Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του ΣΕΑ
20-02-06

The Guest Editor-Guy

Κυριακή βράδυ... το τηλέφωνο ηχεί με έναν δυνατό και διαπεραστικό ήχο. όπως και κάθε φορά που η συσκευή του σπιτιού μου ακουμπά σε μαρμάρινη επιφάνεια (μη με ρωτάτε γιατί, δε θυμάμαι και πολλά από τη φυσική του Λυκείου). Anyway, ήταν ο Δημήτρης (Σακαρίδης, ένας εκ των δύο Editors του COMICDOM).

-Σπύρο, με όλο το θάρρος της πολυετούς μας φιλίας, θέλω να σου ζητήσω μια χάρη.

-Είμαι άφραγκος μετά το CRISIS.

-Όχι, όχι, θέλω να γράψεις EDITORIAL.

Κάπως έτσι ξεκίνησε, λοιπόν, η όλη ιδέα του σημερινού GUEST EDITORIAL, και κάπου εκεί τελείωσε και η ιδέα του τί ακριβώς να γράψω. Δεν είχα κάποιο θέμα που να είναι και τόσο “γενικού ενδιαφέροντος”, ούτε μπορούσα να κάνω κάποια ανακοίνωση για τα επερχόμενα events (wait till next week’s editorial). Επίσης, όπως θα δείτε και στο αυριανό comic strip του Κούνελου, ο 'Ασπρος είναι πλέον παρελθόν λόγω εκλογών ΝΤΙ.ΠΙ.ΝΤΙ.ΘΙ., κι αυτό φυσικά δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το EDITORIAL, αλλά είπα να με διαφημίσω και λίγο.

Τότε, θυμήθηκα την αρχική μου απάντηση στην πρόταση του Δημήτρη: Τα λεφτά που δίνουμε σε μεγάλα crossovers όπως το CRISIS. Γιατί τόση μανία; Γιατί αυτή η "gotta catch em all" λογική συνεχώς να μας τριβελίζει το μυαλό; Ποιό είναι το όλο νόημα, στην τελική, ενός σαφάρι για τεύχη που πολλές φορές δεν έχουν καμία πραγματική σύνδεση με την ιστορία που παρακολουθούμε;

Θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε όλα αυτά τα ερωτήματα μαζί, ενώ αμέσως μετά θα κάνουμε ένα ποτ πουρί από δανεικές υποκατηγορίες εταίρων συναδέλφων του COMICDOM, επιλέγοντας τις personal favorites ή αλλιώς τις "γιατί δεν τις σκέφτηκα εγώ πρώτος" στα πλαίσια και τη λογική του κεντρικού μας θέματος:

 

Events, Major Events, Crossovers και άλλα παρεμφερή

Η όλη βιομηχανία των διασταυρωμένων ιστοριών ξεκινάει από πολύ παλιά, μέσα της δεκαετίας του '60, όπου αραιά και πού είχαμε κάποιες μικρές εκπληξούλες, όπως την εμφάνιση του Spider-Man στις σελίδες του DAREDEVIL και τούμπαλιν. Αυτή η μικρή “παρατυπία” εκείνης της εποχής, σιγά-σιγά άρχισε να γίνεται συνήθεια, με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε φτάσει στο σημείο, κάθε χρόνο, οι δύο μεγάλες εταιρίες να διοργανώνουν ένα καινούργιο crossover που όμως να "πιάνει" όλο ή το μεγαλύτερο μέρος των universe των. Στην εξελικτική πορεία αυτής της συνήθειας, περάσαμε από το στάδιο της βασικής ιστορίας που εξελίσσεται σε διαφορετικούς τίτλους, από το στάδιο μίας κεντρικής ιστορίας σε κάποιο limited series που συμπληρώνεται ή καλύτερα προλογίζεται σε διάφορα τεύχη της εταιρίας, το στάδιο ενός μεγάλου event με καινούργιους τίτλους ή limited series, και φυσικά από το επίπεδο που ήθελε το Χ crossover να έχει έναν μεγάλο, ξεχωριστό πρόλογο one-shot και έναν αντίστοιχο επίλογο. Σήμερα ο μέσος αναγνώστης comics έχει να αντιμετωπίσει όλα αυτά τα είδη σεναριακής ανάπτυξης μαζί. Ας πάρουμε για παράδειγμα το INFINITE CRISIS της DC. Πολλά προλογικά τεύχη, που μέχρι και τώρα συνεχίζουν να ξεπηδούν σαν τα μανιτάρια, ασχέτως ημερομηνίας έκδοσης (βλέπε τεύχη JUSTICE LEAGUE OF AMERICA της δεκαετίας του '70). Ένα επίσης προλογικό mini series, το γνωστό IDENTITY CRISIS. Καινούργια προλογικά τεύχη. Ένα one-shot που εισάγει τον αναγνώστη στο event. Έναν οδηγό για τα προλογικά τεύχη. Τέσσερα limited series που οδηγούν στο CRISIS. Πολλά tie-ins, είτε σε μορφή μεμονωμένων τευχών είτε υπο-crossovers και storylines. Τεύχη με character profiles σχετικά με το event. Το ίδιο το INFINITE CRISIS mini series. Το aftermath αυτού που λέγεται "52" (και που μου χάρισε απλόχερα ένα Linsner Variant Cover).

Μεγάλη η λίστα, δε νομίζετε; Σε αυτό συμφωνούμε όλοι. Ανεξαιρέτως. Κι όμως, παρά τις όποιες αντιδράσεις, πολλοί από εμάς μπαίνουμε τελικά στη διαδικασία της συλλογής, αν όχι του πλήρους πακέτου, τουλάχιστον του βασικού. Επίσης, η ιστορία μας έχει διδάξει πως ένα 78,3% αυτών των περιπτώσεων καταλήγουν σε μία μεγάλη απογοήτευση. Απογοήτευση, είτε επί μέρους (τα tie-ins συνήθως είναι μία εμφάνιση, μία λάμψη, ένα balloon που ο ήρωας λέει "έχω κι αυτό το γαμημένο Crisis να κοιτάξω") είτε στο σύνολο και κυρίως στην κατάληξη του event (βλέπε φράσεις όπως "δε γίνεται τίποτα", "όλα διαδραματίζονταν σε ένα άλλο universe", "κανείς δε θυμάται τί ακριβώς παίχτηκε μετά το Ολοκαύτωμα"). Παρ’ όλα αυτά, συνεχίζουμε να αγοράζουμε, κατά καιρούς ή συστηματικά, κάθε λογής διαξιφισμούς τευχών και γεγονότων. Σίγουρα, λοιπόν, μιλάμε για την πλέον εμπορική επιτυχία, απάτη και βιομηχανική φόρμα. Η δικαιολογία των εταιριών αλλάζει κατά καιρούς: "το συμβάν ήταν τόσο σημαντικό που υποχρεωτικά επηρέασε αυτούς τους 82 τίτλους". "Ήμασταν υποχρεωμένοι να αναφέρουμε το συμβάν στους τίτλους με τους οποίους σχετίζονται οι πρωταγωνιστές του, γιατί σεβόμαστε το continuity και τον αναγνώστη". "Είναι μία καλή ευκαιρία να γνωρίσουν οι fans και τα υπόλοιπα comics της εταιρίας".

Ειδικά το τελευταίο, είναι η μεγαλύτερη μούφα όλων των εποχών! Πόσοι από εσάς συνεχίσατε να αγοράζετε το MICRONAUTS ή το POWER PACK μετά την ανάγνωση των τευχών που σχετίζονταν με το SECRET WARS 2; Ελάχιστοι. Αν ο εν λόγω τίτλος άγγιζε τα αναγνωστικά σας γούστα, θα τον είχατε τσιμπήσει προ πολλού, και δε θα περιμένατε να τον ανακαλύψετε τρία χρόνια αργότερα. Η μόνη δικαιολογία που στέκει λοιπόν, είναι το "κάνουμε το event για να ξεπουλήσουμε".

Καλά όλα αυτά θα μου πείτε, λίγο-πολύ γνωστά, με εμάς τί γίνεται; Γιατί αψηφούμε την κοινή λογική και συνεχίζουμε να τα ακουμπάμε σε τέτοιες κινήσεις;

Μία απάντηση είναι η ελπίδα όπως είχε πει κι ο Σακαρίδης σε προηγούμενο editorial. Έχετε ακούσει τη φράση "η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία"; Ακριβώς αυτό έχουμε κι εδώ. Πάντοτε θα ελπίζουμε πως το Major Event που μας σερβίρεται θα αλλάξει έστω και για λίγους μήνες τα δεδομένα. Μία νέα αρχή, ένα καινούργιο ξεκίνημα σε ανανεωμένες βάσεις. Ακόμα κι αν το ποσοστό επιτυχίας δεν είναι παραπάνω από 40% στο τέλος, θα είμαστε ευχαριστημένοι. Μετά από τόσα και τόσα χρόνια ανάγνωσης, κάπου οι ιδέες έχουν κορεστεί. Μία αλλαγή λοιπόν ίσως σώσει την κατάσταση, ίσως δημιουργήσει τις προοπτικές για καλύτερες και πιο ενδιαφέρουσες ιστορίες.

Μία άλλη απάντηση είναι αυτό το πολύ απλό μικρόβιο του συλλέκτη. Ακόμα κι εσείς που αγοράζετε αποκλειστικά trades, όταν έρθει η στιγμή κι αποφασίσετε να παρακολουθήσετε το "Age Of Apocalypse", θα αγοράσετε όλα τα trades των mini series του storyline. Αν βέβαια αυτό το συνδυάσουμε και με την τρίτη απάντηση...

...την ανάγκη της ολοκλήρωσης. (Μη σας μπαίνουν περίεργες ιδέες). Ένας ενδόμυχος φόβος μας κυριεύει πως αν χάσουμε έστω κι ένα κομμάτι του παζλ, δε θα καταφέρουμε να δούμε την πλήρη εικόνα. Ή, ακόμα χειρότερα, να την καταλάβουμε. Θέλουμε να διαβάσουμε μία ολοκληρωμένη ιστορία, χωρίς να μας λείπει ούτε μία σελίδα από το βιβλίο. Όταν έχουμε δύο διαφορετικές εκδόσεις του ίδιου λογοτεχνικού κειμένου, θα προτιμήσουμε εκείνη που έχει μία επιπλέον εισαγωγή, μία σελίδα υποσημειώσεων παραπάνω. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου, που σε κάθε αναδημοσίευση έχει γίνει πλέον καθεστώς η προσθήκη του "κάτι παραπάνω". Αυτό το"κάτι παραπάνω" ηχεί διαφορετικά στο αυτί του υποψήφιου αγοραστή, τον ιντριγκάρει. Πανάρχαιο εμπορικό κόλπο, βασισμένο στην ψυχολογία του καταναλωτή. πολλές φορές, δεν αισθάνεστε ένα κενό, όταν έχετε αφήσει κάτι μισοτελειωμένο; Δε νιώθετε κάπως περίεργα; Αυτή είναι η ανάγκη της ολοκλήρωσης λοιπόν, στην οποία στηρίζεται ολόκληρο το καπιταλιστικό μας σύστημα. Το καινούργιο κινητό έχει 1ΜΒ επιπλέον μνήμη, ας αλλάξω το παλιό. Το INFERNO έχει ένα κωμικό tie-in parody που είναι εντελώς άσχετο με την ιστορία στο DAMAGE CONTROL #4, I gotta get it!

 

Αυτή ήταν, λοιπόν, η μικρή μου ανάλυση για το origin και το never-ending (pun intended) της εμπορικής επιτυχίας των events στα comics. Enjoy the rest.

 

Master Of The Obvious (SLEDGHAMMER loan)

Είναι η ιδέα μου ή όλοι οι Έλληνες έχουν βαλθεί να γίνουν τραγουδιστές; Σε όποιο (σχεδόν) κανάλι της ελληνικής τηλεόρασης και να γυρίσω, όλο και σε κάποιο talent show θα πέσω πάνω! Κι ακόμα κι αν δεν είναι κάποια διαγωνιστική εκπομπή, όλο και κάποιος παρουσιαστής θα βαλθεί να μας επιδείξει τις φωνητικές του δυνατότητες! Μάλλον μας έχουν περάσει πως στο τραγούδι βρίσκεται το εύκολο χρήμα και η γρήγορη δόξα. Τί άλλο να υποθέσω με τόσα κατιναριά που με βομβαρδίζουν καθημερινά με τα ατάλαντα covers τους και τις αρρωστημένες τους απόψεις περί του τί είναι η διατονική μετατροπία; Για περισσότερα και αναλυτικότερα σχόλια επί του θέματος, επισκεφτείτε το MARKET WATCH, το ερχόμενο Σάββατο.

 

CONAN (SNIPER loan) (το ξέρω πως το SNIPER ΔΕΝ είχε υποκατηγορίες, αλλά το 2004 Hits part 2 είχε τουλάχιστον υποτίτλους)

Ποτέ δε μου άρεσε ο χαρακτήρας, ποτέ δεν τον συμπάθησα (Sorry Rubus!) NEEXT!

 

Πολλά Ευχαριστώ: (NOIZ loan - 27/09/05)

-Στην κριτική επιτροπή της Ακαδημίας για την ευκαιρία που μου δόθηκε να αποδείξω το ταλέντο μου στη χρήση της τρικέζας.

-Στους φίλους μου Αλέξανδρο και 'Ακη, ξέρουν αυτοί. (SAPILLA υπό-crossover)

-Σε όσους έλληνες "κομίστες" με βοηθάνε να ανταπεξέλθω στις δυσκολίες της ημέρας με τις καταπληκτικά αστήριχτες και γελοίες δηλώσεις που κάνουν κατά καιρούς.

-Στον Αγελάδο, για τον πραγματικά υπέροχο πρωινό καφέ που μου έφτιαξε.

-Σε εμένα.

 

Editor's Picks-Music (EDITORIAL, Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου installments loan)

PULP- THIS IS HARDCORE

Island Records

Ο τελευταίος καλός δίσκος ενός από τα κλασσικότερα πλέον συγκροτήματα της Brit Pop σκηνής, είναι ένα must για κάθε δισκοθήκη. Ο Jarvis Cocker επιμένει να εξωθεί τις ακουστικές μας συνήθειες στο χείλος της απόλυτης επάρκειας, χάρη στις χαρισματικές φωνητικές του ικανότητες. Κομμάτια όπως το ομώνυμο ή το "Party Hard" έχουν αφήσει ιστορία, όχι τόσο για τη μουσική τους δεξιότητα, αλλά κυρίως για την ποικιλία των στίχων τους: μία απλή καθημερινή κατάσταση παραμορφώνεται επιδέξια στα ικανότατα χέρια των PULP, δίνοντάς μας ένα αποτέλεσμα που αν δε συναρπάσει τον ακροατή του, τουλάχιστον θα του κινήσει το ενδιαφέρον για μία έως άπειρες ακόμα ακροάσεις του δίσκου.

(Ναι, ο γράφοντας είναι φανατικός οπαδός του συγκροτήματος, οπότε καλά θα κάνετε να μην του φέρετε και πολλές αντιδράσεις!)

 



editorial archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi