Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


interviews archive
english
10-11-05
Lone Wave Studios: Στόχος Τους, Η Αλλαγή
Συνέντευξη στον Σπύρο Ευάγγελο Αρμένη
Επιμέλεια: Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου

Νίκος Βρυώνης, Τριαντάφυλλος Ελευθερίου, Δημήτρης Ευστρατιάδης. Τρεις καλλιτέχνες κι ένα κοινό όραμα με τίτλο Lone Wave Studios. Η αλλαγή προϋποθέτει σχεδόν πάντα τη σύγκρουση και οι συγκεκριμένοι τρεις, δείχνουν αποφασισμένοι να αλλάξουν τα δεδομένα στην ελληνική σκηνή. Ή τουλάχιστον να μπορούν να ισχυριστούν ότι το προσπάθησαν με όλες τους τις δυνάμεις.

ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΡΜΕΝΗΣ: Ας αρχίσουμε από εσένα Τριαντάφυλλε. Μίλησέ μας για το project των Lone Wave Studios γενικότερα. Ποιο είναι το background του, πότε "συλλάβατε" την όλη ιδέα;

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Η πρώτη επαφή έγινε το Σεπτέμβριο του 2004, όταν συναντήθηκα εγώ με τον Νίκο Βρυώνη. Είχα μάθει ότι ήθελε μία μεγάλη ιστορία να δουλέψει πάνω σε αυτή. Εγώ από την άλλη είχα ήδη ένα έτοιμο σενάριο σε τελική μορφή, κι επικοινωνήσαμε αρχικά επάνω σε αυτή τη βάση. Όταν το είδε ο Νίκος αποφάσισε πως θα ήταν προτιμότερο να το αναπτύξουμε περισσότερο σε μία πιο ευρεία μορφή. Οπότε, εντάξαμε τέσσερις μικρότερες ιστορίες που ήδη υπήρχαν, ώστε να το κάνουμε σαν μία εισαγωγή στον ήρωα και το σύμπαν του...

ΣΕΑ: Αν θυμάμαι καλά αυτές οι ιστορίες βασίζονται σε κάποιες παλαιότερες δουλειές σου στο περιοδικό ΒΑΒΕΛ;

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Σε μία ιστορία συγκεκριμένα. Κάποιες άλλες ανέκδοτες προσαρμόστηκαν επάνω στον ήρωα μια και μπορούσαν να λειτουργήσουν έτσι. Στην παρούσα φάση βρισκόμαστε να δουλεύουμε επάνω σε τέσσερις ιστορίες, οι οποίες κυμαίνονται από 8 έως 14 σελίδες, αυτοτελείς, στιγμιότυπα από τη ζωή του πρωταγωνιστή. Έχουμε ταυτόχρονα κάνει μία ιστορική έρευνα αναπτύσσοντας έτσι το background και το σύμπαν του ήρωα, -αυτά θα φανούν με την εξέλιξη της υπόθεσης, είναι μυστικά προς το παρόν- και ήδη από τις αρχές του καλοκαιριού που μας πέρασε έχουμε αρχίσει να δουλεύουμε την κεντρική ιστορία η οποία ξαναγράφεται, δίνωντας μεγαλύτερη έκταση και βάθος στους χαρακτήρες και την υπόθεση.

ΣΕΑ: Ποιος είναι ο απώτερος στόχος του project σας;

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Σκοπός μας είναι να κινηθούμε εκδοτικά. Ο τρόπος με τον οποίο σιγά-σιγά το χειριζόμαστε, η ένταξη νέων ατόμων, δημιουργούνται νέες συνεργασίες μέσα στο όλο project, ο Δημήτρης Ευστρατιάδης δουλεύει σχέδιο και χρώμα, έχουμε βρει συγγραφέα, τον Κώστα Στοφόρο ο οποίος θα δουλέψει επάνω σε χαρακτήρες του Νίκου (Βρυώνη)... Προσπαθούμε δηλαδή κατά κάποιο τρόπο να φτιάξουμε σε πρώτη φάση μία ομάδα σχεδιαστών, την οποία ονομάζουμε Lone Wave Studios για να καταφέρουμε να ζήσουμε το comic με μία διαφορετική μορφή απ'ότι υπάρχει μέχρι τώρα στην Ελλάδα, πέρα από την έννοια του κομιξά-δημιουργού, που είναι ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές, να διαχωρίσουμε, να εκμεταλλευτούμε διαφορετικά ταλέντα, καλές συνεργασίες, ώστε να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε το project.

ΣΕΑ: Εφόσoν βέβαια μιλάμε για κάτι που βασίζεται στο αρχικό σου σενάριο, αυτό προϋποθέτει ένα σύμπαν-μπαλαντέρ από την πλευρά του...

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Σίγουρα, όταν έχεις έναν κόσμο στον οποίο κινείσαι και με αληθινά, αλλά και με φανταστικά στοιχεία, εν δυνάμει μπορείς να κάνεις τα πάντα, να διηγηθείς ιστορίες εποχής (και όχι απαραίτητα με τον ίδιο ήρωα), αλλά βασιζόμενος πάντα, σε στοιχεία που διατρέχουν χρονικά όλο το σκηνικό. Εκτός από τις δικές μου ιστορίες, υπάρχει κι ένα σενάριο το οποίο μπαίνει σε διαδικασία προπαραγωγής και προσυγγραφής από τον Κώστα Στοφόρο, ένα του Νίκου Βρυώνη και ένα του Δημήτρη Ευστρατιάδη, τα οποία έχουν και δεν έχουν σχέση με το σύμπαν. Πρόκειται για μικρές ή μεγάλες ιστορίες, παλιότερες ή καινούργιες που γίνονται τώρα και οι οποίες πλαισιώνουν τη δημιουργική δραστηριότητά μας. Με απώτερο σκοπό πως κάποια στιγμή -ανάλογα με τη συνεργασία που θα έχουμε- να τα βγάλουμε προς τα έξω.

ΣΕΑ: Σκέφτεσαι σε ένα βάθος χρόνου να δημιουργήσεις κάποιο Εκδοτικό Οίκο ή κάτι τέτοιο, ένα στούντιο ίσως;

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Αυτό θα φανεί ανάλογα με την εμπορική απήχηση που θα έχει όλο αυτό το πράγμα που κάνουμε. Να μας δώσει δηλαδή τη δυνατότητα σε οικονομικό επίπεδο να ασχοληθούμε μόνο με αυτό. Το καλό βέβαια είναι, πως με το υλικό που έχουμε αυτή τη στιγμή, μπορούμε να καλυφθούμε για τα επόμενα 2 χρόνια, να βγάζουμε συνεχώς σειρές για αυτό το μεγάλο χρονικό διάστημα. Μπορεί φυσικά να μην ενδιαφερθεί το κοινό, όλα παίζουν.

ΣΕΑ: Δεν είσαι της άποψης πως το κοινό μπορεί να "οδηγηθεί" προς μία κατεύθυνση;

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Όχι, δεν πιστεύω πως το κοινό των comics είναι εύκολα χειραγωγίσιμο, ακόμα κι αν κάνεις μία φοβερή καμπάνια, κάλλιστα μπορεί το project να μην έχει ενδιαφέρον για κάποιους. Ξέρεις κατά τη διάρκεια αυτών των μηνών είδαμε πως θα μπορούσαμε να ξεφύγουμε από τη λογική της συγγραφής-σχεδιασμού μίας απλής ιστορίας, από όλη αυτή τη μιζέρια που μαστίζει αυτόν τον τόπο, φτιάχνωντας περισσότερα σενάρια, εμβαθύνοντας στους χαρακτήρες και την υπόθεση, οπότε είπαμε γιατί να μη βρούμε κι άλλους καλλιτέχνες, με τους οποίους να μπορούμε να συνεργαζόμαστε, σε μόνιμη βάση (όσο αυτό είναι δυνατόν με βάσει πάντα τα ελληνικά δεδομένα).

ΣΕΑ: Νίκο, έρχομαι σε εσένα, πως αποφάσισες να συνεργαστείς με τον Τριαντάφυλλο, τον οποίο γνώριζες ήδη αρκετό καιρό πριν;

ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ: Ο Γαβριήλ (Τομπαλίδης) μου είχε δώσει να διαβάσω το σενάριο του Τριαντάφυλλου για το οποίο είχα ακούσει ότι είναι ωραίο. "Κυκλοφορούσε" σε διάφορα συρτάρια, ενδιαφέρθηκα, συναντηθήκαμε, του έκανα τις προτάσεις μου κι έτσι ξεκινήσαμε.

ΣΕΑ: Το στήσιμο πως γίνεται;

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Ο Νίκος έχει πάρει κάποιες έτοιμες ιστορίες, στις οποίες επεμβαίνει και σεναριακά, προσθέτοντας κυρίως διαλόγους. Αλλά και στο storytelling, μια και το δικό μου στυλ είναι πιο περιγραφικό, ενώ οι διάλογοί μου περισσότερο ατακαδόρικοι: Ο Νίκος δίνει σε αυτούς τους διαλόγους σε μία πιο εύπεπτη comic μορφή. Ταυτόχρονα τον προμηθεύω με κάποια designs. ¨Εχω κι έναν μικρό λόγο παρέμβασης στην εικόνα -όπου χρειαστεί- αλλά συνήθως δεν χρειάζεται. Ο Νίκος είναι ένας πάρα πολύ καλός σχεδιαστής.

ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ: Είμαστε ο ένας κοντά στον άλλον για ό,τι χρειαστεί.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ: Όχι πολύ καντά όμως, μην παρεξηγηθούμε! (Γέλια)

ΣΕΑ: Ας περάσουμε στον τομέα του χρώματος. Δυσκολευτήκατε μέχρι να καταλήξετε στο Δημήτρη (Ευστρατιάδη);

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Δεν είναι και τόσο εύκολο, στην Ελλάδα ειδικά είναι δύσκολο να βρεις κολορίστα που να έχει διαβάσει comics, να έχει δουλέψει σε comics και να έχει και δική του πρόταση πάνω σε αυτό που του δίνεις να κάνει.

ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ: Ευτυχώς ήταν μόλις το δεύτερο άτομο που βλέπαμε, δεν ψάξαμε και τόσο πολύ δηλαδή.

ΣΕΑ: Δημήτρη δουλεύεις το χρώμα κυρίως στον υπολογιστή;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ: Το χρώμα ναι. Γιατί δεν είμαι κατά βάση colorist, αυτοί (σ.σ. δείχνει περιπαικτικά τους άλλους) με βάλανε! Γιατί το ελληνικό ίδιον είναι να τα κάνεις όλα μόνος σου. Τώρα το ότι βρεθήκαμε εμείς, να χωρίσουμε τις εργασίες και να δουλέψουμε μαζί, είναι ευχής έργον. Ακόμα δεν έχω καταλάβει πως έγινε!

ΣΕΑ: Τί ήταν αυτό που σε "έπεισε" να συνεργαστείς; Η ψυχολογική πίεση του Τριαντάφυλλου;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ: Και αυτό. Με "μαστίγωνε" καθημερινά. Ήταν όμως κυρίως η χημεία, τον ήξερα τον Τριαντάφυλλο, ήξερα πως είναι "πειραγμένος", όπως είμαι κι εγώ ...

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Να παρέμβω μια στιγμή, για να πω πως είναι πολύ σημαντικό ειδικά στην Ελλάδα που δεν έχουμε καθαρούς σεναριογράφους, ένα σενάριο το οποίο είναι άγνωστο στην αρχή, να μπορέσει να κινητοποιήσει έναν σχεδιαστή και να τον κάνει να δουλέψει επάνω σε χαρακτήρες και ιστορίες κάποιου άλλου. Εκεί χρειάζεται ένας βαθμός ωριμότητας από όλους μας, να μπορούμε να αποδεχόμαστε τις όποιες παρεμβάσεις των "σοφότερων" και γηραιότερων στον χώρο, χωρίς εγωισμούς. Το comic είναι ομαδική δουλειά, επειδή ακριβώς συνδυάζει διάφορες Τέχνες. Και γι αυτό λέμε από την αρχή, όσοι πιστοί προσέλθετε. Όποιος θέλει να συμμετάσχει, η πόρτα είναι ανοιχτή. Αρκεί βέβαια να είναι ένα συνεργάσιμο άτομο που θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις όποιες απαιτήσεις.

ΣΕΑ: Ασπρόμαυρες ιστορίες θα έχετε;

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Δε θα το ήθελα, πιστεύω πως ζούμε σε μία εποχή που το κοινό είναι σούπερ απαιτητικό, η πρόσβαση που υπάρχει πλέον κυρίως στο ξενόγλωσσο, έχει ανεβάσει πάρα πολύ τον πήχυ κι εμείς προσπαθούμε να βγάλουμε την καλύτερη δυνατή δουλειά που έχει βγει ως τώρα στην Ελλάδα. Δε θέλουμε να κάνουμε μισές δουλειές. Αν ήταν έτσι, καλύτερα να μην κάνουμε τίποτα.

ΣΕΑ: Προοπτική αυτοέκδοσης αν κάτι δεν πάει καλά;

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Αυτό προσπαθούμε να αποφύγουμε, αλλά αν δημιουργηθεί τέτοιο πρόβλημα, θα το αντιμετωπίσουμε εκείνη τη στιγμή.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ: Ο σκοπός μας είναι να βγάλουμε καλές ιστορίες που θα συνεχιστούν. Δεν είμαστε ούτε χθεσινοί, ούτε ερασιτέχνες, έχουμε περάσει πολλά αυτά τα χρόνια. Μας βλέπεις πως δουλεύουμε , και προσπαθούμε να είμαστε οργανωμένοι.

ΣΕΑ: Μία πρώτη εμφάνισή σας σαν ομάδα έγινε στην περασμένη έκθεση ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ 3, τον Μάιο.

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Σωστά. Βέβαια, και το λέω αυτό παρόλο που ήμουν ένας από τους οργανωτές της Έκθεσης, η άποψή μου για τις εκθέσεις comics είναι πως είναι άχρηστες. Μία μεγάλη πατάτα. Τα comics είναι για να τυπώνονται, να εκδίδονται.

ΣΕΑ: Αυτό δεν είναι λίγο σχήμα οξοίμωρο;

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Εφόσον κάθε χρονιά υπάρχει εξέλιξη σε αυτόν τον "θεσμό", δε νομίζω. Το έκανα επειδή ακριβώς λειτουργεί ως εφαλτήριο για όλους τους σχεδιαστές, καινούργιους και μη, ώστε να πάει και λίγο μακρύτερα. Όταν δω πως αυτό το πράγμα δεν προχωράει πλέον, αν δω πως το ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ κάποια στιγμή καταντήσει "μία ακόμα έκθεση comics" και βαλτώσει θα σταματήσω να εμπλέκομαι σε αυτή την ιστορία. Η "Έκθεση Comics" είναι ένα πάρα πολύ καλό άλλοθι για όλους στην Ελλάδα, για εκδότες, σχεδιαστές, "καλοτεχνίτες" που θέλουν να πουλήσον μούρη ή δεν ξέρω τί άλλο. Τί σημαίνει "Έκθεση Comics" χωρίς να υπάρει εκδοτική δραστηριότητα ταυτόχρονα;

ΣΕΑ: Τo KA-POW δεν προήλθε από την ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ;

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Το KA-POW είναι κάτι ξεχωριστό. Έχει εμπλοκή με την ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ, μια και είναι τα ίδια άτομα, αλλά υπάρχουν και σχεδιαστές που δεν έχουν εκτυπώσει ποτέ, και άλλοι που συνεργάζονται με διάφορα έντυπα, είτε αυτά λέγονται ΒΑΒΕΛ, 9, ή οτιδήποτε άλλο. Το θέμα είναι πως ξεκινάμε αυτή τη στιγμή, και δεν γνωρίζουμε ουσιαστικά σε τί αριθμητικά κοινό απευθυνόμαστε. Πόσοι διαβάζουν ελληνικά comics; Πόσοι αμερικάνικα; Ευρωπαϊκά;

ΣΕΑ: Έναν μέσο όρο μπορείς να βγάλεις.

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Ναι αλλά και πάλι. Τελικά τί είμαστε; Είμαστε μια χώρα που έχει την παράδοση του ευρωπαϊκού όπως η Γαλλία ή το Βέλγιο; Εμείς σαν Ελλάδα πού στεκόμαστε; Πού απευθύνεται ένας σχεδιαστής;

ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ: Για το σενάριο θα του πεις τίποτα του ανθρώπου;

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Ναι, η εποχή ουσιαστικά είναι ένα εναλλακτικό σήμερα. Υπάρχουν διάφορα ψευδοιστορικά στοιχεία, γεγονότα που θα μπορούσαν να είχαν γίνει όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή. Οι πρώτες ιστορίες διαδραματίζονται επίσης στην Ελλάδα κυρίως, αλλά και στη Μεσόγειο γενικότερα, σε χώρες της Μεσογείου. Γαλλία, Ιταλία,..αλλά υπάρχουν και διάφορες αναφορές ή flashbacks που μας τοποθετούν στην Ιαπωνία πχ. Ο ήρωας είναι αρχιτέκτονας κήπων, αλλά η σκληρή δουλειά (κι αυτό θα φανεί στην εξέλιξη κάποιων γεγονότων) τον έχει καταδικάσει να δουλεύει σαν μισθοφόρος σωματοφύλακας. Έχουμε έναν ήρωα λοιπόν που διαθέτει κάποιες ικανότητες, καθώς και μία πολύ βαθιά κουλτούρα, γεγονός που δημιουργεί κάποιες αντιθέσεις μέσα στον χαρακτήρα του. Σεξ, βία, αλλά ταυτόχρονα πολλές φιλοσοφικές αναφορές. Υπάρχει ταυτόχρονα κι ένα συνομωσιολογικό υπόβαθρο,...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ: Και ελάχιστες γκόμενες!

ΣΕΑ: Πρόβλημα του σχεδιαστή και των ικανοτήτων του;

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Το θέμα είναι -δε θα τόλεγα πρόβλημα- δικό μου, το θεωρώ πάρα πολύ εύκολη λογική, να βάλουμε μία σκηνή σεξ μόνο και μόνο για να προσελκύσουμε αναγνώστες. Παίζουν ερωτικές ιστορίες, υπάρχει ένας διάχυτος ερωτισμός, ο οποίος λειτουργεί σαν παιχνίδι, είτε εξουσίας, είτε σαν χιουμοριστικό παιχνίδι καμιά φορά, οι ήρωες χρησιμοποιούν το σεξ για να πετύχουν αυτό που θέλουν. Θα υπάρχουν και φορές που γκόμενες θα δείχνουν τα βυζιά τους βέβαια.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ: Α, θα υπάρχουν! Να το ξεκαθαρίσουμε αυτό!

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Εννοείται, αλλά δε θέλω να βάλουμε κάτι τέτοιο για εμπορικούς λόγους να προσπαθήσουμε να πουλήσουμε επειδή θα έχουμε σχέδιο τύπου Manara ή κάτι τέτοιο, ή να έχουμε γενικώς μία γυμνή γκόμενα να περιφέρεται...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ: Ιδέες υπάρχουν πάντα άλλωστε.

ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ: Έχω ακόμη μία τρισέλιδη ιστορία πχ, που την ετοίμαζα για την έκθεση της Θεσαλλονίκης πέρισυ, που τελικά δεν έγινε και θα τη δώσω στον Δημήτρη.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ: Μία πολύ καλή ιστορία. Κοιτάμε οτιδήποτε μας αρέσει, δεν το σκεφτόμαστε πως "δουλεύουμε", αλλά "κάνουμε τέχνη". Το κάνουμε γιατί γουστάρουμε. Αυτό το ελιτίστικο που κυκλοφορεί πια...

ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ: Έχουμε πήξει στους ζωγράφους που κάνουνε comics!

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Κανένας δε θέλει να μειώσει τους εικαστικούς, αλλά το πρόβλημα είναι το εξής: είναι πάρα πολύ λίγοι οι άνθρωποι οι οποίοι δέχονται παρέμβαση στη δουλειά τους. Κι όπως είπαμε δεν μπορείς να προχωρήσεις στο comic αν δε δώσεις τη δυνατότητα στον συνεργάτη σου να παρέμβει δραστικά στο δικό σου τομέα. Πρέπει να υπάρχει editor, είτε υπό μορφή ομάδας είτε ενός ατόμου, πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει ένας editor όταν μιλάμε για τόσο μεγάλα projects! Αλλιώς δεν πας μακριά.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ: Να ξέρεις τί σου γίνεται.

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Αλλιώς θα θρηνούμε αιωνίως, και θα αισθανόμαστε όλοι μας στην Ελλάδα, και σχεδιαστές, και εκδότες, ότι κάνουμε ό,τι μπορούμε, "ορίστε κύριε, κάνουμε και 2 εκθέσεις το χρόνο" και χέστηκε η φοράδα στ'αλώνι στην τελική. Έχουμε έναν διαγωνισμό κι ένα ένθετο, και είμαστε ευχαριστημένοι και λέμε "η σκηνή των comics στην Ελλάδα". Δεν υπάρχει καμία σκηνή comics στην Ελλάδα!

ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ: Όλοι τα βάζουν με τους εκδότες, αλλά δεν τους πάει και κανένας δουλειά για να εκδώσουν. Και μιλάμε για δουλειά τέτοιου είδους, όχι για δισέλιδα και τρισέλιδα!

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ: Πρέπει το comic να μπει σε κάθε σπίτι. Έχουμε τόσα περιοδικά μηνιαίως, ένα comic το καθένα να είχε...

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Όχι όμως μία ιστοριούλα κι αυτό είναι όλο, πρέπει κι ο εκδότης να πειστεί πως έχει να κάνει με κάτι σοβαρό που δε θα τον κρεμάσει.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ: Αλλά οι περισσότεροι είναι "καλλιτέχνες". Δεν μπορώ να το περιγράψω διαφορετικά, η λέξη τα λέει όλα: είναι "καλλιτέχνες". Το μίζερο είναι πως πηγαίνουμε στις εκθέσεις για να συναντήσουμε τα φιλαράκια μας, έχουν γίνει τόποι συνευρέσως...

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Μετά από 10 χρόνια φεστιβάλ Βαβέλ, 3 ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ, 5 χρόνια "9", σχεδόν 10 χρόνια COMICDOM και πάει λέγοντας, έρχεσαι και λες εντάξει, τί δυναμική έχουν δημιουργήσει όλα αυτά; Και ξαφνικά είμαστε στο μηδέν, πίσω στη δεκαετία του 80 και αν! Μιλάω βέβαια για τον μοναχικό σχεδιαστή που θέλει να τα κάνει όλα μόνος του και δεν έχει τις ικανότητες! Κι εγώ έτσι ξεκίνησα αλλά ωρίμασα.

ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ: Πάντως το όλο σκηνικό έχει και το γέλιο του. Συναντιόμαστε 4 φορές την εβδομάδα, τρώμε τα πρωινά μας σχεδιάζοντας, περνάμε ευχάριστα και βγαίνει και δουλειά.

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ: Μόνο έτσι γίνεται κάτι, μόνο ομαδικά, θα το λέω συνέχεια.

ΣΕΑ: Σας ευχαριστώ που διαθέσατε ένα μέρος από τον χρόνο σας για αυτή τη συνέντευξη, ελπίζω όλα να πάνε καλά και σύμφωνα με τον προγραμματισμό σας.




|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi