|
08-05-08 REPTILIA της Μυρτώς Τσελέντη Writer/Artist: Kazuo Umezu IDW Publishing |
|
Είστε ο γενικός αναγνώστης. Έχουν ίσως πέσει μερικά manga στα χέρια σας, μπορεί κάποιο από αυτά να ήταν και της κατηγορίας horror, έχετε δει και ένα RING, βρε αδελφέ. Ας αρχίσουμε, λοιπόν, από τα βασικά. Πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι ο γιαπωνέζικος τρόμος είναι αρκετά διαφορετικός από τον δυτικό. Το τρομακτικό στοιχείο προκύπτει από την ατμοσφαιρικότητα, αλλά και την καφκική παράνοια. Συχνά, ακροβατεί μεταξύ φαντασίας, παραίσθησης, ονείρου και πραγματικότητας. Το στοιχείο του γκροτέσκου είναι αρκετά σύνηθες, ενώ αίματα, έντερα, παραμορφώσεις και άλλα "καλούδια", απεικονίζονται με σαδιστική λεπτομέρεια. Διασκεδαστικό fun fact: Οι αναγνώστες horror manga στην Ιαπωνία, είναι, στην πλειονότητά τους, γυναίκες. Τα περιοδικά με comics τρόμου απευθύνονται σε αυτές, και οι δημιουργοί το γνωρίζουν. Αυτό δε σημαίνει ότι έχουν λιγότερο σπλάτερ (ούτε κατά διάνοια!) ή λιγότερα αηδιαστικά και τρομακτικά σκηνικά. Συχνά, όμως, οι ηρωίδες (ιδίως στα παλιότερα εξ' αυτών) είναι γυναίκες ή παιδιά. Ή και τα δύο μαζί. Τρομαγμένα κοριτσάκια να ουρλιάζουν τρέχοντας από τον τρόμο... δεν σας χάλασε, έτσι; (Editor's Note: Περί ορέξεως...) Τρεις είναι οι βασικοί δημιουργοί manga τρόμου. Με χρονολογική σειρά, o Kazuo Umezu (πρώτη horror ιστορία: "The Cat-Εyed Kid", δημοσιευμένη το 1967 και θα κυκλοφορήσει στα αγγλικά από την Viz, το καλοκαίρι του 2008), o Hideshi Hino (πρώτη horror ιστορία "Oninbo And The Bugs From Hell", δημοσιευμένη το 1987, κυκλοφορεί από την DH Publishing Incorporated, και είναι ο τέταρτος τόμος της σειράς HINO HORROR) και o Junji Ito (πρώτη horror ιστορία "Tomie", δημοσιευμένη το 1990, κυκλοφορεί από την Dark Horse ως MUSEUM OF TERROR). Ο Umezu είναι η βασική μορφή. Ταυτόχρονα, ο ίδιος (ως εμμμ... ανθρώπινη παρουσία) αποτελεί απόλυτο φετίχ. Ντύνεται πάντα με άσπρες και κόκκινες ρίγες, μοτίβο με το οποίο πλαισιώνει όπου μπορεί τη ζωή του. Ναι, το εξωτερικό του σπιτιού του είναι ριγέ άσπρο κόκκινο. Είναι ο πρώτος δημιουργός horror και οι μεταγενέστεροι δημιουργοί έχουν επηρεαστεί από αυτόν, ειδικά στο τομέα του σεναρίου. Ταυτόχρονα, είναι και ο πιο παλιός (usually comes with being the first) και κάποια έργα του αντέχουν στον χρόνο, ενώ κάποια άλλα φαίνονται ξεπερασμένα. Το REPTILIA στέκει κάπου στην μέση. Ο συγκεκριμένος τόμος είναι, στην ουσία, συλλογή από τρεις αυτοτελείς ιστορίες, οι οποίες, όμως, συνδέονται μεταξύ τους. Κοινός τους άξονας είναι μία γυναίκα φίδι (τα φίδια είναι σχεδόν σήμα κατατεθέν των horror manga, είτε είναι σε κύριο ρόλο όπως στο THE RED SNAKE του Hino ή σε δευτερεύοντα όπως στο Mr. ARASHI'S AMAZING FREAK SHOW του master του eroguro, Suehiro Maruo), η οποία κυκλοφορεί και σπέρνει τον τρόμο (κυρίως σε απροστάτευτα κοριτσάκια). Το σενάριο είναι κάπως απλοϊκό ως ιδέα, αλλά με πολύ καλή εκτέλεση, ενώ το σχέδιο ακολουθεί τη χαρακτηριστική γραμμή της εποχής που δημιουργήθηκε το comic. Αν δεν έχετε διαβάσει horror manga, καλύτερα να μην αρχίσετε από το REPTILIA. Καλύτερα, να μην αρχίσετε γενικότερα από τον Umezu. Προτιμήστε κάτι του Ito, που είναι πιο σύγχρονα και πιο βατά για τον αμύητο, ή κάτι του Hino, αν προτιμάτε κάτι πιο gory. Αν επιμένετε σε Umezu, καλύτερα να τσιμπήσετε το DRIFTING CLASSROOM, που είναι πιο κλασσικό και, κατά γενική ομολογία, το καλύτερο από όσα κυκλοφορούν μεταφρασμένα. Προσωπικά, βρίσκω λίγο αψυχολόγητη την επιλογή της IDW να μπει στον χορό τον manga με αυτό το comic. Απευθύνεται σε πολύ περιορισμένο κοινό, ενώ οι αναγνώστες της, συνηθισμένοι από τους υπόλοιπους τίτλους τρόμου που εκδίδει η εταιρία, μάλλον θα τους ξενίσει (στην καλύτερη μην σας πω) το REPTILIA. Επίσης, οι manga fans που έχουν εξοικειωθεί από τα πολυσέλιδα και οικονομικά comics, δύσκολα θα επενδύσουν τόσα χρήματα σε έναν obscure horror τίτλο. Όχι, το REPTILIA απευθύνεται στους hardcore horror manga fans. Και τώρα, ας έρθει κοντά μου η δεύτερη κατηγορία αναγνωστών. (Πραγματικά θα ήθελα να σας βλέπω και μην αισθάνομαι ότι είμαι μόνη μου εδώ). Δεν χρειάζεται να σας πω γιατί ο Umezu είναι θεός και λατρεύουμε ότι έχει την υπογραφή του, ούτε για την ιστορία, ούτε τίποτα. Ναι, το REPTILIA για εσάς είναι κλασικό. Αν έχετε την "μύγα" του horror manga, απορώ γιατί δεν το έχετε πάρει ακόμα. Κρίμα για την αλλαγή του εξωφύλλου - don't get me wrong, I love Ashley Wood as much as the next person, αλλά δεν μου κάθεται στην συγκεκριμένη περίπτωση. Παίρνω Umezu, θέλω Umezu και στο εξώφυλλο, γαμώτο! Με την κλασική pop horror cult αισθητική του. Με τα τρομαγμένα κοριτσάκια. Γιαμ! Άσε που έτσι όπως είναι, μου χτυπάει και λίγο "παραπλανητικά". Δεν συμβαδίζει καθόλου ως στυλ με το περιεχόμενο. Anyway, στο περιεχόμενο. Ναι, είναι παλιός, καλός Umezu. Με τις κλασικές εμμονές του, τα γνώριμα μοτίβα και το υπόγειο χιούμορ. Αλλά, let's face it, μιλάμε για ένα ελάσσονος σημασίας έργο του. Δεν είναι αριστούργημα, είναι απλά καλό, ειδικά άμα συγκριθεί με τα υπόλοιπα. Με ενδιαφέροντα twists, πολλά κλασικά στοιχεία και λατρεμένη καλτ αισθητική. Σε μία έκδοση που, όμως, δεν δικαιολογεί την τιμή της. OK, είναι πολυσέλιδο, αλλά χωρίς τίποτε σε extras (σημειώσεις από την μετάφραση, εισαγωγικό σημείωμα, έγχρωμες σελίδες - κάτι, βρε αδελφέ), τη στιγμή που όλες οι εταιρίες που ασχολούνται με την έκδοση manga συναγωνίζονται στην πιο πλούσια παρουσίαση των τόμων τους, για να καλοπιάσουν το κοινό. Αλλά εδώ δεν αναφέρουν καν τον δύστυχο τον μεταφραστή στα credits, τι τα θέλετε; (Editor's Note: This is IDW, girl. Get with the program!) Αλλά είστε horror manga freak, οπότε, ναι, η πλήρης συλλογή σας και η μανία σας για να έχετε την όσο είναι δυνατό πιο ολοκληρωμένη εικόνα του χώρου, απαιτεί να αγοράσετε το συγκεκριμένο comic. Plus, όπως συμβαίνει συνήθως με τα έργα του Umezu, λειτουργεί περίφημα ως αποκωδικοποιήτης μεταγενέστερων δημιουργών. Και είναι απολαυστικότατο fun. Αλλά αυτό το υποθέτατε ήδη. Για σας, η βαθμολογία είναι στο 8/10. Οι υπόλοιποι, πάρτε την γενική βαθμολογία και κινηθείτε αναλόγως...
| |
Grade | |
Average Grade | |
reviews archive | email the author | author's profile back to top | |
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |