Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Ανδρέα Μιχαηλίδη
27-07-05

Natsu Yasumi (Summer Break)

Ohaiou!!! Δυστυχώς δεν μπορώ να σας ευχηθώ ohaiou gozaimasu (που δεν είναι απλά το "πολύ καλημέρα σας", αλλά σχετίζεται και με την ώρα). Έτσι, εν προκειμένω, καθότι είναι 10:30 το πρωί, μπορώ να σας ευχηθώ απλώς "καλημέρα". Είναι από τις λίγες φορές που γράφω (ή πρόκειται να γράψω) τη στήλη τόσο νωρίς μέσα στη μέρα και αυτό οφείλεται βεβαίως στο ότι δεν είμαι στην Αθήνα, αλλά στο νότιο άκρο της Χίου, στο χωριό που ονομάζεται Κώμη. Αυτό από τη μία σημαίνει ότι αναπνέω πολύ πιο καθαρό αέρα, ότι έχει ήλιο και δίπλα θάλασσα και από την άλλη ότι είναι πολύ δύσκολο να στείλεις e-mail! Έτσι προετοιμάζομαι από νωρίς, ώστε μετά να έχω το χρόνο να αναζητήσω τρόπο να αποστείλω τη στήλη στα αχόρταγα ματάκια σας.

Καθότι φαίνεται πολύς κόσμος να το ρωτάει αυτό, απαντώ εκ των προτέρων: όχι δεν είμαι από τη Χίο και αν υπάρχει καταγωγή της οικογένειας από εκεί, πρέπει κανείς να την αναζητήσει τουλάχιστον 4 γενιές πίσω. Αυτά λοιπόν για εισαγωγικό ranting, οπότε δεν χρειάζεται νομίζω να σας εξηγήσω ότι θα σας κάνω το SHINJUKU... καλοκαιρινό!

 

Δεδομένου ότι ο/η/το Kiyohiko Azuma έχει σήμερα την τιμητική του στη στήλη (να σημειώσω ότι η χρήση του αρσενικού είναι καθαρά μεροληπτική, καθότι δεν ξέρω αν ο εν λόγω δημιουργός είναι άντρας, γυναίκα ή κάτι ενδιάμεσο...), ας ξεκινήσουμε με την πλέον καλοκαιρινή φωτογραφία όπου φιγουράρουν η Sakaki και η μικρή Chiyo, δύο από τους πιο διάσημους χαρακτήρες του AZUMANGA DAIOH!.

Στο παλαβό αυτό manga (και το εξίσου παλαβό anime) πρωταγωνιστεί μια απόλυτα... αφύσικη παρέα από κοπέλες και οι τρεις καθηγητές τους. Το manga, εκτός από ορισμένες μόνο σελίδες, έχει γραφτεί υπό μορφή gag, δηλαδή σε κάθε σελίδα σχεδόν, υπάρχουν δύο στριπάκια (προφανώς στην παραδοσιακή ιαπωνική, κάθετη διάταξη) τα οποία μπορεί να ανήκουν στην ίδια θεματική ενότητα ή να αφηγούνται ένα τελείως διαφορετικό αστείο. Αντίστοιχα, τα 26 επεισόδια του anime, 24 λεπτών έκαστο, χωρίζονται σε 5-λεπτες ιστορίες περιστατικών που σχεδόν πάντα καταλήγουν σε χάος. Δυστυχώς τα λογοπαίγνια που γίνονται μέσα στο AZUMANGA DAIOH! (και αυτά δεν είναι διόλου λίγα) μεταφράζονται δύσκολα στα αγγλικά και ενδεχομένως ένα μικρό μέρος της πλάκας χάνεται (βέβαια όταν όλο το manga είναι ένας οχετός γέλιου, αυτό δεν του στερεί πολλά πράγματα).

Ποια είναι όμως η υπόθεση του AZUMANGA DAIOH!; Χμμ... Τι πράγμα; Υπόθεση; Αν κατάφερνε ο δημιουργός, μέσα σε ένα συνοθύλευμα από εξωφρενικές σχολικές ιστορίες μιας παρέας παράξενων κοριτσιών, να περάσει και μια συνεπή υπόθεση, τότε οι υπόλοιποι δημιουργοί θα έπρεπε να αρχίσουν να αποσύρονται. Ωστόσο, μέσα από την παλαβή, φρενετική, διόλου φυσιολογική ή ομαλή αφήγηση των σχολικών τους χρόνων από το τέλος του Γυμνασίου μέχρι το τέλος του Λυκείου, τα κορίτσια (αλλά όχι και οι καθηγητές τους) ωριμάζουν... λίγο. Αντί να πούμε οτιδήποτε για την ανύπαρκτη υπόθεση ή τις παλαβές καθημερινές ιστορίες των κοριτσιών, αξίζει μάλλον να παρουσιάσουμε τους χαρακτήρες, διότι αυτοί είναι τελικά και η ουσία. Ξεκινάμε λοιπόν με τις μαθήτριες:

Sakaki
Ψηλή, αθλητική και δυνατότερη από τις άλλες με διαφορά... στήθους, η Sakaki είναι ο αγαπημένος μου χαρακτήρας. Ήσυχη και αρκετά σιωπηλή, αρχικά προκαλεί το δέος στις περισσότερες κοπέλες με το παρουσιαστικό της. Στην πραγματικότητα είναι ένα πολύ ευαίσθητο κορίτσι που κοκκινίζει και τρέμει μπροστά σε οτιδήποτε μικρό και kawaii (cute - γάτες, κουκλάκια, η Chiyo) και τρέφει πολύ μεγάλη αγάπη για τα ζώα. Οι περισσότερες νιώθουν (τουλάχιστον σωματικά) υποδεέστερες απέναντί της. Οι καλύτερες σκηνές της Sakaki είναι όταν σώζει επανειλημμένα την...

Chiyo
Το διαμετρικά αντίθετο της Sakaki, η μικροκαμωμένη δεκάχρονη Chiyo, είναι το παιδί-τζιμάνι του σχολείου. Πηγαίνει από το δημοτικό κατευθείαν στην τελευταία τάξη του Γυμνασίου λόγω της μεγάλης της ευφυΐας. Είναι φαινομενικά το πιο γλυκό πλάσμα στη διάσταση του AZUMANGA DAIOH!, αν κρίνει κανείς από την αντίδραση μαθητών και καθηγητών σε πάμπολλες περιπτώσεις. Ευγενική και κεφάτη, πάντα τους σκέπτεται όλους και ειρωνικά -αν και η μικρότερη- είναι εξ' αρχής η ωριμότερη της παρέας. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα της Chiyo είναι τα τεράστια καροτοειδή κοτσίδια της, με τα οποία έχει εμμονή η...

Osaka
Μαθαίνουμε και ακούμε το πραγματικό της όνομα μόνο όταν πρωτοεμφανίζεται και κατάγεται από την περιοχή που της κολλήσανε σαν παρατσούκλι. Έχει ενεργητική διάθεση, αλλά στην πραγματικότητα είναι (και όσο προχωράει το anime γίνεται ακόμα περισσότερο) νωθρή, ονειροπόλα και ώρες-ώρες πραγματικά παράξενη. Ενώ εμφανίζεται χαζή, τόσο στις αντιλήψεις της, όσο και στον ακαδημαϊκό τομέα, αποδεικνύεται πολυμαθής σε ανύποπτο χρόνο. Οι διάφορες παντελώς άχρηστες ικανότητες της Osaka (π.χ. το ιδανικό χασμουρητό) χρήζουν θαυμασμού από το άτομο που τελικά θα της προσκολληθεί, την...

Tomo
Η Πρωταθλήτρια της άγνοιας, Αρχόντισσα της έπαρσης και Αυτοκράτειρα της ενόχλησης. Η Tomo που, παρά την ανικανότητά της, προκαλεί την Sakaki στα αθλητικά, την Chiyo στις γνώσεις και αποτελεί διαρκή ενόχληση και κινητό κίνδυνο για την Chiyo, είναι αυτή που ξεσηκώνει την παρέα. Σχεδόν όλες τις ενοχλεί και σχεδόν όλες την ακολουθούν στα εξωφρενικά της σχέδια. Σαν αποτέλεσμα, παρά τον πανικό, πάντα περνάνε καλά και πάντα ο θεατής γελάει μέχρι δακρύων. Η παλιότερη φίλη (από το Δημοτικό! Μπρρρ... Τρόμος!!!) της και μερικός παράγοντας ελέγχου της είναι η...

Yomi
Η φύτουλας και καλύτερη μαθήτρια πριν την έλευση της Chiyo, φέρει το όνομά που της κόλλησε η Tomo στωικά. Το πραγματικό της όνομα είναι Koyomi, αλλά η Tomo της έχει περάσει το παρατσούκλι "Yomi", αφαιρώντας το "ko", που σημαίνει "μικρό", επειδή η Yomi είναι παχουλή και συνεχώς ανησυχεί για το βάρος της και διότι "yomi" σημαίνει μεταξύ άλλων "ανάγνωση". Ως επί το πλείστον σοβαρή, προσπαθεί να προλαβαίνει τις καταστροφές της Tomo και τις λεκτικές ανοησίες της Osaka, με ιλαρότατο παράδειγμα τα σχόλια για τα στήθη της...

Kagura
Η αθλήτρια και αγοροκόριτσο, Kagura, προστίθεται στη παρέα στην πρώτη τάξη του Λυκείου. Παρουσιάζοντας αρχικά λυσσαλέο και αργότερα φιλικό ανταγωνισμό απέναντι στην Sakaki, αποδεικνύεται πολύ καλή στα σπορ (αλλά όχι αρκετά για να κερδίσει την αντίπαλό της) αλλά σκράπας στα μαθήματα. Είναι σχετικά δευτερεύων χαρακτήρας, αλλά συμπληρώνει το "Τρίο των Μπουνταλάδων", μαζί με την Osaka και την Tomo.

Έτσι περνάμε στο εκπαιδευτικό προσωπικό:

Yukari-sensei
Ανεύθυνη, αδέξια, απρόσεκτη, ζηλιάρα, μικροπρεπής, μέθυσος, θανάσιμος κίνδυνος με αυτοκίνητο και πολλά, πολλά άλλα, πλην όμως μυστηριωδώς αγαπητή στους μαθητές της. Η Yukari-sensei είναι το όνειδος του εκπαιδευτικού κόσμου με τον ιλαρότερο δυνατό τρόπο και η παλιότερη φίλη της είναι η...

Nyamo
Η Kurosawa-sensei, την οποία οι μαθητές συνήθως αποκαλούν χαϊδευτικά Νyamo, είναι ο δημοφιλέστερος άνθρωπος στο σχολείο. Οι μαθητές της την λατρεύουν και η Yukari τη ζηλεύει αμετανόητα γι' αυτό. Ώριμη, ικανή και υπεύθυνη, είναι το πρότυπο της αγαπημένης δασκάλας (ασχέτως ηλικίας, ahem...). Ως καθηγήτρια γυμναστικής, το μεγαλύτερό της πρόβλημα όταν έχουν μάθημα κολύμβησης, είναι να κρατήσει μακριά τον...

Kimura-sensei
Τα zombie ποτέ δεν ήταν τόσο αστεία ή τόσο διεστραμμένα. Με το στόμα να χάσκει διαρκώς, ρουφηγμένα μάγουλα και τα μάτια πάντα κρυμμένα πίσω από τα γυαλιά του, ο κατά τα άλλα υγιέστατος Kimura-sensei δεν παύει να θυμίζει ζωντανό νεκρό με τις εκφράσεις και τις κινήσεις του. Ο μόνος τρόπος να τον χαρακτηρίσει κανείς είναι:

"Κύριε γιατί γίνατε καθηγητής;"

"Γιατί μ' αρέσει να βλέπω τις μαθητριούλες με τα φουστανάκια (ουρλιάζοντας χαρούμενος)!!!"

Το cast συμπληρώνεται με μερικούς ακόμα χαρακτήρες, αρκετοί από τους οποίος είναι εμμ... όχι και τόσο ανθρώπινοι (μια πάνινη γάτα από τα όνειρα της Sakaki, ορδές γάτες που την κυνηγούν με μία επικεφαλής και άλλα παρόμοια). Το AZUMANGA DAIOH! είναι αστείο, ξεκαρδιστικό, παλαβό, προκαλεί γέλιο μέχρι δακρύων. Είναι ιδανικό για να χαλαρώσει κανείς μετά από μια κουραστική μέρα, αν εξαιρέσεις τον πόνο από τα γέλια. Επίσης είναι καλός οδηγός επιβίωσης για τη γυναικεία ζούγκλα! Μην περιμένετε τίποτα βαρυσήμαντο ή δραματικό. Είναι μια δροσερή ανάπαυλα από ό,τι σας κουράζει, ιδανική για σετάκι με τις καλοκαιρινές διακοπές (π.χ. ως ανάγνωσμα παραλίας). Βέβαια όσο χιούμορ και αν έχει, μερικά περιστατικά στο anime πάνε τόσο εκνευριστικά αργά που μπορείτε να σηκωθείτε, να πάτε για sushi και πάλι να μην έχετε χάσει τίποτα όταν επιστρέψετε. Για το manga αντιθέτως αυτό είναι μάλλον προτέρημα, διότι τίποτα δεν σε αγχώνει να το τελειώσεις. Είναι μια απόλαυση που διαρκεί... (με την καλή έννοια και για 4 τόμους από την ADV)!

 

Μετά το AZUMANGA DAIOH!, από τον ίδιο δημιουργό έχουμε το πιο πρόσφατο (επίσης από την ADV - κυκλοφορεί ο πρώτος τόμος) YOTSUBA&! (ο original τίτλος είναι YOTSUBA TO που σημαίνει λόγω τοποθέτησης των φθόγγων "με την Yotsuba", όπου το όνομα σημαίνει "four leaf", σαν το τετράφυλλο τριφύλλι). Η μικρή Yotsuba είναι ένα αξιαγάπητο και χαρούμενο κοριτσάκι που μετακομίζει σε μια νέα γειτονιά με τον πατέρα της. Δεν διαφέρει ιδιαίτερα από το μέσο παιδί, μόνο που... τα μαλλιά της είναι πράσινα και μοιάζει να στερείται βασικές γνώσεις σχετικά με τον κόσμο, όπως τι είναι μία κούνια (και γιατί της επιτίθεται), ένα κλιματιστικό ή τι ακριβώς σημαίνει ότι δεν μιλάμε σε ξένους.

Από το κυνήγι για τζιτζίκια, μέχρι τη μετακόμιση με τη βοήθεια ενός Ιάπωνα ύψους κοντά 2 μέτρα -του Jumbo- και τη σχέση με τις τρεις της γειτονοπούλες, η Yotsuba προκαλεί αστείρευτο γέλιο με την αφέλειά της και τις καλές της προθέσεις. Τελικά, από πού προέρχεται αυτό το παιδί και τι κάνει στον ανθρώπινο κόσμο που φαίνεται να της είναι τόσο ξένος; Αλλωστε, ο πατέρας της ο Koiwai την υιοθέτησε σε ένα ταξίδι του...

Όπως και να έχει, το ελαφρύ και συγκαλυμμένο μυστήριο αφήνει κάτι ενδιαφέρον να πλανάται στον αέρα καθώς παιδιάστικες σκανταλιές, γκάφες και αστεία περιστατικά διασκεδάζουν τον αναγνώστη και του θυμίζουν μια εποχή όπου τίποτα δεν ήταν πιο διασκεδαστικό από το make-believe.

 

Δεδομένου ότι αφιέρωσα εμμ... ΠΟΛΥ χώρο στα manga του Kiyohiko Azuma, θέλοντας να δώσω μια πιο καλοκαιρινή χροιά, θα κρατήσω κάποια άλλα πράγματα πισινή για την επόμενη στήλη και θα προχωρήσω στο...

 

REVIEW: RAHXEPHON

Το να μιλήσει κανείς για το RAHXEPHON χωρίς να προδώσει τις αμέτρητες εκπλήξεις που επιφυλάσσει είναι σχεδόν αδύνατο. Τι είναι το RAHXEPHON; Είναι άλλο ένα mecha anime; Αλλο ένα μίγμα αποκρυφισμού και επιστημονικής φαντασίας;

Το RAHXEPHON είναι μια συμφωνία, μία όπερα θα έλεγε κανείς, της οποίας το λιμπρέτο δυστυχώς δεν μπορούμε να ανοίξουμε παρά μόνο με το κλείσιμο της αυλαίας. Θα μπορούσε επίσης να χαρακτηριστεί ως παραμύθι επιστημονικής φαντασίας με ήρωα τον Ανθρωπο και αντίπαλο τον Δράκο του Φόβου. Είναι επίσης μια ανθρώπινη ιστορία για τις αναμνήσεις που δεν θάφτηκαν αρκετά βαθιά, την αγάπη που ποτέ δεν λησμονήθηκε και τον τρόμο που προκαλεί στους ανθρώπους η ίδια η αδυναμία που θέλουν να ξεπεράσουν...

Η ιστορία μας ξεκινά στο Tokyo, περίπου 25 χρόνια από τώρα. Ο Kamina Ayato, ένας φαινομενικά καθημερινός έφηβος, χαζεύει ένα καμβά που έχει ζωγραφίσει. Εκεί απεικονίζεται ένα κορίτσι με μακριά μαλλιά που αντικρίζει ένα τοπίο φωτιάς και καταστροφής που ωστόσο παραμένει αρκετά ασαφές. Καθώς πηγαίνει με τους συμμαθητές του, Hiroko και Mamoru, προς το σχολείο με το τρένο, αρχίζει μια επίθεση εναντίον της πόλης. Ακολουθεί πανικός, καταστροφή και οι υπερασπιστές μοιάζουν να μην έχουν ελπίδα απέναντι στον άγνωστο εχθρό. Τότε κάνει την εμφάνισή του το γιγαντιαίο Dolem που συντρίβει τους επιτιθέμενους με συνοπτικές διαδικασίες. Ο Ayato χωρίζεται από τους φίλους του και καθώς διερωτάται για αυτό το "μυστικό όπλο της κυβέρνησης" συναντά το κορίτσι που έχει ζωγραφίσει στον πίνακα, τη Mishima Reika. Μαζί προσπαθούν να φτάσουν σε ασφαλές μέρος παίρνοντας το metro.

Το τρένο αυτό αποδεικνύεται ότι δεν ακολουθεί κανονικό δρομολόγιο του μετρό και έτσι καταλήγουν στον Ναό του Rah. Καθώς πάνω από το Tokyo έχει εμφανιστεί και ένα δεύτερο Dolem που αρχίζει να τραγουδά μια απόκοσμη μελωδία, ο Αyato και η Reika βρίσκονται μπροστά σε ένα γιγάντιο αυγό, σε ένα χώρο που μοιάζει να μην ισχύει, εν μέρει, ο νόμος της βαρύτητας. Τότε αρχίζει να τραγουδά και η Reika, ο Αyato σωριάζεται κάτω εμβρυϊκά και ένα φτερό σπάει το τεράστιο κέλυφος μπροστά τους...

Κάπως έτσι καταλήγει το πρώτο επεισόδιο και αυτές είναι από τις ελάχιστες λεπτομέρειες που μπορώ να σας δώσω χωρίς να χαλάσω την απόλαυση της ανακάλυψης αυτού του anime, βήμα-βήμα. Μέσα από το αυγό αυτό αναδύεται ένα γιγαντιαίο mecha, το RahXephon, με τα χαρακτηριστικά φτερά στο κεφάλι και όχι στην πλάτη του. Ο Ayato θα μεταφερθεί λιπόθυμος από την αίθουσα αυτή στο νοσοκομείο, όπου και θα τον παραλάβει η μητέρα του. Όταν ξυπνάει, κανείς δεν γνωρίζει που βρίσκεται η Reika. Μόλις γυρνάει στο σχολείο και ρωτάει τους φίλους του για το κορίτσι, μοιάζουν να μην τον καταλαβαίνουν, μέχρι που εμφανίζεται και η ίδια. Μεταξύ των γεγονότων αυτών μαθαίνουμε ορισμένα πράγματα για τον κόσμο, όπως για παράδειγμα ότι το Tokyo είναι το τελευταίο προπύργιο της ανθρωπότητας, οι υπόλοιπες χώρες έχουν είτε εξαφανιστεί, είτε καταστραφεί και υπάρχει μια εξωγήινη απειλή που ευθύνεται για τις συνεχείς επιθέσεις - κατά τα φαινόμενα.

Ο Ayato θα επιστρέψει στην αίθουσα του Rah, ακολουθούμενος από την άγνωστη γυναίκα με τα μαύρα μαλλιά. Εκεί θα βρει για άλλη μια φορά τη Reika και χωρίς να το καταλάβει θα βρεθεί μέσα στο RahXephon. Μετά από μια σειρά καταιγιστικών και αρκετά αινιγματικών γεγονότων θα δραπετεύσει με το mecha από την αίθουσα αυτή, μαζί με τη μελαχρινή γυναίκα, βλέποντας τη Reika να πεθαίνει μπροστά στα μάτια του. Η συνέχεια επί της οθόνης...

Το RAHXEPHON συνθέτει έναν πολύπλοκο μύθο με πολλά στρώματα, καθένα από τα οποία συνδέεται με έναν ή περισσότερους από τους πολυάριθμους χαρακτήρες:

Kamina Ayato
Ο νεαρός "πιλότος" του RahXephon και κεντρικός χαρακτήρας της ιστορίας. Ανασφαλής και φοβισμένος αρχικά, διακρίνεται ωστόσο από τη σφοδρή του επιθυμία να προστατέψει αυτούς που αγαπά. Είναι ένας χαρακτήρας με διττή προσωπικότητα, από τη μία ευγενικός και ήρεμος, από την άλλη αφελής και αφηρημένος όσο αφορά τα συναισθήματα των γύρω του. Μέσα από την ιστορία διακρίνεται σαφώς τόσο η ψυχολογική, όσο και σωματική ωρίμανσή του. Μέχρι αυτή να επέλθει όμως, πανικοβάλλεται όταν δεν μπορεί να εξηγήσει κάτι, όταν νιώθει πως ίσως αποτελεί πηγή προβλημάτων και θανάτου και κλείνεται στον εαυτό του.

Mishima Reika
Το κορίτσι που κυριαρχεί στα περισσότερα έργα ζωγραφικής του Ayato, από πίνακες μέχρι σκίτσα. Αποτελεί κατά βάση ένα μυστήριο. Ο Ayato μοιάζει να είναι ο μοναδικός που τη γνωρίζει, αν και όλοι μοιάζουν να θεωρούν απόλυτα φυσιολογική και δεδομένη την παρουσία της όταν τη βλέπουν. Έχει κάποια παράξενη σύνδεση με τον Ayato, όσο και με το RahXephon. Αν φτάσει στα χέρια σας η σειρά, η συμβουλή μου είναι να παρακολουθήσετε το κλείσιμο του τελευταίου επεισοδίου και να περιμένετε να περάσουν και οι τίτλοι του τέλους για να σας αποκαλυφθεί το τελευταίο μυστικό του σεναρίου...

Shitou Haruka
H μελαχρινή γυναίκα που δραπετεύει μαζί με τον Ayato και το RahXephon. Στην πορεία αποδεικνύεται πως έχει κάποια σχέση με το παρελθόν του, αν και το μυστήριο αυτό πλανάται στον αέρα σχεδόν σε όλη τη σειρά. Δυναμική και ευαίσθητη, υπομένει με ένα βεβιασμένο χαμόγελο τα δυσάρεστα γεγονότα ελπίζοντας για το μέλλον. Η Haruka και η αδελφή της, Megumi, αποτελούν συνδετικούς κρίκους σε πολλές από τις συναισθηματικές αλυσίδες που δημιουργούνται κατά την εξέλιξη της ιστορίας.

Kisaragi Quon
Το αινιγματικό κορίτσι με τα μωβ μαλλιά και την μελωδική ομιλία αποτελεί ένα ανεξήγητο μυστήριο σχεδόν για τα τρία τέταρτα της σειράς. Μοιάζει να έχει μια ιδιαίτερη σχέση με τη μουσική και να μπορεί να ερμηνεύσει μελωδίες ως μηνύματα. Αρκετά συχνά λέει κάποιες κρυπτικές φράσεις, το νόημα των οποίων μοιάζει να μπορεί να καταλάβει διαισθητικά ο Ayato.

Kisaragi Itsuki
Ο επιστήμονας που ασχολείται με τη μελέτη του RahXephon και τη σχέση του mecha με τον Ayato. Ήρεμος, μετρημένος και ευδιάθετος, αποτελεί αντικείμενο επιθυμίας διαφόρων γυναικών και ιδιαίτερα της συνεργάτιδάς του. Το μυστικό που συνδέει αυτόν, τον Αyato, την Quon και τον αρχηγό της οργάνωσης στην οποία ανήκει, αποτελεί μέρος της ραχοκοκκαλιας του σεναρίου.

RahXephon
Το RahXephon ξεκινά με προδιαγραφές "ενός ακόμη mecha" ίσως λίγο διαφορετικού, καθότι ουσιαστικά "γεννιέται". Ωστόσο, από την πρώτη του κιόλας επαφή με τον Ayato, μας δίνεται η αίσθηση ότι ίσως υπάρχει κάτι παραπάνω. Όταν ο Ayato μπαίνει για πρώτη φορά στο δωμάτιο που φυλάσσεται, οι φρουροί αναφέρουν πως κάποιος μπήκε στο "δωμάτιο του Rah".

Dolem
Η παραφθορά της λέξης "doll" είναι αρκετά προφανής για την περιγραφή των γιγάντιων mecha (;) που χρησιμοποιούν οι αντίπαλοι του Ayato. Ειρωνικά, ίσως σκόπιμα, ίσως τυχαία, η λέξη αυτή όταν μεταφραστεί από τα ιαπωνικά μπορεί να διαβαστεί και σαν "Dorem". Δεδομένης της ικανότητάς τους κυριολεκτικά να καταστρέφουν με το τραγούδι τους, ίσως να σχετίζεται με το γνωστό μας "Ντο Ρε Μι" του μουσικού πεντάγραμμου.

Mulians
Επακριβώς, οι κάτοικοι της Mu, της μυθικής χώρας της απόλυτης αρμονίας, η οποία περιτριγυρίζεται από μύθους παρόμοιους με της Υπερβορέας και της Σαμπάλλα, και βρίσκεται στην "Κούφια Γη". Η αίσθηση που αποκτά ο θεατής αφού καταλάβει ποιοι είναι οι Mulians (οι οποίοι θεωρούνται εξωγήινη φυλή), είναι πως αυτοί "είναι οι κακοί". Ωστόσο η αλήθεια πίσω από τα φαινομενικά γεγονότα φτάνει σε τόσο βάθος που κάπου χάνεται το νόημα των "καλών" και των "κακών".

Οι παραπάνω είναι ίσως οι πιο κεντρικοί παράγοντες στο anime, αλλά σας διαβεβαιώ ότι ακόμα και χαρακτήρες που κανείς θα χαρακτήριζε δευτερεύοντες, έχουν απαραίτητη λειτουργία μέσα στο σενάριο. Τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη. Από τη μητέρα του Ayato, μέχρι τους φίλους του, Hiroko και Mamoru, από τον θείο της Haruka μέχρι τη μυστηριώδη Helena, τον Makoto, το Λόρδο Barbem και τον ελαφρώς αδιάκριτο δημοσιογράφο Futagami (του οποίου το όνομα θα μπορούσε με κάποια επιπολαιότητα να μεταφραστεί ως "ο Δίδυμος Θεός"), όλοι οι χαρακτήρες βάζουν το λίθο τους στην ιστορία, συνθέτοντας ένα εθιστικό οικοδόμημα.

Το anime αυτό έχει βαθιά πλοκή, η οποία κρατάει τον θεατή καθηλωμένο μέχρι το τελευταίο λεπτό του τελευταίου επεισοδίου. Οι αποκαλύψεις γίνονται στην ώρα τους και όχι νωρίτερα και είναι αρκετά ενδιαφέρον ότι, σε αντίθεση με την συνήθη δραματική τεχνική, εδώ οι χαρακτήρες γνωρίζουν περισσότερα απ' όσα εμείς. Το αποτέλεσμα είναι να συμπάσχουμε πραγματικά με τον Αyato που πλέει βαθιά σε πελάγη άγνοιας. Ενώ γνωρίζουμε ποιοι θα μπορούσαν να αποκαλύψουν σημαντικά μυστικά για να αποφευχθούν συγκρούσεις ή για να φανερωθούν στοιχεία της πλοκής, από τη μία δεν ξέρουμε καν τι μυστικά είναι αυτά και από την άλλη πεισματικά αρνούνται να το κάνουν. Είναι επίσης πολύ σημαντικό το γεγονός ότι σε ένα καθαρά εξωπραγματικό σενάριο, οι χαρακτήρες είναι πολύ αληθινοί. Έχουν δυνάμεις, υπερφυσικές ή μη και αδυναμίες τελείως ανθρώπινες. Είναι στρατιώτες, ερευνητές, πιλότοι, μα πάνω από όλα άνθρωποι που τελικά ελπίζουν κάποια στιγμή να ευτυχήσουν ("το μόνο που ήθελαν όλοι ήταν να είναι ευτυχισμένοι!" όπως ουρλιάζει ο Ayato στα τελευταία επεισόδια). Ο ηρωισμός που τους διακρίνει είναι το τελικό προϊόν μιας διαδικασίας που ξεκίνησε με κίνητρο συναισθήματα τόσο σπάνια όσο η αγάπη ή τόσο καθημερινά όσο η επιθυμία να περπατάς με το κεφάλι ψηλά, απλά γιατί έχεις συμβιβαστεί (και όχι συμφιλιωθεί) με τον εαυτό σου.

Τέλος, το anime πρωτοτυπεί στον κεντρικό του άξονα που είναι η μουσική και κατ' επέκταση η τέχνη, μέσω της οποίας θα "κουρδιστεί ο κόσμος και θα πάψει η παραφωνία της σύγκρουσης". Από το πρώτο μέχρι το τελευταίο επεισόδιο υπάρχουν συνεχείς αναφορές στη μουσική, από τα ονόματα των Dolem (Allegreto, Faltsetto κ.α), και την άριά τους μέσω της οποίας ανιχνεύονται, μέχρι το τραγούδι που ξυπνάει το RahXephon.

Δυστυχώς, παρά τον ενθουσιασμό μου, η κρίση αντικειμενικότητας που με πιάνει περιστασιακά επιβάλλει και εδώ κάποιες παρατηρήσεις. Το animation; Εξαιρετικό! Πρωτότυπα designs, άφθονα καρέ, φοβερή αισθητική. Η μουσική; Σύνθεση της Yoko Kanno (COWBOY BEBOP, VISION OF ESCAFLOWNE κ.α.) και εισαγωγικό τραγούδι με τη φωνή της Maaya Sakamoto! Πού είναι λοιπόν το πρόβλημα; Στην έμπνευση. Δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί ότι το RAHXEPHON αντλεί σημαντικά στοιχεία του από το NEON GENESIS EVANGELION. Η φύση των mecha, το θρησκευτικό στοιχείο που, αν και δεν έχει καμία σχέση με Χριστιανισμό, πάλι παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο στο σενάριο όσο και στο NGE, η μεγαλύτερη σε ηλικία γυναικεία μορφή που σχετίζεται με τον κεντρικό χαρακτήρα (η Misato στο NGE, η Haruka στο RAHXEPHON), η αινιγματική Quon που, αν και δεν είναι πιλότος, σαν χαρακτήρας θυμίζει σε ορισμένα σημεία την Rei Ayanami.και στοιχεία στην εξέλιξη της πλοκής, όλα αποτελούν κατά προέκταση ομοιότητες με το NGE.

Θα αναρωτηθεί ίσως κανείς γιατί μπορεί να θεωρηθούν τα παραπάνω ως αρνητικά. Το NGE χώρισε τον κόσμο του anime στα δύο: κυρίως σε αυτούς που το λάτρεψαν και σε αυτούς που το σιχάθηκαν (ανήκω στους δεύτερους) και στην -υπερβολική κατά τη γνώμη μου- αντίληψη των φανατικών υποστηρικτών στο προ-NGE και μετά-NGE anime. Προσωπικά πιστεύω ότι δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από τον χαρακτηρισμό ενός anime ως "μη αυθεντικού" και στη βάση των προηγούμενων επιχειρημάτων, υπάρχουν αρκετοί που θα θελήσουν να το χαρακτηρίσουν έτσι. Είτε έχουν δίκιο, είτε όχι, αποτελεί έναν ισχυρό αντίλογο στα θετικά στοιχεία του RahXephon.

Προσωπικά θεωρώ το RAHXEPHON μια κορυφαία δουλειά από κάθε άποψη. Ωστόσο, αξίζει να ειπωθεί ένας αντίλογος στα παραπάνω, διότι έμπνευση δεν σημαίνει αντιγραφή. Οι χαρακτήρες του RAHXEPHON μπορεί εκ πρώτης όψεως να θυμίζουν αυτούς του NEON GENESIS EVANGELION, ωστόσο, οι διαφορές είναι σημαντικότατες: οι χαρακτήρες του RAHXEPHON έχουν μεγάλες ανασφάλειες και φόβους, αλλά δεν είναι a priori προβληματικοί, πράγμα που αποδεικνύεται διότι κάνουν την υπέρβαση και δέχονται, έστω τη μερική αλήθεια που γνωρίζουν για τον κόσμο. Το νόημα του NGE περιστρέφεται γύρω από το πόσο εύθραυστος είναι ο ανθρώπινος ψυχισμός, κάνοντας την ανατομία του με τον Shinji να είναι το ανήσυχο Εγώ, η Rei το λογικό Υπερεγώ και η Asuka το εγωιστικό Id. Στο RAHXEPHON το νόημα συνοψίζεται με δύο λέξεις: Carpe Diem, "Αδραξε τη Μέρα", όποια μέρα και να είναι, ακόμα και εκείνη του θανάτου σου, όπου και να είναι, ακόμα και σε έναν κόσμο που μοιάζει αλλόκοτος σε σχέση με αυτό που νόμιζες αληθινό. Στο NGE η αποκάλυψη της αλήθειας ξεπερνά τον Ανθρωπο και τον συνθλίβει, παίρνοντας μαζί και τον κόσμο του. Στο RAHXEPHON, όποια και να είναι η αλήθεια, όσο έχεις τη δυνατότητα να ευτυχήσεις, τα υπόλοιπα είναι υποσημειώσεις στο πεντάγραμμο.

Τα 26 επεισόδια κυκλοφορούν ήδη σε DVD στην Ελλάδα και προσωπικά είναι από τα λίγα anime στα οποία δίνω 10 στα 10.

 

Αυτά λοιπόν από εμένα
και καλά μπάνια

Bakuma-dono

...και στο pin-up, η Mishima Reika

 



shinjuku express archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi