιμοποιεί μαγεία της φωτιάς πάνω στον νεαρό, αυτός απλώς τρώει τις φλόγες και τις χρησιμοποιεί για να κατακάψει τους εχθρούς του: αυτός είναι πραγματικός "Salamander" Natsu, της Fairy Tail, ο οποίος εξοργίστηκε, όχι με το δουλεμπόριο, όχι με το σφετερισμό του ονόματός του, αλλά με την αμαύρωση του ονόματος της Fairy Tail!

Βεβαίως, οι μάγοι της Fairy Tail, αν και φημίζονται για τη δύναμή τους, το βασικό χαρακτηριστικό τους είναι η μαζική καταστροφή που προκαλούν σε κάθε αποστολή. Έτσι, ο Natsu και η Lucy βρίσκονται να επιστρέφουν κυνηγημένοι στη Fairy Tail Guild, όπου η Lucy γίνεται επίσημο μέλος. Εκεί μαθαίνει τι είναι αυτό που ενώνει όλους αυτούς τους παλαβούς, πανίσχυρους, φωνακλάδες και μπεκρήδες μάγους, καθώς και για την αναζήτηση του Natsu: ψάχνει τον Δράκο που τον μεγάλωσε και του έμαθε μαγεία, τον Igneel!

Το manga έχει όλα τα συστατικά μιας μεγάλης περιπέτειας, με αρκετές δόσεις χιούμορ. Ο Mashima έχει αντλήσει πολλά στοιχεία, τόσο από τα pen & paper, όσο και από τα ηλεκτρονικά RPG, προσαρμόζοντάς τα στις ανάγκες του κόσμου του. Αν και, σε πολλά σημεία, θυμίζει ONE PIECE, θεωρώ το FAIRY TAIL καλύτερων προδιαγραφών, τόσο σεναριακά (βέβαια, μιλάμε για μάγους, οπότε είμαι αρκετά biased), όσο και σχεδιαστικά. Ενώ διατηρείται το απλοποιημένο, καρτουνίστικο μοτίβο, ο Mashima καταφέρνει, παίζοντας πολύ με τις "γωνίες της κάμερας" και δίνοντας μεγάλη σημασία στη λεπτομέρεια και τις φωτοσκιάσεις, να παράγει ένα σχέδιο "εύκολο στο μάτι" και λειτουργικό, αλλά παράλληλα όμορφο. Νομίζω ότι οι θιασώτες των shounen και ακόμη περισσότερο, οι diehard RPG fans, έχουν πολλά να περιμένουν από το FAIRY TAIL.

Το manga συνοδεύεται από εκτενείς σημειώσεις του δημιουργού πάνω στην ορολογία και τα χαρακτηριστικά του κόσμου του, καθώς και από εκτεταμένες μεταφραστικές επεξηγήσεις, στο τέλος του τόμου.





Grade





Average Grade


reviews archive | email the author | author's profile
back to top




|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi