|
του Βασίλη Σάκκου 22-09-06 Turbulence & Woe
Ο Peter Kuper συγκεντρώνει σε ογδόντα σελίδες τα πολιτικά comic strips του, που έχουν εμφανιστεί σε high profile mainstream έντυπα, όπως το περιοδικό TIME, οι NEW YORK TIMES και η εφημερίδα NEW YORK DAILY NEWS. Αν κανείς αναρωτιέται σχετικά με το αν η καυστικότητα των έργων του έχει πασαλειφτεί με glossy χαρτί, μπορεί απλά να ησυχάσει. Ο Kuper δεν χάνει ικμάδα της οργής και της κριτικής διάθεσης που επί σειρά ετών επιδεικνύει στο WORLD WAR III ILLUSTRATED. O πολιτικός του λόγος διαθέτει και εδώ την αιχμή που χρειάζεται: δολοφονικά ανελέητο χιούμορ. Μια επικεφαλίδα και τέσσερα panels, σε ένα τετράγωνο που ταιριάζει στα πλαίσια της υποκρισίας του πολιτικού κόσμου ως προς την οριοθέτησή του, είναι τα βασικά υλικά των strips που ανατινάζονται με έντονους ρυθμούς διαστολής. O Kuper τα βάζει με όλους τους πολιτικούς, χωρίς ίχνος διάκρισης και υποκριτικών λεονταρισμών. Το μεγάλο του επίτευγμα (όπως και του κάθε πετυχημένου political cartoonist) είναι ότι φυτεύει σπόρους εγρήγορσης και αφύπνισης, που αναπτύσσονται μετά την πρώτη έκρηξη γέλιου. Αυτές οι ογδόντα σελίδες διαβάζονται ξανά και ξανά, ώστε να εμπεδωθεί το φαρμάκι που εκτοξεύουν, προς πάσα μορφή εξουσίας και καταπίεσης στην αμερικανική καθημερινότητα. Η στέρηση ουσιαστικών ελευθεριών από την αμερικανική κυβέρνηση και η συστηματική παραπληροφόρηση από ελεγχόμενα media, στηλιτεύονται από έναν Kuper αγανακτισμένο με το σαθρό πολιτικό σύστημα. Η λογική του διπολισμού και των ανύπαρκτων εναλλακτικών στις εκλογές ξετινάζεται με κάθε δυνατό τρόπο. Ο Charlton Heston, ως τραγελαφικό υποχείριο ακροδεξιών τάσεων μέσα στο σύστημα, είναι απλώς ένα από τα σύμβολα της παρακμής που επιλέγει να χρησιμοποιήσει με πετυχημένο τρόπο ο Kuper. Μια διακοπή ρεύματος και το πώς αντιμετωπίζεται στις αντίπερα όχθες της κοινωνικής διαστρωμάτωσης στη Nέα Υόρκη είναι άλλη μια ασπρόμαυρη καρτποστάλ που χαρίζει ο Kuper στους εφησυχασμένους αναγνώστες των NEW YORK TIMES. Στο μονοσέλιδο "Ads Up", στο στόχαστρο είναι η αποχαύνωση κοινού από sitcoms και διαφημιστικές καμπάνιες, με τρόπο εύστοχο και ιδιαιτέρως αναμενόμενο. Δολάρια και φιλαράκια σε καναπέδες κάνουν την καλύτερη παρέα. Με πολύ ουσιαστικό τρόπο, ο Kuper μας επιδεικνύει το λαγούμι που έχει ανοίξει στον mainstream τύπο για να διοχετεύσει τις πολιτικές του απόψεις. Η εικόνα της Νέας Υόρκης που δίνει, δεν θυμίζει τον λυρισμό του FLOOD του Drooker, αλλά με τρόπο ισάξια εύγλωττο, απεικονίζει την απόγνωση μιας κοινωνίας που πνίγεται σε ελώδη βάθη υποκρισίας. Αναζητήστε αυτή τη δουλειά του και αναλογιστείτε, έστω και για λίγο, τις επερχόμενες εκλογές με αυτό το εξώφυλλο στο μυαλό. Το λιγότερο που αξίζει είναι ένα φακελωμένο σαλαμάκι, non?
MUSICA Το καινούριο έπος των Melvins, με τίτλο (A) SENILE ANIMAL, έχει διαρρεύσει και είναι ένα από τα πιο straight up, δυσθεώρητα, ογκώδη πονήματα τους, μέχρι σήμερα. Έχοντας ενσωματώσει στις τάξεις τους τα μέλη των Big Business (Coady Willis στα drums και Jarred Warren στο μπάσο), δίνουν μια δουλειά ποτισμένη από το ιδιόρρυθμο χιούμορ και τον δύο συγκροτημάτων. Τα μικρά σε διάρκεια κομμάτια του δίσκου ίσως φέρουν στο μυαλό μονοσέλιδα strips. Έχουν αντίκτυπο κοφτής γροθιάς και όξινο aftertaste. Hunt it down like prized Hooch.
|
||
pictopia breeds... archive | email the author | author's profile back to top |
||
|home|about us|downloads|contact|oldies|events| The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners. All Rights Reserved. This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4 Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+ Powered by vi |