Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του ΣΕΑ
18-12-04

Reality Check

Greek version|English version


Greek Version


Αυτή την εβδομάδα θα κάνουμε κάτι διαφορετικό. Το Market Watch φιλοξενεί έναν από τους πλέον ανερχόμενους Power Sellers του internet, ονόματι Dan Thompson. Τον πετύχαμε εν μέσω μιας πολύ πηγμένης εβδομάδας παραγγελιών, αλλά καταφέραμε να του κάνουμε μερικές σημαντικές ερωτήσεις (εγώ δηλαδή, μην πάρει και άλλος τα εύσημα!). Όπως αποδείχτηκε, οι απαντήσεις ήταν κάτι περισσότερο από καίριες!


Σπύρος Ευάγγελος Αρμένης: Μίλησέ μας για την ιδιότητά σου ως comics retailer. Πώς άρχισαν όλα; Γιατί διάλεξες τον συγκεκριμένο τομέα;

Dan Thompson: Ήμουν ένας «δυνατός» συλλέκτης. Παράγγελνα ότι πίστευα πως θα είναι το επόμενο «ιστορικό» τεύχος. Οι τίτλοι του Spider-Man ήταν πάντοτε το core των αγορών μου. Αποφάσισα να γίνω retailer για να βοηθήσω οικονομικά το συλλεκτικό μου χόμπι. Όμως το πράγμα κάπου γύρισε μπούμερανγκ με το που άρχισα να πουλάω και η προσωπική μου συλλογή μπήκε σε δεύτερη μοίρα. Μάλλον βρίσκω μεγαλύτερη ικανοποίηση στο να βοηθάω τους πελάτες μου να βρίσκουν τα comics τους από το να τα κρατάω ο ίδιος. Επίσης το να πουλάς σε όλες τις γωνιές της γης είναι μία επιπλέον, καινούργια ικανοποίηση για μένα, μια και πριν 3 χρόνια δε θα μπορούσα να φανταστώ πως θα είχα έναν φίλο από την Ελλάδα και 15 άλλες χώρες όπου και θα ταχυδρομούσα comics μηνιαίως!

ΣΕΑ: Με τί τρόπο δουλεύεις; Θέλω να πω, εργάζεσαι αποκλειστικά στο διαδίκτυο/ebay ή έχεις και κάποιο μαγαζί;

DT: Ξεκίνησα στο ebay όπου και κατά κύριο λόγο δουλεύω. Έχω αρκετούς μόνιμους πελάτες. Κυρίως πουλάω comics σε αυτούς. Επίσης νοικιάζω ένα μικρό τμήμα σε ένα video store στην πόλη που μένω, στο Clinton. Το μαγαζί είναι το κεντρικό βίντεο κλαμπ και βρίσκομαι εκεί εδώ και 3 μήνες περίπου. Έχω πλέον και μία προσωπική ιστοσελίδα, την www.globalcomic.com. To 80% της πελατείας μου προέρχεται από το εξωτερικό, οπότε το "globalcomic" πιστεύω πως είναι το καταλληλότερο όνομα, μια και σκοπεύω να επεκτείνω τη συνεργασία μου με πελάτες εκτός Αμερικής.

ΣΕΑ: Γιατί προτιμάς αυτόν τον τρόπο δουλειάς; Πιστεύεις πως το internet είναι ουσιαστικά το επόμενο βήμα εξέλιξης στις αγοραπωλησίες;

DT: Ως γνωστόν, το internet μεγαλώνει μέρα με τη μέρα. Νομίζω πως σε λίγα χρόνια από τώρα θα γίνεται εκεί το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου. Το αρνητικό βέβαια είναι πως πολλά μαγαζιά έχουν αρκετά προβλήματα επιβίωσης στον χώρο. Πολλά από αυτά μεταφέρθηκαν στο δίκτυο για να ανεβάσουν τις πωλήσεις τους. Αλλά όταν ένας αγοραστής μπορεί να βρει το προϊόν φθηνότερα online, μάλλον κανένας δεν μπορεί να τον κατηγορήσει για αυτή του την προτίμηση.

ΣΕΑ: Έχεις κάποια «μυστική φόρμουλα» για τις παραγγελίες των καινούργιων comics; Ή τουλάχιστον κάτι που σε προειδοποιεί πως « Αυτό το τεύχος/σειρά θα κάνει θραύση. Ας παραγγείλουμε μια ντουζίνα παραπάνω»;

DT: Απλά ακολουθώ τους ανθρώπους της βιομηχανίες που κάνουν τα μεγαλύτερα «νούμερα», γιατί ως γνωστόν, όταν κάποια συγκεκριμένα άτομα βρεθούν σε κάποιο project, τότε θα μαζέψουν ένα μεγάλο αριθμό αναγνωστών. Ορισμένες φορές για μένα αρκεί ένα preview της ιστορίας ή του σχεδίου. Αν με ικανοποιούν τότε παίρνω και περισσότερες κόπιες. Εμείς οι retailers έχουμε τη δυνατότητα να μπορούμε να πάρουμε ένα preview από κάποια comics πριν τα παραγγείλουμε. Όπως για παράδειγμα, όταν το TEEN TITANS #1 έκανε την εμφάνισή του, έριξα μια ματιά στο σενάριο του Geoff Johns και τα μολύβια του Mike McKone και σκέφτηκα πως εδώ μιλάμε για μεγάλη επιτυχία. Κι έτσι ακριβώς έγινε: Το σενάριο ήταν καταπληκτικό, το σχέδιο επίσης, και το συγκεκριμένο comic αιφνιδίασε πολύ κόσμο.

ΣΕΑ: Ασχολείσαι καθόλου με τα back issues; Κι αν όχι, γιατί;

DT: Όχι ιδιαίτερα, και ο κύριος λόγος είναι πως χρειάζεται πολύς χώρος για κάτι τέτοιο. Κι εγώ δεν έχω αρκετό. Επίσης είναι ήδη αρκετά δύσκολο να οργανωθείς με όλους αυτούς τους καινούργιους τίτλους κάθε μήνα, πόσο μάλλον να προσπαθείς να διατηρήσεις και ένα ενημερωμένο στοκ από back issues. Έχω βέβαια κάποια, διατηρώ μία αποθήκη με 10-15000 τεύχη... αλλά τα περισσότερα είναι των τελευταίων τριών ετών.

ΣΕΑ: Variants. Πουλάνε τόσο καλά όσο οι ίδιες οι εταιρείες θέλουν να πιστεύουμε;

DT: Και ναι και όχι... Συνήθως το πρώτο πράγμα που κάνουν οι αναγνώστες μόλις εμφανιστεί ένα variant, είναι να τρέξουν να αρπάξουν ένα αντίτυπο. Τα περισσότερα μαγαζιά δεν πολυασχολούνται με αυτά, και γι αυτό όλοι στρέφονται στις διαδικτυακές δημοπρασίες όπως στο ebay. Μόλις πέσει η ζήτηση, τα variants χάνουν ένα μέρος από την αξία τους. Όμως κάποια variants είναι πραγματικά σπάνια κομμάτια, όπως στην περίπτωση του WOLVERINE #20, όπου είχαμε μια αναλογία 1/65. Ένα από τα σπανιότερα τεύχη της Marvel αυτόν τον καιρό, γι αυτό και θα μείνει top seller. Όλα εξαρτώνται από το ίδιο το comic. Το ULTIMATE SPIDER-MAN #1 white cover variant ας πούμε, είναι και θα παραμείνει στην κορυφή μια και πρόκειται για πραγματικά low print run. Και στην τελική, ο καταναλωτής είναι αυτός που θα αποδείξει στην εταιρία το πόσο καλά πουλάνε τα variant comics της. Βλέπω το 2005 σαν «Το Έτος Των Variants». Ήδη είδαμε την Marvel να κάνει το ξεκίνημα με τα Director's Cut, και φυσικά τα 4 variants του NEW AVENGERS#1.

ΣΕΑ: Πιστεύεις πως η «βόμβα» του ULTIMATE SPIDER-MAN #1 μπορεί να επαναληφθεί στο μέλλον με κάτι άλλο; Όπως με το NEW AVENGERS για παράδειγμα;

DT: Θα είναι πολύ δύσκολο να ανταγωνιστεί τη δύναμη της ομάδας των Bendis και Bagley. Το ULTIMATE SPIDER-MAN αιφνιδίασε τους πάντες! Ακουγόταν τότε η φράση "ULTIMATE SPIDER-MAN= Ultimate flop?" Οι μαγαζάτορες δεν παράγγειλαν μεγάλες ποσότητες, μιας και υπήρχαν ήδη τόσοι πολλοί τίτλοι με τον Spidey, κι αυτός φαινόταν μια απ' τα ίδια. Με το NEW AVENGERS τώρα, έχει ήδη αρχίσει ένας «πανικός», κι ειδικά με τα 4 διαφορετικά εξώφυλλα, όμως τα μαγαζιά παραγγέλνουν τεράστιες ποσότητες για να καταφέρουν να φτάσουν τις αναλογίες που τα υποστηρίζουν, άρα η εύρεση ενός αντιτύπου θα είναι αρκετά εύκολη, τουλάχιστον για κάποιο διάστημα. Ήδη ακούγεται πως πολλοί έχουν ξεμείνει από κόπιες, αλλά με την εμφάνιση του τέταρτου printing δε βλέπω να φτάνει τις τιμές του ULTIMATE SPIDER-MAN #1. Για να γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να είναι ένα τεύχος που δε θα ακουστεί μέχρι να κυκλοφορήσει, και θα κάνει τους πάντες να σκοτώνονται για να αποκτήσουν ένα αντίτυπο!

ΣΕΑ: Marvel vs DC. Υπάρχει πράγματι μία τέτοια «μάχη»;

DT: Αυτός ο πόλεμος μαίνεται ακόμα, και θα συνεχιστεί και για πολύ μετά το θάνατό μας. Η Marvel θέτει καινούργια και βελτιωμένα ιδανικά, και χτυπά ήδη την βιομηχανία με "young gun" καλλιτέχνες και variant covers με σκοπό να θαμπώσει κάθε αναγνώστη. H DC από την άλλη, παρά την πολιτική του overprinting που ακολουθεί, ήδη σε πολλούς top τίτλους ξεπουλάει κανονικά, και κάποιοι από αυτούς κόβουν δεύτερο και τρίτο printing. Αυτό μου δείχνει ότι και οι δύο εταιρίες είναι πολύ δυνατές και δουλεύουν σε φουλ ρυθμούς. Και ποιος μπορεί να αντισταθεί σε μια μάχη μεταξύ του Hulk και του Superman ή του Super Boy με τον Spider-Man άλλωστε;

ΣΕΑ: Τί πιστεύεις για την υπέρ-προσφορά των variants της Top Cow και της Aspen; Έχουν καμιά ελπίδα να διατηρήσουν την δύναμη τους μετά από 2-3 χρόνια;

DT: Πολλά από αυτά τα εξώφυλλα είναι "eye candy" και με την Aspen του Michael Turner ποιος μπορεί να αντισταθεί σε κάποια από αυτά; Όπως είπα και πριν, πάντα στην αρχή οι τιμές τους βρίσκονται στην κορυφή, αλλά με την πάροδο του χρόνου πέφτουν κατά κάποιο μικρό ποσοστό. Καταλήγω σε αυτό το συμπέρασμα, φυσικά, κυρίως με την προσωπική εμπειρία μου ως πωλητής, χωρίς να σημαίνει πως τα συγκεκριμένα τεύχη θα χάσουν απαραίτητα την αξία τους. Οι Top Cow και Aspen σπρώχνουν στην αγορά πάρα πολλά «ειδικά» τεύχη, τα οποία αρέσουν στον κόσμο, όσο λοιπόν το σενάριο παραμένει συνεπές και δε θα χρειάζεται να περιμένεις ένα τρίμηνο μεταξύ των τευχών, θα υπάρχει πάντα ζήτηση.
Επαναλαμβάνω πως τέτοια τεύχη εξαρτώνται από τον αναγνώστη και το σενάριο. Όταν ένα comic κάνει παραπάνω από ένα ή δύο μήνες για να βγάλει το επόμενο τεύχος, ο κόσμος τείνει να χάσει το ενδιαφέρον του μια και υπάρχουν πάρα πολλοί καινούργιοι τίτλοι στα ράφια μηνιαίως για να μπορούν να τους ακολουθούν όλους. Υπάρχουν βέβαια και οι «σκληροπυρηνικοί» συλλέκτες για τους οποίους ένας χρόνος αναμονής δεν είναι και κάτι σημαντικό. Όμως η πλειοψηφία, και αυτή είναι το ζητούμενο, δεν έχει τόση υπομονή.

ΣΕΑ: Υπήρξε κάποιο πρόβλημα με τις παραγγελίες στο εξωτερικό μέχρι τώρα;

DT: Βασικά, το 80% της δουλειάς μου είναι με πελάτες από το εξωτερικό. Συνεργάζομαι με Ιαπωνία, Ουγγαρία, Ελλάδα, Αγγλία, Ολλανδία, Φιλιππίνες, Αυστραλία, Βουλγαρία, Νότια Αφρική, Καναδά και πολλές άλλες... έχει χαθεί μόνο ένα Global Priority δέμα στα εκατοντάδες των αποστολών, και ένα air mail πακέτο του καλού μου φίλου στην Ελλάδα. Κάποιες χώρες δεν έχουν Global Priority υπηρεσίες, παρόλο που αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος αποστολής. Έχω συνεργαζόμενους πωλητές σε 5 χώρες, οπότε στέλνω γύρω στα 20 με 30 δέματα την εβδομάδα κάποιες φορές.

ΣΕΑ: Είπες πως ξεκίνησες ένα προσωπικό site. Μιλάμε για ένα αποκλειστικά «μαγαζί» site;

DT: Το site είναι ήδη έτοιμο (www.globalcomic.com). Το έφτιαξα από την αρχή μόνος μου, και μέρα με τη μέρα το βελτιώνω. Σχετικά με αυτό, πιστεύω πως είμαι από τους πιο ειλικρινείς πωλητές της αγοράς, κυρίως γιατί φέρομαι στους πελάτες μου με τον ίδιο τρόπο που θα ήθελα να μου φέρονται κι εμένα. Στο site θα ασχολούμαι κυρίως με preorders, μια και εμείς οι retailers παραγγέλνουμε 2 μήνες πριν. Στο μέλλον υπολογίζω να προσθέσω το ήδη υπάρχον στοκ μου στο site, αλλά για τώρα παραμένω αποκλειστικά σε presales.

ΣΕΑ: Συνάντησες ποτέ προβλήματα με την Diamond; Εδώ στην Ελλάδα έχουμε κάποιες μικροπαρεξηγήσεις κατά καιρούς. (Με την Diamond UK ουσιαστικά.)

DT: Προσωπικά η Diamond μου φέρεται περίφημα. O προσωπικός μου αντιπρόσωπος με φροντίζει πολύ καλά. Έχω ακουστά για κάποια προβληματάκια με τις ποσότητες και το availability κυρίως, αλλά κατά κύριο λόγο η Diamond τα πηγαίνει πολύ καλά. Πάντοτε είναι πολύ εξυπηρετικοί με το οποιοδήποτε πρόβλημα.

ΣΕΑ: Καμιά συμβουλή για τους αναγνώστες μας, για καλύτερες κι ασφαλέστερες αγορές;

DT: Μπορώ να τους συμβουλεύσω να ψάχνουν και να μαθαίνουν για τον πωλητή τους. Όσον αφορά το ebay, το feedback τα λεει όλα. Επίσης, η επικοινωνία είναι κάτι το πολύ σημαντικό. Αν δεν απαντά στα e-mails ή τις ερωτήσεις τους σε ένα λογικό χρονικό διάστημα, κάτι δεν πηγαίνει καλά με την αποστολή του δέματος. Αλλά και πάλι ένα σύντομο e-mail στον seller για το πως και τί σε σχέση με τις αποστολές εξωτερικού είναι μια καλή αρχή. Πολλοί πωλητές δεν γνωρίζουν τα τιμολόγια. Οι περισσότερες χώρες έχουν το "flat rate envelope" πράγμα που εκείνοι δεν το γνωρίζουν με αποτέλεσμα να χρεώνουν παραπάνω. Ξέρω πως πολλοί από αυτούς προτιμούν να μη συναλλάσσονται με το εξωτερικό, εγώ όμως πιστεύω πως δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφορά και είναι εξίσου ασφαλές με το να ταχυδρομείς κάτι εντός Αμερικής.

ΣΕΑ: Θα ήθελες να προσθέσεις τίποτε πριν κλείσουμε;

DT: Θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για αυτήν την συνέντευξη. Είμαι ένας σχετικά καινούργιος retailer, με περίπου 2 ½ χρόνια στον χώρο. Είμαι διαθέσιμος τις περισσότερες ώρες της ημέρας, και χωρίς υπερβολές είμαι ένας από τους καλύτερους international shippers στο διαδίκτυο (ΣΕΑ: Αυτό μπορώ να το επιβεβαιώσω κι εγώ). Έχω πολλούς τρόπους για να βοηθήσω τους πελάτες μου να κάνουν καλύτερες, φθηνότερες κι ασφαλέστερες αγορές, ανάλογα πάντα με την χώρα και το αν αυτή διαθέτει Global Priority. Οι αεροπορικές αποστολές είναι σαφώς ακριβότερες, αλλά πάντοτε βρίσκονται λύσεις, μετά από καλή συνεννόηση με τους πελάτες. Προσφέρω έκπτωση 25% σε όλες τις παραγγελίες comics και πάντα bagged & boarded εφόσον το επιθυμούν οι πελάτες! Ευχαριστώ.


Τον Dan μπορείτε να τον βρείτε στο www.globalcomic.com ή να του στείλετε ένα e-mail στο ultimatecomics4u@msn.com. Φυσικά, αν επισκεφτείτε το ebay, κάντε μια βόλτα από το μαγαζί του, http://stores.ebay.com/A-to-Z-Ultimate-Comics-Online. Όλο και κάτι ενδιαφέρον θα βρείτε εκεί! Εγώ πάντως σας τον συνιστώ ανεπιφύλακτα!

Next: Ήρθαν τα Χριστούγεννα... Τί να βάλω κάτω από το φρεσκοστολισμένο δέντρο; Θα βρω τίποτα φτηνό; Γιατί με τα λεφτά που ξόδεψα στις μπάλες του ελάτου καλύτερα να αρχίσω ένα χόμπι λιγότερο απαιτητικό!




English Version


We're gonna try something different for this week's column. Market watch is talking to one of the hottest up-and-coming Power Sellers of the Internet (and a real good friend of mine). His name is Dan Thompson and even though he had a really hectic week, he was kind enough to answer a few questions for us (for me, actually - I don't want anyone else to get credit for this). As it happened, the answers were more than interesting.


Spiros Evangelos Armenis: How did you begin your career as a comic book retailer

Dan Thompson: I used to be a big time collector. Ordering what I thought would be the next greatest issue. Spiderman was always my main stay. I decided to become a retailer to help fund my collecting habit. But it kind of backfired as once I started to sell, my collecting has been on the back burner. I seem to find more satisfaction in getting my buyers their books rather than having them myself. Also selling to all corners of the world is a new satisfaction, as 3 years ago I never thought I would have a friend in Greece and 15 other countries I ship to monthly!

SEA: What is the basis of your work? Do you work exclusively on the internet/ebay or do you have a comic store too?

DT: I started on e-bay which for the most part is most of my business. I have quite a few regulars I sell to that I deal with on individual basis. I also rent a small place in a video store in the small town I live in, Clinton. The store is hometown video and I have been selling there for about 3 months now. I have also started a web site, www.globalcomic.com. 80% of my business is International, thus globalcomic was the best name I thought as I want to build my International business up.

SEA: Why do you prefer this way of selling? Do you think that the internet is gonna be the next step in sales evolution or something?

DT: The Internet is growing every day. I think most business will be done over the Internet in just a few short years. The down fall to that is that some retail stores have problems staying in business. A lot of stores have gone to the Internet to help boost sales. But when a buyer can buy the products cheaper over the net , I guess no one can blame them for doing so.

SEA: Is there a particular method you use when you're ordering your new comics? Or is it just something that tells you "this is gonna be a big hit, lets order a dozen more of it"?

DT: Just following some of the big hitters, as everyone knows, when certain people are on a project, those projects tend to have huge followers. For me, sometimes it's just previewing the art and story. If I like the art, I tend to buy more. We retailers get to view certain books online before we order. Like when the new TEEN TITANS series hit the scene, I took one look at Geoff Johns' story and Mike McKone's pencils and said, "this is going to be big". The story was right on, the art was awesome, and the book took a lot of people by surprise.

SEA: Are you into back issues? And if no, why not?

DT: Not really, and the main reason for that is room... I don't have enough! Also it's hard enough to keep up with all the new issues hitting, trying to keep a extensive back issue inventory is hard. I do have some, I carry 10,000 to 15,000 books in inventory...most are from the last 3 years.

SEA: Variants. Do they sell as good as the publishers want us to believe?

DT: Yes and No... Usually when the variant hits, the first thing buyers do is scramble to get a copy. Most retail stores don't go heavy enough on the variants, thus all turn to online auction sites, such as e-bay. Once the hype is off, variants tend to pop up. But some variants are more rare and like in the case of the WOLVERINE #20, that was a 1:65 ratio variant. One of the rarest Marvel has put out for awhile. That variant will stay a top seller. It all depends on the book, In the case of ULTIMATE SPIDER-MAN white cover variant; the book is through the roof as there was a low print run. In the end, it's the consumers that show the company how well their variants sell. I think we will see that 2005 will be the "Year Of The Variants". As we have seen Marvel has jumped aboard with director's cut, and we have seen just recently 4 variant covers for the NEW AVENGERS title.

SEA: Do u think that the ULTIMATE SPIDER-MAN #1 bomb can actually reappear with a new title? Like the new AVENGERS #1 perhaps?

DT: It will be hard to match the power of the ULTIMATE SPIDER-MAN by Bendis and Bagley. The book took everyone by surprise. It was said, ULTIMATE SPIDER-MAN = ultimate flop? Retailers did not order heavy as it seems there were just so many Spider-Man titles and this was just another Spider-Man book. NEW AVENGERS right now is building heat and Marvel -with the variants it's putting out- is making this series even hotter, but with those variants, retailers are buying heavy to get them, so copies will be readily available... for awhile anyway. I have heard of some stores already selling out of the NEW AVENGERS #1 and with a 4th variant to meet demand, I don't think we will see it in this book... For a book to meet the selling power of ULTIMATE SPIDER-MAN it will have to be a book you won't hear about till it hits, and will set every one on fire to get a copy.

SEA: Marvel vs DC. Does this "battle" really exist?

DT: That battle is still going on and will continue long after we are parted from this earth. Marvel is putting new and improved ideals out there and they've hit the comics industry with a "young gun" artist and variant books to make every one drool. DC, even with the over printing policies, has their top titles selling out and some of them are going to 2nd and 3rd printings. This tells me that DC and Marvel are hitting on all 8 cylinders. And who can resist a battle between Hulk and Superman or Superboy and Spider-man anyway??

SEA: What's your opinion concerning the overflowing of Top Cow and Aspen variant covers? Do they even have a chance of sustaining strength after 2 years or so?

DT: A lot of those variants are "eye candy" and with Turner's Aspen, who can resist some of those covers. I see the variants at first sell for top dollar, but as time drags on, prices drop a little. This is only bearing in mind my experience of selling and does not mean the book will necessarily lose value. Top Cow and Aspen have a ton of variant covers which are very appealing to consumers and as long as the story stays on track and we don't have to wait 3 months between issues, the books will be sought after.
Again the variants will depend on the consumer and ultimately the story. When a book takes longer than a month or two to get to the next issue, people tend to lose interest as there are too many new titles hitting monthly for them to keep track of. Then there are the hard-core collectors and for them, waiting a year for a book is no big deal. Just speaking of the masses, most people tend to lose interest.

SEA: You've mentioned that you do much business with international customers? Have you had any overseas problems until now?

DT: Basically, 80% of my business is International. I'm shipping to Japan, Hungary, Greece, United Kingdom, Netherlands, Philippines, Australia, Bulgaria, South Africa and Canada to name a few...I have lost only 1 global Priority shipment in Thousands of mailings, and one air mail to my good friend in Greece. Some countries do not have Global Priority service, and that is the best way to go. I have sellers that I work with in five different countries, so I probably ship about 20 to 30 Globals a week at times.

SEA: Tell us a bit about your website. Is it gonna be exclusively a store site?

DT: I have already set up my site (www.globalcomic.com). I have done all the work myself and in time I may learn to do it better. Regardless of the website, I am one of the most honest sellers out there as I treat all as I would want to be treated. It will be mostly devoted to pre-selling, as we retailers order 2 months in advance. In the future I plan to add existing inventory to the site, but for now it will be strictly presales.

SEA: Have you ever had any problems with Diamond? Here in Greece, we had several "misunderstandings" the past years. (Diamond UK actually here)

DT: For me, Diamond has been great. My rep always takes care of me. I have heard that some have problems with shortages, but for the most part, Diamond does pretty well. They always take care of my problems.

SEA: Any advice for our readers for better and safer shopping from the internet?

DT: I can give the advice to research your seller. When dealing with e-bay, the rating says it all. Also, communication is key. If he won't return your e-mail or questions in a timely manner, chances are that it will reflect on the shipping of the item. But still a quick e-mail to the seller asking how he ships his International buyers is a start. Some sellers do not know the rates. Most countries have the flat rate envelope, some sellers are not aware of this and over charge on shipping. I know a lot of sellers don't like to ship International, but I think it's just as safe and no different than shipping within the States.

SEA: Any final words?

DT: I'd like to thank you for the opportunity to be interviewed. I am a new retailer, only being in the business for about 2 ½ years. I am available most every day and quite honestly, I am one of the best International shippers on the net and I have ways to save the comic collector money, depending on the country and whether or not the country has Global Priority. Airmail is rather expensive, but I work with my buyers in any way I can. I offer 25% off new books and all are bagged and boarded if requested. I can ship more unboarded, but that's really up to the buyer... Thank you!!!!


You can find Dan at www.globalcomic.com or drop him an e-mail at ultimatecomics4u@msn.com. Of course, when you visit ebay, don't forget to make a stop at his store http://stores.ebay.com/A-to-Z-Ultimate-Comics-Online. You're sure to find something interesting there. I highly recommend it!



market watch archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi