Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Ηλία Κατιρτζιγιανόγλου
21-11-05

Μικρές νοθείες

Είναι περασμένα μεσάνυχτα, κάπου στο background παίζει το ΟΛΑ του Θέμου κι εγώ αναρωτιέμαι πως θα βγάλω αυτή την εβδομάδα, που παίζει και να είναι η πλέον απαιτητική της χρονιάς (so far, μην ξεχνάμε και το "να δεις τι σου χω για μετά").

Νομίζω όμως ότι το έχουμε ξεφτιλίσει λίγο εδώ στο COMICDOM με την κούραση που τραβάμε. Kι αυτό σας το κοπανάμε στα άρθρα μας με κάθε δυνατή ευκαιρία. Μάλλον όμως θα έχει να κάνει με αυτή τη "λανθάνουσα" αίσθηση οικειότητας που αναπτύσεται ανάμεσα στους γραφιάδες και τους αναγνώστες τους. Ποιος ξέρει... πάντως αν στα e-mails που μας στέλνετε, αρχίσετε να μας λέτε κι εσείς πόσο κουρασμένοι είστε, προβλέπω να παρατάμε εμείς το γράψιμο, εσείς την ανάγνωση (και όλοι μαζί τα comics) και να την κάνουμε για μπύρες!

Ας σοβαρευτούμε όμως και κυρίως ας αποκτήσει αυτό το κείμενο, θέμα! (Έχετε συνειδητοποιήσει ότι εδώ και τρεις παραγράφους διαβάζετε το απόλυτο τίποτα;)

Το θέμα μας αυτή την εβδομάδα είναι το ίδιο με το οποίο καταπιάστηκε τελευταία ο Δημήτρης στο δικό του EDITORIAL: "Η βοήθεια απ' έξω". Η "εισβολή" συγγραφέων από άλλους χώρους (γειτονικούς και μη, με τα comics) που έρχονται να φέρουν άλλο αέρα, ή όπως πολύ εύστοχα έγραψε ο Σακαρίδης, "να φέρουν τα επικρατούντα sensibilities των οικείων τους χώρων". Αυτό όμως είναι ένα νόμισμα με δύο όψεις, και στην προκειμένη περίπτωση με τον Μήτσο, φαίνεται να βλέπουμε ο καθένας την άλλη πλευρά.

Καταρχάς δεν πιστεύω ότι τα comics κινδυνεύουν να χάσουν την ταυτότητα τους, από τους "outsiders" συγγραφείς, γιατί απλούστατα, δεν πιστεύω ότι υπάρχει μία ταυτότητα η οποία πρέπει να διατηρηθεί. Αν το Μέσο (ή η τέχνη, πείτε το όπως θέλετε) στεγανοποιηθεί και αγνοήσει τις τάσεις που επικρατούν στις συγγενείς τέχνες ή σε μορφές λογοτεχνικής έκφρασης, τότε με δεδομένες τις συνθήκες που επικρατούν, ίσως φτάσουμε στην ημέρα που θα το δούμε να ολοκληρώνει τον κύκλο του.

Δεν θεωρώ με άλλα λόγια, ότι αυτά τα νέα sensibilities μπορούν να βλάψουν τα comics. Δεν θα με ενοχλούσε καθόλου αν τα comics άρχιζαν να μοιάζουν με ταινίες μικρού μήκους, με επεισόδια τηλεοπτικών σειρών ή με μυθιστορήματα. Αν αυτό συνέβαινε, θα σήμαινε ότι για κάποιο λόγο η μία τέχνη είναι σε θέση να επιβάλλει τους κανόνες της στην άλλη, βοηθώντας "ακούσια" στη μετάλλαξή της, προκειμένου να επιβιώσει.

Decompressed storytelling; Κανένα πρόβλημα! Δεν μου καίγεται καρφί αν θα πρέπει να προσαρμοστώ σε ένα νέο ύφος αφήγησης: Αρκεί να διαβάζω καλές ιστορίες!

Φωτορεαλισμός; Καλός, αλλά όχι για χόρταση. Λέω εγώ, ο παλιός αναγνώστης. Γιατί άμα ρωτήσεις τους πιτσιρικάδες μπορεί να σου πούνε "respect" και σ' αυτό δεν έχεις να προσθέσεις κάτι.

Οι τάσεις δεν έρχονται ουρανοκατέβατες. Αν τα comics πρόκειται να μεταλλαχθούν προκειμένου να επιβιώσουν ως Μέσο, προτιμώ αυτό να αφορά στους χρόνους και την αφηγηματική οικονομία, παρά να αντιμετωπίσουμε τη δυσάρεστη προοπτική να πάψουν να εκδίδονται σε χαρτί και να τα κάνουμε download με ειδικούς κωδικούς από τη σελίδα της Diamond. (τραβηγμένο, όσο και το να αντικατασταθούν κάποια στιγμή τα CD από τα mp3)

Προκειμένου λοιπόν να επιβιώσουν τα comics νομίζω ότι δεν βλάπτει να αποδεχτούμε κάποιες μικρές νοθείες. Αν αυτές, σε ένα μελλοντικό πλαίσιο αποτίμησης, μας έχουν δώσει καλά comics, τότε θα μπορούμε να κρίνουμε το εγχείρημα ως επιτυχές (ή μη, στην αντίθετη περίπτωση).


Stay Tuned!

 

EDITORS' PICKS

Έχετε χρόνο (ή και χρήμα) για χάσιμο; Κάθε δεκαπέντε ημέρες στο section EDITORS PICKS, θα προτείνω, comics, μουσικές και ταινίες που ούτως ή άλλως, προτείνω σε φίλους. Είναι το "κομμάτι" που διασώζεται από τη "συχωρεμένη" στήλη, NOIZ, και για το οποίο ("κομμάτι") έστειλα τουλάχιστον 20 fan mails στον εαυτό μου προκειμένου να υποστηρίξω τη διάσωσή του (too much work drives you nuts, man)

 

COMIC

EVENT HORIZON #1

Writers: Various
Artists: Various

Mam Tor Publishing

Όταν πρωτοείδα το EVENT HORIZON κόλλησα με δύο πράγματα: Το ένα, ήταν το μότο κάτω από τον τίτλο που προσδιόριζε την ανθολογία ως "21st Century pulp fiction". Και ο δεύτερο ήταν το εκπληκτικό εξώφυλλο του Liam Sharp, ένα κράμα γοτθικού και ταυτόχρονα στυλιζαρισμένου ρεαλισμού.

Το concept της Mam Tor και του ιδρυτή της Liam Sharp ήταν να δημιουργηθεί μία περιοδική ανθολογία, στην οποία καταξιωμένοι, αλλά και νέοι δημιουργοί θα "στήνουν" ιστορίες comics υπό μία προκαθορισμένη οπτική (βλέπε pulp), αλλά παράλληλα με δημιουργική ελευθερία και μία ελαφρώς αντιεμπορική διάθεση ελιτισμού.

Το κατά πόσον αυτό επιτεύχθηκε, μπορεί να το κρίνει καθένας ξεχωριστά, στο πρώτο τεύχος της ανθολογίας EVENT HORIZON. Σ' αυτό μπορείτε να διαβάσετε short stories και εικονογραφημένα διηγήματα ή να χαζέψετε pin up portfolios από τους Ash Wood, Steve Niles, Chris Weston, Liam Sharp, Brian Holguin και Gary Erskine, αλλά και από νέους δημιουργούς όπως οι Emma Simcock-Tooth, Kev Crossley, Dave Kendall και Lee Carter.

Η ποιότητα του κάθε mini project ποικίλει τόσο προς το καλύτερο όσο και προς το χειρότερο. Παντού όμως από το εξώφυλλο, μέχρι το οπισθόφυλλο του EVENT HORIZON, υπάρχει μία διάχυτη διάθεση για πειραματισμό. Με φόρμες, αντιλήψεις, τεχνικές και αισθητικές προσεγγίσεις.

Δεν θα σύστηνα αυτή τη συλλογή σε έναν "καθαρόαιμο" αναγνώστη comics, όσο σε κάποιον που ψάχνεται και μέσα από το πάντρεμα του comic με γραφιστικούς πειραματισμούς. Για του λόγου το αληθές, σας προτείνω να ρίξετε μία ματιά στην ιστοσελίδα της Mam Tor, όπου θα βρείτε άφθονα previews τόσο του πρώτου τεύχους που εξετάζουμε εδώ, όσο και του δεύτερου που έκανε το ντεμπούτο του προχθές στο Comic Con του Brighton και αναμένεται λίαν συντόμως και στη χώρα μας.

 

 

 

 

ΜUSIC

SWEET SMOKE
JUST A POKE/DARKNESS TO LIGHT


Harvest/ EMI Electrola
2000

Επανέκδοση. Δύο albums σε ένα. Το πρώτο (JUST A POKE) κυκλοφόρησε σε βινύλιο το 1970 και είχε από ένα τραγούδι σε κάθε πλευρά. Τα Baby Night και Silly Sally, κρατούν κάτι περισότερο από 16 λεπτά το καθένα και βρίθουν από ψυχεδελικά κιθαριστικά σόλο και μεθυστικά percussions, με τέμπο που χτίζονται γύρω από πανέμορφα μελαγχολικά φλάουτα. Ειδικά το Silly Sally, είναι ένα κομμάτι από εκείνα που σε κάνουν να λες "τι bpm βάραγαν οι άνθρωποι το 1970 και κυρίως με τι μέσα!", μία σκέψη που δεν είναι ιδιαίτερα κολακευτική για τους σύγχρονους ηλεκτρονικάδες που "πλήττουν" μπροστά σε κονσόλες ικανές να πιλοτάρουν το Enterprise!

Το δεύτερο album που κυκλοφόρησε το 1972 με την ονομασία DARKNESS TO LIGHT (εδώ ξεκινάει από το τρίτο track), ακολουθεί πιο συμβατικές φόρμες και παρότι δεν φτάνει σε μεγαλείο τα δύο πρώτα αριστουργήματα, είναι ένα εκλεκτικό μείγμα από τις εμμονές της εποχής: Folk rock, μπλεγμένο με ανατολικές ψαλμωδίες και μάντρα, που άλλοτε επιτυγχάνει ένα αξιοπρόσεκτο αποτέλεσμα και άλλοτε ένα απλά αξιοπρεπές.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, το JUST A POKE/DARKNESS TO LIGHT είναι ένα πραγματικό διαμάντι για όσους ψάχνονται για τη λιγότερο προβεβλημένη πλευρά των μουσικών 70's. Ο συγκεκριμένος τίτλος είναι από εκείνους που παίζουν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές αν ψάξετε στις προσφορές των κεντρικών δισκοπωλείων. Αποψή μου, ότι θα κάνετε άμεση απόσβεση των χρημάτων σας αγοράζοντάς το. Ακόμα κι αν κολλήσετε και παίζετε μανιωδώς τα πρώτα 33 λεπτά του CD.

 

ΜOVIE

THE MAN WHO WASN'T THERE (Ο άνθρωπος που δεν ήταν εκεί)

Σκηνοθεσία: Joel Coen
Σενάριο: Joel Coen, Ethan Coen

με τους Billy Bob Thornton, Francis MacDormantd, James Gadolfini, John Polito


USA FILMS 2001

Το film noir ως μέσο για να ειπωθεί μία ιστορία στα όρια της ιλαροτραγωδίας; Ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για τους Αδελφούς Κοέν!

Στην ταινία "Ο Ανθρωπος που δεν Ήταν Εκεί", παρακολουθούμε την ιστορία ενός λιγομίλητου μπαρμπέρη, που σαπίζει από πλήξη στη μικρή πόλη που ζει, μέχρι τη στιγμή που αποφασίζει να εμπιστευτεί χρήματα (που δεν έχει) σε ένα πασιφανές λαμόγιο που του παρουσιάζεται ως επιχειρηματίας. Πού θα βρει τα χρήματα; Θα εκβιάσει ανώνυμα τον εραστή της γυναίκας του και θα του αποσπάσει το ποσό. Κι όταν ο εραστής της γυναίκας του καταλάβει πως εκβιαστής είναι ο "κερασφόρος" σύζυγος, τότε οι Αδελφοι Κοέν αναλαμβάνουν να μας συνοδεύσουν στην κατάβαση σε ένα υπόγειο λαβύρινθο, όπου η οκνηρία, η αφέλεια και η ματαιοδοξία αναδεικνύονται σε κυρίαρχα χαρακτηριστικά της ανθρώπινης ύπαρξης.

Θαυμάστε έναν εκπληκτικό Billy Bob Thornton, να μεταμορφώνεται σε έναν αφελή και ταυτόχρονα συμπαγή και απαθή ήρωα, αλλά και τη σπουδαία Francis MacDormantd να κουβαλάει το μικροαστικό σεξ απίλ μιας γυναίκας με ανεκπλήρωτους πόθους (και έντονους οργασμούς).

 



editorial archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi