Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


των Ηλία Κατιρτζιγιανόγλου και Δημήτρη Σακαρίδη
09-01-06

2005: Snapshots

Κάθε πέρυσι και αλλιώτικα. Κάθε αλλαγή χρονιάς και η ιδανική ευκαιρία να εστιάσουμε στα πιο σημαντικά στιγμιότυπα του έτους που μόλις αποχαιρετήσαμε. Να θυμηθούμε, να αξιολογήσουμε και να πάρουμε θέση. R u ready?

Η Είδηση Της Χρονιάς

Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου: Τελικά η DC έχει βαλθεί να πλήξει την αξιοπιστία μου...

Δημήτρης Σακαρίδης: Γιατί το λες αυτό;

Η.Κ.: Γιατί, αν θυμάσαι, στο EDITOR'S DUNGEON που είχα γράψει και αξιολογούσα τα σημαντικότερα γεγονότα του 2004, είχα βάλει στο νούμερο ένα, την απόφαση της DC να μας συστήσει με αριστουργήματα των εταιριών CMX, Humanoids και 2000 A.D. Ε, λοιπόν αυτά τα σύνορα που άνοιξαν, η DC αποφάσισε να τα ξανακλείσει μετά από λίγους μήνες, ανακοινώνοντας τον περασμένο Απρίλιο ότι ακυρώνει τη συνεργασία με τις δύο εταιρίες.

Δ.Σ.: Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με την άποψη σου. Πάνω που είχαμε δώσει όλοι συγχαρητήρια στη DC για την αύξηση του "diversity factor" στα προϊόντα της εταιρίας, ήρθε η ανακοίνωση-βόμβα να μας θυμίσει πως "the more things change, the more they stay the same". Ευκαιρία να κάνω και εγώ λίγο self-promotion και να linkάρω, με τη σειρά μου, στο SLEDGEHAMMER που είχα γράψει πριν από περίπου εννέα μήνες, λίγες μόνο μέρες μετά το άκουσμα της είδησης.

 

Το Γεγονός Της Χρονιάς

Η.Κ.: Ποιο ήταν για μένα το σημαντικότερο γεγονός στη μυθιστοριογραφία των comics, για τη χρονιά που πέρασε; Θα μπορούσα να πω, η μετάβαση στον κόσμο του HOUSE OF M ή ακόμα και να επιλέξω κάποιο γεγονός από το INFINITE CRISIS (όπως η επανεμφάνιση του Superman της Earth 2 και των λοιπών pre-CRISIS εναπομεινάντων ηρώων), όμως για μένα, δεν υπήρξε σημαντικότερο event από το Decimation, τη δραματική μείωση δηλαδή του αριθμού των μεταλλαγμένων της Marvel. Όπως θυμάσαι -εδώ και τουλάχιστον δώδεκα χρόνια- στις fanboyλίστικες κουβέντες μας, έλεγα ότι για να έχει νόημα όλο αυτό το σκηνικό με τους μεταλλαγμένους, και ότι πρέπει η Marvel να πάρει τη γενναία απόφαση να στείλει τους περισσότερους από δαύτους σπίτι τους. Αυτό βέβαια που σκεφτόμουν εγώ ήταν κάτι σαν "mutant wars" που θα εξολόθρευε όλη την πλέμπα. Όμως η λύση του Decimation, ήταν ακόμη καλύτερη (ή τουλάχιστον έτσι δείχνει). Εξαίρετη κίνηση, με -ελπίζω τουλάχιστον- τεράστιο αντίκτυπο στις δημιουργικές στρατηγικές της εταιρίας για τα επόμενα χρόνια.

Δ.Σ.: Δεν διαφωνώ πως το Decimation είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός για το Marvel Universe (όσο για το αν θα παίξει ρόλο στις δημιουργικές στρατηγικές της εταιρίας για τα επόμενα χρόνια, η Ιστορία της Marvel με έχει διδάξει να είμαι επιφυλακτικός). Το κακό είναι πως έπρεπε να υποστούν οι αναγνώστες ένα ολόκληρο -και αρκούντως βαρετό- HOUSE OF M, στην πορεία. Προσωπικά, σε μια χρονιά που υπάρχει το INFINITE CRISIS, δεν μπορώ να επιλέξω κάτι άλλο ως σημαντικότερο γεγονός. Αν και δεν είμαι απόλυτα ικανοποιημένος με την ποιότητα της ιστορίας ως τώρα (αισθάνομαι λίγο σαν να τρώω ξαναζεσταμένο φαγητό), οφείλω να ομολογήσω πως το scope του event είναι τεράστιο και μοιάζει να έχει πραγματικές επιπτώσεις σε ολόκληρο το Universe της DC και όχι μόνο σε ένα κομμάτι του.

Η.Κ.: Κι εγώ το INFINITE CRISIS θα επέλεγα, με την προϋπόθεση ότι θα είχε ήδη συμβεί μέσα σε αυτό, κάτι τόσο κοσμογονικό όπως το Decimation.

 

Η Έκπληξη Της Χρονιάς

Δ.Σ.: Πριν από λίγες μέρες, η επιλογή μου θα ήταν εντελώς διαφορετική, αλλά μετά την ανάγνωση των εννέα πρώτων τευχών του ULTIMATES VOL 2, αισθάνομαι υποχρεωμένος να επιλέξω το modern superhero masterpiece των Millar και Hitch. Τελικά, αυτό που μου συμβαίνει με τον Millar είναι απίστευτο. Διαβάζω το πρώτο τεύχος της κάθε δουλειάς του και τις περισσότερες φορές το βρίσκω ποζεράδικο, decompressed, εξυπνακίστικό και -ενίοτε- ανόητο. Το ξαναδιαβάζω μετά από κάποιους μήνες, μαζί με τα επόμενα τεύχη (note: ο Millar ανήκει στην κατηγορία των συγγραφέων που "διαβάζονται" καλύτερα σε μεγάλες δόσεις) και το βρίσκω υπέροχο. Strange but true.

Η.Κ.: Χάρηκα που σε εντυπωσίασε τόσο πολύ το ULTIMATES 2, καθώς βρίσκεται και στη δική μου λίστα με τα καλύτερα υπερηρωικά comics της χρονιάς. Όμως για μένα δεν ήταν έκπληξη αυτός ο τίτλος (είχα αναγνωρίσει την ποιότητα του comic από το πρώτο volume). Πραγματική έκπληξη για μένα, αποτέλεσε το YOUNG AVENGERS, μία σειρά την οποία -για να είμαι ειλικρινής- δεν την πίστευα καθόλου, και την οποία παράγγειλα όταν βγήκε, με χρονοδιακόπτη να την σταματήσω στο τρίτο τεύχος (αν δεν τσουλήσει). Κι όμως: ο εκ Hollywood προερχόμενος Allan Heinberg, κατόρθωσε να δημιουργήσει μία σειρά φρέσκων, απόλυτα ρεαλιστικών έφηβων χαρακτήρων, χωρίς να ακολουθεί στερεοτυπικές φόρμες στους χειρισμούς του. Ειδικά ο τρόπος που χειρίζεται τα ζητήματα της εξάρτησης ουσιών και της ομοφυλοφιλίας είναι πραγματικά αξιοζήλευτος.

Δ.Σ.: Αναμφίβολα, ο Heinberg είναι ένας συγγραφέας με πολύ ταλέντο, αλλά το πρόβλημα μου με το YOUNG AVENGERS είναι πως μου δίνει την αίσθηση ότι δεν πηγαίνει πουθενά. Και βέβαια, μιλάμε για ένα φοβερά decompressed comic, κάτι που ούτως ή άλλως είναι σοβαρότατο turn-off για μένα.

 

Η Απογοήτευση Της Χρονιάς

Δ.Σ.: Προσωπικά, θεωρώ πως στη συγκεκριμένη κατηγορία το SEVEN SOLDIERS του Grant Morrison "κερδίζει" εύκολα. Σπάνια έχουμε την ευκαιρία να δούμε ένα τόσο ογκώδες, πομπώδες και ανούσιο δημιούργημα που να διακρίνεται από παντελή έλλειψη συνοχής, λογικής, καλλιτεχνικής αλλά και εμπορική αξίας. Mr. Morrison, you've outdone yourself this time.

Η.Κ.: Απ' όλα αυτά τα οποία καταλόγισες στο SEVEN SOLDIERS, θα συμφωνήσω μόνο ως προς το ογκώδες. Δεν είναι όμως αυτό το θέμα μας. Δική μου απογοήτευση, ήταν η εποχιακή ανθολογία της Fantagraphics, MOME, για την οποία μας είχαν πρήξει κανονικά ότι θα πρόκειται για μία συλλογή με δουλειές των καλύτερων νέων ταλέντων στο χώρο των ανεξάρτητων comics και αυτό που τελικά πήραμε στα χέρια μας ήταν μια εκπληκτική δουλειά σε επίπεδο γραφιστικής, και... μέχρι εκεί! Πέραν της εξαιρετικής αισθητικής του, το MOME ήταν στο σύνολό της μία συλλογή, δήθεν προβληματισμένων δημιουργών, όπου μάλιστα κάποιοι εξ αυτών υποπίπτουν στο τραγικό λάθος να ντύσουν με μπόλικο σουρεαλισμό, έλλειψη χιούμορ και σοβαροφάνεια τις ιστορίες τους. Αυτά ακριβώς είχα γράψει και στο review που είχα κάνει για το πρώτο τεύχος και αυτά εξακολουθώ να πιστεύω.

 

Η Επιστροφή Της Χρονιάς

Δ.Σ.: Keith Giffen, ladies and gentlemen! Ένας συγγραφέας που τα τελευταία χρόνια περνούσε σχεδόν απαρατήρητος, με κίνδυνο να κοντεύει να ενταχθεί στην κατηγορία των "they were great once" δημιουργών, έκανε φέτος ένα απίστευτο comeback, αναγκάζοντας παλιούς και νέους αναγνώστες να ασχοληθούν μαζί του και υπογράφοντας ένα μεγάλο αριθμό από καλές δουλειές. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν η πρόσληψη του ως plot coordinator για το *52, το πιο πολυαναμενόμενο project της DC μετά το CRISIS (για πολλούς -του γράφοντος συμπεριλαμβανομένου- ακόμη περισσότερο).

Η.Κ.: Ούτε κι εγώ θυμάμαι, πόσα χρόνια είχα να διαβάσω καλή ιστορία από τον Chris Claremont. Ήμουν σχεδόν πεπεισμένος, ότι ο τύπος το έχει χάσει οριστικά πλέον και το μόνο που μπορούμε να περιμένουμε από αυτόν είναι παλιομοδίτικες μανιέρες και αντιγραφές. Μέχρι που διάβασα το DECIMATION: THE DAY AFTER και αισθάνθηκα να γυρίζω πολλά χρόνια πίσω, σε μία εποχή που η σχέση μου με τα comics ήταν σαφώς πιο ρομαντική. Και παρότι συμφωνώ μαζί σου ότι ο Giffen έκανε, ποιοτικά και ποσοτικά, ΤΟ comeback της χρονιάς, η καθαρά προσωπική μου επιλογή είναι ο Claremont για τον λόγο που ανέφερα παραπάνω.

Δ.Σ.: Λυπάμαι που δεν μπορώ να συμφωνήσω μαζί σου. Για μένα, ο Claremont έχει καεί πλήρως και οι πιθανότητες να ξαναγράψει πραγματικά καλό comic είναι μικρότερες από το να είναι ακόμη παρθένα η Christina Aguilera.

 

Η Αποχώρηση Της Χρονιάς

Δ.Σ.: Σε μια χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας "έφυγε" ο μεγάλος Will Eisner, δεν μπορεί να υπάρχει καμιά άλλη αποχώρηση που να μας απασχολήσει περισσότερο. Το πιο τραγικό είναι πως ο Eisner πέθανε ενώ ήταν ακόμη ενεργός δημιουργικά, παρά το προχωρημένο της ηλικίας του και κανείς δεν ξέρει πόσα πράγματα θα μπορούσε να προσφέρει ακόμη, αν ζούσε λίγα χρόνια παραπάνω. Rest in peace, Will.

Η.Κ.: Για μένα το ότι έφυγε όντας ενεργός, είναι ευλογία. Είναι αυτό που εύχεται κάθε καλλιτέχνης για τον εαυτό του. Και ας μας λείψει η ιδιοφυία του Will.

 

Η Αποκάλυψη Της Χρονιάς

Δ.Σ.: Παρ' όλο που η Fantagraphics θα ήθελε να μιλάμε όλοι για τον R. Kikuo Johnson (γιατί δεν κάναμε μια κατηγορία για το πιο προκλητικά και δυσανάλογα διαφημισμένο comic της χρονιάς;), εγώ θα επιλέξω τον Tyler Page, ο οποίος με το NOTHING BETTER μοιάζει αποφασισμένος να δημιουργήσει το all-gender comic for the next generation.

Η.Κ.: Ο καλλιτέχνης που επιλέγω βρίσκεται στο χώρο από το 1998 και έκτοτε έχει υπάρξει σχεδιαστής -μεταξύ άλλων- των CHALLENGERS OF THE UNKNOWN, THE SPECTRE και HAWKMAN. Μόλις, όμως, μέσα στο 2005 κατάφερε ο Ryan Sook να γίνει γνωστός τοις πάσι, με τα σχέδιά του στο SEVEN SOLDIERS: ZATANNA και ακόμα πιο πρόσφατα ως regular artist του ολοκαίνουριου X-FACTOR. Προτιμώ, όμως, αντί να μπω στη διαδικασία να περιγράψω τη δουλειά του, να παραθέσω ένα γαμάτο scan αυτής.

 

Η Αρπαχτή Της Χρονιάς

Η.Κ.: OK, μπορεί να βρήκα το δεύτερο τεύχος του ALL STAR BATMAN & ROBIN τρελά ανώτερο του πρώτου, όμως ακόμα κι αν η ποιότητα βελτιωθεί κατά 100%, αυτή η σειρά δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αντάξια των δύο δημιουργών της, Frank Miller και Jim Lee. Δεν ξέρω, ίσως να μην είναι καν θέμα αρπαχτής, ίσως απλά να μην ταιριάζει η γραφή του Miller με το σχέδιο του Lee... Σε κάθε περίπτωση πάντως, νομίζω ότι αυτό το comic δεν απευθύνεται σε αναγνώστες με στοιχειώδη αυτοσεβασμό, αλλά σε συλλέκτες με σεβασμό στην αντικειμενική συλλεκτική αξία ενός comic που γράφουν δύο superstars της βιομηχανίας. Αυτό βέβαια δεν είναι απαραίτητα κακό, ευτυχώς όμως η Ιστορία είναι αμείλικτη με τις σαπουνόφουσκες, παρότι μπορεί να συγχωρεί αυτούς που τις παράγουν.

Δ.Σ.: Φαντάσου, τώρα, εγώ που βρήκα το δεύτερο τεύχος της σειράς ακόμη χειρότερο από το πρώτο. "Only in it for the money" που έλεγαν και οι Supergrass.

 

Το Outsider Της Χρονιάς

Η.Κ.: Εντάξει, για μένα, ο Igor Kordey είχε δώσει τα διαπιστευτήριά του στο παρελθόν. Την Alex Di Campi δεν την ήξερα καν, ενώ δεν μπορώ να πω ότι είχα και ιδιαίτερη εκτίμηση στην IDW. Μέχρι που ξαφνικά, έρχεται από το πουθενά αυτό το limited series τριών τευχών για να "παντρέψει", με τρόπο μοναδικό, τα κορυφαία qualities των αμερικανικών και των ευρωπαϊκών comics. Και μάλιστα από την IDW, μία εταιρία για την οποία είχα σχηματίσει τη γνώμη ότι ενδιαφέρεται περισσότερο για την εικαστική πλευρά του πράγματος και λιγότερο για την ουσία του. Outsider, λοιπόν, από κάθε πλευρά, το SMOKE ήρθε να κλέψει την παράσταση για φέτος. Διαφωνείς;

Δ.Σ.: Καθόλου. Το SMOKE ήταν πράγματι το comic που και για μένα, ήρθε από το πουθενά. Οι λόγοι που το αγόρασα ήταν α) επειδή με έψησε το εξώφυλλο του πρώτου τεύχους που είδα στο PREVIEWS και β) επειδή, μετά τον απαράδεκτο τρόπο που φέρθηκε η Marvel στον Kordey, είχα αποφασίσει (σχεδόν "ορκιστεί") να στηρίξω όλες τις μελλοντικές δουλειές του. Χαίρομαι που το έκανα. Σίγουρα ένα από τα 5-6 καλύτερα comics της χρονιάς.

 

Το Superhero Comic Της Χρονιάς

Η.Κ.: SUPREME POWER και ξερό ψωμί! Αναλαμβάνοντας να κάνει revamp στις προσεγγίσεις του συχωρεμένου Mark Gruenwald, πάνω στους αρχετυπικούς ήρωες της DC (υπάρχουν εκπληκτικές ομοιότητες ανάμεσα στη συγκεκριμένη ομάδα της Marvel και την JLA), ο J. Michael Straczynski, έγραψε ένα comic-αναφορά στο υπερηρωικό genre, καθιστώντας τη σειρά SUPREME POWER, το ιδανικό set up series για την επανεμφάνιση των Squadron Supreme. Και παρότι ασχολήθηκε σχεδόν μονοληπτικά με τον Hyperion (τον αντίστοιχο Superman) η εμμονή του αυτή, μας έδωσε μία σειρά συναρπαστικών τευχών με την αληθοφάνεια, τους κεντημένους διάλογους και τον πλούτο σεναριακών ευρημάτων, να έχουν τον πρώτο λόγο.

Δ.Σ.: Αν κύλαγε και λίγο πιο γρήγορα... Σοβαρά τώρα, το SUPREME POWER είναι το μοναδικό comic που έχω δει στη ζωή μου, στο οποίο γίνεται set-up για 18 ολόκληρα τεύχη. Απίστευτα καλοφτιαγμένο, δε λέω, αλλά λίγο περισσότερο respect για τα πορτοφόλια των αναγνωστών, δεν βλάπτει. Για μένα, πάντως, τα καλύτερα υπερηρωικά comics της χρονιάς ήταν το ULTIMATES και το LEGION OF SUPER HEROES. Απόλυτη ισοπαλία και μη με βάλεις να διαλέξω, please.

 

Το Mainstream (Non-Superhero) Comic Της Χρονιάς

Δ.Σ.: "Αν δεν ήταν παράνομο, θα έκανα κόπιες σε CD-ROM και θα έβγαινα να τις μοιράζω στην Ομόνοια". Με αυτή τη φράση είχα κλείσει το review μου για το ELK'S RUN BUMPER EDITION και η άποψη μου δεν έχει αλλάξει (δυστυχώς δεν έχει αλλάξει και η νομοθεσία, οπότε ακόμη δεν μπορώ να βγω να το μοιράζω στην Ομόνοια).

Η.Κ.: Το comic της δικής μου επιλογής ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο του στις αρχές του 2005 και ξεκίνησε τον δεύτερο στα τέλη του. Συνεπώς μπαίνει οριακά ως επιλογή της χρονιάς που πέρασε. HARD TIME για όσους αγαπούν τα καλά prison dramas (εν προκειμένω τα πολύ καλά prison dramas).

 

Το Alternative Comic Της Χρονιάς

Δ.Σ.: Εδώ τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Το gut reaction μου είναι να επιλέξω το THE QUITTER, αλλά πόσο εύκολο είναι να χαρακτηρίσεις ένα comic "alternative" (ή ακόμη χειρότερα, "indie"), όταν εκδίδεται από ένα imprint της DC Comics, ή οποία με τη σειρά της αποτελεί κομμάτι της AOL-Time Warner; Ακόμη όμως και αν εξαιρέσουμε το αριστούργημα των Pekar/Haspiel (το οποίο πρέπει να τονίσω πως θεωρώ ότι είναι το καλύτερο -without any disclaimers και κατηγοριοποιήσεις- comic του 2005), η επιλογή παραμένει δύσκολη, καθώς υπάρχουν το υπέροχο TRICKED του Alex Robinson και το επαναστατικό και πολυεπίπεδο, NAT TURNER του Kyle Baker. Επειδή, δυστυχώς, το δεύτερο παραμένει ακόμη ανολοκλήρωτο, είμαι υποχρεωμένος να ανακηρύξω νικητή, έστω και στα σημεία, το TRICKED και να συμφωνήσω (για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό) με το WIZARD.

Η.Κ.: Φαντάζομαι ότι αν είχα ολοκληρώσει την ανάγνωση του TRICKED, λογικά θα συμφωνούσα μαζί σου. Είναι πράγματι εκπληκτικό comic. Για τον λόγο αυτό η ψήφος μου πάει στο ευφυέστατο KARMA INCORPORATED. Simply the most witty little thing I read this year!

 

O Χαρακτήρας Της Χρονιάς

Η.Κ.: Μπορεί το AVENGERS DISASSEMBLED να έμπαζε από παντού, μπορεί το HOUSE OF M να άρεσε μόνο σε μένα, τον Bendis, τη σύζυγό του και τη νταντά του παιδιού τους (για την τελευταία έχουμε κάποιες αμφιβολίες), όμως δεν θυμάμαι πότε ήταν η τελευταία φορά στα υπερηρωικά comics, που οι πράξεις ενός και μόνο ήρωα είχαν τόσο καταλυτική επίδραση σε ένα ολόκληρο universe. Πέρα από τις όποιες ενστάσεις μπορεί να υπάρχουν για τους χειρισμούς του BMB, η μετατροπή της Scarlet Witch από iconic μέλος των Avengers, σε mad God-like creature, ο αντίκτυπος των πράξεών της και μία ιστορία που επαναφέρει το γονίδιο Lensherr στο επίκεντρο του Marvel Universe, αρκούν για να αναδείξουν τον τραγικό χαρακτήρα της Wanda σε απόλυτο πρωταγωνιστή της χρονιάς. Τουλάχιστον σε σχέση με τα δικά μου αναγνώσματα.

Δ.Σ.: Η Scarlet Witch ήταν iconic μέλος των Avengers; Really? Και εγώ που νόμιζα πως ήταν απλά μια third-rate (second at best) ηρωίδα του Marvel Universe. Κοίτα τι μαθαίνει κανείς όταν κάνει παρέα με τους κατάλληλους ανθρώπους. Σοβαρά τώρα, η δική μου επιλογή είναι ο Blue Beetle. Ένας χαρακτήρας που με τη δική του "θυσία" ξεκίνησαν να μπαίνουν σε λειτουργία τα γρανάζια που οδήγησαν στο CRISIS. Και αυτή είναι η δεύτερη φορά, μέσα σε μία μέρα, που συμφωνώ με τις επιλογές του WIZARD για τα καλύτερα της χρονιάς. What's the world coming to?

Η.Κ.: Iconic, με την ίδια έννοια που ήταν iconic και ο Hawkeye: Δύο ήρωες που βρίσκονταν στην ομάδα since... forever και ήταν εκεί στα σημαντικότερα κεφάλαια της ιστορίας των Avengers. Θέλω να πιστεύω...

 

Η Σκηνή Της Χρονιάς

Η.Κ.: Ας μιλήσουν τα panels. Εμένα αυτή είναι η επιλογή μου και δεν νομίζω ότι χρίζει περαιτέρω εξηγήσεων...

Δ.Σ.: Βρήκα τη συγκεκριμένη σκηνή απίστευτα στημένη και "για τα μάτια του κόσμου". Η δική μου είναι από το ULTIMATES και επίσης πιστεύω πως μιλάει από μόνη της.

 

Η Ταινία Της Χρονιάς

Η.Κ.: Για να είμαι ειλικρινής, μέχρι την τελευταία στιγμή, ταλαντευόμουν ανάμεσα στο SIN CITY και το ΒΑΤΜΑΝ BEGINS, για να καταλήξω τελικά στο πρώτο: Πέραν του ότι, για μένα, το SIN CITY έχει μία ασύγκριτη αισθητική υπεροχή έναντι του "αντιπάλου" του, θεωρώ ότι είναι μία από τις καλύτερες comic book related μεταφορές που έχουν γίνει, για έναν και μόνο λόγο: Βλέποντας την ταινία, είχα την αίσθηση ότι διάβαζα ξανά το comic! Κι επειδή, για μένα, αυτό είναι το κύριο ζητούμενο όταν μιλάμε για comics που γίνονται ταινίες, οφείλω να βγάλω το καπέλο στους συντελεστές του εγχειρήματος. (το sequel του SIN CITY βρίσκεται ήδη σε φάση pre-production. I can't wait!)

Δ.Σ.: Φτάσαμε λοιπόν και στο αγαπημένο μου θέμα: οι κινηματογραφικές μεταφορές των comics. Αν και καμία από τις ταινίες που βγήκαν φέτος δεν μου άρεσε ιδιαίτερα, ανάμεσα στις δύο πιο καλοφτιαγμένες (αυτές που ανέφερες και εσύ δηλαδή) θα επιλέξω το BATMAN BEGINS, απλά και μόνο γιατί, όπως είπες, βλέποντας το SIN CITY, είχα την αίσθηση ότι διάβαζα ξανά το comic. Κάποια στιγμή πρέπει να διαχωρίσουμε τα όρια ανάμεσα στην πιστή μεταφορά και την πλήρη αντιγραφή. Είμαι βέβαιος πως για κάποιον που δεν έχει διαβάσει το SIN CITY, η εμπειρία που του προσφέρουν οι Miller και Rodriguez είναι μοναδική, αλλά για μένα που το διάβασα πριν από 15 περίπου χρόνια, είναι απλά βαρετή. Επιπλέον, το BATMAN BEGINS δίνει περισσότερο την αίσθηση της ολοκληρωμένης ταινίας σε σχέση με το SIN CITY, που μοιάζει πιο πολύ με αισθητικό πείραμα.

 

Special "What Were They Thinking" Prize

Δ.Σ.: Η Mary Jane Watson Parker και η Aunt May με αρματωσιές στιλ Iron Man;;;; Ο Peter Parker με ένα μάτι, ως άλλος Nick Fury;;;;; Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, οι τίτλοι του Spider-Man είναι αυτοί που μας δίνουν τα πιο embarrassing moments. Stay strong for next year, guys.

Η.Κ.: Τι να σκέφτονταν άραγε όταν έδιναν στο Rob Liefeld τη δυνατότητα να σχεδιάσει δύο ολόκληρα τεύχη TEEN TITANS; Μήπως ζούμε το τέλος της λογικής; Και γιατί έχω την αίσθηση ότι αν έχουμε την ίδια κατηγορία στον απολογισμό της επόμενης χρονιάς, στη θέση αυτή θα βρίσκεται η αντικατάσταση του Hitch από τον Madureira στο ULTIMATES 3; Ε;

 

Και με αυτό το απόλυτα disgraceful note, κλείνουμε την mini-ανασκόπηση του 2005. Σίγουρα δεν ήταν η καλύτερη χρονιά στην ιστορία των comics, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ήταν και η χειρότερη. Ήταν πάντως, χωρίς αμφιβολία, αρκετά ενδιαφέρουσα... τουλάχιστον για μας. Ας ελπίσουμε πως το 2006 θα είναι ακόμη πιο συναρπαστικό.

See you in 365.



editorial archive | email the author
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi