|
xtras archive | |
17-06-08 ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ IV |
|
του Αριστείδη Κώτση Φωτογραφίες: Άρης Μαλανδράκης Μετά από απουσία δύο χρόνων, η Ένωση Πτυχιούχων Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (Ε.Π.Α.Σ.Κ.Τ.), σε συνεργασία με το comic fanzine KA-POW, διοργάνωσαν για 4η χρονιά την Έκθεση Comics και Εικονογράφησης ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ, στους χώρους της Ένωσης (Θόλου και Πανός 19Α, στην Πλάκα). Τα εγκαίνια της έκθεσης έγιναν την Τετάρτη 7 Μαΐου 2008 και το Comicdom ήταν εκεί για να δει τα έργα των καλλιτεχνών να συζητήσει μαζί τους αλλά και να "καλύψει" το γεγονός. Αν και ο καιρός ήταν μάλλον άστατος και αρκετοί φοβήθηκαν τη βροχή, η προσέλευση του κόσμου ήταν σημαντική και η ατμόσφαιρα ιδιαίτερα ζεστή.
(Παράλληλα με την ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ IV, στους χώρους της Ένωσης φιλοξενήθηκε και έκθεση των έργων που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό Hellboy της Jemma Press)
Γαβριήλ Τομπαλίδης: Ουσιαστικά, ξεκίνησε Φεβρουάριο με Μάρτιο του 2003. Τότε μου είχε έρθει η ιδέα, επειδή ήμουν και πρόεδρος στην Ε.Π.Α.Σ.Κ.Τ. και είχαμε το χώρο να κάνουμε κάτι με comics που δεν είχε γίνει - γενικά τότε δεν υπήρχε τίποτα... Υπήρχε μόνο το φεστιβάλ της ΒΑΒΕΛ, από ότι θυμάμαι. Το είπα και στον Τριαντάφυλλο Ελευθερίου. Ήταν πολύ σημαντική η συνεισφορά του Τριαντάφυλλου στο ξεκίνημα της ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ. (Απευθυνόμενος στον συν-επιμελητή της έκθεσης, Σπύρο Ευάγγελο Αρμένη, ο οποίος παρευρέθη στη συνέντευξη) Και σε σένα δεν το είχα πει; Σ.Ε.Α.: Ναι, αλλά δεν ήμουν επιμελητής τότε. Ούτε βοηθός. Απλά συμμετείχα και είχα βοηθήσει στο στήσιμο. Γ.Τ.: Πιο πολύ ήταν μια ευκαιρία, επειδή η Ε.Π.Α.Σ.Κ.Τ. ήταν εικαστικός χώρος, να συνδυάσουμε το εικαστικό κομμάτι του χώρου, με τα comics.
Γ.Τ.: Πάρα πολλοί γνωστοί. Ο Σπύρος Δερβενιώτης, οι Βιτάληδες, η Ναβροζίδου, ο Παπαστάμος, ο Αρώνης. Θα αδικήσω... Για να τους αναφέρω όλους, θα πρέπει να πω γύρω στα 100 ονόματα... Σχεδόν οι πάντες... Σχεδόν - αφήνω μια επιφύλαξη. Α.Κ.: Τι προβλήματα αντιμετωπίσατε στη διοργάνωση; Οικονομικά, ίσως; Γ.Τ.: Οικονομικό πρόβλημα δεν υπήρχε. Αφού είχε γίνει στην Ένωση, είχαμε μια οικονομική αντιμετώπιση καλή. Δε μπορώ να πω ότι είχαμε ιδιαίτερα προβλήματα. Και στο στήσιμο βοηθούσαν τα παιδιά... Είχαμε κάνει καλό σχεδιασμό του χώρου σε σχέση με τις συμμετοχές. Δεν μπορώ να πω ότι είχαμε προβλήματα με την ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ. Πάντα είχε κόσμο. Γενικά, μια χαρά ήταν όλα. Ήταν λίγη κούραση παραπάνω, να συγκεντρώσεις τις δουλείες, να τις στήσεις, να δεις που θα μπουν, ανάλογα με το θέμα, αλλά αυτό ήταν όλο. Γενικά, υπήρχε πάντα μια ευχάριστη αίσθηση και ποτέ δεν υπήρχε άγχος. Α.Κ.: Υπήρξε μια διακοπή στη διοργάνωση της ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ. Πού οφείλεται; Γ.Τ.: Δυο χρόνια... Αυτό είχε να κάνει με ορισμένα οικονομικά προβλήματα που είχε η Ένωση. Δεν της έδιναν την επιχορήγηση που έπρεπε να παίρνει από το κράτος, νόμιμα, από το 2004, περίπου. Και αναγκαζόμασταν, όσοι ήμασταν εκεί, να παλεύουμε για να συντηρηθεί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπολειτουργεί για ένα-ενάμιση χρόνο. Οπότε εκεί, αναγκαστικά, δεν είχα τη δυνατότητα να κάνω κάτι... Α.Κ.: Φοβήθηκες ότι η διοργάνωση μπορεί να έχανε το κοινό της, λόγω της διακοπής αυτής; Γ.Τ.: Όχι. Από τη στιγμή που ξεκινήσαμε πάλι και λειτουργούσαμε κανονικά, ήταν όλα καλά. Δεν υπήρχαν ποτέ προβλήματα με την ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ. Υπήρχε μόνο η διάθεση να το οργανώσουμε και να πάνε όλα καλά. Α.Κ.: Τη φετινή έκθεση πως την είδες; Σε σχέση με τις προηγούμενες, δηλαδή. Γ.Τ.: Λίγο την πρώτη μέρα, λόγω καιρού προφανώς, ήταν κάπως μειωμένη η προσέλευση. Είχε πάλι αρκετό κόσμο, βέβαια - δε μείναμε παραπονεμένοι. Ίσως θα μπορούσε να είχε διαφημιστεί λίγο καλύτερα, αλλά εντάξει. Είμαστε ερασιτέχνες, με την έννοια ότι δεν είμαστε "μεγάλοι διοργανωτές". Κάνουμε ότι μπορεί ο καθένας, με προσωπικό τρέξιμο.
Γ.Τ.: Να γίνεται κάθε χρόνο. Έστω, κάθε δύο χρόνια. Είναι τέτοια η μορφή της έκθεσης, που μπαίνουν πάντα και γνωστά παιδιά στο χώρο και νέα ονόματα, που δεν τα ξέρεις και κάνουν και καλή δουλεία. Αυτό, κυρίως, με ενδιαφέρει, να υπάρχει πάντα ένα κράμα των παλιών που έχουνε δημοσιεύσει δουλειές μαζί με τα καινούργια. Αν τα νέα παιδιά το δουν ως κίνητρο και συνεχίσουν και δουλεύουν, αυτό είναι σίγουρα κάτι καλό. Αλλά γενικά, θέλω να υπάρχουν πολλές καλές συμμετοχές και να ευχαριστιέται και ο κόσμος που πάει να δει την έκθεση. Δε θέλω να γίνει μια μεγάλη έκθεση, να έχει οικονομικά οφέλη και σπόνσορες. Θέλω να μείνει εκεί πέρα. Όπως και το KA-POW, που δεν μας ενδιαφέρει αν είναι κερδοφόρο. Επί τη ευκαιρία, να αναφέρω πως θα ξαναβγεί KAPOW, σύντομα!!! (Σημείωση συντάκτη: Βγάλαμε και είδηση... Me happy!) Α.Κ.: Πως είδες να αλλάζει η ελληνική σκηνή μέσα στα χρόνια διοργάνωσης της ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ; Γ.Τ.: Δεν είδα κάποια σημαντική αλλαγή. Απλά, χρόνο με το χρόνο, μπαίνουν όλο και περισσότερα νέα παιδιά. Είναι σχετικά πιο εύκολο να βγάλεις κάποιο fanzine μόνος σου, να κάνεις μια αυτοέκδοση. Άσχετα αν πάει καλά ή όχι. Βοηθά πάρα πολύ η τεχνολογία. Δεν έχει καμία σχέση το να βγάλεις ένα fanzine σήμερα με το τι συνέβαινε πριν από 20 χρόνια. Είναι πιο εύκολα τα πράγματα και είναι καλό αυτό. Γιατί βλέπεις πολλά νέα παιδιά που το παλεύουν. Τώρα, πού θα βγει αυτό... θα φανεί σε δέκα χρόνια...
|
|
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |