Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Βασίλη Σάκκου
10-06-06

Aborted Lives

Όση ζέστη και να έχει, πολλές φορές οι εικόνες σε πνίγουν, ξεβράζοντας σε στη μέση υγρών κηδειών. Νεκρές ζωές πριν καν τελειώσουν και συναισθηματικές εκτρώσεις. Μπορείς να επιπλεύσεις; Πόσο νόημα έχει κάτι τέτοιο; Κάθαρση μέσα από μια εξαγνιστική πλημμύρα είναι αυτό που προσφέρει ο Eric Drooker.

 

FLOOD!

Writer/Artist: Eric Drooker

Introduction by Luc Sante

Dark Horse Books

 

 

 

Τακτικός συνεργάτης (διατελώντας και co-editor) στην ανθολογία WORLD WAR 3 ILLUSTRATED, o Drooker έχει προσφέρει στην κοινότητα, με ιστορίες πολιτικοκοινωνικής αφύπνισης, μακριά από οποιοδήποτε είδος επιτήδευσης. Το FLOOD! είναι μια συλλογή τριών ιστοριών, που δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά σε παλαιότερες ανθολογίες. Το κατακλυσμιαίο συναίσθημα κάθαρσης που αποπνέουν παραμένει συγκλονιστικά επίκαιρο.

Ζώντας στη Νέα Υόρκη, κοντά στο Τompkins Square Park, τη δεκαετία του '80, ο Drooker βίωσε από πρώτο χέρι την αυθαιρεσία και τον "υπερβάλλοντα ζήλο" της αστυνομίας, σε ουκ ολίγες περιπτώσεις. Σχεδιάζοντας και διανέμοντας φωτοτυπημένα φυλλάδια και αφίσες έξω από καταλήψεις, οργανώνοντας τοπικές επιτροπές εναντίον της κρατικής βίας, ο Drooker συνελήφθη με την κατηγορία του παράνομου graffiti. Η δημοκρατικότητα των κρατικών υπευθύνων άγγιξε το ζενίθ της τον Αύγουστο του 1988, όταν η αστυνομία ξεκίνησε επιχείρηση σκούπα για να εξαγνίσει το Tompkins Park από τη μιαρή παρουσία των αστέγων και των μουσικών του δρόμου. Η παράλογη χρήση βίας εξόργισε και στοίχειωσε πολλούς ανθρώπους. Ανάμεσα σε αυτούς και ο Drooker, που διοχέτευσε την οργή και τη απόγνωση του σε σελίδες που συγκεντρώθηκαν, για πρώτη φορά, υπό τη μορφή τόμου, το 1992. Το FLOOD αποτελεί ένα ουρλιαχτό χωρίς ήχο που διατηρεί την ίδια επιδραστικότητα του Ginsbergικού προγόνου του. Χωρίς λέξεις, αλλά με εικόνες που δε σε φυλακίζουν (σαν αναμασημένη τοξική τροφή των media) αλλά σε ενδυναμώνουν.

Η πρώτη ιστορία με τον τίτλο "Home" ακολουθεί την πορεία της ζωής ενός εργάτη σε εργοστάσιο. Όταν χάνει τη δουλειά του, όλα σταδιακά αρχίζουν να χάνονται. Η αίσθηση του σπιτιού χάνεται, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Η πόλη γίνεται εχθρική, εφιαλτική. Το κλείσιμο του εργοστασίου ακυρώνει σταδιακά την ύπαρξη του, η οποία χάνει την πλασματική θαλπωρή της τηλεόρασης και βυθίζεται στο χάος και την ανυπαρξία. Χωρίς την καθοδήγηση που είχε συνηθίσει, ο κεντρικός χαρακτήρας περιπλανιέται ανάμεσα σε αγνώστους, σε μια πόλη που ετοιμάζεται να βυθιστεί από πλημμύρα αδιαφορίας και αναισθησίας. Η χαρά και ο έρωτας είναι ιντερλούδια που στιγματίζονται από την πυκνότητα της ρουτίνας. Η ζωή του κατακερματίζεται σε panels που ολοένα πολλαπλασιάζονται και μικραίνουν, γεμίζοντας και τον αναγνώστη με απόγνωση. Με ένα υπέροχο κλείσιμο, ο βασικός χαρακτήρας βρίσκεται συμβολικά φυλακισμένος στα panels, χωρίς ελπίδα διαφυγής και την αίσθηση του σπιτιού ολοκληρωτικά χαμένη.

Στην δεύτερη ιστορία με τον τίτλο "L" (που είχε πρωτοδημοσιευτεί στο HEAVY METAl), ο Drooker συνεχίζει με την ίδια ελεγειακή διάθεση, για μια πόλη που συνθλίβει τους αποπροσανατολισμένους κατοίκους της. Χρησιμοποιώντας την τεχνική της ξυλογραφίας (θυμίζοντας σε σημεία και τον Kuper αλλά και τον Ott), δίνει την εικόνα ενός εφιάλτη χαραγμένου σε τοίχους που περιμένουν την Jungιανή ανακάλυψη. Εικόνες με οργασμικά συνειρμική διαδοχή, που ξεκινούν από την εφιαλτική εικόνα του αστυνομικού με τον σκύλο και φτάνουν στο χάος του ερωτισμού, δημιουργούν μια ταλάντωση που θυμίζει Charles Burns. Ο συγκερασμός αυτών των στοιχείων βοηθά στο να χαραχθούν στον αμφιβληστροειδή (και αν όντως σας θυμίζουν κάτι τα panels, πρέπει να ανατρέξετε στο εξώφυλλο του KING FOR A DAY, FOOL FOR A LIFETIME των Faith No More).

Τα συναισθήματα που συσσωρεύονται στις σελίδες του "L" συντελούν στο να σπάσει το φράγμα έκφρασης που έχει θέσει αυτοβούλως ο Drooker, μέχρι τώρα.

Στην τελευταία ιστορία με τίτλο "Flood', ο Drooker φαίνεται να αφήνει τα συναισθήματά του ανεξέλεγκτα. Αυτός ο Lynchικός εφιάλτης ξεκινάει από εικόνες καφκικής απομόνωσης και κατακλυσμιαίας βροχής, για να καταλήξει σε δημιουργικό παροξυσμό και αυτοβιογραφικές εξάρσεις. Προσθέτοντας μπλε χρώμα, ο Drooker επεκτείνει την συναισθηματική παλέτα που χρησιμοποιεί για να περιγράψει τα όνειρα του, την ίδια τη δημιουργική διαδικασία και τον εαυτό του. Το σημείο πνιγμού από την πλημμύρα συγκινησιακών εξάρσεων δεν έρχεται σύντομα, καθώς ο Drooker, ως άλλος Stockhausen, δημιουργεί μέσα στο υγρό στοιχείο. Το αμνιακό υγρό που τον περιβάλλει, τον αφήνει να περιπλανηθεί στο ανθρώπινο σώμα, αλλά δεν μπορεί να τον προστατεύσει από τις αναμνήσεις που καθορίζουν τη ζωή του. Η βία της αστυνομίας τον Αύγουστο του 88 ξεπηδά από το υποσυνείδητό του με μια έκρηξη θυμού. Η γυναίκα που αντιδρά και η επικείμενη επίθεση ένστολων ζώων με χημικά, χάνεται μέσα στην πλημμύρα.

Ο Drooker δεν προσφέρει λύσεις (αν και το κατακλυσμιαίο κλείσιμό του θυμίζει έντονα την όξινη κραυγή απόγνωσης του ARIZONA BAY). Η αλήθεια πάντα μπορεί να σε σώσει. Ακόμη κι αν σε πνίξει στην πορεία.

Link: www.drooker.com/

 

MUSICA
Leftover Crack: Fuck World Trade
Clutch: Blast Tyrant
Brutal Truth: Birth Of Ignorance

 



pictopia breeds... archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi