Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


05-10-07
BREAKFAST AFTER NOON

του Θοδωρή Δημητρόπουλου

Writer/Artist: Andi Watson

First Published: 2000 (original issues), 2001 (trade paperback)

Format: 6-issue limited series

Oni Press


ΙΣΤΟΡΙΑ: Ζευγαράκι εργατικής τάξης ετοιμάζεται να παντρευτεί, όταν το εργοστάσιο που και οι δύο δουλεύουν, απολύει μαζικά εργαζόμενους και, μετέπειτα, κατεβάζει τα ρολά. Κι ενώ αυτή μετατρέπει την κακοτυχία σε ευλογία, ακολουθώντας μετεκπαίδευση και εξειδίκευση σε άλλους τομείς, εκείνος κλαίει τη μοίρα του ολημερίς και διαρκώς εφευρίσκει δικαιολογίες για την απραξία του. Φυσικά, ο γάμος τίθεται στο περιθώριο, καθώς το ρήγμα ανάμεσά τους μεγαλώνει ακόμα περισσότερο κι από εκείνο που χωρίζει αυτούς τους δυο άνεργους νέους από τους κοινωνικά και οικονομικά ανώτερους φίλους τους. Social awkwardness ensues σε αυτό το επίπονο ταξίδι αναζήτησης ταυτότητας μπροστά σε ένα αβέβαιο μέλλον.


ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ: Όλα τα παραπάνω, για αρχή. Αυτό που κατ' επίφαση είναι ένα κοινωνικορομάντζο, σαν αυτά που παράγει με το κιλό το Hollywood, στα θαυματουργά χέρια του Andi Watson μετατρέπεται σε ένα πολυεπίπεδο και οδυνηρό δράμα, που εξερευνά πτυχές των σχέσεων (κοινωνικών, ερωτικών, εργασιακών) που πολλοί προσποιούνται πως δεν υπάρχουν. Η λεπτή δουλειά του συγγραφέα στην ανάπτυξη των χαρακτήρων έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη μιας επίσης λεπτής ισορροπίας, που φέρνει τον πρωταγωνιστή να μας είναι οριακά συμπαθής, ακόμη κι όταν έχει αποξενώσει τους πάντες. Όπως και όλες οι σπουδαίες ερωτικές ιστορίες, έτσι και αυτή εδώ, παρουσιάζεται σε συνάρτηση με την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα γύρω της, χωρίς σε κανένα σημείο να κάνει κήρυγμα στον αναγνώστη.

Τεχνικά, ο Watson ξεπερνά τον εαυτό του, τόσο σεναριακά όσο και σχεδιαστικά. Ο τρόπος που έχει δομήσει την αφήγηση φέρνει τον αναγνώστη ξεκάθαρα στη θέση ενός τρίτου προσώπου στη σχέση των δύο ηρώων, ουσιαστικά δανείζοντάς του τη ματιά των φίλων τους. Έτσι, βλέπουμε με λύπη τον κεντρικό χαρακτήρα να βυθίζεται όλο και περισσότερο στο αδιέξοδό του, αλλά φυσικά δε μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι' αυτόν. Και ενώ αποξενώνεται όλο και περισσότερο, εξακολουθούμε να επιθυμούμε μια ευτυχή κατάληξη, γιατί είναι φίλος μας. Σχεδιαστικά, η δουλειά του δημιουργού εδώ μπορεί να μοιάζει ελαφρώς πρωτόλεια σε σχέση με το διαρκώς εξελισσόμενο στυλ του, αλλά όταν το ολοκλήρωσε, το BREAKFAST AFTER NOON ήταν επαναστατικό για τον ίδιο. Απλές, καθαρές γραμμές, που απομακρύνονται από το πασάλειμμα των προηγούμενων δουλειών του, και casual κινήσεις κι εκφράσεις, που αποδίδουν τους χαρακτήρες πολύ πιο αποτελεσματικά από ο,τι θα μπορούσε οποιαδήποτε γραμμή διαλόγου.


ΤΙ ΜΑΣ ΕΝΟΧΛΗΣΕ: Οι τελευταίες 2-3 σελίδες. Απολύτως δεκτή η εξέλιξη που παρουσιάζεται σε αυτές, απλώς το κλείσιμο παραείναι οριστικό και βιαστικό για τα γούστα μου. Το είδος της ιστορίας, και οι προβληματισμοί που παρατίθενται μέσω αυτής, θα δικαιολογούσαν ένα πιο ανοιχτό ή κυνικό φινάλε. Όμως, πώς να ψέξεις έναν δημιουργό επειδή αγαπά υπερβολικά τους χαρακτήρες του;


ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ: Δεν θα πω με βεβαιότητα πως είναι η καλύτερη δουλειά του δημιουργού του, αλλά το BREAKFAST AFTER NOON ήταν σίγουρα η πρώτη αληθινά σπουδαία του. Επιπλέον, σηματοδότησε το πρώτο μέρος μιας σειράς δουλειών του Andi Watson που φέρουν έντονα αυτοβιογραφικά στοιχεία - ιδωμένες η μία μετά την άλλη, σχηματίζουν μια ξεκάθαρη θεματική συνέχεια, ακολουθώντας έναν 20-something σε διάφορα βήματα της ζωής του.

Η αντίθεση στον τρόπο που αντιδρούν στην απόλυση οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες, παρουσιάζεται σε συνάρτηση με το κοινωνικό και οικονομικό τους background, μια επιλογή καθόλου τυχαία, καθώς έτσι ο Watson σχολιάζει, λίγο-πολύ, τη διάσπαση της εργατικής τάξης μέσα από ένα απλό love story. Και αυτό είναι που κάνει το συγκεκριμένο έργο να ξεχωρίζει από τα όσα άλλα του συγκεκριμένου συγγραφέα έχω αγαπήσει. Δεν είναι απαραιτήτως ανώτερο, αλλά σίγουρα αγγίζει με μεγαλύτερη ειλικρίνεια τον τρόπο με τον οποίο οι κοινωνικές συνθήκες επηρεάζουν τις διαπροσωπικές σχέσεις. Υπό αυτή την έννοια, η έλλειψη θέλησης του άνεργου ήρωά μας μπορεί να ερμηνευτεί τόσο σε προσωπικό επίπεδο (με την ανεργία να αποτελεί έναν συμβολισμό των εμποδίων ή των απαραίτητων αλλαγών που αναπόφευκτα θα εμφανιστούν αργά ή γρήγορα σε μια σχέση), όσο και σε κοινωνικό (με τις προεκτάσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω).

Γλυκό και σκληρό, την ίδια στιγμή, το BREAKFAST AFTER NOON αποτελεί την πιο φιλόδοξη στιγμή του Andi Watson (και σίγουρα εκείνη που άλλαξε την πορεία της καριέρας του), ο οποίος καταφέρνει να εξερευνήσει όλες τις πτυχές τις ιστορίας του με την ίδια αποτελεσματικότητα. Από τις κλασικές περιπτώσεις comic που πρέπει να δανείζετε σε γνωστούς αριστερά και δεξιά όταν εκφράζουν ενδιαφέρον για το μέσο αλλά δε γουστάρουν (η φοβάστε να τους δώσετε) οτιδήποτε υπερηρωικό...


ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: ...με μοναδική εξαίρεση το LOVE FIGHTS του ίδιου, που επίσης κρίνεται απαραίτητο ανάγνωσμα. Ως ξεχωριστά (μα εξίσου σημαντικά) κεφάλαια της canon δουλειάς του Andi Watson, μετά το BREAKFAST AFTER NOON, συνεχίστε να διαβάζετε, καθώς μαζί με τον δημιουργό ωριμάζουν και οι ήρωές του: DUMPED, SLOW NEWS DAY, LOVE FIGHTS και LITTLE STAR, είναι όλα τους essential. Το SAMURAI JAM επίσης αποτελεί κομμάτι αυτής της φυσιολογικής εξέλιξης (για την ακρίβεια, έρχεται ακριβώς στην αρχή της), αλλά δεν είναι εξίσου άρτιο.

Από δουλειές άλλων δημιουργών, το πρόσφατο SHORTCOMINGS του Adrian Tomine ακουμπά, πρακτικά, τις ίδιες ακριβώς θεματικές, και σε πολλά μάλιστα σημεία το κάνει με τον ίδιο τρόπο. Η σκοπιά του Tomine, όμως, είναι πιο προσωπική (και κυνική), οπότε δε θα νιώσετε πως διαβάζετε την ίδια ιστορία. Ε, και μια που είστε εκεί, τσεκάρετε το modern classic, BLANKETS του Craig Thompson, στην πολύ απίθανη περίπτωση που δεν το έχετε κάνει ήδη. Γίνεται να μιλάμε για comics σχέσεων και να μην πιάσουμε αυτό στο στόμα μας;



comicdom files archive | email the author
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi