|
05-10-07 BREAKFAST AFTER NOON του Θοδωρή Δημητρόπουλου Writer/Artist: Andi Watson Oni Press |
|
Τεχνικά, ο Watson ξεπερνά τον εαυτό του, τόσο σεναριακά όσο και σχεδιαστικά. Ο τρόπος που έχει δομήσει την αφήγηση φέρνει τον αναγνώστη ξεκάθαρα στη θέση ενός τρίτου προσώπου στη σχέση των δύο ηρώων, ουσιαστικά δανείζοντάς του τη ματιά των φίλων τους. Έτσι, βλέπουμε με λύπη τον κεντρικό χαρακτήρα να βυθίζεται όλο και περισσότερο στο αδιέξοδό του, αλλά φυσικά δε μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι' αυτόν. Και ενώ αποξενώνεται όλο και περισσότερο, εξακολουθούμε να επιθυμούμε μια ευτυχή κατάληξη, γιατί είναι φίλος μας. Σχεδιαστικά, η δουλειά του δημιουργού εδώ μπορεί να μοιάζει ελαφρώς πρωτόλεια σε σχέση με το διαρκώς εξελισσόμενο στυλ του, αλλά όταν το ολοκλήρωσε, το BREAKFAST AFTER NOON ήταν επαναστατικό για τον ίδιο. Απλές, καθαρές γραμμές, που απομακρύνονται από το πασάλειμμα των προηγούμενων δουλειών του, και casual κινήσεις κι εκφράσεις, που αποδίδουν τους χαρακτήρες πολύ πιο αποτελεσματικά από ο,τι θα μπορούσε οποιαδήποτε γραμμή διαλόγου.
Η αντίθεση στον τρόπο που αντιδρούν στην απόλυση οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες, παρουσιάζεται σε συνάρτηση με το κοινωνικό και οικονομικό τους background, μια επιλογή καθόλου τυχαία, καθώς έτσι ο Watson σχολιάζει, λίγο-πολύ, τη διάσπαση της εργατικής τάξης μέσα από ένα απλό love story. Και αυτό είναι που κάνει το συγκεκριμένο έργο να ξεχωρίζει από τα όσα άλλα του συγκεκριμένου συγγραφέα έχω αγαπήσει. Δεν είναι απαραιτήτως ανώτερο, αλλά σίγουρα αγγίζει με μεγαλύτερη ειλικρίνεια τον τρόπο με τον οποίο οι κοινωνικές συνθήκες επηρεάζουν τις διαπροσωπικές σχέσεις. Υπό αυτή την έννοια, η έλλειψη θέλησης του άνεργου ήρωά μας μπορεί να ερμηνευτεί τόσο σε προσωπικό επίπεδο (με την ανεργία να αποτελεί έναν συμβολισμό των εμποδίων ή των απαραίτητων αλλαγών που αναπόφευκτα θα εμφανιστούν αργά ή γρήγορα σε μια σχέση), όσο και σε κοινωνικό (με τις προεκτάσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω). Γλυκό και σκληρό, την ίδια στιγμή, το BREAKFAST AFTER NOON αποτελεί την πιο φιλόδοξη στιγμή του Andi Watson (και σίγουρα εκείνη που άλλαξε την πορεία της καριέρας του), ο οποίος καταφέρνει να εξερευνήσει όλες τις πτυχές τις ιστορίας του με την ίδια αποτελεσματικότητα. Από τις κλασικές περιπτώσεις comic που πρέπει να δανείζετε σε γνωστούς αριστερά και δεξιά όταν εκφράζουν ενδιαφέρον για το μέσο αλλά δε γουστάρουν (η φοβάστε να τους δώσετε) οτιδήποτε υπερηρωικό...
Από δουλειές άλλων δημιουργών, το πρόσφατο SHORTCOMINGS του Adrian Tomine ακουμπά, πρακτικά, τις ίδιες ακριβώς θεματικές, και σε πολλά μάλιστα σημεία το κάνει με τον ίδιο τρόπο. Η σκοπιά του Tomine, όμως, είναι πιο προσωπική (και κυνική), οπότε δε θα νιώσετε πως διαβάζετε την ίδια ιστορία. Ε, και μια που είστε εκεί, τσεκάρετε το modern classic, BLANKETS του Craig Thompson, στην πολύ απίθανη περίπτωση που δεν το έχετε κάνει ήδη. Γίνεται να μιλάμε για comics σχέσεων και να μην πιάσουμε αυτό στο στόμα μας; | |
comicdom files archive | email the author back to top | |
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |