Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


03-04-07
CIVIL WAR: THE CONFESSION one-shot

του Μανώλη Βαμβούνη

Writer: Brian Michael Bendis

Artist: Alex Maleev

Colorist: Jose Villarrubia

Letterer: Chris Eliopoulos

3-D Iron-Man Design: Josh Singh

Editor: Tom Brevoort

Marvel Comics

Έχω μια εξομολόγηση για σένα, αγαπητέ Marvelά, και για σένα fanboy του Bendis, και φυσικά πιο πολύ σε σένα που πορώθηκες με το Civil War και υποθήκευσες το σπίτι σου για να αγοράσεις όλα τα τεύχη του crossover.

Εμ, πως να το πω: δεν σας είχα και σε τρελή υπόληψη. Γιατί τώρα, λέω, πόσο γούστο μπορεί να έχει κάποιος για να του αρέσουν αυτές οι –pardon my French- παπαριές;

Και να που γυρνάει ο τροχός και γα-γκουχ- και ο φτωχός Bendis, οπότε και φτάνω να βάζω 4/5 σε τεύχος του Civil War!

Τι το σημαντικό έχει αυτό το τεύχος για να με κάνει να αναδομίσω τις προκαταλείψεις που έκτισα με κόπο και αίμα; Σιγά σιγά...

Το τεύχος αποτελεί τον συνολικό απολογισμό του Civil War και των συνεπειών του (βλ. CAPTAIN AMERICA #25), από την δημιουργική ομάδα του DAREDEVIL αλλά και του ατυχέστατου NEW AVENGERS SPECIAL: ILLUMINATI. Χωρισμένο σε 2 ιστορίες, παρουσιάζει τον τρόπο που ο Iron-Man και o Captain America κάνουν χωριστά απολογισμό των γεγονότων του Civil War.

Στην πρώτη ιστορία, ο Tony Stark επισκέπτεται για τελευταία φορά το σώμα του φίλου του μετά τα γεγονότα του CAPTAIN AMERICA #25, και του εξομολογείται όσα δεν τόλμησε ποτέ να του πει όσο ζούσε.

Η ιστορία ξεχειλίζει από θεατρικότητα και αποτελεί μια απίστευτη ερμηνεία για τον χαρακτήρα του Stark, από την αρχική αμηχανία, μέχρι το δυνατό ξέσπασμα. Αυτό βγάζει και την αλήθεια του χαρακτήρα,  ο οποίος μετά από την -όντως Πύρρειο- νίκη του (την οποία εξηγεί ετυμολογικά και ιστορικά εδώ) και τις τεράστιες απώλειες, τελείωνει την ιστορία μόνος του σε ένα δωμάτιο με τον νεκρό φίλο του ξεσπώντας σε γοερά δάκρυα για όσα ήταν αναγκασμένος να κάνει. Αυτή η απεικόνιση απέχει χιλιόμετα από την αντίστοιχη του φινάλε της κεντρικής σειράς η οποία κλείνει με τον Director Stark να ατενίζει το ηλιοβασίλεμα από το καινούριο υπεροπολυτελές του γραφείο αγκαλιά με μια χήρα. Bendis – Millar 1-0.

Ο Bendis περνάει μια πολύ δυνατή αποψη για το ποιός ειναι ο Stark, τι τον κάνει να ξεχωρίζει από τους άλλους ήρωες και τι τον κατέστησε τόσο σημαντικό σε αυτή την διαμάχη. Ο Iron-Man είναι ‘futurist’. Όχι, όχι, δεν είναι η Λίτσα Πατέρα ή ο Πήτ Παπαδάκος. Άλλα και αυτός μπορεί να διαβάσει τα σημάδια και να κάνει προβλέψεις για το μέλλον, και στη συνέχεια να βρίσκει λύσεις και εφευρέσεις ώστε να προετοιμαστεί για αυτό. Όπως και ο Mc Duffie κατάφερε στο FANTASTIC FOUR #542, έτσι και εδώ ο Bendis σώζει το καλό όνομα του Stark και τον παρουσιάζει όχι ως πολιτικό καιροσκόπο και κερδοσκόπο ή προδότη των φίλων του, αλλά ως έναν άνθρωπο ο οποίος αντιλαμβάνεται με μοιρολατρικό τρόπο τις θυσίες οι οποίες έιναι αναπόφευκτες και επιλέγει εγωιστικά τον εαυτό του ως θυσιαστήριο. Ο Stark εδώ παρουσιάζεται ως ο μεγάλος ήρωας ο οποίος ανέλαβε μια ηγετική θέση την οποία ήξερε από πριν ότι αποτελούσε δηλητηριασμένο ποτήρι, άλλα ίσως λόγω υπεροψίας, ίσως λόγω απλής αυτογνωσίας, ήξερε ότι ήταν ο μοναδικός ο οποίος θα μπορούσε να την αναλάβει ώστε να σωθούν ζωές πληρώνοντας το τίμημα των χαμένων επαφών με τους φίλους του και της δημόσιας εικόνας του, καθώς όπως λέει ο ίδιος (σε ένα αρκετά meta σχόλιο) “and I knew the world favors the underdog and I would be the bad guy".

Μια απρόσμενη έκπληξη από τον συγγραφέα είναι και η σωστή χρήση της ιστορίας/continuity του χαρακτήρα για να εδραιώσει την άποωη του πάνω σε αυτόν. Αναγνωρίζει περισσότερα πράγματα απο την continuity του Stark πέρα απο το πρόβλημα αλκοολισμού, όπως η κλασσική ιστορία της μάχης με τον Βασιλιά Αρθούρο. Ένα τόσο καθαρόαιμο Ε.Φ. στοιχείο μοιάζει τελείως ξένο στο τωρινό crossover-ρεαλιστικο, αλλά επικεντρώνοντας στο συναισθηματικό αντίκτυπο που είχε αυτό το κομμάτι της ιστορίας του στον χαρακτήρα, τα καταφέρνει θαυμαστά. Μέχρι και η αναφορά στον κουραστικά στερεοτυπικό πλέον αλκοολισμό του Stark γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να ενδυναμώσει τον τωρινό του χαρακτήρα.

Το άλλο εντυπωσιακό το οποίο καταφέρνει ο Bendis στο τεύχος αυτό είναι να μου πουλήσει επιτέλους το Civil War  ως πιστευτό γεγονός μέσα στο σύμπαν της Marvel. Αρχικά κάνει μια πολύ σημαντική αναφορά στην αλλαγή της νοοτροπίας των απλών ανθρώπων που κατοικούν στον πλαστό αυτό κόσμο. Όταν πρωτοεμφανίστηκαν οι υπερήρωες στην κοινωνία αυτή, κάποιος ο οποίος βρισκόταν σε κίνδυνο φώναζε βοήθεια, ελπίζοντας σε κάποιον να τον σώσει. Πλέον όμως η πλειθώρα υπερηρώων έχει οδηγήσει σε οκνηρία του πληθυσμού οι οποίοι θεωρούν δεδομένο ότι κάποιος δυνατότερος από αυτούς θα τους προσέχει και θα τους σώσει όταν το χρειαστούν και βασίζονται σε αυτό στην καθημερινότητα τους. Και αυτή η θεμελίωση της νοοτροπίας του πληθυσμού έρχεται τώρα να υποστηρίξει την αρχή του Civil War: την αποτυχία μιας ομάδας υπερηρώων να σώσει κάποιους, το σάλο που προξένισε και την επακόλουθη νομόθεσία η οποία ανάγκαζε νομοθετικά και ποινικά πλέον όλους τους υπερήρωες να κάνουν την δουλειά τους με απειλή στέρησης της ίδιας τους της ελευθερίας.

Εν κατακλείδι, από εκεί που δεν το περίμενα, βρήκα έναν άρτιο θεατρικό μονόλογο και μια αξιόλογη και μοναδική εξερεύνηση της ψυχοσύνθεσης ενός, στην τελική, παρεξηγημένου χαρακτήρα, καθώς αυτός απογυμνώνει τον εαυτό του μπροστά στο κοινό-αναγνώστη.

Η δεύτερη ιστορία γυρίζει μερικές μέρες πίσω, στην πρώτη μετάβαση του Captain America στο κελί του πάνω στο Helicarrier και την πρώτη συνάντηση του με τον Stark μετά το τέλος του Civil War.

Ο Bendis δεν αφιερώνει τον ίδιο χρόνο σε αυτήν την συνάντηση. Αντίθετα, επικεντρώνει κυρίως τον διάλογο μεταξύ του Rogers με τον φρουρό του, ένα στερεοτυπικά rookie πράκτορα. Τόσο μάλιστα, ώστε να βαράει ακόμα και προσοχή μπροστά στο ίνδαλμά του, ενώ τον μεταφέρουν στο κελί, μια σκηνή την οποία περίμενα ανυπόμονα να δω σε κάποιο απο τους τίτλους. Μέσω της συγκρισης μεταξύ τους, ενδυναμώνεται η αίσθηση της εμπειρίας και της ψυχραιμίας του στρατιώτη Rogers, ο οποίος έχει δεχτεί τις συνέπειες των πράξεων του, ακόμα και αν δεν δέχεται ακόμα και τώρα οτι είχε λάθος.

Στην συνάντηση του με τον Stark, χάνει όμως αυτή την ψυχραιμία και ξεσπά εναντίον του ανθρώπου στον οποίο είχε αποδώσει χαρακτηριστικά εχθρού και προδότη. Ο Stark στη δεύτερη ιστορία δεν αφαιρεί την μάσκα του, σε ένα επιδέξιο τρικ του Bendis. Αν και η μάσκα δεν προδίδει κανένα απο τα συναισθήματα του, (αφού ο τελευταίος σχεδασμός της δεν δείχνει πέον ούτε καν τα μάτια του), ο αναγνώστης γνωρίζει τις τύψεις που νιώθει σε αυτή τη συνάντηση χάρις στην διεισδυτική προηγούμενη ιστορία.

Σε κανένα σημείο του Civil War δεν είχα νιώσει να περνάω στην "μεριά" του Iron-Man. Με αυτή την ιστορία όμως, και την αποκάλυψη του φανατισμού του Captain America, ο οποίος είχε μόνο υπονοηθεί στην κυρίως σειρά, αλλάζω ευθύς στρατόπεδα. Δεν είναι όμως λίγο αργά να πάρει το δίκιο του ο Stark τώρα που τέλειωσε τo Event;

Η "εξομολόγηση" του Rogers δεν μου πέρασε την ίδια συναισθηματική φόρτιση όπως η πρώτη ιστορία. Παράλληλα λόγω της απροκάλεστης τελευταίας κωμικής ατάκας του Iron-Man ‘you’re a sore loser, Charlie Brown’, κινδυνεύει να σπιλώσει τον καλό χαρακτηρισμό του Stark.

Το σκίτσο και στις δύο ιστορίες επιμελείται ο Alex Maleev, ο οποίος βρίσκεται στο στοιχείο του, καλούμενος να προσδώσει δραματικότητα σε δυο ουσιαστικούς μονολόγους. Η ηθοποιία και το συναίσθημα που προσδίδει στο πρόσωπο του Stark με συγκλόνισε (και δεν χρησιμοποιώ τέτοια ρήματα τυχαία), από τις πιο ήσυχες εκφράσεις μέχρι τους δυνατούς οδειρμούς.

Μην μπείτε στον κόπο να αγοράσετε όλα τα ανούσια tie-ins συνοδευτικά του Civil War. Αυτό είναι το μόνο τεύχος το οποίο αιχμαλωτίζει το συναισθηματικό κέντρο της ιστορίας και την πραγματική φύση των δύο αντιμαχόμενων ηρώων.





Grade





Average Grade


reviews archive | email the author
back to top




|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi