Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Ανδρέα Μιχαηλίδη
02-11-05

Otaku Sleepover

Ευλόγως θα αναρωτηθεί κανείς προς τι ο συγκεκριμένος τίτλος. Είναι απλό: μια παρέα otaku μαζευτήκαμε στο σπίτι φίλων, είδαμε το MILLENIUM ACTRESS του Satoshi Kon (PERFECT BLUE, TOKYO GODFATHERS), το OTAKU NO VIDEO: A GRAFFITI OF OTAKU GENERATION, ένα-δυο επεισόδια από το SOMEDAY'S DREAMERS, είδαμε και ψάξαμε φωτογραφίες από την Ιαπωνία (μεταξύ των οποίων και από τα διοράματα από το HOWL'S MOVING CASTLE (φιλική συνεισφορά της Chi-chan) και τέλος λιώσαμε με λίγο SOULCALIBUR II videogaming το επόμενο πρωί. (είδαμε και το BATMAN BEGINS σε DVD αλλά αυτό δεν σχετίζεται με τα παρακάτω).

Φαΐ, πιοτό, γέλια, καλή παρέα και ιαπωνικό visual culture: τι άλλο να ζητήσει κανείς; Αυτό εμείς ορίζουμε ως ώρες διασκέδασης μιας παρέας Ελλήνων otaku.


The Castle... and its master

 

Γι' αυτό και προξένησε σε πολλούς έκπληξη το OTAKU NO VIDEO (Gainax - 1991). Πρόκειται για ένα OVA δύο επεισοδίων όπου παρουσιάζονται παράλληλα δύο πράγματα: πρώτον η ιστορία ενός νεαρού (του Kubo) που από cool τύπος, επιθυμητός από μια πολύ ωραία κοπέλα, καλός φοιτητής και αθλητής του τένις, πέφτει στην "παγίδα" του otaku culture. Συναντώντας έναν παλιό φίλο (τον Tanaka) και νιώθοντας νοσταλγία για τα εφηβικά του χρόνια, έρχεται σε επαφή με animations που δεν πίστευε ότι θα ξανάβλεπε μπροστά του και σταδιακά με όλο το visual culture, του οποίου κάθε πτυχή έχει εκπροσώπηση στην παρέα του Tanaka. Η ιστορία είναι συμπαθητική και έχει μια αρκετά ενδιαφέρουσα εξέλιξη, καθώς και κατάληξη με το μοναδικό ύφος της Gainax.

Το δεύτερο συστατικό του OTAKU NO VIDEO είναι οι συνεντεύξεις με αληθινούς otaku που ζουν στην Ιαπωνία: από τον προγραμματιστή που ντρέπεται για το παρελθόν του και τον Ιάπωνα που τα παράτησε στο Πανεπιστήμιο, μέχρι τον χοντρό, ιδρωμένο και αγχώδη συλλέκτη (από anime και εκπομπές μέχρι σπάνιες διαφημίσεις!) και τον αντικοινωνικό εθισμένο (σε dating simulation games ή Dating Sims) otaku. Μετά από κάθε συνέντευξη παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μιας στατιστικής έρευνας σε otaku, τα οποία είναι αρκετά ανατριχιαστικά αν αυτοί αποτελούν χαρακτηριστικό δείγμα: άνθρωποι χωρίς οποιαδήποτε κοινωνική ζωή, άνθρωποι που ορίζουν τον σημερινό εαυτό τους, για τον οποίο δεν ντρέπονται, ως αντίθεση προς την παλαιότερη αγάπη τους για το visual culture, άνθρωποι κλεισμένοι στον αυτιστικό εαυτό τους και το σπίτι τους, θαμμένοι στα προϊόντα της εμμονής τους.

Με έναν από τους παρευρισκόμενους φίλους εκείνο το βράδυ ακολούθησε διάλογος αφού με ρώτησε:

"Καλά, είναι τόσο κατακριτέο να είσαι otaku στην Ιαπωνία;" (Αυτό πριν εμφανιστούν οι πραγματικά βαριές περιπτώσεις)

"Κοίτα, otaku δεν είναι εκεί ακριβώς αυτό που εννοούμε εμείς εδώ, αποκαλούμενοι έτσι μεταξύ μας. Αρχικά δεν ήταν καν αυτό που εννοούν σήμερα οι Ιάπωνες."

"Δηλαδή;"

"Αρχικά η λέξη όριζε το κοινωνικά άχρηστο αρσενικό. Προσέχεις; Αρχικά η λέξη δεν ήταν καν unisex!"

"Σύμφωνοι ρε συ, αλλά σήμερα δεν ορίζει το άτομο που είναι πωρωμένο με κάτι, ανεξαρτήτως φύλου;"

"Ναι, αλλά πίστεψέ με όταν σου λέω ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι πραγματικά sad."

"Κάτσε ρε: αυτός λέει ότι είχε φίλους με τους οποίους πήγαινε σε Comic Market, μαζεύονταν και βλέπανε anime όλοι μαζί, τα πίνανε και είχαν ένθερμες συζητήσεις για anime και manga... Εμείς τι κάνουμε δηλαδή; Μήπως σου θυμίζουν τίποτα όλα αυτά;"

Εκεί χαμογέλασα καθώς άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στην οθόνη οι πιο βαριές και ανατριχιαστικές περιπτώσεις, όπως αυτή του μανιώδη συλλέκτη που ζούσε σε ένα δωμάτιο γεμάτο μέχρι επάνω με βιντεοκασέτες. Εκεί η φίλη μας η Chi αναρίγησε και σχεδόν απέστρεψε το πρόσωπο, δίνοντάς μας μια ιδέα για το πώς φαίνονται αυτοί οι άνθρωποι στα ιαπωνικά μάτια. Ακόμα όμως και για αυτόν, ο φίλος μου είχε να πει:

"Ε, τι, επειδή δηλαδή εμείς έχουμε CD και DVD; Αν είχαμε μπει και εμείς στο χορό τη δεκαετία του 1990, θα σου έλεγα αν θα είχαμε ένα παρόμοιο δωμάτιο ή όχι."

"Συλλέγεις σπάνιες διαφημίσεις;"

"Όχι, αλλά όλο και διάφορα παλαβά κλιπάκια κρατάω στον υπολογιστή."

"Συλλέγεις πράγματα που δεν βλέπεις, απλά για να τα συλλέξεις;"

"‘Όχι, αλλά πες μου ότι έχεις δει όλα τα anime που έχεις μαζέψει και θα σε πω ψεύτη."

"Do you have a life;"

...που βεβαίως ήξερα ότι έχει καταφατική απάντηση, οπότε και η αντιπαράθεση έληξε εκεί, αλλά ο φίλος μου φαινόταν προβληματισμένος. Πρόσθεσα:

"Εμείς μεταξύ μας φωνάζουμε ο ένας τον άλλο otaku για να δείξουμε ότι ασχολούμαστε σοβαρά με το hobby μας, το αγαπάμε και γνωρίζουμε πράγματα για αυτό και ασχολούμενοι, περνάμε καλά. Δεν ασχολούμαστε όμως αποκλειστικά με αυτό. Για εμάς είναι αναγνώριση μιας πώρωσης που μας ψυχαγωγεί. Όπως όμως η πώρωση σαν λέξη δεν ορίζει κάτι τέτοιο, αλλά με τα χρόνια έχει καταλήξει να χρησιμοποιείται με αυτόν τον τρόπο, έτσι και ο Ιάπωνας otaku είναι πολύ μακριά από τον Έλληνα. Σύμφωνοι, σε κάθε περίπτωση η λέξη υποδεικνύει την εμμονή και την έντονη ενασχόληση, αλλά αν θέλεις για τα μέτρα και σταθμά της Ιαπωνίας εμείς είμαστε light otaku, σαν τα γιαούρτια 4%. Η Chi ας πούμε δεν νομίζω ότι θεωρείται otaku για τα ιαπωνικά δεδομένα."

(Η φίλη μας συμφώνησε σε αυτό.)

Το OTAKU NO VIDEO είναι τόσο αυτοσαρκασμός και σάτιρα για τα μέλη της Gainax από τους ίδιους, όσο και ντοκιμαντέρ. Έχει παρά πολύ ενδιαφέρον, αλλά αν νιώθετε άσχημα για το hobby σας ή ανησυχείτε αν είστε φυσιολογικοί που σας αρέσουν τα τεράστια μάτια, ενδεχομένως οι σχολικές φούστες και οι ερμαφρόδιτοι χαρακτήρες, σας προειδοποιώ ότι είναι για γερά νεύρα. Μέσα σε δύο επεισόδια δεν δείχνει καθόλου έλεος και αντιμετωπίζει τους otaku της Ιαπωνίας (αν και δεν είναι όλοι Ιάπωνες) με μια ωμή ειλικρίνεια που ενδεχομένως τσακίζει κόκαλα σε συνδυασμό με τις στατιστικές που παραθέτει. Εγώ, προσωπικά, ευχαριστώ τη Μυρτώ Τσελέντη που μου το πρότεινε και το θεωρώ μια απαραίτητη προσθήκη στους τίτλους του Geeks Like Us - 31/08/05.

 

Ξέρετε Ότι...;

...ωστόσο περιστασιακά οι otaku γίνονται ήρωες για τις μάζες με τον δικό τους μοναδικό τρόπο; Το DENSHYA OTOKO αποτελεί την απόδειξη, αφού είναι μια ταινία (και όχι anime!) βασισμένη σε αληθινή ιστορία, όπου ένας otaku καταφέρνει με έναν απίθανο τρόπο να βρει την αληθινή αγάπη. Η μόνη ταινία που το εκθρόνισε από το Ιαπωνικό Box Office ήταν το WAR OF THE WORLDS. Πρόκειται για ένα παραμύθι για τη γενιά του internet, όπου το παραδοσιακό μήνυμα στο μπουκάλι έχει αντικατασταθεί από το chat στο internet.

Ο ερωτοχτυπημένος (και ακοινώνητος, πλήρης άγνοιας στο παιχνίδι της κατάκτησης κλπ) otaku γνωρίζει στο τραίνο μια όμορφη κοπέλα και στρέφεται στους δικτυακούς του φίλους για βοήθεια στην κατάκτησή της. Τα πραγματικά chat logs στα οποία βασίστηκε η ταινία, μπορούν να βρεθούν (στα Ιαπωνικά) στο www.2ch.net, το μεγαλύτερο message board στον κόσμο, όπου τηρείται πλήρης ανωνυμία των χρηστών. Τελικά ίσως οι otaku να είναι η φάρα που οι Ιάπωνες μισούν να λατρεύουν, αλλά ακόμα και έτσι τους αγαπούν σαν παιδιά ανεπίδεκτα μαθήσεως.

 

Shinjuku Stalker

Οι δύο πρώτες ταινίες του INU YASHA δεν αγγίξανε ιδιαίτερα τους Έλληνες fans, πλην των πραγματικά φανατικών ακολούθων του ημίαιμου Δαίμονα (σας έχω πει ότι "Inu Yasha" είναι παραφθορά της λέξης "Oni Yasha" που σημαίνει "Δαίμονας"; Κατ' αντιστοιχία, το όνομα του χαρακτήρα σημαίνει "Δαιμονόσκυλο"). Ωστόσο η τρίτη ταινία, INU YASHA: SWORDS OF AN HONORABLE RULER (VIZ) αναμένεται πολύ πιο ενδιαφέρουσα διότι επιστρέφει στις ρίζες του χαρακτήρα. Ο πατέρας του Inu Yasha και του Sesshomaru (ετεροθαλή αδέλφια, ο δεύτερος πλήρης Δαίμονας) κληροδότησε σε καθέναν από τους γιους του ένα ξίφος φτιαγμένο από έναν κυνόδοντά του: για τον Inu Yasha το Tetsusaiga (Iron Calamity) που από σκουριασμένο κειμήλιο μεταμορφώνεται σε ένα πανίσχυρο (και τεράστιο) μαγικό σπαθί και για τον Sesshomaru το Tenseiga (Heavenly Justice), το οποίο δεν μπορεί ποτέ να σκοτώσει άνθρωπο, αλλά αντίθετα τον θεραπεύει, είναι όμως πολύ αποτελεσματικό ενάντια σε πάσης φύσεως νεκροζώντανους (φαντάσματα, ζόμπι etc). Υπήρξε όμως και ένα τρίτο ξίφος, το δαιμονικό Sounga (νομίζω ότι μεταφράζεται απλώς ως "Damage", αλλά δεν παίρνω όρκο). Όταν το ξίφος ξυπνήσει από το λήθαργό και προσπαθήσει να σπάσει τα δεσμά του, θα χρειαστεί τα δύο αδέλφια να αφήσουν τις διαφορές τους κατά μέρος και να το πολεμήσουν μαζί.

 

Το επόμενο νέο έχει δεχτεί διφορούμενες κριτικές από τους γνωστούς μου. Πρόκειται για την κυκλοφορία του PORTRAIT DE PETITE COSSETTE, ένα OVA τρόμου 3 επεισοδίων με την αδιαμφισβήτητα εξαιρετική μουσική της Yuki Kajiura (NOIR, .HACK// SERIES, MOBILE SUIT GUNDAM SEED, CHRONO CRUSADE). Έχει επίσης εξαιρετικά designs, αλλά έχει ακουστεί ότι εξελίσσεται επώδυνα αργά. Πρόκειται για την ιστορία ενός νεαρού που ανακαλύπτει το φάντασμα ενός κοριτσιού μέσα στον καθρέπτη μιας αντικερί και για την ιστορία της ίδιας της δολοφονημένης κοπέλας. Το DVD και το OST έχουν κυκλοφορήσει από την Geneon, οπότε σύντομα θα μάθουμε πόσο καλά ή κακά είναι.

 

Η Digital Manga θα εκδώσει ένα ολοκαίνουργιο artbook του Yoshitoshi Abe, δημιουργού των SERIAL EXPERIMENTS LAIN, NIEA_7, HAIBANE RENMEI και άλλων, το οποίο θα περιλαμβάνει κάποια από τα παλιότερα σχέδιά του, καθώς και υλικό ειδικά για την έκδοση αυτή.

 

Φαίνεται ότι με εξαίρεση σύντομες περιόδους υφέσεων, οι ninja είναι πάντα στη μόδα. Το NARUTO είναι η πιο τρανταχτή απόδειξη, αλλά φαίνεται πως το φαινόμενο είναι γενικότερο και στη Δύση, δεδομένων των πολλών πρόσφατων μεταφρασμένων manga με παρόμοια θεματολογία (η VIZ εξέδωσε το FLAME OF RECCA, η CMX το TENJHO TENGE κλπ.). Έτσι σύντομα θα προστεθεί άλλο ένα από την Del Rey, το KAGETORA, όπου μια απίστευτα αδέξια 16χρονη θα προσπαθήσει να αφομοιώσει τη διδασκαλία ενός πανίσχυρου ninja, ο οποίος έχει λόγους να πιστεύει ότι κρύβει μεγάλο ταλέντο μέσα της.

 

Η VIZ ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός νέου imprint, του Shonen (αν και θα έπρεπε να είναι "Shounen" - Αμερικάνοι, τι να πει κανείς;) Jump Home Video. Το συγκεκριμένο θα περιλαμβάνει anime που έχουν βασιστεί στα manga τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους στην ανθολογία SHOUNEN JUMP (άλλο imprint για κάποια manga της VIZ, το οποίο με τη σειρά του περιλαμβάνει manga της ιαπωνικής Jump), όπως το NARUTO και το HIKARU NO GO.


Εξώφυλλο από την εβδομαδιαία ιαπωνική ανθολογία manga, WEEKLY JUMP

 

Όλοι μας περιμένουμε με κομμένη την ανάσα να φτάσει και εδώ με κάποιο τρόπο η ταινία FULLMETAL ALCHEMIST: THE CONQUEROR OF SHAMBALLA, δηλαδή η συνέχεια της σειράς των 52 επεισοδίων, η οποία μας άφησε με ένα τεράστιο... cliffhanger. Η ταινία έχει ήδη προβληθεί στις ιαπωνικές αίθουσες οπότε εμείς περιμένουμε το fansub και εν ευθέτω χρόνω το DVD. Ως τότε όμως σας έχω μερικά visuals από τα designs της ταινίας. Δεδομένου ότι δεν συνοδεύονται από ιδιαίτερες επεξηγήσεις δεν είναι (πολύ) spoilers. Not everything is as it seems. Enjoy.


Εdward


Alphonse


Ένας γνώριμος Γερμανός αστυνομικός;

 

Akiba Records (Αυτό το feature θα είναι έκτακτο όποτε έχουμε κάτι ενδιαφέρον προς αναφορά από τον μουσικό τομέα, σχετιζόμενο με τη μαμά Ιαπωνία. Akiba είναι το χαϊδευτικό της Akihabara, μιας από τις εμπορικότερες περιοχές του Tokyo, γεμάτης με ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, CD, DVD και βεβαίως οτιδήποτε έστω και αμυδρά σχετιζόμενο με το visual culture, από manga και anime μέχρι φιγούρες και θεματικές καφετέριες.)

Από μουσική άλλο τίποτα αυτόν τον καιρό και η προαναφερθείσα Yuki Kajiura έχει τρελή ρέντα: NOIR O.S.T. 2, PETITE COSSETTE O.S.T., TETSUJIN 28 (GIGANTOR) MUSIC COLLECTION (Geneon).

Έπειτα έχουμε το O.S.T. του GHOST IN THE SHELL 2: INNOCENCE από τον Kenji Kawai, ο οποίος είχε αναλάβει και την πρώτη ταινία με τα ανατριχιαστικά και απολύτως ταιριαστά του τραγούδια ("Bandai").

Από το ιαπωνικό συγκρότημα L' Arc-En-Ciel (ουράνιο τόξο στα Γαλλικά - τι κόλλημα κι αυτό) το νέο album ΑWAKE περιλαμβάνει εκτός από το end song της ταινίας του FULLMETAL ALCHEMIST, "Lost Heaven", 11 ακόμα κομμάτια στο πλέον αναγνωρίσιμο στιλ του "Ready Steady Go" (FULLMETAL ALCHEMIST TV OP 2). Από τους Asian Kung-Fu Generation κυκλοφορεί το νέο album SOLFΑ, ένα μοναδικό μίγμα J-Pop και J-Rock το οποίο είναι βέβαιο ότι θα αρέσει σε όσους αγάπησαν το "Haruka Kanata" (NARUTO TV OP 2) και το "Rewrite" (FULLMETAL ALCHEMIST TV OP 4). Αμφότερα κυκλοφορούν από την Tofu Records και το CD των τελευταίων για την Αμερική θα έχει ένα επιπλέον DVD με εκτελέσεις από τη συναυλία τους. Εμπρός καλό μου Amazon.

Όπως έχω πει πολλές φορές, σχεδόν ό,τι τραγούδι από anime θέλετε βρίσκεται στο www.gendou.com και εάν δεν είναι διαθέσιμο μπορείτε πάντα να κάνετε request.

 

Bookworm

3X3 EYES: Πρόκειται για το μεγαλύτερο πόνημα του Yuzo Takada (μήκους 32 τόμων), γνωστού από το BLUE SEED και το GENZO THE PUPPETEER. Εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1988 από την Kodansha και εγώ προσωπικά ήρθα σε πρώτη επαφή μαζί του με τη γαλλική έκδοση του 2000 από τις PiKa EDITION. Ο Yakumo Fuji είναι ένας σχεδόν καθημερινός νεαρός, ορφανός γιος ενός διάσημου αρχαιολόγου που χάθηκε στο Θιβέτ. Για να καταφέρει να βγάζει τα προς το ζην, δουλεύει σε ένα gay bar του οποίου ο/η πατρόνα λειτουργεί ως μητρική φιγούρα. Μια μέρα, 5 χρόνια μετά την εξαφάνιση του καθηγητή, θα συναντήσει ένα παράξενο κορίτσι, την Pai, η οποία έχει μαζί της ένα γράμμα από τον πατέρα του καθώς και το κρανίο του. Η νεαρή αυτή, σύμφωνα με τον πατέρα του, είναι η τελευταία της αθάνατης φυλής των Sanjiyan Unkara, των οποίων η ιστορία και ο πολιτισμός έδωσε τροφή στους ινδικούς θεολογικούς μύθους.

Αρχικά πιστεύει ότι ο πατέρας του στα τελευταία του είχε τρελαθεί, ειδικά όταν του ζητάει να φροντίσει την Pai και να τη βοηθήσει να γίνει ανθρώπινο ον! Βέβαια οι ισχυρισμοί του γράμματος και της κοπέλας αποδεικνύονται επώδυνα αληθινοί όταν το τερατώδες Takuhi της (ένα είδος γιγάντιου δαιμονικού πτηνού) αρχίζει να σκορπάει τον τρόμο στη συνοικία του Shinjuku. Σε μια προσπάθεια να την σώσει από μια θανάσιμη επίθεσή του, ο Yakumo ετοιμάζεται με βεβαιότητα να πεθάνει στα νύχια του πτηνού. Τότε το Τρίτο Μάτι της Pai ανοίγει και αφαιρεί την ψυχή του ετοιμοθάνατου νεαρού, ασφαλίζοντάς τη μέσα της: είναι πλέον αθάνατος, ένα Wu, προστάτης και υπηρέτης της τελευταίας Sanjiyan, με το έμβλημα του κενού στο μέτωπο. Έτσι αρχίζει το παράξενο και επίπονο ταξίδι τους, όπου θα συναντήσουν συμμάχους στο πρόσωπο των μελών της Yogeki, μιας εκδοτικής που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εξερεύνηση του υπερφυσικού και φρικτούς εχθρούς, από Ινδουιστικούς Δαίμονες και Ιέρειες, μέχρι άλλα, σκοτεινότερα και πολύ πιο φρικτά πλάσματα, υπό την εξουσία των θεών που ενέπνευσαν ολόκληρες μυθολογίες. Είναι ένα ταξίδι για να απαλλαγούν από κάτι που πολλοί θεωρούν επιθυμητό: την αθανασία. Είναι ένα ταξίδι που θα τους πάει από την Ιαπωνία στο Hong Kong, στο Θιβέτ και τελικά πέρα από τον κόσμο μας.

 

Meanwhile in...

RAY VOL. 2: Είναι άλλο ένα του οποίου το δεύτερο εξώφυλλο είχε εμφανιστεί εδώ απερίσκεπτα (15-06-05), μια και το "Meanwhile..." δεν υπήρχε τότε. Στον δεύτερο τόμο η Ray πλησιάζει περισσότερο την οργάνωση που διεξάγει βιολογικά πειράματα σε ασθενείς, της οποίας η φάρμα οργάνων δεν ήταν παρά ένα μικρό παρακλάδι. Ο Akihito Yoshitomi πλέκει ακόμα πιο πυκνά το μυστήριο γύρω μας και μας ανατριχιάζει σε πολλές περιπτώσεις (ιδίως όταν η Ray πρέπει να κόψει χειρουργικά, χωρίς αναισθησία, τον καρπό ενός αγοριού για να το ελευθερώσει), αλλά βάζει και μια δόση ρομαντισμού, προσθέτοντας ταυτόχρονα βάθος στο χαρακτήρα.

 

Ο φίλος της Ray από τη φάρμα οργάνων, ο Blue, ξαναγίνεται στόχος της οργάνωσης και σταδιακά αυτή, ο Dr. Sawa και ο Shinoyama αντιλαμβάνονται ότι η εμπορεία οργάνων είναι μόνο η άκρη του παροιμιώδους παγόβουνου. Τότε κάνει την επανεμφάνισή της άλλη μια κοπέλα που ήταν μαζί με τη Ray στη φάρμα, η Red Ribbon. Είναι όμως αυτό που φαίνεται...;

 

ALICE 19th VOL. 2: Ένας όμορφος νεαρός ονόματι Frey παίρνει την Alice και δηλώνει ότι είναι προορισμένοι να παντρευτούν. Αποδεικνύεται ότι και αυτός είναι ένας Lotis Master και μάλιστα πολύ πιο προχωρημένος από την Alice και τον Kyo. Γρήγορες εναλλαγές στα γεγονότα θα φέρουν την ηρωίδα μας αντιμέτωπη με τα Mara (πλάσματα γεννημένα από τις σκοτεινές λέξεις και συναισθήματα όπως ψυχές των ανθρώπων) που φωλιάζουν μέσα στη μητέρα της και μία από τις "σκύλες" συμμαθήτριές της, την Oishi.

Σταδιακά και μετά τη σύντομη επανεμφάνιση της αδελφής της, οι τρεις νεαροί Lotis Masters αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι το Mara που έχει καταλάβει τη Mayura είναι κάτι πολύ ισχυρότερο από τους υποτακτικούς που έχουν συναντήσει μέχρι τώρα. Ταυτόχρονα ο Kyo και η Alice αρχίζουν να ανακαλύπτουν τα αμοιβαία αισθήματά τους και ακολουθούν μια παράλληλη ανάπτυξη, μαθαίνοντας περισσότερα Lotis, καθώς θεραπεύουν τους γύρω τους από τα Mara.

 

Δεν είναι ίσως ακόμη επίκαιρο, αλλά ούτως ή άλλως δεν είναι φετινό και κάνει ήδη αρκετό κρύο (στο δωμάτιό μου) για το...

 

REVIEW: TOKYO GODFATHERS

Πιστεύετε στα θαύματα; Εκείνοι δεν πίστευαν. Περπατώντας την άχαρη γραμμή όπου δεν ανήκαν πουθενά, προσπαθούσαν να επιβιώσουν. Αστεγοι, βρώμικοι, ο καθένας κλεισμένος στον προσωπικό του κόσμο και εγωισμό. Ο Gin, ένας αλκοολικός χήρος και υποτιθέμενος πρώην ποδηλάτης, η Hana, εμμμ... ή μήπως...; Τέλος πάντων, το ον που απαντάει στο όνομα Hana είναι η μητρική φιγούρα μιας παράξενης και ακατονόμαστης οικογένειας και τέλος η νεαρή Miyuki, η αντιδραστική έφηβη. Ήταν η πιο πρόσφατη ταινία μεγάλου μήκους του αμίμητου Satoshi Kon (μετά το PERFECT BLUE και το MILLENIUM ACTRESS) σε παραγωγή Studio MadHouse.

Το μόνο μαγικό που έχουν αυτοί οι τρεις άνθρωποι είναι ο τελείως κοινότυπος τρόπος που επιβιώνουν και ένα γλυκόπικρο συνοθύλευμα γέλιου και θυμού, ψεύδους και εμπιστοσύνης, λογικής και παράνοιας. Αυτοί οι τρεις λοιπόν, την παραμονή της Πρωτοχρονιάς ανακαλύπτουν μέσα στα σκουπίδια ένα πανέμορφο και υγιές μωρό. Ο Gin, πάντα ο λογικότερος, λέει να το αφήσουν στην αστυνομία. Η Hana, "άντρας με γυναικεία ψυχή" όπως λέει, ξετρελαίνεται με τη θεόσταλτη ευκαιρία να νιώσει αληθινά μητέρα. Η Miyuki δείχνει να αδιαφορεί. Τη ονομάζουν Kiyoko, "Αγνή".

Έτσι ξεκινάει ένα χριστουγεννιάτικο παραμύθι που δεν μοιάζει με κανένα άλλο, καθώς τα τρία ρεμάλια μας προσπαθούν να βρουν τους γονείς της Kiyoko και στην πορεία έρχονται αντιμέτωποι τόσο με τη δοκιμασία που αποτελεί η φροντίδα ενός μωρού, όσο και με τους προσωπικούς τους δαίμονες. Ο Satoshi Kon υφαίνει μια ξεκαρδιστική σειρά από συμπτώσεις και μικρά θαύματα που αποτελούν, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, την πορεία προς την κάθαρση των τριών χαρακτήρων. Καθώς τα γεγονότα ξετυλίγονται σαν τα διαδοχικά κομμάτια ενός υφαντού, αυτοί και το μωρό μπαίνουν στα παπούτσια κάθε χαρακτήρα της χριστουγεννιάτικης μυθολογίας:

Η Kiyoko είναι τόσο το Θείο Βρέφος, όσο και ο Μικρός Τιμ. Ο Gin, η Hana και η Miyuki γίνονται πρώτα οι ταπεινοί βοσκοί ενώ ταυτόχρονα ο καθένας τους είναι ένας μεταφορικός Scrooge, με σπασμένα όνειρα και χρόνο που πετάξανε μακριά αντί να τον αξιοποιήσουν. Στην πορεία, καθένας τους φαίνεται να παραλληλίζεται με ένα από τα τρία πνεύματα των Χριστουγέννων: ο Gin είναι ο πιο αγκιστρωμένος στο παρελθόν που είχε και που έχασε, στις στιγμές που δεν γυρνούν. Το παρελθόν όμως αυτό είναι που θα τον σώσει. Η φυματική Hana είναι η κινητήρια δύναμη απέναντι σε κάθε κατάσταση, αντιμετωπίζοντας το παρόν κάθε στιγμής με νεύρο. Έτσι η στιγμή την αμείβει για τις θυσίες της. Τέλος η Miyuki είναι η μόνη που μπορεί ακόμα να γράψει την ιστορία της. Μπορεί, όταν το δεχθεί, να εμπιστευτεί το μέλλον και θαυμαστά, το μέλλον έρχεται και την βρίσκει όπως είθισται: την τελευταία στιγμή.

Όταν πια τελειώσουν όλα, έχουν μετατραπεί στους Τρεις Μάγους, οι οποίοι υπηρετώντας το Βρέφος δείχνουν σε μας ότι με τα δώρα της επιμονής, της καλής θέλησης και του γέλιου, η ελπίδα μπορεί πάντα να μας λυτρώσει.

 

Jya ne, Otaku no Bakuma-dono (hehe...)

...και στο pin-up o Yakumo και η Pai από το 3Χ3 EYES, με τον σατανικό Benares στο υπόβαθρο...

 



shinjuku express archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi