|
του Δημήτρη Σακαρίδη 21-07-05 Post-San Diego Extravaganza Τελείωσε το φετινό San Diego Comic Con και άφησε πίσω του πολλά νέα που αξίζουν να σχολιαστούν. Ας μη χάνουμε χρόνο λοιπόν. On with the show...
Last Week In Comicland Ο Bill Willngham επεκτείνει το FABLES franchise. Πραγματικά, περίεργη κίνηση της DC, με την οποία δεν είμαι και τόσο βέβαιος πως συμφωνώ. Ως τώρα, ένα μεγάλο μέρος της γοητείας του FABLES ήταν ακριβώς το γεγονός πως παρέμεινε απόλυτα self-contained (εξαιρώντας κάνα-δυο one-shots). Τώρα ξαφνικά έχουμε ένα original graphic novel αλλά και μία καινούργια ongoing σειρά (!!!), ή οποία μάλιστα θα είναι spin-off από το χειρότερο storyline του τίτλου, το ανεκδίηγητο "Hollywood Jack". Μακάρι να πάνε όλα καλά, αλλά κάτι μου λέει πως θα 'χουμε τρεχάματα. Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των φετινών Eisner Awards και για άλλη μια χρονιά θα τα χαρακτήριζα αναμενόμενα. Χάρηκα ιδιαίτερα για τη νίκη του THE AMAZING ADVENTURES OF THE ESCAPIST στο Best Anthology και ακόμη περισσότερο για αυτή του Brian K. Vaughn στην κατηγορία του Best Writer. Εξεπλάγην ευχάριστα με την αναγνώριση του εξαιρετικού CONCRETE: THE HUMAN DILEMMA και το βραβείο του Best Writer/Artist για τον Paul Chadwick. Απόλυτα αναμενόμενες οι νίκες των "March Of The Wooden Soldiers" και EIGHTBALL #23 σε Best Serialized Story και Best Single Issue Or One-Shot καθώς και αυτή του MEN OF TOMORROW στο Best Comics-Related Book. Ξαφνιάστηκα από τα δύο βραβεία του GOON το οποίο έχω ανακυρήξει εδώ και καιρό (εντελώς αυθαίρετα, mind you) ως το "Καλύτερο Comic Που Δεν Διαβάζω". Είμαι απόλυτα βέβαιος πως θα μου αρέσει αν το δοκιμάσω... it just didn't happen. Η μεγάλη απογοήτευση για μένα; Το βραβείο για το BEST GRAPHIC ALBUM στο απαράδεκτο ORIGINALS του Dave Gibbons. Ελπίζω πως τα πιο indy-friendly Harvey Awards δεν θα υποπέσουν στο ίδιο ατόπημα. Ο Mark Waid Exclusive στη DC. Θα μπορούσα να πω πως ήταν αναμενόμενο. Τα πειράματα του Waid σε Marvel και Crossgen δεν έπιασαν (τουλάχιστον όχι στο βαθμό που θα ήθελε ο ίδιος - για διαφορετικούς λόγους σε κάθε εταιρία, πάντως) και έτσι, απολύτως φυσιολογικά, ο "Mr. Continuity" επέστρεψε στο φυσικό του χώρο (για την ακρίβεια είχε επιστρέψει εδώ και λίγους μήνες με το LEGION OF SUPER HEROES, αλλά τώρα είναι πιο "official" το όλο πράγμα). Ποιό θα είναι ένα από τα πρώτα projects του Waid στο ξεκίνημα του νέου του συμβολαίου; Μα φυσικά, το αναγεννημένο BRAVE & THE BOLD. Καλή ή ιδέα, απλά έχω την αίσθηση πως ο τίτλος (και δεν εννοώ "το comic" εννοώ ο ίδιος "ο τίτλος", οι λέξεις "BRAVE & THE BOLD") είναι λίγο... too classic για να πιάσει τους σύγχρονους αναγνώστες. We'll see. Πολλές ανακοινώσεις που αφορούν στο SPIRIT του Will Eisner είχαμε San Diego. Και crossover BATMAN/SPIRIT με τον Jeph Loeb στο τιμόνι του συγγραφέα και νέο ongoing από τον Darwyn Cooke αλλά και μια καινούργια σειρά από trade paperbacks με τίτλο BEST OF THE SPIRIT που θα ξαναπαρουσιάσουν (πιθανότατα για 800στη φορά) μερικές από τις καλύτερες ιστορίες του μασκοφόρου ήρωα. Τώρα, εμένα προσωπικά μου κάνει λίγο αρπαχτή όλο αυτό, αλλά θα το βουλώσω μέχρι να δω τα πρώτα δείγματα (τουλάχιστον ο Cooke είναι εξαιρετικός δημιουργός και το αποτέλεσμα της δουλειάς του στο ongoing θα είναι τουλάχιστον ενδιαφέρον. O Loeb πάλι... sorry, το βουλώνω!). House Of M sucks! Διάβασα και εγώ ο κακομοίρης το ρεπορτάζ του Newsarama από το panel του HOUSE OF M, μήπως και είχε ειπωθεί τίποτε ενδιαφέρον, αλλά μπααα... Το πιο συναρπαστικό απ' όλα τα "νέα" που βγήκαν στο panel ήταν η επίσημη ανακοίνωση για το καινούργιο X-FACTOR από τους Peter David και Ryan Sook, κάτι όμως που γνωρίζαμε ουσιαστικά εδώ και κάτι μήνες (insert old lady saying "ο κόσμος το 'χει τούμπανο και 'μεις κρυφό καμάρι"). Κατα τ' άλλα, κάτι μυστικιστικά του Quesada για το αν θα επιστρέψει ή όχι ο Hawkeye (let me clue you in, Joe: NOBODY GIVES A SHIT!!!) και κάποια μισόλογα για αλλαγές στη ζωή του Spider-Man (hmmm, let me guess, θα επιστρέψει ο Ben Reilly;). Πλήρης βαρεμάρα, σας λέω... But the really great news is... MOON KNIGHT RETURNS! Τελικά, με το panel του HOUSE OF M να είναι τόσο υποτονικό, αυτό που βγήκε ως μεγάλη ανακοίνωση της Marvel στο San Diego ήταν η επιστροφή του MOON KNIGHT (την οποία γνωρίζαμε ήδη - επίσης!) και η ανακοίνωση του creative team της νέας σειράς του "White Batman" της Marvel (Charlie Huston και David Finch, if anyone cares enough to ask). Τώρα, κατά πόσο μπορεί να είναι σημαντική είδηση η επιστροφή ενός τριτοκλασάτου ήρωα, ο οποίος δεν υπήρξε ποτέ στα τριάντα χρόνια της ύπαρξης του έστω και στοιχειωδώς fan-favorite, ειλικρινά δεν ξέρω (enter Armenis mode: πρέπει να τσεκάρω να δω σε τι κατάσταση είναι το WEREWOLF BY NIGHT #32 -first appearance of Moon Knight- που είχα πάρει πριν από καμιά 15αριά χρόνια από τη Mile High) Δεν υπάρχουν άλλα νέα από το San Diego που να θεωρώ SLEDGEHAMMER-worthy. Αν βέβαια ενδιαφέρεστε να τα μάθετε όλα, ρίξτε μια ματιά στο αναλυτικό news index που ετοίμασε το Newsarama. Quesada Forever! Λίγες μέρες αφότου το San Diego είχε γίνει παρελθόν (το convention, όχι η πόλη), έσκασε και η πραγματικά μεγάλη είδηση των ημερών. Ο Joe Quesada επέκτεινε το ήδη εν ισχύ συμβόλαιο του με τη Marvel και αναλαμβάνει και επιπλέον αρμοδιότητες (wannabe Dan Di Dio or something). Δεν πρόκειται να σχολιάσω το γεγονός ακόμη πριν το ψάξω λίγο παραπάνω για να δω τι ακριβώς περιλαμβάνουν αυτές οι "νέες αυξημένες αρμοδιότητες". Tune in next week. Sad day for comics - Jim Aparo dies. Προσωπικά θεωρώ τον Aparo ως έναν από τους τρεις σημαντικότερους καλλιτέχνες που έχουν δουλέψει στο Batman από τη δημιουργία του χαρακτήρα μέχρι σήμερα (οι άλλοι δύο είναι ο Neal Adams και ο Marshal Rogers). Τα τελευταία χρόνια τον είχαμε ξεχάσει λίγο γιατί είχε αποσυρθεί από το χώρο, αλλά παρ' όλα αυτά η είδηση του θανάτου του γεμίζει θλίψη όλους εμάς που μεγαλώσαμε με τα comics που τόσο υπέροχα σχεδίασε καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας του. He will be missed...
Review City Το Manga Review Special θα καθυστερήσει κατά μία βδομάδα. I'm still reading... Εν τω μεταξύ, ας ρίξουμε μια ματιά σε κάτι υπόλοιπα που έχω από την τελευταία παραγγελία που ήρθε στα comic stores. ASTRO CITY: THE DARK AGE #1 (Busiek/Anderson, DC Comics/Wildstorm) CONAN AND THE JEWELS OF GWAHLUR #3 (P. Craig Russell, Dark Horse Comics) EX MACHINA #12 (Vaughan/Harris/Feister, DC Comics/Wildstorm) JLA: CLASSIFIED #8,9 (Giffen/DeMatteis/Maguire/Rubinstein, DC Comics) PLANETARY #23 (Ellis/Cassaday, DC Comics/Wildstorm) XIII #1 (Van Hamme/Vance, Alias Enterprises)
Master Of The Obvious Τον τελευταίο καιρό έχω αρχίσει να διαβάζω πολύ manga. Τα στοιχεία που με έχουν τραβήξει περισσότερο στα ιαπωνικά comics είναι η μεγάλη ποικιλία σεναριών (diversity reigns supreme in Japan!), ή αίσθηση της "ολοκληρωμένης ιστορίας" (τα περισσότερα manga έχουν αρχή, μέση και τέλος - άσχετα αν αυτό το τέλος μπορεί να έρθει μετά από 50 volumes), το βολικό format και ο ενθουσιασμός του φίλου μου, Αντρέα Μιχαηλίδη. Κάποιοι μου είπαν πως εγώ, ως "πολέμιος" του decompressed storytelling θα έπρεπε να αντιπαθώ τα manga, τα οποία, ώς επί το πλείστον είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τον συγκεκριμένο τρόπο αφήγησης. Δεν διαφωνώ, αλλά υπάρχουν δύο σημαντικές διαφορές: Πρώτον, το decompression των manga (ή έστω των καλών manga) είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που έχει επικρατήσει στα αμερικάνικα. Στα ιαπωνικά comics, το decompression χρησιμοποιείται για να αναπνέυσει το σενάριο, για να αναπτυχθούν οι χαρακτήρες και -στη χειρότερη περίπτωση- για να θαυμάσει ο αναγνώστης τις σχεδιαστικές ικανότητες του καλλιτέχνη. Στα αμερικάνικα comics συγγραφέων όπως ο Bendis ή ο Warren Ellis, το decompression εξυπηρετεί έναν και μόνο σκοπό: να ξεχειλώσει ένα σενάριο 8 σελίδων σε 20, χωρίς να υπάρχει κάποιο όφελος για την ιστορία. Επιπλέον, οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν το decompression δίνοντας κυρίως βάση στο σχέδιο, ενώ οι Αμερικανοί (όχι όλοι - τα ονόματα των "παραβατών" είναι γνωστά) το "φορτώνουν" στο σενάριο, με αποτέλεσμα να έχουμετο ενοχλητικό φαινόμενο των επαναλαμβανόμενων -φαινομενικά- expository διαλόγων που όμως δεν προχωρούν καθόλου το plot και συνήθης είναι τόσο ανούσιοι που δεν βοηθούν και στην βαθύτερη κατανόηση των χαρακτήρων. Η πιο πρακτική διαφορά όμως ανάμεσα στο ιαπωνικό και το αμερικάνικο decompression υπάρχει στην τσέπη των αναγνωστών. Ένα manga μου δίνει (on average) 160 δελίδες ιστορίας για 10 δολάρια. Ένα αμερικάνικο υπερηρωικό comic μου δίνει 22 σελίδες και μου τις χρεώνει 2.50-3.00 δολάρια. Do the math and it will all be surprisingly obvious...
Web Surfing Syndicated Comic Strips And Panels The Unofficial Comics Crossover Index Mike Zeck Official
Site
Είπαμε, τηλεόραση δεν έχει μέχρι να αρχίσει η νέα σεζόν. Οπότε, για τους επόμενους δύο περίπου μήνες αυτό το section θα γεμίζει με ό,τι μαλακία μπορώ να σκεφτώ την τελευταία στιγμή. Ηλίθια top ten, χαριτωμένα εξώφυλλα, εντυπωσιακά pin-ups, αστείες φωτογραφίες... The sky is the limit (then why I keep banging my head on the damn ceiling???) Anyway, ξεκινάμε με μερικές φωτογραφίες... της ντροπής από το San Diego Comic Con (έτσι, για να είμαστε και επίκαιροι).
Real World The real world sucks! Get over it!* *translation: I don't have time to watch the news anymore...
Final Word Ερώτηση: Ένας ψιλό-άγνωστος δημιουργός comics γίνεται διάσημος όταν λάβει μία υποψηφιότητα για βραβείο Eisner; Ερώτηση 2: Αν χάσει το βραβείο, ξαναγίνεται ψιλό-άγνωστος ή παραμένει διάσημος; Οι θεωρίες πολλές. Η αλήθεια μία. Η βλακεία ανυπολόγιστη. |
sledgehammer archive | email the author | author's profile back to top |
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |