|
του Βασίλη Σάκκου 21-11-04 Convention (Λονδίνο, 23/10/04) Συναντώντας τον παμμέγιστο φίλο (κυριολεκτικά, check the pics) Μανώλη Bαμβούνη άφησα τις άθλιες ονειροπολήσεις μου στη πόρτα και ετοιμαστηκα για τη πραγματικότητα. Γι' ακόμα μια φορά υποχρεώνομαι στο Μανώλη, καθώς με μπάζει τζαμπέ στο χώρο (χε, χε) και...εγένετο con. E... δε μπορώ να πω οτι είδα πυροτεχνήματα αντικρίζοντας ένα ξενοδοχειακό χώρο μεγάλο μεν, αδιάφορο δε... Δεν ξέρω τι περίμενα (το Las Vegas, καμπαρέ, κουτούκι, το άντρο των αίλουρων) πάντως δε το είδα. Αντ' αυτού είδα ανθρώπους (για φαντάσου) κάθε ποικιλίας αλλά πουθενά ίχνος γαρδένιας εμ, συγνώμη, spandex. Ούτε βολκάνιο αυτί, ούτε κλινγκόνιο μουσούδι, ούτε καν φωτόσπαθο. Τίποτα.
To reality check με χτύπησε κατακούτελα, όταν είδα το stand του Al Davison. Τα Spiral Cage και Spiral Dreams που έχει κάνει δεν είναι τα mainstream hits, είναι πράγματα που αγαπάω, τελεία. Το wizard-ικο ντελίριο σταματά και απλά χαίρομαι που μπορώ ν' ανταλλάξω δυο κουβέντες και να πάρω ένα signed copy από κάποιον που θαυμάζω. Μπορούσα να χαρώ πια την όλη φάση χωρίς να τη μεγαλοποιώ. Οπότε λοιπόν, είδα : περίπτερο της Tokyo pop τιγκαρισμένο στη πραμάτεια,
περίπτερο Dandy και Beano (Βρετανία γαρ), τους Gary Spenser Millidge
(Strangehaven), Gary Erskine (Authority), David Hine (District X)
και Hunt Emerson να υπογράφουν και να σκιτσάρουν, αρκετά περίπτερα
indy εταιριών και τρία περίπτερα μαγαζιών αλλά και συλλεκτών με
back issues σε τιμές μέτριες (βρήκα και τεύχος RAW αλλά το πούλαγε
40 λίρες ο αγύρτης). Σε μια αίθουσα διαλέξεων θα γινόταν η συνέντευξη του Grant Morrison, ενώ έναν όροφο πιο πάνω ο Dan DiDio (DC Comics Editorial Director) θα έβλεπε portfolios φερέλπιδων καλλιτεχνών. Πιο δίπλα ήταν ένα μπαρ και παραδιπλα μια pub (ακόμη πιο δίπλα η ρεσεψιον, μη το κουράσω κι άλλο...).
1.pub Στη pub (1) όλα ήταν υπέροχα: μια απίστευτη παρέα από Millarworld με πρώτο το Μανώλη τα εδωσε όλα (μπουκάλια μπύρας, αβρότητα και καλή καρδιά). Παρά την έλλειψη ζύθου στον οργανισμό του κάποιος μουσάτος έγινε ρεζίλι. Στη συζήτηση (2) ο Johnston λέει στο κοινό να κάνει ερωτήσεις και στην απλή ερώτησή μου σχετικά με το πόσο η πολιτική κατάσταση στις ΗΠΑ και τον κόσμο επηρεάζει εταιρίες αλλά και καλλιτέχνες, οι Dan DiDio και Mike Avon Oeming αντίστοιχα, μ' εκπλήσσουν ευχάριστα: Ο DiDio μου λέει πως γι' αυτό γουστάρει να έρχεται στην Ευρώπη καθώς στην Αμερική άντε να τον ρωτήσουν για το πόσο μακριά είναι η κάπα του Batman. Mέσα στα πλαίσια αυτοκριτικής, ο DiDio είπε πως τα media δεν πληροφορούν το κοινό για απλά ζητήματα στις ΗΠΑ, πόσο μάλλον για το ποιά είναι η άποψη του υπόλοιπου κόσμου για την πολιτική της χώρας τους. Ο Oeming πρόσθεσε πως δεν είναι εύκολο πια κανείς να βρει την αλήθεια. Οι ψηφοφόροι π.χ στις προεδρικές εκλογές δεν μαθαίνουν παρά δύο μόνο απόψεις. "Δεν δίνει κανείς προσοχή στην ουσία των πραγμάτων." Σε ερώτηση για τη μοίρα του Wildcats, o DiDio δήλωσε πως ο τίτλος σταμάτησε για να γίνει καλύτερος και πως πρέπει να βρεθουν τρόποι για να χρησιμοποιηθούν στο έπακρο οι δυνατότητες του. Τέλος, ο Oeming απαντώντας σε σχετική ερώτηση δήλωσε θαυμαστής της δουλειάς του Art Adams στο Χ-Men καθώς και της δουλειάς του Rude στο Nexus. Στη συζήτηση (3) για τη λογοκρισία έφτασα αργά. Πρόλαβα κάποια μόνο πράγματα στο τέλος σε σχέση με το οτι στην Ευρώπη δεν υπάρχει κατηγοριοποίηση ανάλογη με τις ΗΠΑ...στο τέλος πάντως έπιασα κουβέντα με τον Rich Johnston και γούσταρα απίστευτα το πόσο προσγειωμένος και μετρημένος ήταν σε σχέση με τη κατάσταση στη βιομηχανία. Περισσότερα στο μέλλον... (4). Ο Morrison δεν έσκασε μύτη και μάλλον είχε δίκιο. Υποτίθεται
πως ένας διάσημος tv host ονόματι Jonathan Ross θα του έκανε ερωτήσεις
που το κοινό είχε στείλει μέσω mail. Tελικά ο Ross προφασίστηκε
οικογενειακούς λόγους και πρότεινε να παει συνεργείο σπίτι του και
να μαγνητοσκοπηθουν οι ερωτήσεις. Ο Morrison απ' οτι εγινε αντιληπτό,
ξενέρωσε, οπότε εμειναν καμιά πενηντάρα ανθρωποι κι ενα panel με
τον DiDio και τον Bob Wayne μεταξύ άλλων που προσπαθούσε ν'απαντήσει
ερωτήσεις εκ μερους του notorious Grant. Tο σκηνικό μύριζε αποτυχία
μα εξελίχθηκε στη καλύτερη στιγμή του con. Yπήρχε ένα άβολο συναίσθημα
και μια παρανοική αύρα ματαιότητας στο εγχείρημα που κατέληξε σε
κάτι...καλό. Ο Ross είναι αστείος τυπάκος και
διαθέτει απίστευτη συλλογή comics. Ο τρόπος που μετέφερε κάποιες
από τις ερωτήσεις είχε πολύ γέλιο (για παραδειγμα: What this
one's trying to ask is: Are you a filthy degenerate fucker or
do you just have a colourful imagination?) Κάποιες από τις ερωτήσεις
απέσπασαν ενδιαφέρουσες απαντήσεις όπως αυτή (που ενδιαφέρει θαρρώ
και το Δημήτρη): "Τι βασικές αλλαγές θα δούμε στη βιομηχανία
comics μέσα στα επόμενα 10 χρόνια?" Απαντά ο DiDio λέγοντας πως
ο Morrison είναι ΕΝΑΝΤΙΑ στο decompressed storytelling και οτι θα
ήθελε να βλέπει ιστορίες που δίνουν στον αναγνώστη την αίσθηση πως
τα λεφτά του πιάνουν τόπο. Κάτι πιο κοντά σε μια χορταστική περιπέτεια.
Αχεμ...
(5): Για όσους άντεξαν μεχρι εδώ, να προσθέσω οτι τα fanboys τα σπάνε καθότι μετέτρεψαν τις τουαλέτες του Holiday Inn σε χαβούζες. ΤHEY REALLY USED THE FORCE. Tελικά ήταν ωραία στο convention...έκανα φίλους (cheers Stephen, γεια σου ρε Μανώλη) και γνώρισα απίστευτα άτομα όπως τον Mike Avon Oeming που μ'εντυπωσίασε με την ευθύτητα του, τον Rich Johnston, τον Dan DiDio, τον Αl Davison, τον Greg Hine (που μου έδωσε το πρώτο μου freebie σαν reviewer-τρομάρα μου). Να' ναι όλοι καλά και ακολουθουν συνεντεύξεις (έχω πάρει e-mail, μια business card απ' το Bob Wayne και φιλικές δεσμευσεις, θα δούμε...) Αντε να δούμε και στο Bristol το Μαη τί θα γίνει!!!
ΥΓ. Για όσους αναρωτιούνται είμαι καλά αλλά έχω εθιστεί στο να κατεβάζω πράγματα μέσω dc++. Eχω ήδη κάνει τρεις ολονύχτιους μαραθώνιους βλέποντας Malcolm In The Middle και δύο με Quantum Leap. ΥΓ2. Οσοι διαβασανε μ'εχουν κάνει να δακρύσω (σνιφ!). Κοιμηθείτε
ήσυχα, γνωρίζοντας οτι η Bjork ακούει ενίοτε Cannibal Corpse και
Anal Cunt. Tα λέμε σύντομα.
|
pictopia breeds... archive | email the author | author's profile back to top |
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |