|
του Βασίλη Σάκκου 28-10-05 Flatline Fantasies Πάντα μπορείς να βασίζεσαι στα comics για να ξελασπώσεις από μια δύσκολη κατάσταση. Ακόμα κι όταν όλα πάνε στραβά και νιώθεις πως δεν βγαίνεις από το τέλμα με τίποτα, μπορείς να γαντζωθείς σε ένα comic για να αναδυθείς. Έστω κι αν αυτό σημαίνει πως τελικά θα βουλιάξεις στο πάτο της εφήμερης σου φαντασίωσης.
Η dream team στο συγκεκριμένο comic αποτελείται από τους: Sir Arthur Conan Doyle, Charles Fort, Harry Houdini και Howard Philip Lovecraft. Σαφέστατα γίνονται νοεροί παραλληλισμοί με το LEAGUE OF EXTRAORDINARY GENTLEMEN, όμως εδώ οι χαρακτήρες ήταν υπαρκτά πρόσωπα. Μικρή διαφορά θα πει κανείς, καθώς η πλοκή τους οδηγεί σε αναζητήσεις εξίσου διαμετρικά αντίθετες με ρεαλιστικές καταστάσεις. Ο Harry Houdini σε μία από τις καταδύσεις του στη θάλασσα του ασυνειδήτου, ξυπνά αρχέγονες δυνάμεις κακού που θέλουν να τον χρησιμοποιήσουν σαν ψυχική γέφυρα για την επανείσοδό τους στην ανθρώπινη πραγματικότητα. Με τη βοήθεια του φίλου του και γιατρού, Sir Arthur Conan Doyle καθώς και του ερευνητή παραψυχολογικών φαινομένων Charles Fort, ο Houdini ρισκάρει την κατάδυση του στην ψυχική άβυσσο με συνταξιδιώτη, τον H.P. Lovecraft. Το ταξίδι στο κόσμο πέρα από τις πύλες του θανάτου και η προσπάθεια αναβίωσης του σώματος, μας θυμίζει αναγκαστικά τον Kiefer Sutherland, την Julia Roberts και τον Kevin Bacon στο FLATLINERS (τουλάχιστον όσους το είδαν πρώτη φορά πιτσιρικάδες στο σινεμά και μετά το έβλεπαν σε κάθε μεσημεριανή και μεταμεσονύχτια προβολή του MEGA). Οι Rennie και Irving κατορθώνουν να καταστρέψουν και τα τελευταία ψήγματα από βαφή μαλλιών της τρισκατάρατης Julia, που ενδεχομένως έχουν κάψει τον αμφιβληστροειδή σου και καλύπτουν με παχύρρευστα, ρυπαρά, λαβκραφτιανά χρώματα την όποια ρομαντική εικόνα για τη μεταθανάτια ζωή. Το σενάριο του Rennie χρησιμοποιεί με στιβαρό τρόπο τις μανιέρες του Λαβκραφτικού κύκλου και δίνει μια ιστορία αντάξια του August Derleth (κάτι σαν τον Απόστολο Παύλο για τον Lovecraft). Oι Αρχαίοι βρίσκονται εδώ, τα μιαρά τους πλοκάμια αχνοφαίνονται στο μισοσκόταδο της ύπαρξης και παρακολουθούμε την φρενιτιώδη προσπάθεια τους να βγουν στο φως (κ.τλ.). O Rennie, εύστροφα, δεν αφήνει τα κλισέ να διαταράξουν το ρυθμό της πλοκής. Με αψεγάδιαστο τρόπο δίνει τον απαραίτητο χώρο (μέσα σε λίγες ομολογουμένως σελίδες) που χρειάζονται οι χαρακτήρες του για να αποτινάξουν τη ρετσινιά του ονόματός τους και να παίξουν τον πρέποντα ρόλο. Οι ψυχεδελίζουσες τσιρίδες εντείνουν το κρεσέντο στην ατμόσφαιρα τρόμου που έχει οραματιστεί και λειαίνουν το έδαφος για την πραγματική αποκάλυψη των σελίδων αυτών. Ο σκιτσογράφος Frazer Irving (που γίνεται τώρα γνωστός από τη δουλειά του στο KLARION THE WITCH BOY) δίνει τα διαπιστευτήρια του στο NECRONAUTS, το οποίο πρωτοδημοσιεύθηκε στις σελίδες του 2000 A.D. το 2001. Η έλλειψη χρώματος τον βοηθά να δώσει ένα σκοτεινό, γοτθικό (χωρίς να καταντά γελοίο ή slavelaborίστικο) κλίμα και να παίξει με τις σκιές. Κατορθώνει να δώσει ένα σουρεαλιστικό τόνο στους χαρακτήρες χωρίς σε κανένα σημείο να αλλοιώνει τα χαρακτηριστικά τους. Θυμίζοντας και αυτός το Σουηδό Thomas Ott αλλά και τον Bernie Wrigthson κατορθώνει να δώσει σε αυτό το comic μια "old school horror" αύρα διατηρώντας παράλληλα μια εντελώς ξεχωριστή παρουσία. Είτε σκιτσάρει ένα πρόσωπο ξεσχισμένο σε λωρίδες σάρκας, είτε την υπερβατική πτήση των δύο νεκροναυτών πέρα από ένα αλλοπρόσαλλο νεφέλωμα, ο Irving ξεχωρίζει αισθητά από τη πλέμπα των horror artists του σήμερα. Κυρίως χάρη σε αυτόν, το comic δικαιούται επανειλημμένες αναγνώσεις κάτω από κουβέρτα με φακό.
TV TORMENT MUSICA
|
||
pictopia breeds... archive | email the author | author's profile back to top |
||
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |