|
του ΣΕΑ 26-08-06 Summer Falls... Επιτέλους! Το καλοκαίρι τελειώνει! Τί καλύτερο; Δεν έχω λόγια να περιγράψω τον ενθουσιασμό μου! Anyway, πίσω στη στήλη. Πολλοί (δύο άτομα συγκεκριμένα) με ρωτάνε: "Γιατί δεν κάνεις μια στήλη πιο προσωπική;" Με άλλα λόγια, να λέω τα βδομαδιάτικα νέα μου, που δεν ενδιαφέρουν κανέναν εκτός από εμένα (σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη κι εμένα με αφήνουν παγερά αδιάφορο.) Συν του ότι για να τα καταλάβει ο αναγνώστης, πρέπει να γνωρίζει το background τους, οπότε θα πρέπει να αρχίσω να reviewάρω τη ζωή μου από το Λύκειο και μετά - το λιγότερο! Sooooo... MARKET WATCH, it is!
Με τις CIVIL WAR αλλαγές, φυσικό ήταν να επηρεαστεί και ο τομέας των back issues, με αποτέλεσμα μία αρκετά δυναμική πτώση των CW collectibles. Και μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις, έχουμε καταστροφή! Μία πτώση της τάξεως του 50% των preorders (τουλάχιστον), ειδικά ως προς τα variants, δημιούργησε ένα μικρό χάος τις τελευταίες ημέρες. Δυστυχώς, όμως, αυτή η διαδραστικότητα της αγοράς, δε βοήθησε άλλα μικρότερου βεληνεκούς comics να αναδειχθούν, ως αναμενόταν, με αποτέλεσμα, αναφορικά τουλάχιστον με τα mainstream comics των τελευταίων μηνών, να μην υπάρχει καμία σταθερότητα ή έστω κάποια ιδέα περί του τί θα σου τύχει αν βγάλεις το "Χ" τεύχος (ή την "Χ" σειρά) προς διάθεση...
Paypal Monkeys Το συγκεκριμένο νέο αφορά, ίσως, πολύ μικρό ποσοστό αναγνωστών, όμως είναι σημαντικότερο από οτιδήποτε άλλο. Πρόκειται για μία νέα, "εξελιγμένη" μορφή Paypal scam mail που κυκλοφορεί online. Αυτή τη φορά, θα λάβετε ένα email που θα μοιάζει αηδιαστικά με την "απόδειξη" του Paypal ότι πληρώσατε κάποιον μέσω του site. Θα είναι το κλασσικό "Receipt for your payment to..." με τη διαφορά πως το εν λόγω account που υποτίθεται πως έλαβε χρήματα από εσάς, δεν υπάρχει. Πώς θα καταλάβετε πως είναι fake;
Σε αυτή την περίπτωση, λοιπόν, που θα λάβετε ένα τέτοιο scam mail ή κάτι παρόμοιο, πριν το διαγράψετε, κάντε το πρώτα forward στην ανάλογη υπηρεσία του site, spoof@paypal.com. Και να μην ξεχνάμε, βέβαια, τις αντίστοιχες περιπτώσεις για eBay και Bidpay, spoof@ebay.com και spoof@bidpay.com αντίστοιχα.
Civil Crisis Είναι πλέον γνωστό πως τα comics της Marvel που είναι Civil War-related θα καθυστερήσουν γύρω στον ενάμιση μήνα. Ακολουθεί η complete λίστα με τις καινούργιες ημερομηνίες:
Μετά την ανακοίνωση, ακολούθησε μία σειρά από δικαιολογίες από την εταιρία και τους editors/δημιουργούς, που πραγματικά ήταν για γέλια. Κάποιος δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει στο deadline του ένα τεύχος, και όλα πήγαν πίσω...oookaaayyy, μεγάλος επαγγελματισμός, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για το Marvel Event της δεκαετίας! Κυκλοφορούν φήμες, βέβαια, που θέλουν οι αληθινοί λόγοι πίσω από αυτό το massive rescheduling να είναι η διαρροή κάποιων σημαντικών spoilers για την όλη υπόθεση του crossover, που ανάγκασε τους editors να αλλάξουν την εξέλιξη. Οι απαντήσεις της Marvel επικεντρώθηκαν στο "το κάνουμε για το καλό των αναγνωστών μας", με μπηχτές στην DC και το INFINITE CRISIS, αναφορικά με τους fill-in artists που είχαν χρησιμοποιηθεί ώστε να ολοκληρωθεί στο deadline του! Έλεος! Η DC πού κολλάει; Μετατοπίζουμε τις ευθύνες στο εντελώς άτοπο θέμα μίας άλλης εταιρίας, η οποία με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, στην τελική, κατάφερε να φέρει εις πέρας και εντός των χρονικών δεσμεσύεων, κάτι πολύ μεγαλύτερο από ένα καθιερωμένο summer event! Να θυμίσω τα δεκάδες tie-ins του CRISIS που έπρεπε να πέφτουν με απόλυτη ακρίβεια σε σχέση με τα INFINITE CRISIS τεύχη; Να θυμίσω το "One Year Later" project, που έπρεπε να λανσαριστεί με μαθηματική ακρίβεια, ώστε να αποφευχθούν τα spoilers στο CRISIS; Τη ριζική αλλαγή σε όλους ανεξαιρέτως τους mainstream τίτλους της εταιρίας, με βάση το "52"; Το θέμα, όμως, έχει ακόμα μεγαλύτερες προεκτάσεις: Το εμπορικό χάος που απέφερε. Το μένος των απανταχού retailers ήταν αναμενόμενο. Και απόλυτα δίκαιο. Δεν μιλάμε για την καθυστέρηση ενός τεύχος. Η καθυστέρηση ενός hot selling comic ρίχνει τις πωλήσεις του κατά ένα 25-30% τουλάχιστον, όπως έχει γίνει και στο παρελθόν με το ULTIMATE HULK VS WOLVERINE, με τα ASTONISHING X-MEN ή με το SPIDER-MAN/BLACK CAT limited series. Όταν όμως το πρόβλημα εμφανίζεται σε ένα ολόκληρο event, η πτώση είναι μαζική. Πόσοι και πόσοι αναγνώστες αγόρασαν τίτλους όπως το THUNDERBOLTS ή το X-FACTOR επειδή ήταν μέρος του crossover; Τα πράγματα είναι απλά. Και τραγικά. Πρόχειροι υπολογισμοί θέλουν μία πτώση της τάξεως του 20-25%, το λιγότερο, στο τζίρο των μαγαζιών για τον επόμενο μήνα, στην Αμερική. Στην Ευρώπη έχουμε ένα 15νθήμερο επιπλέον, ενώ όσοι retailers, (ή ακόμη χειρότερα dealers), ασχολούνται κυρίως με mainstream comics και έχουν επενδύσει τον κύριο όγκο του διαθέσιμου κεφαλαίου τους στο μεγάλο event της Marvel, θα δουν το ποσοστό της ζημιάς τους να αγγίζει το 40% ή και ακόμη περισσότερο. Με λίγα λόγια, μία μικρή θεομηνία βρίσκεται εν εξελίξει. Κάποιοι μιλούν ακόμη και για μηνύσεις, ενώ κάποιοι άλλοι προσπαθούν με νύχια και με δόντια να περισώσουν την online επιχείρησή τους. Όπως προανέφερα και στο Hot Book Of The Week, από εκεί που τα CIVIL WAR τεύχη έφευγαν με γάργαρους ρυθμούς, τώρα έχουν κολλήσει ακόμη και τα 1:75 variants. Βλέπεις παντού χαμηλότερες τιμές, πολλές προσφορές, σχεδόν καθόλου ζήτηση. Κι αυτό θα συνεχιστεί, γιατί μιας και τα CIVIL WAR #4 comics (μαζί με τα tie-ins) έπεσαν στους τιμοκαταλόγους, αναγκαστικά ανάλογη κάθοδο θα υποστούν και τα επόμενα μηνιαία collectibles. Και μάλιστα πολύ μεγαλύτερη από ότι ήταν αναπόφευκτα αναμενόμενη. Whose side are you on? Το MARKET WATCH, πάντως, είναι με την πλευρά των θιγμένων, δηλαδή των retailers (και σε μικρότερο βαθμό των fans). Αν πιστεύω πως θα έπρεπε να κινηθούν δικαστικά; Οπωσδήποτε.
One Of These Days... Sales Charts και Market Share Ιουλίου! Το ξέρετε, το περιμένατε πώς και πώς, ιδού λοιπόν!
Παρατηρήσεις: Η Marvel για μία ακόμη φορά πήρε την πρώτη θέση στις πωλήσεις. Yeah, OK, για να το δούμε αυτό τον μήνα της "μεγάλης χαράδρας"! Anyway, η διαφορά σημαντική από την DC, 40,42% με 33,94% στο Dollar Share και 44,30% με 35,94% στο Unit Share. H Image περνάει στην τρίτη θέση, με απειροελάχιστη διαφορά από την Dark Horse (3,94%-3,83% Dollar Share και 2,95%-3,74% Unit Share). Περνώντας στο TOP 20, βλέπουμε και πάλι το CIVIL WAR να καταλαμβάνει την πρώτη θέση με το #3, και 290.700 πωλήσεις! Σημαντική διαφορά, όχι μόνο από το #2 (JUSTICE LEAGUE #0 - 162,400) αλλά και από τα προηγούμενα τεύχη της σειράς! Σπάνιο φαινόμενο, δε, το δεύτερο τεύχος ενός mini series να ξεπερνά σε πωλήσεις το πρώτο (το CIVIL WAR #1 είχε πουλήσει 260,700 αντίτυπα, το Μάιο), κάτι που δείχνει πως το ενδιαφέρον των αναγνωστών έχει αυξηθεί για το τί μέλει γενέσθαι σχετικά με το event! Αυτό δηλώνει σαφέστατα πως, συγκριτικά με την DC, η Marvel έχει ακόμη την ικανότητα να δημιουργεί εμπορικότερα projects. Κατά πολύ ευκολότερα στο ανάγνωσμα κατά την άποψή μου, πιο απλοϊκά, αλλά και eye-catching παράλληλα. Βλέποντας τώρα τις υπόλοιπες θέσεις, δεν ερχόμαστε προ εκπλήξεων, μια και κλασσικά best sellers παραμένουν στις υψηλές θέσεις των charts, όπως το "52" (ναι, ακόμη πουλάει, και μάλιστα πολύ), το WOLVERINE: ORIGINS ή το NEW AVENGERS. Με αυτό τον μήνα, σπάει ένα ακόμη συγκριτικό φράγμα, μια και το συνολικό 7μηνο του 2006 απέδωσε 143,2 εκατομμύρια δολάρια στη βιομηχανία, με μία άνοδο της τάξεως του 16% από το 2005. Παρομοίως και στα trade paperbacks, με 25% επιπλέον τζίρο από τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους. Όλα καλά, λοιπόν, αλλά έχω ακόμη μεγάλη περιέργεια να δω τα νούμερα του μήνα της καθυστέρησης της Marvel...
Variant Watch Θυμάστε που λέγαμε στο παρελθόν για τα VIP Editions; Πλέον ο θεσμός έγινε πιο συγκεκριμένος και με τον όρο αυτό εννοούμε τις εκδόσεις εκείνες που παρουσιάζονται και διατίθενται αποκλειστικά στα Diamond and Alliance Games Retailer Summits conventions της Αμερικής. Τις "μαζώξεις" δηλαδή που κάνει η Diamond, αποκλειστικά για τους retailers. Η τελευταία επιτυχία που κυκλοφορεί, είναι το WITCHBLADE #100 Turner VIP sketch, ακόμα ένα οικονομικά απλησίαστο τεύχος, μετά τα SOULFIRE #1 και FATHOM VIP.
And Now... Something Completely Different Για ποιό θέμα να μιλήσω πάλι... Η εύκολη λύση είναι το καλοκαίρι. Και όλα τα υποτιθέμενα συνεπακόλουθα. Καλοκαίρι, λοιπόν, και όλοι εκείνοι οι συμπολίτες μας που ζουν και αναπνέουν μόνο για αυτούς τους μήνες! Ναι, υπάρχουν πολλοί τέτοιοι, σίγουρα τους έχετε συναντήσει κι εσείς! Είναι φυσικά όλοι οι συνάδελφοι/φίλοι/συμμαθητές σας, που με το που αλλάζει ο χρόνος, έρχονται τα Χριστούγεννα κ.λπ., με το που τελειώνουν με τις δωροανταλλαγές και τις ευχερετούρες, ξεκινούν να προγραμματίζουν το πού θα πάνε για καλοκαιρινές διακοπές! Και αρχίζουν: παίρνουν φυλλάδια, διαλέγουν μέρος, ξενοδοχείο, αγοράζουν λοσιόν, αντιηλιακά και ομπρέλες θαλάσσης, με τη δικαιολογία πως όντας εκτός εποχής, είναι φθηνότερα! Ναι, αντί για δύο ευρώ, έχουν 1,87! Και συνεχίζουν ακάθεκτοι να σας πρήζουν τα συκώτια με τις ηλίθιες ερωτήσεις τους, που γι' αυτούς -και μόνο γι' αυτούς- είναι τα σημαντικότερα προβλήματα της καθημερινότητάς τους! "Λέω να πάω Νάξο φέτος, αλλά δεν μπορώ να βρω καλό ξενοδοχείο." "Πρέπει να κλείσω εισιτήριο για την Πάρο γρήγορα, πριν ανέβουν οι τιμές λόγω ζήτησης!" "Να φύγω νωρίτερα από τη δουλειά σήμερα για να αγοράσω μαγιό;" Κι όσο φτάνει η εποχή στην οποία -δικαιωματικά- αρμόζουν τέτοιες απορίες, το θέμα γίνεται όλο και πιο φορτικό! Και έρχεται εκείνη η ρημάδα η άδεια και φεύγουν, επιτέλους. Και μετά από λίγο καιρό -ω, μα τον 'Αρη, τον Θεό του Πολέμου- επιστρέφουν! Τότε έχουμε να αντιμετωπίσουμε δύο είδη εκδρομέων: Αυτούς που πέρασαν καλά, κι αυτούς που πέρασαν... στραβά. Οι πρώτοι ξεκινούν μία αλλεπάλληλη μάχη να σας πείσουν πόσο γαμάτο ήταν το νησί, πόσες γκόμενες έπεσαν στα πόδια τους, πόσα σφηνάκια κατεβάζανε στην καθησιά τους κάθε βράδυ (που αν ίσχυαν όλα αυτά, θα έπρεπε να τους πηγαίνατε τσιγάρα και λουλούδια στην Εντατική). Οι δεύτεροι, πάλι, είναι αυτοί που πλήρωσαν πολλά για μία σαλάτα, πάρα πολλά για ένα δωμάτιο χωρίς air-condition και ηχομόνωση (και δεν έψαξαν για άλλο ξενοδοχείο γιατί ήταν από ταξίδι μιάμισης ώρας κουρασμένοι), υπερβολικά πολλά για την ξαπλώστρα στην παραλία (ενώ με τα μισά λεφτά μπορούσαν να αγοράσουν μία καινούργια), απίστευτα πολλά για τις μπύρες στο παραλιακό bar (ενώ πιο δίπλα είχε ένα σουβλατζίδικο που τις πουλόυσε bargain price, αλλά όμως, πρέπει να τις πάρουμε από το bar, για να πάμε να τις πιούμε στην άμμο με τις κιθάρες και ωχ, γαμώ την κωλοάμμο του μέσα, έχασα τα κλειδιά μου ενώ τραγουδούσα το "Να Μ' Αγαπάς", με την παρέα από τα μπακούρια και τις αγγλίδες, που στην "real life", ούτε να μου τον δουν, αλλά τώρα που είμαι διακοπές, δε γαμιέται, ας τις πηδήξω, ή έστω, ας πω ότι τις πήδηξα όταν ξαναδώ τα παιδιά στο γραφείο, γιατί αλλιώς θα με πουν μαλάκα και αδερφή και φλωράντζα και τραμπάκουλα - που δεν ξέρω πού ακριβώς κολλάει ο τελευταίος "Χάρρυ Κλυν" χαρακτηρισμός, αλλά εγώ τον λέω γιατί είμαι trendy και με άποψη... Είμαι καλλιτέχνης εγω!!!) Καλό Χειμώνα...
|
market watch archive | email the author | author's profile back to top |
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |