Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Δημήτρη Σακαρίδη
03-02-05

Celebrate Diversity Part Two (The Publishers)

Στο προηγούμενο installment του SLEDGEHAMMER μιλήσαμε για το ρόλο των retailers στο θέμα του diversity στα σημερινά comics. Ποια είναι τα λάθη και οι παραλείψεις τους και ποιες είναι οι ενδεδειγμένες ενέργειες που θα μπορούσαν να κάνουν για να προωθήσουν μια μεγαλύτερη ποικιλία διαφορετικών ειδών comics.

Σήμερα θα ασχοληθούμε με τους publishers, Οι οποίοι κυριολεκτικά κάνουν ότι μπορούν για να βάζουν τρικλοποδιές στους εαυτούς τους.

Και εξηγούμαι: Αγαπητοί υπεύθυνοι της Marvel, πριν από λίγα χρόνια καταλήξατε στο συμπέρασμα πως το standard superhero comic δεν είναι αρκετό για να καλύψει της ανάγκες του αναγνωστικού κοινού και πως σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να βοηθήσει ιδιαίτερα στη διεύρυνση του προαναφερθέντος κοινού.

Προσπαθήσατε λοιπόν να κάνετε κάποια βήματα μπροστά, προχωρώντας σε ορισμένους πειραματισμούς, που σε κάποιες περιπτώσεις στέφθηκαν με επιτυχία και σε κάποιες άλλες αντιμετωπίστηκαν με χλευασμό.

Ήταν όμως το πείραμα τόσο αποτυχημένο ώστε να εγκαταλειφθεί παντελώς μετά από 3-4 χρόνια;

Ήταν τόσο μέτριες οι πωλήσεις, που η μοναδική λογική επιλογή να είναι αυτό το κακοστημένο back-to-basics που βλέπουμε την τελευταία διετία;

Ήταν τόσο χάλια το X-STATIX, που έπρεπε να αντικατασταθεί από το ανεκδιήγητο X-FORCE του Rob Liefeld; Rob -FUCKIN'- Liefeld, for fuck's sake!!! Δεν υπάρχει κανείς σε αυτήν την εταιρία που να έχει μυαλό;;;

Κάνατε ένα μικρό άνοιγμα με το POWERS των Bendis-Oeming και το KABUKI του David Mack. Γιατί λοιπόν πέρα από τα splash ads στο PREVIEWS για το πρώτο τεύχος των δύο σειρών δεν υπήρξε καμία άλλη διαφήμιση στους δύο τίτλους (παρεμπιπτόντως, θεωρώ το POWERS υπερτιμημένο και το KABUKI για τα πανηγύρια, αλλά that's besides the point).

Μπορεί οι πωλήσεις της Marvel να διατηρούνται σε σχετικά υψηλά επίπεδα (ότι κι αν σημαίνει αυτό με τις παρούσες συνθήκες), αλλά το word on the street είναι πως η εταιρία τα έχει κάνει ελαφρώς μπουρδέλο και όταν η πιάτσα αρχίζει και στραβώνει, οι πωλήσεις δεν αργούν να πάρουν την κάτω βόλτα.

Μη νομίζετε όμως πως τα έχω μόνο με τη Marvel. Έχει και η DC τα ελαττώματα της που πρέπει να αναφερθούν.

Το βασικότερο όλων είναι η κάκιστη προώθηση των νέων τίτλων της εταιρίας. Ασφαλώς και το SUPERMAN του Jim Lee διαφημίστηκε ως εκεί που δεν πήγαινε άλλο, αλλά αυτή ήταν στην πραγματικότητα μια αχρείαστη διαφήμιση. It's Superman by Jim Lee!!! Θα πουλήσει ούτως ή άλλως, οπότε δεν χρειάζεται να το ξεσκίσετε στα full-page ads και στα πληρωμένα δημοσιεύματα σε ειδησεογραφικά sites.

Θα ήταν πολύ καλύτερα αν ξοδεύατε όλη αυτήν την ενέργεια στο να διαφημίσετε κάποια άλλα comics που πρέπει να μοχθήσουν για να βρουν αναγνώστες. Ίσως έτσι να μην οδηγούμαστε στο cancellation των HUMAN TARGET και BLOODHOUND, δύο τίτλων που από το πρώτο τους κιόλας τεύχος βαρέθηκαν να μαζεύουν επαίνους από reviewers, αλλά που ο μέσος αναγνώστης δεν τους ήξερε καν (ο πρώτος που θα πει πως τα reviews είναι μια επαρκής μορφή προώθησης για νέους τίτλους, προφανώς δεν έχει ιδέα από comics marketing).

Με δυο λόγια, δεν αρκεί να εκδίδεις καλά πράγματα, πρέπει να τα προωθείς κιόλας.

Επιπλέον, ή DC αγνοεί προκλητικά την τακτική του cross-promotion. Δεν αναμιγνύει καθόλου τις διαφημίσεις ανάμεσα στα διάφορα lines της κάτι που, για οποιονδήποτε λογικό άνθρωπο θα έμοιαζε να είναι το πλέον φυσιολογικό πράγμα. Κοινώς, δεν έχει κανένα νόημα να προωθήσεις το HUMAN TARGET στις σελίδες του FABLES ή του 100 BULLETS, αλλά θα ήταν φοβερά χρήσιμο να το προωθήσεις στις σελίδες του SUPERMAN ή του BATMAN. Επίσης δεν υπάρχει λόγος να διαφημίσεις το BLOODHOUND (επιμένω σε αυτούς τους δύο τίτλους γιατί ήταν τα πιο πρόσφατα θύματα του ανενεργού advertising department της DC) στο BIRDS OF PREY ή στο NIGHTWING (που πουλάνε κάτι «ψιλά»), αλλά θα βοηθούσε σίγουρα να το κάνεις στις σελίδες του 100 BULLETS (ή και του SUPERMAN - πάντα βοηθάει να διαφημίζεις στο SUPERMAN).

Μην βγάζεις 8σέλιδα διαφημιστικά φυλλάδια μόνο όταν έχεις κάποιο μεγάλο crossover το οποίο έτσι κι αλλιώς θα αγοράσουν όλοι οι αναγνώστες, αλλά και όταν ξεκινάς 2-3 νέους low-profile τίτλους που σε αντίθετη περίπτωση θα περάσουν απαρατήρητοι.

Διαφήμισε τα Humanoids στα mainstream υπερηρωικά. Διαφήμισε τα υπερηρωικά στα Vertigo. Διαφήμισε τα Vertigo στα CMX. Διαφήμισε τα CMX στα Humanoids. Και πάει λέγοντας.

Στη Dark Horse πάλι, μοιάζουν όλοι να είναι βολεμένοι στην ιδέα ότι τα STAR WARS titles είναι τα μόνα που έχουν ψωμί και έχουν αγνοήσει εντελώς όλους τους υπόλοιπους τίτλους. Η εταιρία που κάποτε ήταν ο παράδεισος της πολυσυλλεκτικότητας έχει αρχίσει να καταντάει προβλέψιμη. Το πρόβλημα του κακού advertising υπάρχει ασφαλώς και εκεί.

Η μοναδική εταιρία που και στεγάζει πολλά διαφορετικά είδη, αλλά και τα αντιμετωπίζει με τα ίδια κριτήρια είναι η Image, αλλά ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη.

Δεν έχω πολλές απαιτήσεις από τις μικρότερες εταιρίες, καθώς δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε από το small press να φέρει την επανάσταση, αλλά από τις 4-5 λεγόμενες μεγάλες θα ήθελα να δω περισσότερα πράγματα. Και στην ποικιλία των τίτλων τους, αλλά κυρίως στην προώθηση αυτών.

Celebrate diversity. It's for your own good.

Next Week: Celebrate Diversity Part Three (The Creators)

ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΩ...
Να αγοράσω το softcover του MIGHTY LOVE του Howard Chaykin που κυκλοφορεί αυτήν την εβδομάδα. Με είχαν πιάσει οι τσιγγουνιές μου όταν είχε κυκλοφορήσει σε hardcover, αλλά όταν μου το δάνεισε ο Νίκος και το διάβασα, έπαθα την πλάκα μου!

 



sledgehammer archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi