Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


23-07-08
CORALINE

του Θωμά Παπαδημητρόπουλου

Writers: Neil Gaiman, P. Craig Russell

Artist: P. Craig Russell

Colorist: Lovern Kindzierski

Letterer: Todd Klein

Bloomsbury Children's Books (Harper Collins)


Τελικά, είναι άτιμο πράγμα να μεγαλώνεις. Και δε μιλάω για το να γερνάς - όχι, μιλάω για πιο νωρίς, όταν οι εμπειρίες σου (και στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτά που έχεις δει και διαβάσει) σου στερούν την, αφελή έστω, εντύπωση που μπορεί να σου κάνει ένα παραμύθι ή μια ιστορία τρόμου.

Δε θα χρησιμοποιήσω καν το παράδειγμα της Κοκκινοσκουφίτσας, όταν ένας ενήλικας ακούσει την ιστορία της μετά από χρόνια και το σαγόνι φτάσει στο πάτωμα από τα χασμουρητά. Θα πάω κατευθείαν σε κάτι πιο λογοτεχνικό. Θυμάμαι την πρώτη φορά που διάβασα το ALICE IN WONDERLAND ή το WIZARD OF OZ. Πιτσιρικάς τότε, ξεχώρισα τα δύο συγκεκριμένα παραμύθια, κυρίως για την αγχωτική τους ατμόσφαιρα, η οποία, ταυτόχρονα, με συνάρπαζε και με φόβιζε. Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα της ιστορίας του Caroll και η πανταχού παρούσα απειλή της κακιάς μάγισσας της Ανατολής στο WIZARD, ήταν συναισθήματα πρωτόγνωρα για εμένα, εκείνη την εποχή.

Κάτι αντίστοιχο έγινε, μερικά χρόνια αργότερα, με δύο ταινίες τρόμου. Η πρώτη ήταν το πρώτο θρίλερ μου, NIGHTMARE ON ELM STREET (μετά την προβολή του οποίου, φυσικά, έμεινα άγρυπνος όλο το βράδυ!) και το IT του Stephen King. Η πρώτη μου επαφή με τις δύο αυτές ταινίες, χαρακτηρίζεται, το λιγότερο, τρομακτική.

Τα επόμενα χρόνια, μέχρι σήμερα, ξαναδιάβασα τα δύο βιβλία και ξαναείδα τις δύο ταινίες. Φυσικά, εξακολουθώ να εκτιμώ και τα τέσσερα έργα, ωστόσο, ο αντίκτυπος που είχαν τότε πάνω μου, μου φαίνεται τουλάχιστον γελοίος. Πλέον, η Alice μιλά στον εαυτό της σα να μιλούσε σε μωρό, η Dorothy απλά κόβει βόλτες με ανώμαλη παρέα, η αράχνη μοιάζει λούτρινη κούκλα σε μεγέθυνση και ο Freddie είναι ένας άσχημος τύπος χωρίς νυχοκόπτη. Χάθηκε όλο το fun!

Αυτός, λοιπόν, είναι ο λόγος που θεωρώ ότι πολλά από τα έργα που απευθύνονται, κυρίως, σε παιδιά, έχουν χάσει, για εμένα, τη λάμψη τους και δε μπορούν παρά να έχουν ένα αντίκτυπο πάνω μου: αυτό του "διάβασα μια καλή ιστορία, που άνετα θα μπορούσα να προτείνω στη μικρή αδερφή μου".

Όταν, λοιπόν, πληροφορήθηκα για την κυκλοφορία του CORALINE, του παιδικού novel που έγραψε ο Neil Gaiman (SANDMAN), σε adaptation του P. Craig Russell (RING OF THE NIBELUNG), είχα τις επιφυλάξεις μου. Δεν αμφέβαλλα για το αν θα είναι καλό (ψοφάω για adaptations του Russell), αλλά για το πόσο θα με επηρέαζε μια ιστορία που γράφτηκε για παιδιά.

Μετά την ανάγνωση του CORALINE, οι επιφυλάξεις μου αυτές διαλύθηκαν. Εντάξει, δεν τρόμαξα, ούτε επηρεάστηκα, όπως φαντάζομαι πως θα έκανα αν ήμουν αρκετά μικρότερος. Όσο γυρνούσα, όμως, τις σελίδες, ξεχνούσα όλο και περισσότερο ότι διάβαζα μια παιδική ιστορία. Σε αυτό συμβάλλει, σε μεγάλο βαθμό, η γραφή του Gaiman. Η πρωταγωνίστριά του, η έφηβη Coraline, δεν είναι ούτε χαζοχαρούμενη σαν την Alice, ούτε υπερβολική σαν τη Dorothy. Παραμένει άκρως ρεαλιστική στις αντιδράσεις της (μερικές φορές, παραείναι ρεαλιστική), όταν ανακαλύπτει στο νέο σπίτι της μια πόρτα που οδηγεί σε έναν άλλο κόσμο, σοβαρή, όταν σε αυτόν τον κόσμο βλέπει το ίδιο της το σπίτι, αλλαγμένο σε πολλά πράγματα, και ψύχραιμη, όταν ο άλλος πατέρας της και η άλλη μητέρα της προσπαθούν να την κρατήσουν εκεί με το ζόρι.

Σε αυτή την... ενηλικιοποίηση μιας παιδικής ιστορίας, συμβάλλει, σε τεράστιο βαθμό, και ο τρόπος που την έχει προσεγγίσει ο Russell. Εκτός από το σχέδιο, το οποίο είναι "σοβαρό" και όχι παιδικό, ο Russell έχει προσθέσει και λίγη από την ενήλικη ατμόσφαιρα, που ο ίδιος έκρινε απαραίτητη. Το αποτέλεσμα αυτού μοιάζει με μια πιο ενήλικη προσέγγιση στα ALICE IN WONDERLAND και WIZARD OF OZ και μπορεί να επηρεάσει και μεγαλύτερους σε ηλικία αναγνώστες. Φυσικά, η ιστορία παραμένει παιδική, ωστόσο, μοιάζει, σε κάποια σημεία, να έχει χάσει λίγη από την αθωότητά της.

Όσο για το σχέδιο, αυτό είναι οπωσδήποτε το δυνατότερο σημείο του CORALINE. Το κάθε panel έχει φαρδιά-πλατιά πάνω του την υπογραφή του Russell και αναγνωρίζεται αμέσως από οποιονδήποτε έχει ξανάρθει σε επαφή με το έργο του. Αν και πιο φωτεινό απ' όσο έχουμε συνηθίσει, το σχέδιό του παραμένει σοβαρό, εντυπωσιακό και εξαιρετικό, ειδικά όταν αναλαμβάνει να απεικονίσει τον διαστρεβλωμένο "άλλο κόσμο".

Το CORALINE, λοιπόν, μου έφερε στο νου την έκφραση "μια ιστορία για μικρούς και μεγάλους", αλλά στην πιο ειλικρινή και δίχως ίχνος υπερβολής μορφή της. Ακόμη κι αν κάποιος θεωρήσει την ιστορία περισσότερο αθώα και παιδική απ' όσο προτιμά, οφείλει να παραδεχτεί ότι ευχαριστήθηκε τη μέθοδο του storytelling και το εξαιρετικό artwork.





Grade





Average Grade


reviews archive | email the author
back to top




|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi