Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


27-06-06
CIVIL WAR: FRONTLINE #1

του Γιώργου Χατζηκωστή

Writer: Paul Jenkins

Artists: Various

Colorists: Various

Letterers: Various

Editor: Cory Sedlmeier

Marvel Comics

Μα καλά, θα αναρωτηθεί ο μέσος fan, είναι απαραίτητη η έκδοση ενός companion τίτλου, σε ένα τίτλο 7 τευχών, όσο σημαντικός και αν είναι (ή υποτίθεται ότι είναι, the jury's still out) για την μορφή που θα λάβει το Marvel Universe τα επόμενα χρόνια; Η ίδια η Marvel το δικαιολογεί και το προωθεί, με την αιτιολογία ότι συμπληρώνει τα κενά που αφήνει το CIVIL WAR (review του πρώτου τεύχους από τον Ηλία μπορείτε να βρείτε εδώ) και την ύπαρξη διαφορετικού point of view. Η τελική απόφαση είναι πάντα δική σας, ή για την ακρίβεια, αυτή την στιγμή που γράφω, δική μου.

CIVIL WAR: FRONTLINE λοιπόν, μια bi-weekly σειρά 10 τευχών, με κάθε τεύχος να έχει 32 σελίδες, ενώ απουσιάζουν οι διαφημίσεις. Το σενάριο το έχει αναλάβει ο Paul Jenkins (ORIGIN, HELLBLAZER) και μέσα θα βρούμε 3 ιστορίες που περιστρέφονται γύρω από το άξονα του εμφυλίου -ιδεολογικού και μη- που έχει ξεσπάσει, με τους δημιουργούς να είναι διαφορετικοί σε κάθε μια από αυτές - εκτός του Jenkins βέβαια. To πρώτο αρνητικό που εντοπίζω, είναι δυστυχώς το εξώφυλλο. Η έμπνευση εδώ, πήρε άδεια και η κοινοτυπία θρονιάστηκε, πόση ώρα τους πήρε να το σκεφτούν; Το προσπερνάω όμως και συνεχίζω.

Embedded part 1
Penciler: Ramon Bachs
Inker: John Lucas
Colorist: Laura Martin
Letterer: VC’s Cory Petit

Αυτή είναι και η βασική ιστορία, βάση του όγκου της και της άμεσης σχέσης της με τα γεγονότα. Πρωταγωνιστές είναι οι δημοσιογράφοι Ben Urich (ο γνωστός από το DAREDEVIL) και η Sally Floyd, που πέρα από την επαγγελματική τους σχέση, είναι και φίλοι. Ο καθένας αντιπροσωπεύει την άποψη της εφημερίδας που εργάζεται, με τις απόψεις αυτές να είναι -φυσικά- αντίθετες, αλλιώς σιγά μην υπήρχε ενδιαφέρον. Όσοι είναι γνώστες του universe της Marvel, καταλαβαίνουν ότι η Daily Bugle, δηλαδή ο J.J. Jameson, το γλεντάει με το superhuman registration act, αποκτώντας έτσι την ευκαιρία να καρφώσει μια και καλή όλους του υποτιθέμενους -για αυτόν- καλοθελητές και προστάτες στο τοίχο. Ο Ben συμφωνεί με το αφεντικό του, αλλά όχι με τις μεθόδους που ακολουθεί, πιστεύοντας ότι το "γιατί;" παραμένει άγνωστο. Αντιθέτως η Sally (με προβλήματα αλκοολισμού και μια νεκρή κόρη, παρεμπίπτοντως) θεωρεί τις πράξεις της κυβέρνησης λανθασμένες, όπως και την άποψη του Jameson. Η ευκαιρία της να εισχωρήσει βαθύτερα στα γεγονότα, θα της δωθεί όταν δεχθεί μια επίσκεψη από τον Spider-Man (ακόμα δεν μπορώ να χωνέψω αυτή την καινούρια στολή, καιρός να παίρνει δρόμο, σωστά;), πρόθυμο να δώσει μια συνέντευξη, καταθέτοντας την άποψη του για τα δρώμενα. Αυτή η σκηνή είναι και το highlight του τεύχους, με τον Spidey, να παρουσιάζει τις σκέψεις του και τους προβληματισμούς του, χωρίς να έχει πάρει ακόμα την τελική απόφαση για την πράξη του στο CIVIL WAR #2. Ναι, το ξέρω ότι ακόμα δεν έχει φτάσει στην χώρα μας το συγκεκριμένο τεύχος, για αυτό και δεν κάνω spoiler. Λογικά θα το έχετε μάθει, εκτός και αν δεν μπαίνετε στο internet, δεν συνομιλείτε με άλλους αναγνώστες και γενικώς είστε ελαφρώς αποκομμένοι από την μικρή μας κοινότητα. Λίγο απίθανο, αλλά το παίζω καλό παιδί. Ναι σε εσένα, τον τελευταίο στο βάθος, που δεν το έχει μάθει ακόμη, απευθύνομαι.

Σε γενικές γραμμές, η ιστορία αξίζει χάρη στο καλό characterization της, ενώ καταφέρνει να μην κουράζει, παρά το γεγονός ότι έχει υπερβολικά πολύ διάλογο. Το τέλος της θέτει την αρχή για γεγονότα που σίγουρα θα επηρεάσουν την μελλοντική εξέλιξη του event, αν και δεν μπορώ να πω ότι σοκαρίστηκα. Παράλληλα, η πιο προσγειωμένη και ρεαλιστική σχεδίαση των χαρακτήρων, είναι απόλυτα ταιριαστή με τον τόνο της.

The Accused part 1
Artist: Steve Lieber
Colorist: June Chung
Letterer: VC's Randy Gentile

Και όμως, υπήρξε ένας επιζώντας από τα γεγονότα του CIVIL WAR #1! Παρά τα όσα έλεγε ο κύριος Queseda στα Joe Fridays, o Speedball επέζησε, οι δυνάμεις του όμως "καήκαν". Αυτό μαθαίνει στο νοσοκομείο που συνέρχεται, μετά την ανεύρεση του σε ένα χωράφι 500 μίλια (λιιιίγο υπερβολική την βρίσκω την απόσταση αυτή-πως και δεν μπήκε σε τροχιά;) από το σημείο της τραγωδίας. Επίσης πληροφορείται και τις λεπτομέρειες των όσων έγιναν, καθώς και το τι τον περιμένει. Από τον τίτλο και μόνο της ιστορίας, πιστεύω ότι είναι προβλέψιμο-όχι, που θα την έβγαζε καθαρός o μικρός.

Τώρα, το ποια θα είναι η μοίρα ενός third-rate χαρακτήρα (στην καλύτερη περίπτωση) και μιας second-rate (ομοίως με την προηγούμενη παρένθεση) ομάδας, δεν θα έλεγα ότι με καίει να μάθω. Στην πορεία ίσως να αποκτήσει ενδιαφέρον, προς το παρόν όμως, δεν υπάρχει κάτι το ιδιαίτερο. Αρκετά καλό το σχέδιο του Lieber, που ακολουθεί και αυτός το ρεαλιστικό κλίμα της σειράς. Next!

Civil War Correspondence
Artist: Kei Kobayashi
Colorist: Christina Strain
Letterer: VC’s Randy Gentile

Φτάνουμε λοιπόν, στο τελευταίο και πιο αδιάφορο μέρος του comic.
Εδώ μέσα σε τρεις σελίδες, έχουμε να τρέχουν ταυτόχρονα τρία πράγματα (είδατε τι ωραία που δένουν οι αριθμοί;) Πρώτον, ένα ποίημα που γράφτηκε σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης αμερικανών πολιτών ιαπωνικής καταγωγής, κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Δεύτερον, την εξιστόρηση της μεταφοράς μιας οικογένειας σε ένα τέτοιο στρατόπεδο και τρίτον, έναν Spider-Man (σας είπα ότι δεν χωνεύω αυτήν την στολή;) προβληματισμένο, για ακόμη μια φορά. Μπορείτε να βρείτε ποια ουσιαστική σχέση έχουν όλα αυτά μαζί; Ούτε εγώ! Κάπου πάει να το δέσει ο Jenkins, λέγοντας κάτι για καθήκον απέναντι στην πατρίδα μπροστά σε δύσκολες καταστάσεις, αλλά δεν μπορώ να το δεχθώ! Αλλο τα ιστορικά γεγονότα, άλλο τα events της Marvel. Πάνω στην προσπάθεια να δώσει κύρος και σοβαρότητα στο Civil War, καταλήγει άθελα του στην γελοιότητα. Αυτή η ιστορία θα μπορούσε και να μην υπάρχει και δεν θα έλειπε σε κανέναν!

Σε γενικές γραμμές, αν υπήρχε μόνο το Embedded, το CIVIL WAR: FRONTLINE #1, θα ήταν καλό. Δυστυχώς οι άλλες δυο ιστορίες ρίχνουν το επίπεδο αισθητά. Τώρα μετά την ανάγνωση του, για κάποια μυστήρια αιτία, τριγυρνάει στο μυαλό μου το WON'T GET FOOLED AGAIN των The Who. Γιατί άραγε;





Grade





Average Grade


reviews archive | email the author | author's profile
back to top




|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi