Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


της Μυρτώς Τσελέντη
21-03-06

Περί Πίστεως, Απιστίας, Θάλασσας, Ναυτικών, Αέριων Και Υγρών

Fade in…

Bonsoir et bienvenu! *Μικρή υπόκλιση*

 

Ελάτε, ελάτε, καλοί μας θεατές, το τσίρκο σας είναι και πάλι εδώ. Τι κάνετε; Ελπίζουμε ότι σας βρίσκουμε όλους καλά, υγιείς και ευτυχισμένους. Όσο λείπαμε οι αγαπητοί ιθύνοντες του χώρου που μας φιλοξενεί, ανακοίνωσαν τα συναρπαστικά νέα για το COMICDOM CON ATHENS καθώς και τις υποψηφιότητες για τα COMICDOM AWARDS. Αμέσως, αντιληφθήκαμε πως η κατηγορία των Ευρωπαϊκών σας τάραξε. Έντονες αντιδράσεις απο παντού, διαμαρτυρίες και επευφημίες, κανονικός πόλεμος ξέσπασε. Χιλιάδες γράμματα, ταχυδρομικά περιστέρια, σήματα καπνού και email έφτασαν στα χέρια μας. Σας παρακαλούμε να διατηρήσετε το επίπεδο σας, να θάψετε τα τσεκούρια του πολέμου (δίπλα στα κόκαλα του σκύλου) και να ψηφίσετε με το χέρι στην καρδιά, το πόδι στην γη και μακριά απο διαπλεκόμενους, συμφεροντολόγους, μαφίες και κοκκινοσκουφίτσες.

Αν δεν το καταλάβατε ακόμη, η παράσταση έχει ήδη αρχίσει...

 

Από Τον Ουρανό Κατεβαίνει Ύπαρξη Αιθέρια Με Αγάπη Στην Καρδιά Και Πόλεμο Στα Φτερά

Τίτλος Σειράς: LE CIEL AU-DESSUS DE BRUXELLES

Τίτλος Τόμου : " [avant]… "

Αριθμός Τόμου: No1

Σενάριο: Yslaire

Σχέδιο: Yslaire

Χρώμα: Yslaire

Εκδόσεις: Futuropolis

Πρώτη Έκδοση: Μάρτιος 2006

 

17 Μαρτίου 2003. Εξήντα χρόνια μετά το Ολοκαύτωμα, τρεις μέρες πριν την έναρξη του πολέμου στο Ιράκ, ο Jules Engell Stern γνωρίζεται με την Fadya. Αυτός είναι Εβραίος, αυτή μουσουλμάνα, αραβικής καταγωγής. Αυτός περνάει απο τις Βρυξέλλες αναζητώντας τον αδελφό του. Αυτή ετοιμάζει μια τρομοκρατική επίθεση κατά την διάρκεια μιας ειρηνικής διαδήλωσης. Ο Jules προσκαλεί την Fadya στο δωμάτιό του στο Hilton, στον 25ο όροφο, με θέα τον ουρανό πάνω απο τις Βρυξέλλες και αυτή, παραδόξως, δέχεται.

17 Μαρτίου 2003. Ακούγοντας το "Imagine" του John Lennon, ο Bernar Yslaire φαντάζεται την συνάντηση ενός Εβραίου και μιας μουσουλμάνας. Ο χρόνος μιας ιστορίας αγάπης απίθανης, ο χρόνος ενός πολέμου πραγματικού. Στον αντίποδα της Ono και του Lennon που διαμαρτύρονταν γυμνοί στο κρεβάτι του Hilton στο Αμστερνταμ, εν μέσω του πολέμου του Βιετνάμ, ο Bernar Yslaire στήνει, κεκλεισμένων των θυρών, την βίαια, ωμή και ερωτευμένη αντιπαράθεση δύο πολιτισμών, δύο θρησκειών, δύο διαφορετικών ζωών. Η σύγκρουση των πολιτισμών μπορεί κάλλιστα να είναι μια ιστορία αγάπης.

Η βάση της ιστορίας είναι απλούστατη. Η συνάντηση δύο ανθρώπων σε ένα ξενοδοχείο. Ένας Εβραίος με μία μουσουλμάνα είναι η σύγχρονη εκδοχή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. Και όμως ο Yslaire βρίσκεται αυτή τη φορά μακριά απο την τραγωδία του SAMBRE, πέρα απο τα σκοτάδια του XXE CIEL. Μπορεί το άλμπουμ αυτό στην αρχή να μοιάζει μαύρο, αλλά ο στόχος είναι η αναζήτηση του φωτός, η απόσταξη κάτι θετικού μέσα από τα πιο φοβερά, πραγματικά γεγονότα. Ο κεντρικός χαρακτήρας, Jules, μοιράζεται το όνομα με την κεντρική ηρωίδα του SAMBRE, Julie, είναι ένας χαρακτήρας χαρισματικός και δυνατός, όπως και αυτή, και το επώνυμό του με την Eva Stern, απο το XXE CIEL. Και οι τρεις αποτελούν κομμάτια του ίδιου συνόλου, αλληλοσυμπληρώνονται. Σίγουρα, ο Yslaire είναι ένας δημιουργός με καλλιτεχνικές εμμονές και αυτό δεν φαίνεται μόνο στα ονόματα, αλλά, στον ουρανό, στους αγγέλους, στις Βρυξέλλες, τους Εβραίους, τους άντρες με λευκά μαλλιά και σε πολλά άλλα στοιχεία, που αποτελούν επαναλαμβανόμενο μοτίβο στο έργο του.

Το σχέδιο, για ακόμη μια φορά, δικαιώνει τον τίτλο του Yslaire ως ενός απο τους μεγαλύτερους, σύγχρονους, δημιουργούς. Ζωντανό, εκφραστικό, έντονο, άρτιο. Το χρώμα αποκτά και πάλι την δική του γλώσσα, μέσα απο τους κώδικες που μας έχει συνηθίσει στις προηγούμενες δουλειές του. Δεν πρόκειται απλά για ένα οπτικό συμπλήρωμα, αλλά αποτελεί μια ξεχωριστή οντότητα, που σχολιάζει, αναδεικνύει και κατακρίνει τα δρώμενα της ιστορίας. Στο σύνολό του, πρόκειται για ένα άλμπουμ ταυτόχρονα πολιτικό, προκλητικό, ερωτικό και ποιητικό, σε όλα τα επίπεδα, τόσο της εικονογράφησης, όσο και της αφήγησης.

 

Μέσα Από Τις Αγριεμένες Θάλασσες Και Τα Λουτρά Αίματος Μια Χαρούμενη Παρουσία

Τίτλος Σειράς: INGMAR

Τίτλος Τόμου : "Invasions et chuchotements"

Αριθμός Τόμου: No1

Σενάριο: Hervé Bourhis

Σχέδιο: Rudy Spiessert

Χρώμα: Rudy Spiessert

Εκδόσεις: Dupuis

Πρώτη Έκδοση: Ιανουάριος 2006

 

Ο Ingmar είναι Βίκινγκ και επιπλέον, είναι γιος του αρχηγού του χωριού. Ενώ, όμως, οι συγχωριανοί του ταξιδεύουν στις θάλασσες για να λεηλατήσουν και να βιάσουν, όπως κάθε Βίκινγκ που σέβεται τον εαυτό του, ο Ingmar προτιμά να μένει πίσω στο χωριό και να ασχολείται με τις γυναίκες και τους γέρους ή να διηγείται ιστορίες στα παιδιά. Περιττό να ειπωθεί, ο ήρωας μας δεν συμβαδίζει με το πρότυπο του Νορβηγού πολεμιστή, διψασμένου για αίμα, αλλά είναι μικροκαμωμένος, εύθραυστος, αδύναμος, οκνηρός και δειλός. Όταν, λοιπόν, ο πατέρας του τρώει μια άσχημη τσεκουριά, το συμβούλιο του χωριού πρέπει να αποφασίσει αν θα τον διαδεχτεί ο ήρωας μας ή ο μικρότερος αδερφός του Epson.
Διαβάζοντας την παραπάνω περίληψη περιμένει κανείς να φανταστεί τις κωμικές καταστάσεις στην σύγκρουση του Ingmar με τον Epson, όπου η κατεργαρία του ενός έρχεται αντιμέτωπη με την φυσική ρώμη του άλλου. Το συγκεκριμένο comic, όμως, πάει ακόμη ένα βήμα παραπέρα. Ο Bourhis, ικανός γνώστης και χειριστής του χιούμορ και της σάτιρας, συναρπάζει ευχάριστα τον αναγνώστη. Τον κάνει να γελάσει πάνω-κάτω με όλα, απο τις αποτρόπαιες σκηνές λεηλασίας, έως τις σκηνές τις αμφιβολίας των ναυτικών για τον αρχηγό τους. Κατάφερε, λοιπόν, να δημιουργήσει ένα χιουμοριστικό σενάριο, με πολλή στέρεα δομή αφήγησης και σφιχτή ροή της ιστορίας.

Το συγκεκριμένο άλμπουμ δεν είναι η πρώτη συνεργασία του Bourhis με τον Spiessert. Έχουνε ξαναδουλέψει μαζί για το comic STEREO CLUB, γιατο οποίο είχαν ακουστεί θετικά σχόλια. Τώρα, έχουν δέσει σαν ομάδα και το αποτέλεσμα είναι ακόμη καλύτερο, με το σχέδιο να αποπνέει τον σαρκασμό της ιστορίας απο την αρχή ως το τέλος. Τέλος, το comic αυτό δημιουργήθηκε με σεβασμό στα ιστορικά στοιχεία και γεγονότα, όπως υποδεικνύεται απο τις πολλές παραπομπές.

 

Μέσα Από Υγρές Σκιές Ανασύραμε Ένα Ον Δίχως Μνήμη

Τίτλος Σειράς: MATIERE FANTOME

Τίτλος Τόμου : "Alpha"

Αριθμός Τόμου: No1

Σενάριο: Hugue Flechard

Σχέδιο: Stéphane Douay

Χρώμα: Irène Häfliger

Εκδόσεις: Dupuis

Πρώτη Έκδοση: Ιανουάριος 2006

 

Από που έρχεται; Ποιός είναι; Βγήκε απο το νερό - αυτό το θυμάται. Περπάτησε, έψαξε κάτι να πιει, μετά έπεσε σε ένα πηγάδι, αλλά κατάφερε να γραπωθεί απο ένα είδος αναρριχητικού φυτού. Δεν ξέρει ποιός είναι, πού είναι και γιατί είναι εκεί που είναι. Αλλά αυτό το μέρος το ξέρει. Κάθε αίθουσα, κάθε φυτό, του είναι γνώριμα. Στις επισκέψεις του, δεν παραλείπει να χρησιμοποιεί τα αντικείμενα που βρίσκονται γύρω του. Εκτός απο τις μηχανές, δεν ξέρει πως. Και τί είναι αυτό το φρέσκο πάνω στο θόλο; Τι διηγείται; Την ιστορία του; Την ιστορία αυτού του μέρους; Είναι μόνος του σε αυτό το ανεξερεύνητο μέρος του σύμπαντος;

Το MATIERE FANTOME είναι ένα άλμπουμ που δύσκολα περιγράφεται. Ο αναγνώστης δε γνωρίζει απολύτως τίποτα στην αρχή και ελάχιστα πράγματα παραπάνω, στο τέλος. Και όμως, σε όλο το μήκος του άλμπουμ, κάθε αποκάλυψη, κάθε ανακάλυψη, αποκτά τεράστια σημασία. Ο Hugue Flechard παίζει με τα καθιερωμένα του είδους, ώστε να ξεγελάσει αποτελεσματικά τον αναγνώστη του, βυθίζοντας τον σε μία μάζα πληροφοριών, για να του τις στερήσει, στην συνέχεια, εντελώς. Και αυτή η σύγχυση, η επιθυμία να μάθεις την συνέχεια και να καταλάβεις γιατί αυτό το πρόσωπο βρίσκεται εκεί, είναι που μένει, μετά την ανάγνωση του comic.

Στο σχέδιο, ο Stéphane Douay δημιουργεί έναν ήρωα λιπόσαρκο, με προεξέχοντα κόκαλα, ο οποίος θυμίζει αμυδρά τον DON QUICHOTTE DANS LA MANCHE του ιδίου. Μέσα σε ένα σκηνικό που αφήνει την όποια ομορφιά του στην φαντασία, το βασανισμένο σώμα ξεχωρίζει. Η Irène Häfliger χρησιμοποιεί το χρώμα με επιδεξιότητα, αξιοποιώντας τα απλά χρώματα και κατά βάση το μαύρο. Το άλμπουμ αυτό είναι σκοτεινό, ο αναγνώστης διακρίνει ελάχιστα πράγματα σε αυτό το εγκαταλελλειμένο απο το φυσικό φως, μέρος, όπου το μόνο πράγμα που σπάει την μαυρίλα είναι τα φωσφορούχα μανιτάρια.

Πρόκειται για μια αρκετά ενδιαφέρουσα δουλειά, στο σύνολό της, ανησυχητική και καταθλιπτική, ιδίως για όποιον έχει βρεθεί σε μέρη, σε καταστάσεις, με πρόσωπα που τα ξέρει αλλά δεν τα αναγνωρίζει πια.

 

Με Σεμνότητα Έρχεται Στην Σκηνή Μας Ένα Πλάσμα Με Ποικίλη Πίστη Και Απιστία

Τίτλος Σειράς: one shot

Τίτλος Τόμου : "Dieu(x) & Idoles"

Αριθμός Τόμου: -

Σενάριο: Διάφοροι

Σχέδιο: Διάφοροι

Χρώμα: b&w

Εκδόσεις: La Boîte à Bulles

Πρώτη Έκδοση: Φεβρουάριος 2005

Αν δεν υπήρχε Θεός, θα έπρεπε να τον εφεύρουμε. Ή να τον υποκαταστήσουμε με είδωλα. Αυτό είναι το θέμα που επέλεξαν δημιουργοί που συνεργάζονται με τις εκδόσεις La Boîte à Bulles, ως κεντρικό άξονα για την πρώτη ανθολογία της σειράς "Contre-Jour". Κάθε ένας απο αυτούς, προσεγγίζει το θέμα με δικό του τρόπο και στιλ. Χιουμοριστικά, σαρκαστικά, ποιητικά, με αστυνομικό ύφος, σε μορφή comic strip. Μιλάνε για την σχέση τους με τον θεό, για τις γενετικές μεταλλάξεις, την θρησκευτική αφοσίωση στον Ho Chi Minh, στον Elvis ή στην ταπετσαρία του δωματίου τους.

Στην συλλογή αυτή, συμμετέχουν οι José Roosevelt (LA BIBLIOTHEQUE DE JUANALBERTO), Sylvain Moizie (LA BETE QUI MANGEAIT TOUT LE MONDE), Clément Baloup (UN AUTOMNE A HANOÏ, LA VIE EN ROUGE), Vincent Rioult (SUPER COINCOIN), Nancy Peña (LE CABINET CHINOIS, LA GUILDE DE LA MER), Jérôme Presti (LA DOUBLE MORT DE FREDERIC BELLOT), Laurent Percelay (SANS QUEUE NI TETE), Jean-Luc Coudray (BERET ET CASQUETTE), Eco (FIRE PLUG KUNG FU), Lucie Albon (LE VŒU DE MARC) και μερικοί νέοι δημιουργοί, όπως οι Maga, Julie Ricossé, Aurélien Bédéneau, Laurent Houssin, Matthieu Roda και Norbert Godon, που βρήκαν σε αυτό τον τόμο την ιδανική ευκαιρία για μια πρώτη δημοσίευση της δουλειάς τους.

Σε ότι και αν πιστεύετε, η πολυφωνία αυτής της ανθολογίας θα σας κερδίσει σαν αναγνώστες και δίνει ταυτόχρονα την ευκαιρία να ανακαλύψετε μερικούς πολύ αξιόλογους, όχι τόσο γνωστούς, δημιουργούς.

 

Κάνε Πέρα Θηριοδαμαστή Να Δουν Οι Θεατές Μας Τι Αιχμαλωτίσαμε Για Αυτούς Στο Κλουβί Του Πόθου

Με αφορμή τα 60 χρόνια καριέρας του Uderzo, η εταιρία Pixi κυκλοφορεί δύο ειδικά κομμάτια. Το πρώτο σε 60 αντίτυπα, αριθμημένα και υπογεγραμμένα απο τον Uderzo, αναπαριστά ένα τσιμπούσι με καλεσμένους όλους τους ήρωες του μεγάλου δημιουργού. Το δεύτερο θα κυκλοφορήσει επίσης σε 60 αντίτυπα, εκ των οποίων μόνο τα 30 θα φέρουν υπογραφή (τρέχα γύρευε γιατί), συν άλλα 6 τα οποία δεν θα κυκλοφορήσουν στο εμπόριο (??? - ειλικρινά, δεν έχω ιδέα...) και αναπαριστά μια βιτρίνα με διάφορα ενθύμια απο περιπέτειες του Αστερίξ και του Οβελίξ. Οι θαυμαστές του εν λόγω comic μπορούν να περάσουν αρκετή ώρα αναζητώντας τί είναι και από ποιο άλμπουμ είναι το καθένα (ναι, τα κράνη είναι διαφορετικά μεταξύ τους). Σύνολο των συμβολικών αυτών αντικειμένων; 30.

 

Οι Μουσικοί Μας Εκτελούν (bang bang!) Στα Όργανά τους Μόνο Για Σας

Ρέμο, Χατζηγιάννη και special guest, Τερζή, ή "πώς έπεσα στα μάτια του αγαπητού μου ΣΕΑ (a.k.a. Σπύρος Ευάγγελος Αρμένης)" - στο επόμενο κείμενο θα βάλω Pulp μπας και εξιλεωθώ

Όχι αγαπημένοι μου θεατές, δεν κατέλαβε κάποιος δαίμονας το σώμα μου, δεν έπεσα στα δίχτυα μυστηριώδους ελληνολατρικής αίρεσης, ούτε τελώ υπό κατάσταση υπνωτισμού. Οι κακές παρέες φταίνε για όλα (τ' ακούς, Ντίνα;)! Και ναι, έτσι βρέθηκα και εγώ για πρώτη φορά σε μεγάλη πίστα, κοινώς μπουζούκια. Oh boy, oh boy! Το πολιτισμικό σοκ που υπέστην ήταν ανεπανόρθωτο. Ας τα πάρουμε απο την αρχή: το μαγαζί είναι τεράστιο! Μιλάμε δύο όροφοι και κάτω χώρος. Λουσάτο σαν ακριβό ξενοδοχείο. Γενικά δεν είχε την αίσθηση τρελού στριμώγματος αλλά αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι έκατσα σε καλό τραπέζι (thanx Γιάννη).

Από εκεί και πέρα, ήμουν με το σαγόνι στο πάτωμα. Κάθε στιγμή που πέρασα εκεί μέσα μου επεφύλασσε και μια έκπληξη. Φαντάζομαι ότι για κάποιον που έχει βιώσει κάτι αντίστοιχο, όλα αυτά ακούγονται πολύ φυσιολογικά, αλλά για μένα κάθε άλλο παρά συνηθισμένα ήταν. Ας αρχίσουμε με το αγαπημένο μου: τα γαρύφαλλα. Οι λουλουδούδες που έρχονται απο πάνω σου και αδειάζουν πανέρια, ο λουλουδοπόλεμος μεταξύ των τραπεζιών, το γεγονός ότι για πρώτη φορά το εν λόγω άνθος, μύριζε και ωραία μάλιστα, το στρώμα απο δαύτα πάνω στην πίστα (το οποίο μάλιστα ήταν ιδιαιτέρως επικίνδυνο, τόσο για όσους ανέβαιναν εκεί για να χορέψουν αλλά και για τους ίδιους τους τραγουδιστές, καθότι τα πατούσαν και γλιστρούσαν - ναι, ήταν αστείο).

Είπα πίστα ε; Ε λοιπόν σε κάποια στιγμή, η οποία προφανώς ορίζεται από κάποιον μυστικό σε μένα κώδικα, όλο το μαγαζί σηκώνεται, ανεβαίνει πάνω της (απο όπου βρει) και χορεύει, αγνοώντας παντελώς τον τραγουδιστή που εκείνη την ώρα ξελαρυγγιάζεται μισό εκατοστό δίπλα του, για να βγάλει το ψωμί του. Χμμμ, όχι, η αλήθεια είναι ότι δεν τον αγνοεί εντελώς, υπήρχαν και άτομα (γένους θηλυκού κυρίως) που ορμούσαν και τον φιλούσαν! Είπαμε, βγάζει το ψωμί του... Όσο για το δικό μας ψωμί, αυτό αποτελούσαν μια πιατέλα με παντός είδους φρούτα, άριστης ποιότητας (ανανάδες, μπανάνες, φράουλες κ.τ.λ.) και άλλη μια πιατέλα με ξηρούς καρπούς, με αντίστοιχο εύρος ποικιλίας με την προαναφερθείσα.

Μετά τον άρτο, τα θεάματα. Φωτάκια, λαμπιόνια, ολόκληρη ορχήστρα και βίντεοπροβολές πλαισιώνουν τους καλλιτέχνες. Ο Χατζηγιάννης όμως είναι ένας μετριότατος ερμηνευτής. Δε φταίει το παιδί, αλλά η φωνή του, είναι εντελώς επίπεδη, χωρίς χρώμα, χωρίς ψυχή. Ειδικά όταν ερμηνεύει ζεϊμπέκικο, είναι να τον κλαις. Αντίθετα ο Ρέμος είναι αξιοπρεπέστατος, τα λέει σωστά και καλά. Όταν όμως σηκώθηκε ο Τερζής, που καθόταν στο κοινό και είπε δυο τραγούδια, η σύγκριση ήταν αναπόφευκτη και με το χέρι στην καρδιά, ήταν καλύτερος και απο τους δυο μαζί.

Γενικά, πέρασα πολύ καλά -ως τέλεια- και ευκαιρίας δοθείσας, δε θα πω όχι σε ένα ακόμη ταξίδι στο παράλληλο αυτό σύμπαν. Αυτή την στιγμή, ακούω το THIS IS HARDCORE. Παρακαλώ να καταγραφεί στα πρακτικά, κ. Δικαστά.

 

Οι Οθόνες Μας Παίζουν Για Την Οπτική Απόλαυση Του Κοινού Μας

BUNNY

To 1998, ο Chris Wedge, μετέπειτα σκηνοθέτης του ICE AGE και του ROBOTS, κερδίζει το πρώτο του Oscar, για το μικρού μήκους animation με τίτλο BUNNY. Σε αυτό, ένα γερασμένο, ταλαιπωρημένο κουνέλι (κουνέλα, για την ακρίβεια) μαγειρεύει μόνο του στην κουζίνα, όταν ένα ιπτάμενο έντομο εισβάλλει στο χώρο. Οι προσπάθειες του να το διώξει το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να το κάνουν πιο επίμονο. Τι είναι αυτό που κάνει να φοβάται και να ανησυχεί τόσο με το νυκτόβιο ον; Ένα περίεργο και όμορφο συνάμα, παραμύθι.

Εφτάλεπτο, 3-D κινούμενο σχέδιο, για το οποίο αξίζει να σημειώσουμε την εξαιρετική απόδοση του φωτός και την μουσική του, πολύ αγαπημένου μου, Tom Waits.

 

Ήρθε και πάλι η δύσκολη ώρα του αποχαιρετισμού. Με βαριά καρδιά σας αφήνουμε ξανά, με την υπόσχεση πως και τον άλλο μήνα, εδώ θα είμαστε να σας κρατήσουμε συντροφιά και μαζί με τα περίεργα πλάσματα μας, να σας ξεναγήσουμε σε κόσμους μαγικούς. Μέχρι τότε, να προσέχετε που και ποιόν πατάτε.

Η αυλαία πέφτει και παράσταση έχει ήδη τελειώσει.

*Μικρή υπόκλιση*

...Fade out



european circus archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi