Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Ανδρέα Μιχαηλίδη
31-03-06

Past Perfect

Μερικές φορές, αναρωτιέμαι γιατί ο γραμματικός αυτός χρόνος (που εμείς αποκαλούμε Παρακείμενο - όχι ότι αυτό το καταλαβαίνω δηλαδή), στα Αγγλικά χαρακτηρίζεται από λέξεις που αντιπροσωπεύουν ένα "Παρελθόν Τέλειο". Νομίζω ότι πάμε πολύ μακριά εικάζοντας μια αγάπη για το παρελθόν έναντι του παρόντος. Προσωπικά, δεν πιστεύω ιδιαίτερα στο "κάθε πέρσι και καλύτερα", αν και συχνά έχω την αίσθηση ότι ως ράτσα (η ανθρώπινη) και ενίοτε ως λαός, πάμε ολοταχώς κατά διαόλου. Ακόμη συχνότερα όμως, δεδομένου ότι έχω πολύ μεγάλη δυσκολία να πετάξω οτιδήποτε (μια ιδιομορφία μου που έχει γίνει πιο ήπια λόγω αναγκαιότητας), συχνά έρχομαι πρόσωπο με πρόσωπο με κομμάτια του παρελθόντος μου και σκέπτομαι: "κάποιος είχε καλές ιδέες σε λάθος εποχή".


Snorky

Η αφορμή αυτή τη φορά για τον (σχεδόν) μονόλογό μου, είναι κάτι που βρήκα συγυρίζοντας το χαοτικό σύστημα που ονομάζεται "αποθήκη". Μια εποχή λοιπόν, τη δεκαετία του '80, ο Γεώργιος Κοσκωτάς (ναι, ΑΥΤΟΣ ο Κοσκωτάς) είχε δρομολογήσει την έκδοση ενός παιδικού περιοδικού με τον απλό τίτλο ΔΥΟ. Περιείχε εκπαιδευτικά παιχνίδια, απλά πειράματα με καθημερινά αντικείμενα, παιδικό πρόγραμμα της τηλεόρασης, άρθρα ποικίλης ύλης για τους μικρούς αναγνώστες και... comics! Ναι, περιλάμβανε comics σε συνέχειες, το πιστεύετε ή όχι. Ακόμη πιο απίστευτο είναι το ποια ήταν αυτά τα comics: ξεκινώντας με τα πιο αναμενόμενα, υπήρχε η μεταφορά του ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΓΗΣ (Ιουλίου Βερν) σε comics, μεταφρασμένο από τα Ιταλικά (των Roudolph και Renato Polese για το εβδομαδιαίο ιταλικό περιοδικό IL GIORNALINO). Έπειτα, επίσης από τα Ιταλικά υπήρχε η MITTY (σε σενάριο Paola Ferrarini και σκίτσο πάλι Renato Polese, 1986-1998), που θύμιζε ελαφρώς βραζιλιάνικη σαπουνόπερα. Τα πιο δημοφιλή της εποχής ήταν τα ΣΝΟΡΚΥ ή ΣΝΟΡΚΕΛ (SNORKY ήταν ο πρωτότυπος τίτλος): επρόκειτο για μικρά θαλάσσια πλασματάκια, με φυσητήρες στο πάνω μέρος του κεφαλιού τους, τα οποία ζούσαν στη θάλασσα και είχαν ανάλογες περιπέτειες με ανάλογους κινδύνους και εχθρούς. Δημιουργοί τους ήταν οι Raoul Cauvin (σενάριο) και Nic Broca (σκίτσο) και πρωτοεμφανίστηκαν στο εβδομαδιαίο SPIROU το 1980. Το 1985 η SPEP των Βρυξελλών τα έκανε κινούμενο σχέδιο και ο Cauvin μαζί με τον Franco Oneta μετέφεραν εκείνες τις περιπέτειες στο χαρτί. Τρία άλμπουμ κυκλοφόρησαν από τις Εκδόσεις Καστανιώτη, το 1989. Αυτά όμως που χρίζουν κυρίως προσοχής ήταν τα εξής δύο: το έγχρωμο ROBOTECH της Harmony Gold, βασισμένο στο γνωστό anime MACROSS, της Tatsunoko Productions και το SHERLOCK HOLMES των Toni Pagot (σενάριο) και Gino Gavioli (σκίτσο), όπου οι χαρακτήρες του Conan Doyle έχουν μια μορφή που ίσως προοιωνίζει τον BLACKSAD. O Holmes είναι αλεπού, ο Watson σκύλος και ο Moriarty λύκος. Όλοι οι χαρακτήρες είναι ανθρωπομορφοζωικοί και διαφορετικές ράτσες του ίδιου είδους, ανάλογα με το χαρακτήρα τους. Η σειρά αυτή εμφανίστηκε πάλι στο GIORNALINO, από το 1984 μέχρι το 1988 και οι δημιουργοί αρχικά το είχαν φτιάξει ως κινούμενο σχέδιο για τη RAI. (Ξαναδιαβάζοντας το άνωθεν μου φαίνεται ότι κάνω καταπάτηση στο EUROPEAN CIRCUS, αλλά hopefully, ο Πάνος και η Μυρτώ είναι πολύ απασχολημένοι για να το προσέξουν, nyah!)

Σημειώνω ότι το περιοδικό ήταν σε illustration χαρτί της εποχής και πάνω από 80 σελίδες σε έκταση. Πού θέλω να καταλήξω; Πού είναι το ΔΥΟ σήμερα (οέο); Γιατί οι επίγονοί του αντιμετωπίζουν τόσα προβλήματα και τέλος πάντων, τώρα που η σκηνή των comics είναι πιο ώριμη από ότι πριν 10 ή 20 χρόνια, γιατί οι φερόμενοι θιασώτες της είναι τόσο ανώριμοι; Βλέπω τα απομεινάρια του ΔΥΟ μπροστά μου και αναρωτιέμαι: "What if…?"

 

Ερχόμαστε τώρα για άλλη μια φορά στη θηλυκή ατραξιόν του τραίνου, το...

 

Special Feature: Feminine Crisis

Anna Kyouyama - Η Μέγαιρα: Πραγματικά, δεν υπάρχει συναγωνισμός: η Naru Narusegawa (LOVE HINA), η Asuna Kagurazaka (NEGIMA), καμία τους δεν πλησιάζει καν ΑΥΤΗΝ τη σκύλα. Η Anna είναι μνηστή του Yoh Asakura, πρωταγωνιστή του SHAMAN KING (review next time - wait for it), όπως αποφάσισαν για αυτούς οι γονείς τους. Είναι επίσης μια ισχυρή spiritual medium, ικανή να καλεί το οποιοδήποτε πνεύμα από τη μετά θάνατον ύπαρξη και γνώστρια πολλών μυστηρίων του κόσμου των σαμάνων. Τίποτα από αυτά όμως δεν είναι το πρόβλημα...

Η Anna καταφτάνει για να εκπαιδεύσει σκληρά και ανελέητα τον Yoh, προκειμένου να είναι έτοιμος για το Shaman Fight, ένα γεγονός που συμβαίνει κάθε 500 χρόνια και αποτέλεσμα του οποίου είναι η επιλογή του Shaman King. Όσο προχωράει αυτό το ιδιόμορφο τουρνουά, τόσο οι μάχες γίνονται σκληρές, ενίοτε δε και θανάσιμες. Επίσης η Anna γνωρίζει ορισμένα πράγματα για τον Yoh και τον σημαντικό ρόλο που έχει να επιτελέσει, πράγμα που την κινητοποιεί περισσότερο. ΑΛΛΑ... δεν είναι δυνατόν σε ένα anime 64 επεισοδίων να θέτεις σε κίνδυνο, να εξουθενώνεις και να εκμεταλλεύεσαι τον αρραβωνιαστικό σου και τους φίλους του, να έχεις ένα τουπέ μέχρι τον ουρανό απέναντι σε όποιον δεν είναι σαμάνος και να δηλώνεις διαρκώς ότι ο εν λόγω αρραβωνιαστικός πρέπει να γίνει Shaman King για να έχεις άνετη ζωή! Εκτός αυτού, αν είσαι γενικώς αντιπαθητική και δεν επιδεικνύεις παρά υποψία συμπόνιας ή ανησυχίας -παρά δύο φορές- ενώ ο παιδικός σου φίλος ρισκάρει τη ζωή του μαζί με τους συντρόφους του για αυτό που τελικά σε κάποιο βαθμό έχει αναγκαστεί να θεωρεί σωστό, ε, ναι σου αξίζει ο τίτλος της μέγαιρας δικαιωματικά! By the way, όλο το άνωθεν ήταν understatement...

 

Mito - Η Θεία: Ομολογώ ότι προβληματίστηκα πολύ με το συγκεκριμένο αρχέτυπο, διότι σε αντίθεση με τα αμερικανικά comics, ο ρόλος της θείας στα manga δεν είναι πολύ διαφορετικός από την πραγματική ζωή: είναι η αδελφή κάποιου από τους γονείς και τέλος. Ενώ στη Disney όλοι οι χαρακτήρες είναι θείοι ή ανιψιοί (με τις πρωτοβάθμιες συγγένειες να εμφανίζονται μόνο σε πολύ συγκεκριμένα storylines - βλέπε THE LIFE AND TIMES OF SCROOGE MCDUCK) και ο Spider-Man έχασε τους γονείς του μένοντας με τον θείο Ben και τη θεία May, στα manga αυτό το μοτίβο δεν υπάρχει παρά μόνο αν εξυπηρετεί κάτι συγκεκριμένο στην ιστορία.

Με τις περιορισμένες επιλογές μου ανά χείρας, αποφάσισα να καταλήξω στην περίπτωση που περισσότερο προσιδιάζει σε αυτή του θετού γονιού. Η Mito (της οποίας το επίθετο δεν μαθαίνουμε ποτέ στο anime), είναι η θεία του Gon Freaks, πρωταγωνιστή του HUNTER X HUNTER (Shinnen No Ichiban Supeshiaru (New Year's First Special) - 01/01/06), από τη μεριά της μητέρας του. Η Mito πήρε την κηδεμονία του μικρού Gon από τον πατέρα του, Gin Freaks, τον καλύτερο Hunter του κόσμου. Για χρόνια του έλεγε πως ο πατέρας του πέθανε σε ένα ατύχημα, μέχρι που ένας μαθητής του, ο Kaitou, τού αποκαλύπτει την αλήθεια. Η Mito θέτει έναν δύσκολο όρο στον Gon πριν δώσει τη συγκατάθεσή της για να γίνει Hunter, αλλά τηρεί το λόγο της όταν ο Gon τον εκπληρώνει (με τη βοήθεια ενός αντικειμένου που του δίνει η ίδια). Ό,τι ψέμα του έχει πει, ό,τι του έχει κρύψει το έχει κάνει από αγάπη και έναν μικρό εγωισμό, μη θέλοντας να τον χάσει όπως η αδελφή της "έχασε" τον άντρα της, στα μεγάλα του ταξίδια. Νοιάζεται για τον Gon σαν να ήταν παιδί της και έχει όλες τις αντιδράσεις που θα είχε μια μητέρα. Ο Gon με τη σειρά του, πριν φύγει για το Hunter Exam της λέει πως για αυτόν η μυρωδιά της είναι αυτή της μητέρας του. Η Mito τον περιμένει καρτερικά και αυτός θα γυρίσει στο μοναδικό απάγκιο που γνώρισε από παιδί, συγκινώντας την κάθε φορά που επιβεβαιώνει ότι για αυτόν είναι η μητέρα του. Αυτή με τη σειρά της, θα τηρήσει την υπόσχεση που έδωσε στον εξαφανισμένο πατέρα του...

 

Shinjuku Stalker

Κυκλοφόρησε από τη Right Stuf το πρώτο DVD set του ASTRO BOY ULTRA COLLECTOR'S EDITION, όπου περιλαμβάνονται τα πρώτα 52 επεισόδια του πρώτου ασπρόμαυρου τηλεοπτικού anime (δια φαντασίας Osamu Tezuka, χρονολογίας 1963). Τα έχει τα λεφτά του (130 δολάρια), αλλά είναι ιστορία.

 

Για τους φαν των σειρών δράσης-που-δεν-τελειώνουν-στον-αιώνα-τον-άπαντα, κυκλοφόρησε από τη VIZ το πρώτο DVD του NARUTO. Καλό κάψιμο...

 

Για αυτούς με πιο νορμάλ και ήπια γούστα, κυκλοφόρησε το DVD του αριστουργήματος WHISPER OF THE HEART, από τη Buena Vista. Είναι από τα λιγότερο γνωστά πονήματα του Studio Ghibli, αλλά με κανένα τρόπο υποδεέστερο. Οι περισσότεροι ίσως γνωρίζουν το -κατά κάποιο τρόπο- sequel του, THE CAT RETURNS. Δεδομένου ότι έχει πάρει σειρά για review, δεν λέω περισσότερα εδώ.

 

Από manga έχουμε μπόλικο πράμα και θα κλάψουν οι τσέπες μας:

 

Επιπροσθέτως με όσα έχουν αναφερθεί παλαιότερα (Valentine: Saint Of Wallet-Killers - 16/02/06), η ADV εκδίδει το ANNE FREAKS, ένα manga με φονικό κυνισμό, καθώς ο πρωταγωνιστής δέχεται βοήθεια από την Anne για να γλιτώσει από ένα φόνο που διέπραξε, με την υπόσχεση να γίνει συνεργός της σε... heh, θα μάθετε περισσότερα σύντομα. Be patient.

 

Εντωμεταξύ, η Dark Horse επανεκδίδει το CRYING FREEMAN των Kazuo Koike και Ryoichi Ikegami και ξεκινάει τον προαναφερθέντα (πάλι Valentine: Saint Of Wallet-Killers - 16/02/06) μαραθώνιο τρόμου με OCTOPUS GIRL, SCHOOL ZONE και JU-ON: VIDEO SIDE.

 

Τέλος, σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η VIZ φέρνει το πολυαναμενόμενο manga του READ OR DIE, του οποίου η ιστορία προηγείται του TV series, όσο και των OVA. Είναι adaptation της πρώτης νουβέλας του Hideyuki Kurata, σε σχέδιο Shutaro Yamada. Αυτό ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ!

 

Το τελευταίο νέο για σήμερα είναι αυτό που πήρε την τούρτα, το κερασάκι και το Bunny Girl μέσα και έφυγε: η επόμενη ταινία του Studio Ghibli, βεβαίως θα φτιαχτεί δια χειρός Miyazaki. Ποιου Miyazaki όμως (οέο); Ας ελπίσουμε ότι εδώ το περίφημο "κατά μάνα κατά κύρη" ισχύει, διότι ο γιος του Hayao, Goro Miyazaki, πρόκειται να αναλάβει την επόμενη μεγάλη δουλειά του Studio Ghibli. Το πιο απίστευτο όμως είναι ότι η νέα ταινία θα είναι το GEDO SENKI: TALES OF ESARTHSEA, κοινώς adaptation από τα αξέχαστα βιβλία της Ursula LeGuin!!! Η ταινία θα βασιστεί στο THE FARTHEST SHORE (Η ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΝΗ ΑΚΤΗ), το τρίτο βιβλίο της saga, όπου ο Ged είναι πλέον Αρχιμάγιστρος του Νησιού του Ροκ.

Ενδιαφέρον έχει και το παρασκήνιο, το οποίο θέλει τον ίδιο τον πρόεδρο της Ghibli, Toshio Suzuki, να επιλέγει το γιο του Miyazaki, βασιζόμενος στα storyboards του. Από την άλλη, ο μπαμπάς Hayao δήλωσε την κάθετη διαφωνία του, λόγω της απειρίας του γιου του (είναι η πρώτη του ταινία, ενώ ως τώρα διηύθυνε το Ghibli Museum). Σύμφωνα με τον Suzuki οι δύο τους δεν μιλιούνται ακόμα και μέσα στον ίδιο χώρο. Βασικά, we wait and see... Η ταινία έχει προγραμματιστεί για προβολή στην Ιαπωνία τον Ιούλιο.

 

Ξέρετε Ότι...;

...η Production I.G. (GHOST IN THE SHELL, PATLABOR etc.) μπήκε στο ιαπωνικό χρηματιστήριο; Κάτι παραπάνω από τις μισές των 2500 μετοχών του στούντιο διατέθηκαν προς αγορά στο κοινό και η εταιρία ελπίζει να κάνει τζίρο περί τα 7 εκατομμύρια δολάρια μέσα στο 2006. Αυτό σημαίνει ένα από δύο πράγματα: είτε αποσκοπούν σε επέκταση και ανανέωση, όπως δήλωσαν και στο press release, είτε προσπαθούν να βγουν από κάποιο συγκαλυμμένο λούκι.

 

...η ιαπωνική ανθολογία manga, AFTERNOON, άρχισε να εκδίδει το manga adaptation του GANKUTSUOU (waaay back in Storm Brewing - 25/08/05); We keep our fingers crossed...

 

Bookworm

The bookworm has suffered from a case of pesticide. Move on...

 

Meanwhile in...

HELLSING VOL. 5: Πάλι πέρασε κάποιος καιρός από τότε ου αφήσαμε τα βαμπίρ και τους ναζί στην ησυχία τους. Την τελευταία φορά (Fighting Chauvinism - 02/02/06) η κυνηγός, Rip Van Winkle, είχε καταλάβει το βρετανικό αεροπλανοφόρο HMS Eagle και είχε βάψει με το αίμα τη σβάστικα στο κατάστρωμα. Ο πόλεμος έχει κηρυχθεί με το Leztes Bataillon και η οργάνωση Hellsing ναλαμβάνει δράση. Η Rip Van Winkle είναι ένας βρικόλακας εμπνευσμένος από το Der Freischutz (The Magic Marksman) του Carl Maria von Webber και ποτέ δεν αστοχεί. Όταν όλες οι απόπειρες επιβίβασης πάνω στο αεροπλανοφόρο, από ανθρώπους, αποτυγχάνει, η Integra στέλνει τον Alucard... Η αποστολή, φαινομενικά, είναι αυτοκτονική. Ευτυχώς, ο Alucard είναι αιώνες νεκρός...

Όσο η μάχη στο αεροπλανοφόρο εξελίσσεται σε ένα άγριο, τερατώδη, αιματηρό και τρόπο τινά ερωτικό χορό, το Letztes Bataillon εξαπολύει επίθεση στο Λονδίνο με ένα στόλο από γιγάντια ζέπελιν. Τώρα ξεκινάει ο πόλεμος του Mad Major, τώρα η ανθρωπότητα θα δείξει την ανδρεία ή τη δειλία της. Η σκηνή έχει στηθεί και οι ηθοποιοί βρίσκονται στα σύντομα αιματοβαμμένα πόστα τους. Κεντρικός προβολέας: Zorin Blitz!

 

LAND OF THE BLINDFOLDED VOL. 3: Το τριολέτο (two lovebirds and a third wheel) των υπερφυσικών μας εφήβων συνεχίζει να μπλέκεται σε διάφορες παλαβές καταστάσεις εξαιτίας της καλοσύνης της Kanade. Αυτή τη φορά ένα περιστατικό γίνεται αφορμή για μια αναδρομή στο παρελθόν της, όπου και μαθαίνουμε πώς της έγινε εμμονή να αλλάζει το μέλλον προς το καλύτερο. Ο πιο αγαπητός συγγενής της Kanade ήταν ο παππούς της, Gen. Πρώην πυροσβέστης, άνθρωπος με πολύ μεγάλη καρδιά και γενναιότητα, γεμάτος ζωή και χιούμορ. Κάποτε η Kanade είδε ότι επρόκειτο να πεθάνει σε μια ξαφνική φωτιά, σώζοντας ένα μωρό. Ήταν και η πρώτη φορά που άλλαξε το μέλλον, ορμώντας πίσω του μέσα στο φλεγόμενο σπίτι, μισή μπουκιά πιτσιρίκα. Αυτός της δίδαξε να μην φοβάται να αγγίζει και αν βλέπει ένα κακό μέλλον, να προσπαθεί να το αλλάξει.

Εντωμεταξύ έχουμε πάλι μερικές παρεμβάσεις στη "μοίρα" διαφόρων συμμαθητών τους, καθώς και την ανακάλυψη του μυστικού τους από τον γιατρό του σχολείου. Τι κρύβει στο παρελθόν του και γιατί η γνώση αυτή τον κάνει τόσο αρνητικό απέναντι στους πρωταγωνιστές μας; Μια ραγισμένη καρδιά, μια πράξη φθόνου και η δίκαιη οργή ενός από τους τρεις, μας θυμίζουν ότι είναι ακόμα άνθρωποι με τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους, στις οποίες δεν αποκλείεται να υποκύψουν. Ωστόσο, έχουν ο ένας τον άλλο. Το short story στο τέλος του τόμου έχει καθαρά ρομαντικό ενδιαφέρον, καθώς ένα φαινομενικά ψυχρό κορίτσι μαθαίνει να αγαπάει τη βροχή...

 

Akiba Records

Χμμ... δεν ξέρω καν αν θυμάστε αυτό το feature, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στο Otaku Sleepover - 02/11/05. Έκτοτε, αραιά και πού, ανέφερα κάποιο νέο σχετικά με τη μουσική των anime ή τη J-pop, rock etc, σκηνή, αλλά πάντα κάτι συνέβαινε και δεν θυμόμουν να εμφανίσω το συγκεκριμένο feature. Από τότε πολλά έχουν συμβεί (συναυλίες της Kotoko, της Maaya Sakamoto, άλλων συγκροτημάτων γνωστών για τα anime τραγούδια τους και όχι μόνο). Είναι σχεδόν αδύνατο να κάνω recap όλων αυτών, οπότε θα σας παραπέμψω στα NEWTYPE USA και ANIME INSIDER των τελευταίων μηνών και θα απολογηθώ με ελαφρυντικό την γενικότερη κόλαση της φετινής χρονιάς. Θα προσπαθήσω να μεριμνώ στο εξής...

Ξεκινάμε με ένα playlist που βαράει στα αυτιά μου αυτόν τον καιρό:

01_Mobile Suit Gundam SEED_Believe (TV OP Final)
02_Mobile Suit Gundam SEED_Find the Way (TV ED Final)
03_Mobile Suit Gundam SEED_Meteor
04_Metantei Loki Ragnarok_Rakuen no Tobira (TV OP)
05_Paranoia Agent_Yume no Shima Shinen Kouen (TV OP)
06_Trinity Blood_Broken Wings (TV ED)
07_Trinity Blood_Dress (TV OP)
08_Air_Tori no Uta (TV OP)
09_Hunter x Hunter_Ohayou (TV OP)
10_Petite Cossette_Houseki (OVA OP)
11_Haibane Renmei_Free Bird (TV OP)
12_Samurai 7_Unlimited (TV OP)
13_Tsubasa Chronicles_A Song of Storm and Fire
14_Tsubasa Chronicles_Blaze (TV OP)

 

Συνεχίζουμε με μερικά νέα από το χώρο: οι Dir En Grey, βαρύ και ασήκωτο, ψυχωτικό J-metal συγκρότημα (το οποίο εγκατέλειψε το visual kei στιλ των πολύχρωμων και extravagant μαλλιών και ρούχων, για πιο gothιλα φάση), πρόκειται να βγάλουν το πέμπτο τους CD υπό ειδικό label στην Αμερική. Ο τίτλος του είναι WITHERING ΤΟ DEATH, περιέχει 14 κομμάτια και η αμερικανική έκδοση θα έχει τους στίχους σε romanji (ιαπωνική προφορά με λατινικούς χαρακτήρες - go figure), αν και δεν είναι σαφές αν θα τους έχει και μεταφρασμένους. Το group δημιουργήθηκε το 1997 και η δημοτικότητά του συνεχώς ανεβαίνει, πλέον και παγκοσμίως. Να σημειώσουμε ότι το συγκρότημα έπαιξε πλάι στον Marilyn Manson (εγώ τον σιχαίνομαι, αλλά είναι όνομα στη βιομηχανία), τους Green Day και τους Motley Crue στο περσινό Rock AM Ring της Γερμανίας.

 

Κυκλοφόρησε από την Geneon Anime Music η συλλογή NIKOPACHI της Maaya Sakamoto, με 16 από τα καλύτερα κομμάτια της, μεταξύ των οποίων μουσική από WOLF'S RAIN, ARJUNA, RAHXEPHON και ESCAFLOWNE.

 

Από την ίδια εταιρία για όσους έχουν πιο fluffy διάθεση, κυκλοφόρησε και το BOTTLE FAIRY IMAGE ALBUM: FOR SEASONS (Freezing Hell - 24/11/05), όπου περιλαμβάνονται και ειδικά τραγούδια ξεχωριστά για το καθένα από τα 4 νεραϊδάκια.

 

Από την Tofu Records κυκλοφόρησε το νέο album των High and Mighty Color, με τίτλο GOOVER (όπου το "οο" είναι με το σήμα του απείρου αλλά δεν βγαίνει νομίζω σε html). Στη συλλογή περιλαμβάνεται και το "Pride", ένα από τα εξαιρετικά openings του GUNDAM SEED, μίγμα hard rock με μελωδικά φωνητικά.

 

Stay tuned γιατί εδώ έχουμε πολλά να πούμε στο μέλλον...

 

Με αυτά και μ’ αυτά, φτάσαμε σε αυτό που είχα υποσχεθεί την προηγούμενη φορά, το...

 

REVIEW: BOYS BE...

Το anime αυτό βασίστηκε σε κάποιο βαθμό στο ομώνυμο manga των Itabashi Masahiro και Tamakoshi Hiroyuki. Προβλήθηκε στην Ιαπωνία το 2000 και όπως είχα πει και παλιότερα (προ-προηγούμενη φορά, Nostalgia Part Five - The Power of the Lens), δεν έχει πολλές σεναριακές ιδιαιτερότητες. Είναι βασικά μια σειρά από boy-meets-girl ιστορίες και γεμάτες με teen angst, αλλά ιδωμένες κυρίως από τη σκοπιά των αγοριών, σε αντίθεση με τη συνήθη νοοτροπία.

Σε αντίθεση με το manga, όπου οι ιστορίες που παρουσιάζονται είναι βασικά ανεξάρτητες και με άσχετους μεταξύ τους χαρακτήρες, εδώ έχει δοθεί μια κάποια συνοχή βάζοντας τους στο ίδιο σχολείο (Otowanomori West High School) και συνθέτοντας κάποιο κοινό παρελθόν για κάποιους από αυτούς.

Έτσι έχουμε τον Kyoichi Kanzai, ο οποίος ενώ δεν σκέφτεται ιδιαίτερα το ζήτημα των γυναικών, ξαφνικά συνειδητοποιεί ότι βλέπει με άλλο μάτι την παιδική του φίλη, Chiharu Nitta.

Έπειτα είναι ο χαζοβιόλης και "γόης εκ του προχείρου", Makoto Kurumizawa, ο οποίος δεν μπορεί να εστιάσει την προσοχή του σε μία γυναίκα για πάνω από ένα επεισόδιο. Είναι τυπικός loser χαρακτήρας, αλλά καλός φίλος σε τελική ανάλυση. Αυτός την καλύτερη στιγμή του την έχει όταν σπάει το πόδι του και συναντάει την νοσοκόμα Takano Mizuki.

Τέλος έχουμε τον Yoshihiko Kenjou, έναν εξαιρετικό αθλητή, κάπως αερόμυαλο και ασυνεπή αστέρα της σχολικής ομάδας baseball. Αυτός θα αρχίσει έχοντας παραισθήσεις ρομάντζου με την Aya Kurihara, η οποία απλώς τυχαίνει να έχει διαφορετικό κώδικα επικοινωνίας. Τις πρώτες σωστές ερωτήσεις θα τις κάνει στον εαυτό του όταν συναντήσει μια κοπέλα παθιασμένη με το baseball, τη Horikawa.

Το cast συμπληρώνουν διάφοροι χαρακτήρες όπως η εύθραυστη ξαδέλφη της Chiharu, Nao, οι φίλες της Yumi (there’s a cosplay freak everywhere) και Aki Mizutani και ορισμένοι άλλοι.

Το anime αυτό δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο σενάριο να αναλύσω: είναι ιστορίες εφήβων που ανακαλύπτουν την ύπαρξη του άλλου φύλου, συνειδητοποιούν ότι οι φιλίες αλλάζουν ή χάνονται, αναπολούν το παρελθόν και προβληματίζονται ουσιαστικά με το τίποτα. Ποιος δεν μπορεί να ταυτιστεί μαζί τους; Αυτό είναι το βασικό ατού της σειράς: όλοι μας λίγο έως πολύ έχουμε περάσει αυτά τα προβλήματα, κόμπλεξ, και σκιρτήματα της εφηβείας, λιγότερο ή περισσότερο αναίμακτα. Η σειρά αυτή δικαιώνει τα όσα είχα πει στο Valentine: Saint Of Wallet-Killers - 16/02/06: τα δύο φύλα, μόλις συνειδητοποιούν την διαφορετική τους ύπαρξη, παύουν να μπορούν να συνεννοηθούν, παρεξηγούνται, πληγώνουν το ένα το άλλο ανελέητα, δίχως ουσιαστικό λόγο και μετά αναρωτιούνται πού χάθηκε το κοινό τους παρελθόν.

Βεβαίως παρουσιάζει και την αισιόδοξη πλευρά: ότι με κοινή αποδοχή της ασυνεννοησίας και αποφυγή του αβέβαιου εδάφους είναι δυνατόν να στεριώσουν δύο άνθρωποι μαζί και ενδεχομένως να αλληλοσυμπληρωθούν. Βεβαίως, δεν ξεχνάει να θυμίσει ότι άπαξ και βρεθούν στο απαγορευμένο έδαφος, όλα είναι έτοιμα να εκραγούν!

Δεν μπορώ να πω ότι είναι δυσάρεστο. Με μήκος 13 επεισοδίων και την κατάλληλη διάθεση βλέπεται ξεκούραστα, αν θέλει κανείς ένα διάλειμμα από την επικούρα και τον τρόμο των πιο αγαπημένων του σειρών. Το βασικό του πρόβλημα κατ' εμέ εντοπίζεται στο ότι τα designs είναι ανομοιόμορφα: οι περισσότερες κοπέλες είναι όμορφα σχεδιασμένες (με... εξαιρετικές αναλογίες και φυσιογνωμία), ενώ τα αγόρια είναι λίγο σαν στραβοχυμένοι λουκουμάδες, ακόμη και όταν πρόκειται για τον αθλητικό Kenjou. Από την άλλη, κατά καιρούς ξεφεύγουν και στις κοπέλες κάποια σχεδιαστικά εκτρώματα, όπως τα στραβά πιγούνια. Πιστεύω ότι το manga πραγματευόταν το ζήτημα, θεματικά και οπτικά, πολύ καλύτερα. Στα "συν" να αναφέρω τα δύο εξαιρετικά τραγούδια της Aki Maeda, το "Daijoubu" (OP) και το "Minna Ga Ii Ne" (ED). Επί συνόλου, είναι γλυκόπικρες (και ενίοτε γλυκανάλατες) εφηβικές ιστορίες, που ίσως φέρνουν ένα αίσθημα νοσταλγίας. Νομίζω ότι πάνω από 6 στα 10 θα ήταν υπερβολή.

 

Ο συρμός αποσύρεται και καληνύχτα σας
Bakuma-dono

 

...και στο pin-up για να μην ξεχνιόμαστε, η Chiharu Nitta...

 



shinjuku express archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi