Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Ανδρέα Μιχαηλίδη
23-03-06

Back To Baka!

"Baka (ηλίθιε)": αυτή ήταν η πρώτη λέξη που μου ήρθε στο μυαλό όταν διάβασα το EDITORIAL της προηγούμενης εβδομάδας. Είχα βεβαίως δει το e-mail που είχαν στείλει οι υπογραφόμενοι "favorite editors", όπου μας ζητούσαν να πούμε κάτι για τα 10 χρόνια COMICDOM, αν θέλαμε. Πρέπει να καταλάβετε την διανοητική μου κατάσταση εκείνη τη στιγμή (ήταν μια-δυο μέρες πριν δώσω Κβαντομηχανική ΙΙ, ίσως το πιο δύσκολο μάθημα κορμού της σχολής) διότι διαβάζοντας το κείμενο σκέφτηκα: "ε, να πούμε κάτι; Βεβαίως, να πούμε, αλλά τι δηλαδή; Τι εννοεί; Τέλος πάντων, ίσα που στέκομαι, οπότε θα το σκεφτώ αύριο..."

Εκεί έληξε και το όλο ζήτημα, διότι βεβαίως, δεν είχα καν τον καιρό να το σκεφτώ, μέχρι μετά που έδωσα το μάθημα και ξανάνοιξα το internet. Τότε συνειδητοποίησα πόσο καμένες ήταν οι φλάντζες μου, όπως και το γεγονός ότι ήμουν ίσως ο μοναδικός που έλειπε από το εορταστικό EDITORIAL. Δεδομένου ότι δεν μπόρεσα να το εξηγήσω σε όλους αυτό, ένα συνολικό "gomennasai" από εμένα και πολλοστή παράκληση να μη πυροβολείτε τον otaku. Δράττομαι, λοιπόν, της ευκαιρίας τρένου να πω καθυστερημένα, από τη γαλαξιακή ατμομηχανή του προσωπικού μου τρένου, ότι παρέλειψα να στείλω για το εν λόγω EDITORIAL.

Στο COMICDOM υπάρχουν πολλοί άνθρωποι, τόσο έντονα διαφορετικοί, ώστε θα θεωρούσε κανείς απίθανο να βρίσκονται από κοινού τόσο βαθιά βουτηγμένοι στην ίδια χάρτινη θάλασσα. Είναι εντυπωσιακό ότι αυτό που τους κρατάει μαζί, τελικά, είναι ακριβώς η αγάπη για τη χάρτινη αυτή θάλασσα. Δεν βλέπουν όλοι το ίδιο πράγμα μέσα στα νερά της: κάποιοι αναπολούν παλιά ρεύματα που φαίνονται να έχουν εξαφανιστεί, άλλοι χαζεύουν και αφήνουν να τους συμπαρασύρουν πρόθυμα τα νέα κύματα που σχηματίζονται πλέον σχεδόν καθημερινά και ο καθένας, ή η καθεμία, εστιάζει στο κομμάτι εκείνο του βυθού που του φαίνεται πιο ενδιαφέρον ή προσπαθεί να εξερευνήσει κάθε σπιθαμή του πυθμένα. Δεν έχει σημασία: στην ίδια θάλασσα κολυμπάμε όλοι και επί τη ευκαιρία, προσπαθούμε να την καθαρίσουμε λίγο από τη σαβούρα. Δεν θα μας εμπόδιζε τίποτα να κολυμπούσε καθένας μόνος, αλλά έτσι στη φουρτούνα, είμαστε ίσως πιο ασφαλείς και όπως λέει ο Yoh Asakura, πρωταγωνιστής του SHAMAN KING, "είναι καλύτερα να είσαι με φίλους όταν γελάς και όταν κάνεις παράλογα και ανόητα πράγματα". Σε λίγο καιρό, κλείνω ένα χρόνο με την ομάδα του COMICDOM, οπότε μάλλον δεν είμαι κατάλληλα εξοπλισμένος για να μιλήσω για τα προηγούμενα 9. Ξέρω μόνο ότι κάθε στιγμή που αφιερώνω σε αυτή τη στήλη, είμαι ευγνώμων γιατί με αμολήσανε ελεύθερο (ενδεχομένως κάνοντας την προσευχή τους), οπότε το σύνολο των στιγμών αυτών ήταν ως τώρα ένα πολύ διασκεδαστικό, ενίοτε και παλαβό ταξίδι. Θα μπορούσα να πω διάφορα για διάφορα από τα υπόλοιπα παιδιά του COMICDOM, αλλά το 'χω σε κακό να γράφω ό,τι μπορώ -ενδεχομένως- να πω, οπότε υπομονή και θα τα ακούσετε όλα (αν δεν τα έχετε ήδη ακούσει, heh). Να σημειώσω μόνο πώς αν σκοπεύουμε να κρατήσουμε τη στάθμη του νερού εκεί που πάμε να πλεύσουμε φέτος, είμαστε πολύ βλαμμένοι... Δεν παύει όμως να έχει πλάκα.

 

Ωραία λοιπόν! Τώρα που κλείσαμε το mushy interlude (can't help myself, it's a curse) ας προχωρήσουμε στα δικά μας: καθότι το ελληνικό πανεπιστήμιο έχει περισσότερα προβλήματα από γυναίκα που περνάει την κρίση των 30, το τέλος της εξεταστικής μου έχει μεταφερθεί... αργότερα, πολύ αργότερα και έτσι, δεδομένου του μεγάλου κενού που συνεπάγεται αυτό, θα επανέλθω από σήμερα σε εβδομαδιαία βάση (νομίζω υπήρξε και ανακοίνωση στο sidebar, αλλά ας το επιβεβαιώσω και εδώ). Οπότε, ξεκινάμε και σήμερα με τους παραλληλισμούς του...

 

Special Feature: Feminine Crisis

Candy White - Η Πρώτη: Για την αξιαγάπητη Candy είχαμε μιλήσει στο Nostalgia Part Three - TheFondest Memory - 10/11/05. Προφανώς και δεν είναι υπερηρωίδα, ούτε και μασκοφορεμένη τιμωρός ή κάτι σχετικό. Δεν είναι καν ο πρώτος γυναικείος χαρακτήρας που εμφανίστηκε σε manga ή anime (υποπτεύομαι ότι ο πρώτος τέτοιος χαρακτήρας θα ήταν η μικρή φίλη του Astro Boy, του Osamu Tezuka). Ήταν όμως η πρώτη που άλλαξε οριστικά το ύφος γραφής και τις δυνατότητες των θηλυκών χαρακτήρων στα manga. Μέχρι την εμφάνισή της, οι αναγνώστριες μπορούσαν να ελπίζουν μόνο σε ένα πολύ στενό φάσμα χαρακτήρων, με συνηθέστερο είδος αυτό των Magical Girls.

Η Candy ήταν διαφορετική: ήταν πολύ αληθινή, ανθρώπινη και ίσως ηρωικότερη από πολλούς, αρσενικούς ακόμα, χαρακτήρες. Όχι μόνο ξεκίνησε σαν αναξιοπαθές ορφανό και κατέληξε σπουδαγμένη νοσοκόμα και εν τέλει κυρία της καλής κοινωνίας των αρχών του 20ου αιώνα, αλλά και σε όλη της τη ζωή δεν ανέχθηκε νταηλίκια από κανέναν. Βεβαίως, φοβόταν, τρόμαζε, έκλαιγε, αλλά έβρισκε τη δύναμη να συνεχίσει και να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο, είτε αυτό ήταν η προκατάληψη γύρω της, είτε αλήτες τους οποίους ξυλοφόρτωνε στο δρόμο (ναι, το είχε κάνει και αυτό, σώζοντας τον Neil). Η Candy ήταν, με κάθε έννοια που μετράει, η "πρώτη" και χάραξε την πορεία για την μετέπειτα εξέλιξη των γυναικείων χαρακτήρων.

Flaus - Η Αμαζόνα: Το αρχέτυπο της Αμαζόνας είναι σχετικά δύσκολο, διότι χρησιμοποιείται με περίεργο τρόπο στο ιαπωνικό visual culture. Για παράδειγμα στην κωμωδία LUM: URUSEI YATSURA της Rumiko Takahashi, η Lum προέρχεται από μια φυλή εξωγήινων Αμαζόνων. Ομοίως, ο Leiji Matsumoto είχε ονομάσει τις γυναίκες εισβολείς (και αντιπάλους του Captain Harlock) "Mazones". Εδώ όμως αναζητούμε κάτι πιο κοντά στη γήινη γυναίκα πολεμίστρια, με υπερφυσικές δυνάμεις. Η Flaus, γύρω από την οποία περιστρέφεται μεγάλο μέρος της πλοκής του RECORD OF THE LODOSS WAR: THE LADY OF PHARIS (τον καιρό της Ατλαντίδας, 23/06/05), είναι νομίζω το πιο χτυπητό παράδειγμα.

Οι ιερείς του θεού Pharis τη βρήκαν μωρό στα σκαλοπάτια του ναού και την υιοθέτησαν. Από πολύ μικρή, επέδειξε τεράστιο δυναμικό για τις ικανότητες που προσφέρει σε κάποιον η διδασκαλία του θεού τους και θεωρήθηκε εκλεκτή του. Σε νεαρή ηλικία, έγινε αρχηγός των Πολεμιστών-Ιερέων του Pharis και πρώτη στη μάχη ενάντια στους Δαίμονες. Κατά τη διάρκεια των περιπετειών της, θα γνωρίσει τους υπόλοιπους που θα μείνουν στην ιστορία ως οι θρυλικοί 6 Ήρωες, μεταξύ αυτών, τον τυχοδιώκτη Beld. Αναζητώντας τη δύναμη για να απωθήσουν τους Δαίμονες, οι δύο τους θα ταξιδέψουν σε αναζήτηση μιας μάγισσας από τις αρχαίες βάρβαρες φυλές και θα γίνουν φορείς μιας αρχαίας δύναμης και γνώσης, ενωμένης με τη φύση. Την κρίσιμη στιγμή, θα βρεθούν πλάι στους συντρόφους τους, γεμάτοι με πολεμικά τατουάζ, με την Flaus δυνατότερη από ποτέ και έτοιμη να βαφτεί στο αίμα. Σε αντίθεση με τις μυθικές Αμαζόνες, όπως και η Wonder Woman, θα βρει τον έρωτα σε έναν άνδρα ισάξιό της σε δύναμη.

 

Shinjuku Stalker

Θυμάστε το DENSHYA OTOKO (Otaku Sleepover - 02/11/05); Πρόκειται για μια ταινία βασισμένη σε μια (τουλάχιστον πιθανότατα) αληθινή ιστορία, όπου ένας otaku βρίσκει την αληθινή αγάπη... με τη βοήθεια άλλων otaku στο internet. Η ταινία εκθρόνισε από την κορυφή το WAR OF THE WORLDS στην Ιαπωνία... Από το 2004 κυκλοφορεί το ομώνυμο βιβλίο με τα αυθεντικά posts στο forum 2chan, το μεγαλύτερο του κόσμου. Επιπλέον, έχουν κυκλοφορήσει τέσσερις διαφορετικές σειρές manga, εστιάζοντας η κάθε μία σε διαφορετικές πτυχές της ιστορίας: τα δύο πρώτα, DENSHYA OTOKO (Hidenori Hara) και DENSHYA OTOKO: DEMO, ORE TABIDATSU YO (Wataru Watanabe), είναι seinen και απευθύνονται σε νεαρούς ενήλικους. Το DENSHYA OTOKO: GANBARE DOKU OTOKO! (Daisuke Douke) απευθύνεται σε πιο νεαρό κοινό και είναι τύπου shounen, ενώ δεν μπορούσε να λείπει βεβαίως και το shoujo, DENSHYA OTOKO: BIJO TO JUNJOU OTAKU SEINEN NO NET HATSU LOVE STORY (Machiko Ocha).


Getsumen no Heiki Mina

 

Το καλοκαίρι του 2005, προβλήθηκε στην ιαπωνική τηλεόραση μια ομώνυμη τηλεοπτική σειρά 11 επεισοδίων (όχι anime), στην οποία μάλιστα το amore του Denshya Otoko παίζει η MisakiIto (που πρωταγωνιστεί στο ιαπωνικό JU-ON, άλλως γνωστό στην αμερικανική εκδοχή ως THE GRUDGE - αμφότερα έχουν σκηνοθετηθεί από τον Takashi Shimizu). Τέλος, ο πρωταγωνιστής του τηλεοπτικού DENSHYA OTOKO έχει εμμονή με ένα πλασματικό anime ονόματι GETSUMEN USAGI HEIKI MINA (MOON RABBIT WEAPON MINA), το οποίο σκοπεύει να επεκτείνει σε κανονικό OVA το Studio Gonzo. Αν σας ενδιαφέρει πώς ξεκίνησε όλη αυτή η ιστορία, τα μεταφρασμένα posts του 2chan βρίσκονται στο www.rinji.tv/densha. Κάποιοι ίσως να αναρωτιέστε για τα "y" στα "denshya" μου. Η ακριβής μεταγραφή των φθόγγων από τα ιαπωνικά προκύπτει έτσι, ανεξάρτητα που ο ήχος είναι ίδιος. Στα ιαπωνικά δεν υπάρχει "sha", αλλά προκύπτει από το "shi + ya" = "shya".

 

Προχωρώντας, η Del Rey ανακοίνωσε ότι σύντομα θα εκδώσει τα manga των BASILISK και SUZUKA. Το πρώτο έχει ήδη μεταφερθεί σε anime από το Studio Gonzo, με θέμα την άγρια σύγκρουση μεταξύ δύο φατριών ninja για την εύνοια του shogun. Το δεύτερο έχει να κάνει περισσότερο με τους έρωτες και τις αθλοπαιδιές δύο νεαρών. Αμφότερα θα διανέμονται τυλιγμένα σε σελοφάν και με το σήμα "Μ" για "Mature" στο εξώφυλλο. Να σημειωθεί εδώ, επίσης, ότι θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερου format και ελαφρώς ακριβότερα.

 

Ξέρετε Ότι...;

...ο Koge Donbo, δημιουργός, μεταξύ άλλων, των DI GI CAHARAT και PITA-TEN, έχει κάνει manga fan art HARRY POTTER, το οποίο εκθέτει στο www5e.biglobe.ne.jp/~haripota/;

 

Bookworm

MADARA VOL. 1: Ο Madara είναι ένας άτακτος νεαρός που ζει ειρηνικά στο χωριό του, μέσα στο δάσος Niso. Ο σιδηρουργός Tatara τον βρήκε πριν χρόνια μαζί με μερικούς χωριανούς, να πλέει στο ποτάμι, με το μεγαλύτερο μέρος του σώματός του να λείπει. Εδώ μπαίνει και ένα σημαντικό στοιχείο αυτού του manga, τα πάσης φύσεως μηχανικά εξαρτήματα, ικανά να αντικαταστήσουν σχεδόν ολοκληρωτικά ένα ανθρώπινο σώμα ή ενδεχομένως να του δώσουν ιδιαίτερες ικανότητες. Αυτά αναφέρονται συλλογικά ως gadgets. Όταν ο Madara κλείνει τα 15 του χρόνια, ο Tatara του αντικαθιστά τα gadgets με νέα, κάπως... ιδιαίτερα και του λέει πως ήρθε η ώρα να αναζητήσει το πραγματικό του σώμα.

Η αινιγματική αυτή εισαγωγή, σε συνδυασμό με την ξαφνική επίθεση των δαιμονικών στρατιωτών του Αυτοκράτορα Miroku στο χωριό, θα αποτελέσουν την εκκίνηση ενός μακρινού ταξιδιού για τον Madara, μαζί με την παιδική του φίλη Kirin. Τί είναι το ξίφος που έδωσε ο Tatara στον Madara πριν φύγει; Τί σημαίνει το σύμβολο του Δράκου που εμφανίζεται στο μέτωπο του νεαρού, όταν ενεργοποιεί τα πολεμικά του μέλη; Ποιός έκλεψε το σώμα του και γιατί είναι σημαντικό να το πάρει πίσω; Αυτά και πολλά ακόμα, περιμένουν απάντηση σε αυτό το fantasy manga, γεμάτο δράση, δαίμονες, πνεύματα και μια δόση τεχνολογίας (I'm not telling...). Μια βασική ιδιομορφία αυτού του manga της CMX, είναι ότι οι δημιουργοί (Eiji Otsuka, Sho-U Tajima) το έγραψαν και το σχεδίασαν κατά τη δυτική φορά εξ' αρχής, ως πειραματισμό, οπότε είναι από τα λίγα αυθεντικά manga που δεν διαβάζονται ανάποδα.

 

Meanwhile in...

ALICE 19th VOL. 5: Στον προηγούμενο τόμο (Fighting Chauvinism - 02/02/06) η Mayura είχε κλειστεί σε έναν ουρανοξύστη και χρησιμοποιούσε τα σώματα των MaramMasters για να επιτεθεί στην Alice και τον Kyou. Εφόσον όλα τα άλλα απέτυχαν, αποφασίζει να εκμεταλλευτεί την υποσκάπτουσα ένταση μεταξύ του Kyou και των θείων του, για να ξυπνήσει τα Mara μέσα τους. Ωστόσο οι Neo Masters μας έχουν αρχίσει να γίνονται συναισθηματικά πιο δυνατοί και αντιμετωπίζοντας τις αμφιβολίες τους και τις αντιξοότητες καταφέρνουν, όχι μόνο να ελευθερώσουν τις οικογένειές τους από τα Mara, αλλά και να μάθουν περισσότερες από τις ιερές λέξεις.

Η Mayura έχει αρχίσει να απορροφάται από το σκότος του Darva και έτσι πλέον το παιχνίδι "χοντραίνει". Δεν μπορεί να επιτεθεί απευθείας στην Alice, διότι έχει μετακομίσει προσωρινά στο σπίτι του Chris και τον Kyou τον θέλει ακέραιο. Έτσι φυτεύει το σπόρο της ζήλιας στον φίλο του Kyou, Kazuki και τον χρησιμοποιεί σαν εργαλείο για να χωρίσει τους δύο Neo Masters. Η ζήλια, ο πόθος και το πάθος, μετατρέπονται σε επικίνδυνο παιχνίδι στα χέρια της Mayura, με πολύ απρόβλεπτα αποτελέσματα. Σιγά-σιγά, οι υπηρέτες του Darva αρχίζουν να χάνουν την υπομονή τους με την αντίσταση των Lotis Masters και πλέον δεν αρκούνται στο να πληγώνουν το σώμα ή το πνεύμα... Σε κάθε πόλεμο, κάποιοι πεθαίνουν και εδώ θα γίνουμε μάρτυρες της πρώτης απώλειας. Πάνω στα σκούρα, δύο ακόμα Lotis Sacred Guides έρχονται στο πλευρό της Alice και του Kyou: η Κινέζα Pai Mei Lin και ο Αμερικανός Billy.

 

Έτσι σήμερα λίγο σύντομα ερχόμαστε στο...

 

REVIEW: TSUBASA CHRONICLES

Το anime αυτό ήταν, σε τελική ανάλυση, μια από τις μεγαλύτερες απογοητεύσεις των τελευταίων ετών, καθαρά σε επίπεδο διάρθρωσης και σεναρίου. Αντιλαμβάνομαι ότι δεν ξεκινάω καθόλου ευοίωνα την παρουσίαση αυτή, αλλά είναι η πραγματικότητα. Το anime έχει βασιστεί, σε κάποιο βαθμό, στο manga των CLAMP, TSUBASA RESERVOIR CHRONICLES. Δυστυχώς, δεν αγγίζει ούτε την επιφάνεια της συνολικής πλοκής, με αποτέλεσμα ο θεατής να αναρωτιέται "πού είναι το υπόλοιπο".

Η ιστορία ξεκινάει σε έναν κόσμο όπου ο Syaoran, συμπρωταγωνιστής της Sakura στο CARDCAPTOR SAKURA, είναι ένας έφηβος αρχαιολόγος και η ίδια, πριγκίπισσα ενός βασιλείου στην έρημο. 'Αλλοι χαρακτήρες των CLAMP από το CCS έχουν διαφορετικούς ρόλους και υποστάσεις στον ίδιο αυτό κόσμο. Κατά τη διάρκεια των ανασκαφών στα ερείπια που ήταν το έργο ζωής του πατέρα του, ο Syaoran ανακαλύπτει κάτι που πρόκειται να αλλάξει τη ζωή του για πάντα: μια συγκεκριμένη αίθουσα καλεί τη Sakura, η οποία μην μπορώντας να αντισταθεί, μπαίνει μέσα και αρχίζει να γίνεται επίκεντρο μιας παράξενης τελετής με μοναδικό συμμετέχοντα την ίδια. Φτερά εμφανίζονται στην πλάτη της, τα οποία και διασκορπίζονται παντού και εξαφανίζονται μόλις ο Syaoran παρεμβαίνει, φοβούμενος για την ασφάλειά της.


Sakura

Η Sakura πέφτει σε κώμα και ο ιερέας Yukito στέλνει αυτήν και τον Syaoran στην Dimensional Witch, πιστεύοντας ότι μόνο αυτή μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημά τους. Αυτή δεν είναι άλλη από τη Yuuko του XXXHOLIC. Την ίδια στιγμή, σε άλλους κόσμους, οι μελλοντικοί συνταξιδιώτες του Syaoran κάνουν το ίδιο ταξίδι: η Αυτοκράτειρα Tomoyo (φίλη της Sakura στο CCS) μιας μεσαιωνικής Ιαπωνίας στέλνει στη Yuuko τον πολεμιστή Kurogane, για να μπορέσει να βρει αντιπάλους που θα αποτελέσουν πρόκληση για τη δύναμή του και έτσι να σταματήσει να σκοτώνει αναίτια. Σε έναν άλλο πάλι κόσμο, αφού ο μάγος Fai D. Flowright κοιμίζει τον βασιλιά του, Ashura (πρωταγωνιστής στο RG VEDA), χρησιμοποιεί τη μαγεία του για να φτάσει στη Yuuko και να βρεθεί όσο το δυνατόν μακρύτερα από τον κόσμο του.


Fai D. Flowright

Οι τέσσερίς τους φτάνουν την ίδια στιγμή στη Yuuko, με την ίδια ανάγκη: να ταξιδέψουν από διάσταση σε διάσταση. Ο Syaorna πρέπει να βρει τα φτερά της Sakura, κομμάτια της ψυχής και αναμνήσεις της, αλλιώς θα μείνει σε κώμα και εν καιρώ, θα πεθάνει. Ο Kurogane θέλει να επιστρέψει στον κόσμο του και ο Fai θέλει να μετακινείται συνεχώς, ώστε να μην τον βρει ο βασιλιάς του, όταν ξυπνήσει. Έτσι η Yuuko τους δίνει το Mokona, ένα πλάσμα που έχει τη δυνατότητα να τους πηγαίνει από διάσταση σε διάσταση, αλλά και να ανιχνεύει τα φτερά της Sakura. Από τον καθένα απαιτεί ως πληρωμή το πολυτιμότερο πράγμα που διαθέτει: το σπαθί του Kurogane, το τατουάζ του Fai και από τον Syaoran, το παρελθόν του με τη Sakura. Ακόμη και αν ανακτήσει τη μνήμη της, οι παιδικές τους αναμνήσεις μαζί θα χαθούν για πάντα. Πρόθυμα, το δέχεται, προκειμένου να τη σώσει και έτσι ξεκινάει το ταξίδι τους.


Syaoran, Kurogane, Fai, Mokona

Αν έχει ένα καλό αυτό το anime, είναι η απεικόνιση των χαρακτήρων, οπτικά όσο και ψυχολογικά. Οι προσωπικότητές τους ξεδιπλώνονται σιγά-σιγά, καθώς σταδιακά σχηματίζεται ο δεσμός της φιλίας μεταξύ τους, από περιπέτεια σε περιπέτεια. Είναι δε, τελείως διαφορετικοί μεταξύ τους, οπότε έχει πραγματικά ενδιαφέρον. Ο Fai είναι πάντα ήρεμος, κεφάτος και χαλαρός. Ο Kurogane περήφανος, οργίλος και έντιμος. Ο Syaoran επίμονος, έτοιμος να κάνει τα πάντα προκειμένου να βοηθήσει την αγαπημένη του. Τα character designs είναι πολύ όμορφα, ιδιαίτερα καθότι αλλάζουν ενδυμασία κάθε φορά που αλλάζουν κόσμο. Έτσι η εμφάνισή τους δεν γίνεται ποτέ βαρετή. Η μουσική, επίσης, τόσο στο άνοιγμα, όσο και για κάθε σκηνή, είναι εξαιρετική.


Sakura & Syaoran

Όλα αυτά, όμως, δεν αναιρούν το βασικό πρόβλημα, ότι το anime είναι λειψό. Καταρχήν, ποτέ δεν φτάνει μέχρι το σημείο όπου έχουν, ενδεχομένως, μαζέψει όλα τα φτερά της Sakura, οπότε ουσιαστικά δεν ολοκληρώνεται. Δεύτερον, από τους 4 χαρακτήρες, κατά καιρούς κάποιος θα αναφερθεί σε κάτι, ή θα κάνει κάποια νύξη αναφορικά με κάποιον από τους κόσμους, η οποία ποτέ δεν εξηγείται (αυτό είναι πολύ έντονο με τον Fai). Τρίτον, κάπου στο χώρο και το χρόνο, υπάρχουν οι "δολοπλόκοι", οι οποίοι παρακολουθούν την πρόοδο των ηρώων και αναφέρονται συχνά στο ότι βρίσκονται στο αντίπαλο στρατόπεδο με "τους άλλους". Φαίνεται να θέλουν να πετύχουν κάτι μέσω των ηρώων και κάνοντας χρήση ενός ανθρωποειδούς πλάσματος σε μια παράξενη γυάλα. Κάπου καταντάει γελοίο ότι λένε διάφορα μεγαλόσχημα και στην ουσία, δεν κάνουν το παραμικρό -σχεδόν- για να επηρεάσουν τα γεγονότα (εμένα προσωπικά ο άντρας άρχισε να μου θυμίζει τον Ilpalazzo από το EXCEL SAGA).

Σε τελική ανάλυση, βλέπουμε τους χαρακτήρες να πηδούν από κόσμο σε κόσμο, να έχουν περιπέτειες με ωραία δράση, μικρές αποκαλύψεις και ανάπτυξη προσωπικότητας (και να συναντούν άλλους χαρακτήρες των CLAMP, προσαρμοσμένους στους διάφορους κόσμους) και... τελικά δεν μαθαίνουμε την απάντηση σε κανένα από τα σημαντικά ερωτήματα! Η πρότασή μου είναι αν βρείτε fansubs, να το δείτε για την αισθητική του αξία αλλά επ' ουδενί μην αγοράσετε τα DVD. Θα βρίζετε την ώρα και τη στιγμή. Για πρώτη φορά και μόνο λόγω του σεναρίου, 5 στα 10. Ας είναι όσο όμορφο και κομψό θέλει, καλλιτεχνικά. Το σενάριο έρχεται πάντα πρώτο και εν προκειμένω, είναι απογοητευτικό το πώς κλείνει η σειρά στα 26 επεισόδια.

 

Ήταν λίγο σύντομο σήμερα, αλλά περιμένετε μέχρι την επόμενη εβδομάδα για Akiba Records, BOYS BE και...

Καλά, σκάω γιατί θα με λέτε πάλι spoiler-man.

Yours truly,
Bakuma-dono

...και στο pin-up η Sakura...

 



shinjuku express archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi