Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Βασίλη Σάκκου
17-03-06

A Nation Of Pinheads

Πολλοί ίσως να θυμούνται τους Nation Of Ulysses. Οι στίχοι τους και τα συνοδευτικά λογύδρια στα sleeves των (δύο έστω) δίσκων τους, σχημάτιζαν ένα πολιτικό μανιφέστο που άγγιζε τα όρια της λογοδιάρροιας. Ριζοσπαστικοί, αντιδραστικοί και καυστικοί στην κριτική τους απέναντι στην αμερικανική κυβέρνηση, δεν πέρασαν διόλου απαρατήρητοι. Αποτελώντας τον κρίκο που συνδέει τους Fugazi με τους Refused, τόσο μουσικά όσο και στιχουργικά, κανείς δε θα μπορούσε να τους κατηγορήσει για έλλειψη συνοχής σε ότι αφορά τα μηνύματα που προσπαθούσαν να περάσουν. Κάτι τέτοιο ίσως να μην ισχύει για τον Βill Griffith και το πιο γνωστό πνευματικό του τέκνο, ονόματι Zippy.

ΥOW COMICS #1

Writer/Artist: Bill Griffith

Last Gasp Comix

 

H επανάσταση που έφερε ο Griffith με τον Zippy, μπορεί να μην είχε συνοχή, αλλά είχε σίγουρα κάποιο νόημα. Δηλαδή, μπορεί και να μην είχε, αλλά σίγουρα κατάφερε να κριτικάρει με επιτυχία το υπάρχον κοινωνικοπολιτικό καπιταλιστικό πλέγμα. Ή κάτι τέτοιο. Με τον Zippy, o Griffith πέρασε τα όρια του αμερικάνικου underground για να καταλήξει στο mainstream. Κάτι τέτοιο βέβαια ίσως και να ικανοποιούσε με την ειρωνεία που εμπεριέχει, τον ίδιο τον Zippy, αυτόν τον "ευγενή κρετίνο".

Ο Zippy έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο REAL PULP #1, το 1971. Από το 1976, άρχισε να εκδίδεται ως comic strip και πια εμφανίζεται σε περισσότερες από διακόσιες εφημερίδες παγκοσμίως. Με φανατικό κοινό (που ανάμεσα τους βρίσκεται και ο Robert Crumb) αλλά και ανθρώπους που το μισούν με εξίσου μεγάλη αφοσίωση, το comic strip του Griffith θυμίζει τους Αδερφούς Marx περασμένους από τη μηχανή του κιμά, με την λεκτική παράνοια του Groucho και την οπτική αλλοφροσύνη του Harpo να εγκαθίστανται στο σώμα ενός τηλε-ευαγγελιστή (ή έστω, κάτι σαν τον Κύριο Τέλη, που παλιά έριχνε τα χαρτιά στο κανάλι TV COSMOS, ντυμένος χάρε κρίσνα ). Ο Zippy είναι βασισμένος εν μέρει στους pinheads της ταινίας FREAKS του Tod Browning και εν μέρει στον Zip, The-What-Is-It? from Borneo, μέρος του sideshow του P.T. Barnum. (O Griffith ισχυρίζεται πως ο προπάππος του, είχε το ίδιο όνομα με τον Zip, William Henry Jackson). To strip δεν έχει σαφή κατάληξη ούτε ιδιαίτερη συνοχή, καθώς ο Zippy πετάγεται από το ένα θέμα στο άλλο, πολλές φορές μέσα στην ίδια πρόταση. Το γεγονός ότι το νόημα χάνεται τόσο εύκολα και με τόση ταχύτητα (θυμίζοντας πολλές φορές και τον Ace Hole του Art Spiegelman) προκαλεί σχεδόν ίλιγγο. (Αν θυμάστε, όπως σε εκείνο το επεισόδιο στο KIDS IN THE HALL, όπου ο Foley πάει να ξεράσει πάνω σε ένα δίσκο και ο συγκάτοικος του, του τον αρπάζει από τα χέρια και γυρνώντας τον, του λέει να μην ξερνάει ποτέ στη καλή πλευρά... κάτι σαν το σκηνικό στο SHAUN OF THE DEAD με το Batman soundtrack, ή περίπου. Μάλλον όχι.)

 

Το YOW COMICS κυκλοφόρησε το 1978 από τη Last Gasp και αυτό καθώς και τα επόμενα δύο τεύχη ουσιαστικά συγκέντρωναν παλιότερες εμφανίσεις του Zippy. Yow είναι και η αγαπημένη προσφώνηση της Little Lucy, η οποία διακρίνεται και στο εξώφυλλο του πρώτου τεύχους. O Zippy δίνει και οδηγίες χρήσης για την απόλαυση του τεύχους στο εσώφυλλο: "Zippy represents a kind of spiritual shoplifting... uh, on page 27 he interviews a meatball". Ορισμένες από τις ιστορίες που συμπεριλαμβάνει το YOW COMICS #1, είναι από τις πιο χαρακτηριστικές στην ιστορία του polka dotted-clad, lovable freak.

Στο "A Dope In High Place", ο Zippy αναρριχάται με τη συνηθισμένη του χάρη στο μηχανισμό της αμερικανικής γερουσίας, σκορπώντας χάος με υπόβαθρο dope fiends και πολιτικά σκάνδαλα. Η υπόθεση ξεκινά από τη πολιτεία του Rhode Island όπου ο πολιτικός που προσλαμβάνει τον Zippy θέλει να ξανακατέβει για εκλογές. Στη πολιτεία του Rhode Island βρίσκεται και η πόλη Quahog, όπου εκτυλίσσεται και η πλοκή του Family Guy. Δήμαρχος του Quahog είναι ο Adam West, o γνωστός σε όλους μπακοφέροντας Batman της τηλεοπτικής σειράς των sixties. Adam West ονομάζεται και μια νέο-punk rock μπάντα (που στονερίζει ελαφρώς) και τα δύο τελευταία της albums έχουν κυκλοφορήσει από την People Like You (συντόμευση για το I Used To Fuck People Like You In Prison). Punk Rock υποστήριζαν πως έπαιζαν και οι Zippy and the Pinheads, με όνομα σαφώς εμπνευσμένο από τον ήρωά μας Zippy. Σε μια υπέροχη σκηνή, ο Zippy βρίσκεται στη Νέα Ορλεάνη εν καιρώ Mardi Gras και ενώ χάνεται μέσα στο πλήθος, εκστασιασμένος αναφωνεί "Well, I'm on the right planet - Everyone looks like me!!!".

 

H ιστορία "Zippy's Day" δεν έχει καθόλου speech bubbles. Χωρίς λόγια, ο Zippy κάνει skate (που μου θύμισε τα Airwalk, τα αγαπημένα μου παπούτσια (λόγω πλατυποδίας και ουχί δεινότητας στο skate) που τα φοράει και ο Kevin Smith ως Silent Bob και ο Tobey Maguire στο PLEASANTVILLE. Βασικά και ο Jason Lee, που πριν τη καριέρα του ως ηθοποιός και δη ως protégée του Kevin Smith, ήταν pro skater και αρκετά καλός ώστε να κυκλοφορήσει στις αρχές των nineties μια σειρά των Airwalk που ήταν Jason Lee edition. By the way, το ΜY NAME IS EARL, όπου πρωταγωνιστεί φέτος, είναι ήδη μία από τις καλύτερες σειρές ever!). Στη συνέχεια, πηγαίνει σε στριπτιτζάδικο, κάνει λασπόλουτρο με τα ρούχα, αγοράζει κιάλια για να χαζέψει απλωμένα σώβρακα τριάντα εκατοστά μακριά του, τρώει ding dongs με taco sauce και αποκοιμιέται. Χωρίς τον βερμπαλισμό που τον διακρίνει συνήθως, ο Zippy παραμένει παρανοϊκός και αξιαγάπητος.

 

Στο "Time Out Of Mind" (πιθανή αναφορά στο TIME OUT JOINT του Philip K. Dick), o Zippy ταξιδεύει σε διάφορες περιόδους τις ιστορίας, καθώς χαζεύει στο μουσείο της περιοχής του. Η συνειδησιακή γραφή του Griffith πραγματικά ξεφεύγει, διαγράφοντας σπειροειδείς τροχιές για να καταλήξει στο σημείο εκκίνησης. Oρισμένες φορές ο Ζippy θυμίζει τον Plastic Man του Jack Cole (read all about it!), καθώς αποτελεί την εκρηκτική εξωτερίκευση του υποσυνειδήτου του Griffith, όπως αντίστοιχα ο Plastic Man για τον Cole.

 

Στο "Leave them Laughing", ο Griffith κάνει την πιο ευθεία αναφορά στο FREAKS του Tod Browning, παρουσιάζοντας τον Zippy ως μέλος ενός circus sideshow. Όταν στο τέλος ο Zippy και οι λοιποί freaks εκδικηθούν την γυναίκα που μηχανορράφησε εναντίον τους, η τελική πινελιά ανήκει στον Zippy. H bearded lady, o human skeleton και άλλοι παρουσιάζουν τα νέα sideshow freaks: the sun burned disc jockey, the account executive with a lisp, the near sighted chiropractor, the left handed delivery boy... and fourteen Baptist ministers in Popeye suits (όπως με σαρδόνια ικανοποίηση προσθέτει ο Zippy!)

 

"Gooble gobble, gooble gobble, one of us, one of us!"

 

MUSICA
Made Out Of Babies: Trophy

Χάρη στον ινστρουκτορα, κονδοροϊδιοκτήτη και ήμισυ της ομάδας ΤFK, (Gimmick , Εξάρχεια - μην τα ξαναλέμε) uber-Πάνο (you rule), έμαθα τους Μade Out Of Babies. Το ντεμπούτο τους κυκλοφόρησε πρόσφατα από τη Neurot Recordings και τους έχουν περιγράψει ως "PJ Harvey and Neurosis in a screaming match". O δίσκος είναι πραγματικά εντυπωσιακός ενώ ακραία εντυπωσιακή ήταν η μπάντα στο live. Τις φωτογραφίες που ακολουθούν, τις πήρα από το live στο Camden Underworld, όπου έπαιξαν με τους επίσης καλούς Red Sparowes. Τα κομμάτια ακούγονται όντως πιο βαριά στο live και ο Cooper, o Bunny, o Matt κι η Julie τα σπάσανε δεόντως. Το comic book tie-in: πιάνοντας κουβέντα με τον Cooper (μπάσο) για comics, μου έδειξε με περηφάνια το τατουάζ Cerebus στο πόδι. Όχι τη Julie δεν την ρώτησα για comics - δεν πρόλαβα! Τσεκάρετε το site τους : www.madeoutofbabies.com. Το artwork τους είναι τέλειο! Εκτός αυτού, το ξαναείπα αλλά: Τα σπάνε!!!



pictopia breeds... archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi