Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Ανδρέα Μιχαηλίδη
19-10-05

Kaiju Column

Μετά από την παρατεταμένη απουσία μου, χαίρετε και πάλι! Οι δύο εβδομάδες "άδεια" που έδωσα στον εαυτό μου ήταν κατά κύριο λόγο αναρρωτικής φύσεως, αλλά το βιολογικό ζήτημα συνέπεσε και με διάφορα άλλα, βγάζοντάς με προσωρινά εκτός λειτουργίας. Ωστόσο είμαι και πάλι πίσω, με τη σφυρίχτρα του SHINJUKU EXPRESS έτοιμη να σας γανώσει ακόμα περισσότερο τα αυτιά. Πριν προχωρήσω -δεδομένων των συγκυριών δεν πρόκανα νωρίτερα- καθυστερημένα θα συγχαρώ τη Μυρτώ Τσελέντη για μια εξαιρετικά γραμμένη στήλη και δηλώνω ένθερμα υποστηρικτής του θεατρικού στυλ που επέλεξε. Παρεμπιπτόντως, Μυρτώ, αν δεν έχεις δει το GANKUTSUOU, σου συνιστώ να το κάνεις το συντομότερο και θα παρατηρήσεις κάτι γνώριμο ("Mesdames, messieurs, bonsoir...").

 

Όπως είχα πει και πριν την προσωρινή μου εξαφάνιση, αυτή η στήλη θα είναι XXL (με την καλή έννοια), εξ' ου και το όνομα, "Kaiju", το οποίο είναι μια κατηγορία ιαπωνικού μυθολογικού τέρατος με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό το τεράστιο μέγεθός του (μεταξύ άλλων). Για να τιμήσουμε ωστόσο και το πιο κυριολεκτικό κομμάτι του τίτλου στη σημερινή στήλη, γραμμένη πλέον υπό συνθήκες κρύου και σκοτεινιάς ενός υποσχόμενου ψυχρού Φθινοπώρου και κατεψυγμένου Χειμώνα, θα πρωταγωνιστούν - τι άλλο; - τέρατα, σκοτεινοί μάγοι και άλλα, πάσης φύσεως απόκοσμα πλάσματα. Επίσης θα παρατηρήσετε ότι από σήμερα τα πράγματα είναι λίγο πιο οργανωμένα.

Προσδεθείτε και μην καπνίζετε (ή καπνίστε, what do I care?)...

 

Shinjuku Stalker

("Stalker" και μάλιστα με χρήση της αγγλικής λέξης -που ακούγεται περίπου "stou-kaa" στα Ιαπωνικά- ονομάζουν οι Ιάπωνες οποιονδήποτε άνθρωπο, συνήθως άνδρα, που φαίνεται να ακολουθεί και να παρακολουθεί κάποιον νυχθημερόν. Εδώ θα μπαίνουν νέα και ανακοινώσεις γενικής φύσεως.)

Όπως και είχα πει ότι θα γίνει, οι φίλοι otaku ανά τον κόσμο φρόντισαν να βρεθεί στο internet από την πρώτη κιόλας μέρα επίσημης κυκλοφορίας του, το FINAL FANTASY VII: ADVENT CHILDREN. Οι εταιρία το διένειμε σε Αμερική και Ιαπωνία ταυτόχρονα, με την ελπίδα να αποτρέψει αυτό ακριβώς το ενδεχόμενο. Αντί αυτού, απλώς βρέθηκαν στο internet περισσότερες πηγές για την εύρεση της πολυαναμενόμενης ταινίας (πλέον - δείτε τη σχετική αναφορά στο Torture Garden - 14/09/05). Σε μελλοντικό installment θα συζητήσουμε εκτενέστερα το κατά πόσο το downloading από τον internet είμαι παράνομο, προωθεί ή βλάπτει το μέσο και άλλα σχετικά ζητήματα. Πάντως για το συγκεκριμένο αναμείνατε σύντομα review.

 

Απόψε, στο σινεμά Odeon Kosmopolis, απέναντι ουσιαστικά από το Village Centre, προβάλλεται σε avant-premiere το HAORU NO UGOKU SHIRO (HOWL'S MOVING CASTLE). Πρόκειται για το πιο πρόσφατο και εναγωνίως αναμενόμενο πόνημα του μεγαλύτερου Ιάπωνα παραμυθά, Hayao Miyazaki. Ο Miyazaki έχει την εξής συνήθεια: δημιουργεί μια εκπληκτική ταινία anime που αφήνει τους θεατές με ανοιχτό το στόμα, δηλώνει ότι πλέον αποσύρεται από το χώρο του animation και μέσα σε λίγο καιρό παραδίδει το επόμενο αριστούργημά του. Πολλοί θα σκεφτούν, λογικά μάλιστα, ότι πρόκειται για ένα συνηθισμένο διαφημιστικό κόλπο. Η διαφορά είναι ότι ο Miyazaki έχει έναν πολύ καλό λόγο για την επαναλαμβανόμενη ανακοίνωσή του: μετά από χρόνια και έχοντας περάσει από όλες τις μορφές του ιαπωνικού animation (ιδιαίτερα τον επίπονο σχεδιασμό με το χέρι, που απαιτεί ώρες ιδιαίτερα κοπιαστικές για το χέρι και τα μάτια) ο μεγάλος δημιουργός, 64 πλέον ετών, είναι σχεδόν τυφλός. Έχει όμως τόσο μεγάλη αγάπη για αυτό που κάνει και έχει ακόμα τόσα πολλά να πει με τον δικό του, μοναδικό τρόπο, ώστε τελικά δεν καταφέρνει να εμπιστευτεί εξ' ολοκλήρου τα project του στο, ομολογουμένως ικανότατο, Studio Ghibli. Εξακολουθεί να θέλει τον πρώτο λόγο και να βάζει την προσωπική του πινελιά σε κάθε νέα ιδέα που φέρνει για παραγωγή. Είναι ένας πραγματικά αξιοθαύμαστος άνθρωπος ο οποίος (οφείλει να) χαίρει πολύ μεγάλου σεβασμού.

Μια και στην εισαγωγή μιλήσαμε για τέρατα, δεν υπάρχει ταινία του Miyazaki που να μην περιέχει μερικά (ομολογουμένως συνήθως αξιαγάπητα) αξιομνημόνευτα τέρατα. Στη νέα του ταινία πρωταγωνίστρια είναι η Sophie, ένα νεαρό κορίτσι που δουλεύει σε καπελάδικο. Όταν την καταριέται μια αποκρουστική (και θεόχοντρη) μάγισσα με πρόωρα γηρατειά, η Sophie αναζητά τον μάγο Howl στο θρυλικό Κινούμενο Κάστρο του (όπως έχει μεταφραστεί και στα ελληνικά η ταινία). Ο Howl έχει πολύ κακή φήμη, αλλά όπως θα ανακαλύψει η πλέον-όχι-και-τόσο-νέα ηρωίδα μας, οι φήμες είναι από μόνες τους πολύ κακό πράγμα. Πέρα από το τερατώδες κάστρο, ενδιαφέροντα ρόλο στην ιστορία έχει και ο Δαίμονας Calcifer, ο οποίος αποτελεί και τη μεγαλύτερη απόκλιση του Miyazaki από το πρωτότυπο βιβλίο της Diana Wynn Jones. Μπορώ να σας πω κι άλλα, αλλά θα με καταριέστε όταν πάτε να δείτε την ταινία και ξέρετε το μισό σενάριο.

 

Σύντομα θα κυκλοφορήσει μεταφρασμένο ένα εκπληκτικό Horror Manga από την VIZ Media, ονόματι DEATH NOTE, των δημιουργών Tsugumi Ooba και Takeshi Obata (ο οποίος έκανε το σκίτσο και στο HIKARU NO GO). Όταν ένας ιδιοφυής μαθητής ανακαλύπτει ένα τετράδιο που του επιτρέπει να σκοτώνει οποιονδήποτε του οποίου το όνομα βρίσκεται γραμμένο μέσα, αποφασίζει να απαλλάξει τον κόσμο από τους ανθρώπους που θεωρεί εγκληματικούς. Μια τέτοια δύναμη όμως γρήγορα διαφθείρει και εξωτερικοί παράγοντες σύντομα αρχίζουν να κινούνται εναντίον του.

 

Πριν από αρκετό καιρό, μια και αναφερθήκαμε στη VIZ, o Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου με είχε ρωτήσει τι ακριβώς συμβαίνει με αυτήν την ιστορία, αν τελικά η VIZ στέλνει manga εδώ ή όχι κλπ. Αυτό που συμβαίνει είναι πολύ απλό: δεδομένου ότι μερικές από τις μεγαλύτερες "καταναλώτριες χώρες" σε manga (Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία), έχουν όλες τις δικές τους εκδόσεις και μεταφράσεις από τα Ιαπωνικά, η VIZ, την εποχή που βρέθηκε σε μεγάλο οικονομικό στένωμα, αποφάσισε ότι θα περιέκοβε πολλά έξοδα αν δεν έστελνε τα manga που μετέφραζε στην Ευρώπη. Έτσι βρεθήκαμε εμείς με το π**** - καλά, καλά άθλιοι λογοκριτές, το "πτηνό" στο χέρι. Είχε πέσει μεγάλη απελπισία διότι εκείνον ακριβώς τον καιρό είχαν αρχίσει να βγαίνουν κάποιες εξαιρετικές σειρές (FLAME OF RECCA) και υπήρχαν άλλες που δεν είχαν ολοκληρωθεί (FUSHIGI YUUGI). Από ότι φαίνεται, το καταστήματα comics στην Αθήνα βρήκαν τρόπο να κάνουν παραγγελίες από κάποιο στοκ αποθήκης και μετά από μερικούς μήνες η VIZ επανήλθε στα ράφια τους.

Ενδεχομένως υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί στους τίτλους, τους οποίους δε γνωρίζω και είναι καλό να συμβουλεύεται κανείς τον/την υπεύθυνο/η του εκάστοτε καταστήματος. Πάντως η VIZ δεν είναι πλέον απλησίαστη και στη χειρότερη, υπάρχει πάντα το Amazon.

 

Ένα τελευταίο νέο για σήμερα: σύντομα, επίσης από τη VIZ, θα κυκλοφορήσει μεταφρασμένη η πρώτη νουβέλα των Katsuhiro Otomo (!) και Sadayuki Murai, με τίτλο STEAMBOY, βασισμένη στο ομώνυμο anime του Otomo. Πρόκειται για την πιο ακριβή παραγωγή anime στο χώρο μέχρι σήμερα και αν τα άλλα novelizations από anime και manga αποτελούν ένδειξη, αναμένεται να είναι πολύ καλό.

 

Bookworm

(Manga που κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στη στήλη.)

Το πρώτο είναι κορεάτικο manhwa και εμπίπτει εξαιρετικά στη σημερινή θεματολογία, με τίτλο:

UNDER THE GLASS MOON: Πολλά έχουν ειπωθεί και έχουν γραφτεί για τον Alistair Crowley, τόσο από τον ίδιο, όσο και από τους μαθητές, τους πολέμιους και τους μελετητές του. Μπορείτε όμως να τον φανταστείτε σχεδιασμένο από την Κορεάτισσα Ko Ya-Seong; Τους ultra-bishounen γιους του; Μη ανησυχείτε, δεν χρειάζεται. Το έκανε ήδη για σας η δημιουργός. Η ιστορία ξεκινάει με τους Luka και Luel Guillaume Reinhardt, γιους του θρυλικού Alistair Crowley. Ο Luka είναι ο ισχυρότερος Δάσκαλος των Σκοτεινών Τεχνών της εποχής του και ο Luel ένας πολύ ταλαντούχος αλχημιστής. Ο Luka, 9 χρόνια μεγαλύτερος από τον Luel, φαίνεται ψυχρός, απόμακρος και εγωιστής, ενώ ο Luel ευαίσθητος και ντροπαλός. Στην πραγματικότητα έχουν πολλά κοινά αλλά η διαφορά ηλικίας και οι μακράν πιο επίπονες εμπειρίες του Luka τον κάνουν να φαίνεται αδίστακτος.

Τα αδέλφια ζουν στο Λονδίνο και είναι γείτονες με μια σαραντάρα πρώην μάγισσα και την κόρη της, η οποία έχει μια πολύ επιπόλαιη, αλλά και τρυφερή προσωπικότητα. Στο θίασο αυτό προστίθεται ο νεαρός Τσεχοσλοβάκος Neo, ο οποίος είναι βυθισμένος στο μυστήριο και ο οποίος θέλει απεγνωσμένα να γίνει μαθητής του Luka. Οι ιδιαίτερες δυνάμεις αυτού του παιδιού θα πείσουν τον αρχικά αρνητικό Luka (όλοι οι άλλοι μαθητές που κάποτε είχε, υπέστησαν από την απροσεξία τους φρικτά τραύματα κατά τη διδασκαλία, οπότε δεν δέχεται πια άλλους) να τον δεχτεί ως μαθητευόμενο. Η εμφάνιση του μυστηριώδη (ναι, είναι άντρας, δεν το πήρα ούτε εγώ είδηση) Fuan Naser Ell είναι η αρχή ενός επικίνδυνου μυστηρίου που θα τους μπλέξει όλους στις μηχανορραφίες του... no more spoilers! Έχει πολύ όμορφο και εκπληκτικά λεπτομερές σχέδιο, ενδιαφέρουσα πλοκή και πολύ καλή σύλληψη χαρακτήρων. Κυκλοφορεί από την Tokyopop.

 

SHINGETSUTAN TSUKIHIME (LUNAR LEGEND TSUKIHIME): Ως παιδί ο Touno Shiki βρέθηκε σε ένα ατύχημα που κανονικά θα τον είχε σκοτώσει. Με κάποιο τρόπο επέζησε, αλλά έκτοτε άρχισε να βλέπει παντού κάτι παράξενες γραμμές σαν φλέβες, να διατρέχουν τα πάντα. Ανακάλυψε ότι κόβοντας αυτές τις γραμμές μπορούσε σχεδόν χωρίς προσπάθεια να καταστρέψει οτιδήποτε. Μια παράξενη γυναίκα του έδωσε ένα ζευγάρι γυαλιά που εξαφάνισαν τις γραμμές από το οπτικό του πεδίο και έτσι ανέκτησε για ένα διάστημα την ψυχική του ηρεμία. Για οκτώ χρόνια έμεινε με τους θείους του, μέχρι που πέθαναν οι γονείς του και ήρθε η ώρα να επιστρέψει στο πατρικό του και τη μοναδική του συγγενή, την μικρή του αδελφή Akiha.

Έτσι ξεκινάνε τα παράξενα στη ζωή του Shiki. Σε μια μυστήρια παρόρμηση, κατακρεουργεί μια κοπέλα η οποία αποδεικνύεται βρικόλακας. Αφού ανασυνθέσει το σώμα της τον ξανασυναντάει και του εξηγεί πώς ονομάζουν τη δύναμή του τα πλάσματα της νύχτας: Ματιά του Θανάτου. Η κοπέλα είναι η Arcueid Brunestud και τον αναγκάζει να την βοηθήσει στη μυστηριώδη αποστολή της ως αντάλλαγμα επειδή τη "σκότωσε". Ποια είναι η συμμαθήτρια που ο Shiki φαίνεται να μη θυμάται; Γιατί κατά καιρούς έχει αιματηρές παρορμήσεις; Ποια είναι η αποστολή της Arcueid και γιατί φαίνεται να υπάρχει ένα μακάβριο μυστικό στο παρελθόν του που επιστρέφει να τον στοιχειώσει; Καλώς ήλθατε στον κόσμο του SINGETSUTAN TSUKIHIME, έναν κόσμο όπου οι βρικόλακες κάποτε ζούσαν ειρηνικά στη Σελήνη...

Το σχέδιο είναι καλό και ανταποκρίνεται στην ποιότητα του anime. Ωστόσο η εκτύπωση δεν είναι συγκλονιστική, δεδομένου ότι την μετάφραση ανέλαβε η μάλλον μικρή εκδοτική (τουλάχιστον στον τομέα των manga) DrMaster. To manga έχει βασιστεί στο ομώνυμο anime και αυτό με τη σειρά του σε ένα hentai horror game. Ωστόσο το manga είναι καθαρά horror με εξαιρετικές ανατροπές.

 

Meanwhile in...

HELLSING VOL. 2: Εδώ αρχίζει πλέον επισήμως το μακελειό. Η Seras Victoria προσπαθεί να δεχθεί το γεγονός ότι πλέον είναι τουλάχιστον κατά το ήμισυ βρικόλακας (αφού πεισματικά δεν δέχεται να πιει αίμα) και να συμφιλιωθεί με το φέρετρο ως κρεβάτι. Ωστόσο, πριν προλάβει να κάνει οτιδήποτε από αυτά, το αρχηγείο του Hellsing δέχεται επίθεση από μια στρατιά ghoul που καθοδηγούν οι ψευδοβρικόλακες αδελφοί Valentine. Με τη βοήθεια του Alucard και του Walter (ο οποίος, αν και τα έχει τα χρονάκια του, δεν λεγόταν τυχαία Angel of Death στα νιάτα του, ούτε παρέμεινε butler της οικογένειας Hellsing μέχρι τα 70(;) του επειδή σερβίρει καλά το τσάι) η Seras καταφέρνει να απωθήσει τους εισβολείς κάνοντας χρήση του γιγάντιου Harkonnen.

Οι απώλειες ήταν φρικτές αλλά πλέον το Hellsing Organization ξέρει ποιοι είναι οι εχθροί του. Η λέξεις Millenium, Nazi, Third Reich, φέρνουν ρίγος στις κεφαλές και μειδίαμα στο πρόσωπο του Alucard. Έτσι κανονίζεται μια συνάντηση με το μυστηριώδες 13ο παράρτημα του Βατικανού, το Iscariot Agency...!

 

Flash! Shyashin: Yuu Watase

Η Yuu Watase γεννήθηκε στις 5 Μαρτίου 1970(;) στην πόλη Kishiwada, λίγο έξω από την Osaka. Έκανε το ντεμπούτο της στα manga με το PAJAMA DE OJAMA (AN INTRUSION IN PAJAMAS), με το οποίο κέρδισε το 1988 το πρώτο βραβείο του 23ου διαγωνισμού Rookie Comics της εκδοτικής Shogakukan (αντίστοιχο με το βραβείο νεοεμφανιζόμενης καλλιτέχνιδας που είχε κερδίσει 10 χρόνια νωρίτερα η Rumiko Takahashi).

Από τα έργα της Yuu Watase, μόνο ορισμένα έχουν φτάσει στο κοινό εκτός Ιαπωνίας. Το πιο γνωστό είναι το FUSHIGI YUUGI (THE MYSTERIOUS PLAY - 1992), μια εκτενής shoujo περιπέτεια με αρκετά έντονο κωμικό στοιχείο, όπου η ηρωίδα ζει την ιστορία που περιγράφεται στο βιβλίο "The Universe of the Four Gods". Πρόκειται για έναν κλασικό κινεζικό λογοτεχνικό κύκλο, τον οποίο η Watase παρουσιάζει υπό αρκετά διαφορετικό πρίσμα, δίνοντάς του ξεκάθαρα μια bishounen-bishoujo αισθητική.

To 1995, το FUSHIGI YUUGI μεταφέρθηκε ως anime στην ιαπωνική τηλεόραση και είναι μια από τις πιο πιστές μεταφορές που έχουν γίνει, μήκους 52 τηλεοπτικών επεισοδίων (και με 2 σειρές OVA - Original Video Animation αν δεν το έχω αναφέρει παλιότερα). Το επόμενο έργο της Watase, γνωστό στη Δύση, είναι το AYASHI NO CERES (WEIRD CERES - αν και έχει κυκλοφορήσει από τη VIZ ως CERES: CELESTIAL LEGEND - 1996). Στη σειρά αυτή μειώνει αισθητά το κωμικό στοιχείο υπέρ του δράματος, αλλά το ρομάντζο και οι παρεξηγήσεις διατηρούν σε κάποιο βαθμό τη θέση τους (δείτε και Nostalgia Part One - 30/09/05). Με το CERES κέρδισε το πρώτο βραβείο στον 43ο διαγωνισμό manga της Shogakukan. Το 2000 το CERES επίσης μεταφέρθηκε σε τηλεοπτικό anime.


Η Ceres από το AYASHI NO CERES

Πιο πρόσφατα έργα της (επίσης μεταφρασμένα από τη VIZ) που έχουν φτάσει στη Δύση είναι το ALICE 19th (Shopping Therapy - 08/09/2005) και το κοινωνικό ρομάντζο IMADOKI!. Πρόσφατα η VIZ ανακοίνωσε την έκδοση της φυσικής συνέχειας (με νέους χαρακτήρες) του FUSHIGI YUUGI, το FUSHIGI YUUGI: GENBU KAIDEN.

Η Watase ασχολείται αποκλειστικά με shoujo manga , αλλά τα σενάριά της και η αντιμετώπιση των θεμάτων που παρουσιάζει την καθιστούν προσφιλή και στο αρσενικό αναγνωστικό κοινό. Ωστόσο έχει την (κατ' εμέ) κακή συνήθεια να εισάγει παντού το κωμικό στοιχείο, ακόμα και σε μικρό βαθμό αλλά πάντα υπό τη μορφή gag, πράγμα που ενίοτε σπάει τη συνοχή της ιστορίας και πλήττει τη χροιά της. Οι ιστορίες της είναι ένα σύνολο από διαφορετικά πρίσματα μέσα από τα οποία διαφαίνονται οι ανθρώπινες σχέσεις και πάντοτε δίνει πολύ μεγάλο βάρος στη δύναμη της αγάπης. Αλλα, λιγότερο γνωστά (σε εμάς) έργα της είναι τα SHISHUNKI MIMAN OKOTOWARI (NOT INTERESTED IN PRE-PUBESCENCE), ZOKU: SHISHUNKI MIMAN OKOTOWARI (NOT INTERESTED IN PRE-PUBESCENCE: THE SEQUEL), EPOTRANS! MAI, APPARE JIPANGU! (WELL DONE JAPAN!).

 

Φτάνουμε λοιπόν στο τέλος του Kaiju Column, με τελική σκηνή πριν την αυλαία, έναν ύμνο στην κτηνωδία του ανθρώπου (γιατί το χειρότερο τέρας είναι ο άνθρωπος), το...

 

REVIEW: KOSETSU HYAKU MONOGATARI (HUNDRED STORIES)

To anime είναι βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Natsuhiko Kyogoku και λαμβάνει χώρα στην Ιαπωνία του τέλους της περιόδου Edo. Με υπόβαθρο τη παρακμή της φεουδαρχίας των Tokugawa, ο Momosuke Yamaoka ταξιδεύει στην Ιαπωνία αναζητώντας τη θέση του στο στερέωμα. Κληρονόμος μιας μεγάλης φίρμας κηροποιίας, εγκαταλείπει ωστόσο το πατροπαράδοτο επάγγελμα για να γίνει συγγραφέας. Αν και ο εκδότης του έχει ζητήσει ένα συγκεκριμένο βιβλίο, στον ίδιο έχει καρφωθεί η ιδέα να γράψει ένα Hyaku Monogatari, δηλαδή μια συλλογή από εκατό μύθους, θρύλους και παραδόσεις.

Τα Hyaku Monogatari αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα παραδοσιακά ιαπωνικά λογοτεχνικά είδη και θα μπορούσαν να παρομοιαστούν με τις ευρωπαϊκές ανθολογίες παραμυθιών (π.χ. Τα Παραμύθια των Αδελφών Grimm). To όλο ύφος του anime ακολουθεί πιστά αυτό του βιβλίου: σκοτεινό, υποβλητικό, παραδοσιακό, τρομακτικό.

Καθώς ο Momosuke αναζητά τις ιστορίες που θα καταγράψει, συναντά μια παράξενη συντροφιά που αποτελείται από τον δαιμονικό κοντοπίθαρο, Mataichi, τον γιγάντιο άρχοντα τον μεταμφιέσεων, Nagamimi και τη σαγηνευτική Ogin, τη γυναίκα με τις μαριονέτες. Κατά τα φαινόμενα, ταξιδεύουν σε όλη τη χώρα λύνοντας υπερφυσικά μυστήρια, τιμωρώντας ανθρώπους που πλέον ίχνος ανθρωπιάς δεν έχουν, αλλά δεν τους αγγίζει ο νόμος. Μοιάζουν με εφιαλτικές τύψεις και όνειρα που έχουν επωμιστεί το ρόλο αδέκαστων δικαστών. Θα παρατηρήσετε ότι ο Momosuke ουσιαστικά εκφράζει το έλεος και οι άλλοι τρεις υπάγονται στο μοτίβο Ατη, Ύβρις, Νέμεσις.

Καθώς οι εμπειρίες του Momosuke με την υπερφυσική αυτή συντροφιά γίνονται όλο πιο αλλόκοτες και αντικρίζει όλο και φρικτότερες εκφάνσεις της ανθρώπινης διαστροφής και σήψης, αποδεικνύεται πως και ο ίδιος παίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην ιστορία των τριών αυτών ανθρώπων. Το κατά πόσο είναι άνθρωποι αποτελεί θέμα για συζήτηση, δεδομένων των παράξενων δυνάμεών τους και της παρατήρησης του Mataichi:

"Μην σκέφτεσαι την Ogin, δάσκαλε. Εκείνη όπως και εμείς ανήκει σε έναν κόσμο διαφορετικό από τον δικό σου. Είναι ένας δρόμος στη σκιά του δικού σου, πολύ πιο σκοτεινός και πολύ πιο αληθινός. Εκτός αν σκοπεύεις να μας ακολουθήσεις... Τι θα κάνεις λοιπόν... δάσκαλε;"

Είναι ένα anime που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Εκτός από τους κεντρικούς χαρακτήρες κάθε ιστορίας (αυτό πάντοτε περιλαμβάνει τον Momosuke και τους άλλους τρεις), όλοι οι υπόλοιποι είναι σχεδιασμένοι σαν χοντροκομμένες ανθρώπινες παρωδίες. Το anime χρησιμοποιεί υποβλητική μουσική, ένα είδος μίγματος Blues και Jazz και έχει καταπληκτικό animation.

Όλα αυτά συνθέτουν ένα καταπληκτικό σύνολο ψυχολογικού και χιτσκοκικού τρόμου, αγγίζοντας ενίοτε τα όρια του splatter, αλλά πουθενά με τρόπο που να φαντάζει αστείος. Οι επιλογές που έχουν γίνει για το character design είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες καινοτομίες των τελευταίων χρόνων. Ανεπιφύλακτα 9 στα 10.

 

Mata raishyu ne,
Bakuma-dono

...και στο pin-up η σαγηνευτική Ogin...

 



shinjuku express archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi