Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Δημήτρη Σακαρίδη
31-10-05

Outside Assistance

Το πιο πρόσφατο trend στους superhero publishers τα τελευταία χρόνια είναι η σύναψη συνεργασιών με συγγραφείς και σεναριογράφους εκτός του χώρου των comics. Την αρχή έκανε, ουσιαστικά, η Marvel με τον ερχομό του Kevin Smith στο DAREDEVIL. Στη συνέχεια είχαμε τον J. Michael Straczynski στο AMAZING SPIDER-MAN και από τότε ακολούθησαν αρκετοί ακόμη.

Joss Whedon, Brad Meltzer, Reginald Hudlin, Orson Scott Card και Allan Heinberg είναι τα ονόματα που μου έρχονται άμεσα στο μυαλό, ενώ πριν από λίγες μέρες ανακοινώθηκαν από τη Marvel και τα ονόματα των Stephen King, Eric Jerome Dickey και David Morrell.

(Όπως καταλαβαίνετε από την παράθεση των ονομάτων, η τακτική αυτή είναι πολύ πιο δημοφιλής στη Marvel, καθώς η DC δεν έχει να επιδείξει κάποιο άλλο όνομα πέρα από αυτό του Brad Meltzer.)

Κάθε φορά που μια εταιρία ανακοινώνει πως συμφώνησε με έναν "real writer", υποβαλλόμαστε σε διθυραμβικές παρουσιάσεις, ακολουθούμενες από το σύνηθες φαινόμενο κάποιων "message board geeks", οι οποίοι ουρλιάζουν ενθουσιασμένοι καθώς είτε γνωρίζουν -vaguely- το συγγραφικό έργο του ημί-διάσημου νοβελίστα ή είναι hardcore fans της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς που σεναριογράφου/σκηνοθέτη/παραγωγού.

Ακόμη όμως και ανάμεσα στους σοβαρούς αναγνώστες (οι message board geeks ΔΕΝ είναι σοβαροί αναγνώστες) υπάρχουν αρκετοί που λένε πως αυτές οι κινήσεις των εταιριών είναι σωστές γιατί εκτός του ότι βοηθούν τις πωλήσεις, φέρνουν και έναν αέρα σοβαρότητας στα comics. Τα... νομιμοποιούν, κατά κάποιον τρόπο.

That's nice.

No, scratch that. That's bullshit!

Και εξηγούμαι.

Όσον αφορά στο πρώτο κομμάτι, η περιβόητη αύξηση στις πωλήσεις δεν είναι ακριβώς δεδομένη. Σίγουρα για ένα όνομα όπως αυτό του Stephen King, είναι βέβαιο πως το μεγαλύτερο κομμάτι του αναγνωστικού κοινού θα ρίξει μια ματιά γιατί... fuck, it's Stephen King. Ακόμη όμως και cult περιπτώσεις, σαν τον Joss Whedon, τον Mike Straczynski και τον Kevin Smith μπορούν ενδεχομένως να επιφέρουν κάποια, μικρή ή μεγάλη, αύξηση, αλλά μόνο αν αυτό να συνδυάζεται με ένα ήδη potentially hot property.

Κοινώς, ο Whedon "τα σπάει" εμπορικά στο ASTONISHING X-MEN, αλλά πόσοι από τους χιλιάδες fans του αγόρασαν το SERENITY;

Τρελές πωλήσεις στο ξεκίνημα του JMS στο AMAZING, αλλά αλήθεια, πόσα αντίτυπα πούλησε το -μετριότατο, ομολογουμένως- DREAM POLICE και πόσα συνεχίζει να πουλάει το -πραγματικά καλό- SUPREME POWER;

Ξέρει μήπως κανείς ποια ήταν τα νούμερα των πωλήσεων του CLERKS του Kevin Smith (to be fair, ο Smith ήταν ο μοναδικός που τα κατάφερε πραγματικά, κάνοντας best seller το εμπορικά νεκρό GREEN ARROW).

Όπως και να ‘χει, οι συγκρίσεις είναι αποκαλυπτικότατες.

Στην πραγματικότητα, αυτό που πουλάει (για να μην ξεχνιόμαστε και νομίζει κανείς ότι γίναμε ξαφνικά mass market, το "πουλάει" στα comics είναι ένας πααααααάρα πολύ σχετικός όρος) είναι η ευκαιρία για ορισμένους ανθρώπους να δουν τους αγαπημένους τους ήρωες στα χέρια κάποιων -υποτίθεται- καταξιωμένων δημιουργών. Αλλά για κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται να ψάξει κανείς έξω από το χώρο των comics.

Ο Jim Lee έκανε best sellers δύο ελαφρώς παραπαίοντες τίτλους στη DC και τώρα, μαζί με τον Frank Miller, τα καταφέρνει ακόμη καλύτερα στο "DC Ultimate", ALL-STAR BATMAN.

Ή μήπως πιστεύετε πως το πρώτο τεύχος του Joe Madureira στο ULTIMATES δεν θα πουλήσει τα κέρατα του (again, relative term) όταν κυκλοφορήσει

Βάλτε τον Alex Ross στο BLACK LIGHTNING ή στο GREAT LAKES AVENGERS και μια κατοστάρα χιλιάδες αντίτυπα είναι guaranteed.

But I digress...

Το θέμα δεν είναι οι δημοφιλείς συγγραφείς σε hot τίτλους αλλά οι λιγότερο γνωστοί συγγραφείς σε αδύναμους τίτλους. Και εκεί είναι που η συγκεκριμένη τακτική μοιάζει να είναι εντελώς off.

Είμαι βέβαιος πως ο Orson Scott Card είναι ένας εξαιρετικός συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας. Δεν έχω διαβάσει κανένα βιβλίο του (current sci-fi bores me, to be honest) αλλά έχω ακούσει από αρκετούς ανθρώπους, των οποίων τη γνώμη σέβομαι και εκτιμώ, πως είναι πολύ καλός και αυτό μου φτάνει. Το όνομα του Orson Scott Card, όμως, δε λέει απολύτως τίποτε στον μέσο αναγνώστη comics και σε συνδυασμό με το ότι ο Iron Man δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα hot property, το ULTIMATE IRON MAN πουλάει απλά συμπαθητικά, με νούμερα που σε καμία περίπτωση δεν πείθουν πως είναι καλύτερα από αυτά που θα ήταν αν το comic ήταν γραμμένο από -let's say- τον Peter David.

Κάτι αντίστοιχο ισχύει για τον Reggie Hudlin και το BLACK PANTHER, τον Brad Meltzer και το GREEN ARROW (η επιτυχία του IDENTITY CRISIS μπορεί να βασίστηκε σε τεράστιο βαθμό στο ταλέντο του Meltzer, αλλά δεν είχε καμία σχέση με τη δύναμη του ονόματος του) και πιθανότατα θα ισχύσει και για τον Dave Morrell και το CAPTAIN AMERICA.

Βάλε ένα διάσημο όνομα να δουλέψει με ένα hot property και η επιτυχία είναι εξασφαλισμένη (δεν έχει σημασία από ποιόν χώρο προέρχεται αυτό το όνομα - ο Michael Jordan ή η Britney Spears θα πούλαγαν, για πλάκα, 150 χιλιάρικα αν έγραφαν Χ-ΜΕΝ ή BATMAN). Βάλε ένα διάσημο όνομα να δουλέψει με ένα αδύναμο property και είναι σαν να ρίχνεις ζάρια - μπορεί να φέρεις εξάρες, αλλά και τα ντόρτια είναι μέσα στο παιχνίδι και έχουν και αυτά 1/21 πιθανότητες να "κάτσουν". Αν πάλι βάλεις ένα μέτριο όνομα σε ένα αδύναμο property, τότε παίζεις επικίνδυνα με τη φωτιά.

Το επιχείρημα των πωλήσεων, λοιπόν, πάει περίπατο, ή έστω -για να διατηρήσουμε ένα πιο open minded επίπεδο- αποδυναμώνεται αρκετά, αν κάποιος κοιτάξει προσεκτικά τα hard, cold facts των charts της Diamond.

Τώρα, για το αν και κατά πόσο η παρουσία αυτών των "πραγματικών" συγγραφέων βοηθάει το image των comics ή τα "νομιμοποιεί" με οποιονδήποτε τρόπο θα τα πούμε σε δύο εβδομάδες...

 



editorial archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi