Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Δημήτρη Σακαρίδη
02-06-05

Αυτή η βδομάδα ήταν μια από τις χειρότερες της ζωής μου, από πλευράς σωματικής και ψυχολογικής κούρασης. Τίποτε το μη αναστρέψιμο, απλά μια διαρκής πίεση από παντού και μια συνεχής αρρωστημένη αίσθηση πως οτιδήποτε μπορεί να πάει στραβά... θα πάει!

Anyway, it's all in the (not so distant) past now. Moving on.

 

Last Week In Comicland

Πολλά και διάφορα την τελευταία βδομάδα στον χώρο των comics, άλλα ενδιαφέροντα και άλλα... όχι και τόσο. Ας μιλήσουμε για τα πρώτα.

Η Jenny Lee φεύγει από τη Marvel. Όπως δήλωσε και η ίδια φέυγει για καθαρά προσωπικούς λόγους και επειδή, μετά από 9 χρόνια στο industry (4 1/2 στη DC και άλλα τόσα στο "House Of Ideas"), άρχισε να κουράζεται. Δύο επισημάνσεις:

1) θυμάμαι τις παλιές, "καλές" (η ύπαρξη ή όχι των εισαγωγικών depends on your point of view) εποχές που οι editors ήταν πρώην αναγνώστες και όταν κατόρθωναν να μπούν στη βιομηχανία, ήταν "forever and ever". Δεν ήταν επαγγελματίες editors, αλλά συνήθως συγγραφείς που βρίσκονταν σε συνεχή back-and-forth ανάμεσα στο freelancing και την πιο σταθερή ζωή του "υπάλληλου". Όταν, π.χ., ο Al Milgrom παραιτήθηκε από τη θέση του editor στη Marvel, το έκανε για να ασχοληθεί περισσότερο με το pencilling και το inking.

Οι νέοι editors, όπως η Jenny Lee, είναι άνθρωποι που το "job description" τους λέει πως είναι... editors. Τώρα που φεύγει από τη Marvel μπορεί να πάει να δουλέψει στο ROLLING STONE... ή στο MAXIM... ή στο COSMOPOLITAN. Δεν υπάρχει λόγως να πάει στη DC ή να ξεκινήσει να γράφει σενάρια. Αυτή η αλλαγή νοοτροπίας στον τρόπο επιλογής των editors από τις εταιρίες έχει -τουλάχιστον έτσι πιστεύω- λειτουργήσει θετικά στη συνεργασία με τους freelancers, καθώς δεν υπάρχει το στοιχείο του ανταγωνισμού μεταξύ τους. Πλέον, όταν ένας συγγραφέας δέχεται υποδείξεις και διορθώσεις από τον editor του, ξέρει πως αυτό γίνεται για το καλό της ιστορίας. Παλιότερα, η πιθανότερη σκέψη που θα του πέρναγε από το μυαλό, ήταν πως αυτό γίνεται λόγω ζήλειας (κάτι που, σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλλον ίσχυε).

2) Ακόμη ένας editor που προσελήφθη κατά τη διάρκεια του administration του Bill Jemas φεύγει από τη Marvel. Πριν λίγους μήνες ήταν ο C.B. Cebulski, τώρα η Jenny Lee. Μήπως έχει ξεκινήσει κάμια διαδικασία εκκαθάρισης και δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι (ο Axel Alonso τι λέει;).

Marvel Sales For April. Όταν διαβάζω τα reports για τις πωλήσεις των εταιριών στο Newsarama ή το Pulse, δεν στέκομαι τόσο στα νούμερα του συγκεκριμένου μήνα (καθώς σπάνια παρουσιάζουν κάποιο ξεχωριστό ενδιαφέρον), αλλά στις συγκρίσεις με τους προηγούμενους. Τι μας λένε λοιπόν τα νούμερα τις Marvel για τους τελευταίους μήνες; Τρελλές πτώσεις!

Το UNCANNY X-MEN βρίσκεται σε συνεχή κάθοδο σχεδόν από τη στιγμή που ανέλαβε ο Claremont και μετά (το πρώτο του τεύχος είχε ένα spike, αλλά μετά ήρθε η κατηφόρα). Πλέον πουλάει γύρω στις 82.000, αριθμός που είναι, αν μη τι άλλο, απογοητευτικός.

Μια από τα ίδια και για το X-MEN του Peter Milligan, όπου ο δημοφιλής Βρετανός συγγραφέας, όχι μόνο δεν βοήθησε τις πωλήσεις του τίτλου, αλλά τον οδηγεί σε μια ατέρμονη πτώση και κινδυνέυει σύντομα να πέσει κάτω από τις 80.000.

Προς τα κάτω και τα ULTIMATE X-MEN και ULTIMATE SPIDER-MAN, δύο τίτλοι που πριν από λίγα χρόνια πουλούσαν σταθερά 100.000 αντίτυπα, τώρα βολοδέρνουν γύρω στις 80.000, ενώ πτώση έχει και το ULTIMATES που ξεκίνησε το volume 2 με 145.000 και στο πέμπτο τεύχος μόλις που ξεπέρασε τις 100.

Ενδιαφερον παρουσιάζει η μεγάλη πτώση του YOUNG AVENGERS (είπαμε, από το πρώτο τεύχος μέχρι το τρίτο υπάρχει πάντα διαφορά, αλλά από τις 112 χιλιάδες στις 72, είναι λίγο ανησυχητικό) και η εξωφρενική διαφορά ανάμεσα στα X-MEN: THE END BOOK ONE και BOOK TWO, με το πρώτο τεύχος του δεύτερου να πουλάει σχεδόν όσο πούλησε το τελευταίο του πρώτου (δηλαδή το BOOK TWO #6 πόσο θα πουλήσει; 20.000;).

Μικρή αλλά όχι σημαντική η πτώση στο DAREDEVIL (ενδιαφέρον θα έχει να δούμε τι θα γίνει σε μερικούς μήνες που θα φύγει ο Bendis), ενώ ουσιαστικά το μοναδικό "happy moment" για την εταιρία είναι η σταθερή άνοδος του HULK, που αποδεικνύει προφανώς πως αν κάνεις καλές ιστορίες με σεβασμό στον χαρακτήρα και τους αναγνώστες, οι τελευταίοι θα έρθουν τρέχοντας (ακόμη και με μηδενικό promotion).

Για τις πωλήσεις της DC θα τα πούμε την επόμενη Πέμπτη.

Ο Matthew Vaughan παραιτήθηκε από τη θέση του σκηνοθέτη στο X-MEN 3. Εγώ προσωπικά δεν γνωρίζω ποιός είναι ο Matthew Vaughan και τι έχει κάνει (βαριέμαι να το ψάξω στο web και είναι πολύ αργά για να πάρω τηλέφωνο τον Λάμπρη), αλλά είμαι βέβαιος πως το να χάνεις τον σκηνοθέτη σου, δύο μόλις μήνες πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, δεν μπορεί να είναι και πολύ καλό. Αν κάνω λάθος διορθώστε με.

Τα περισσότερα από τα νέα του COMICDOM δεν είναι δυστυχώς ακόμη ανακοινώσιμα. Έχουμε ένα σωρό συνεντέυξεις και συνεργασίες στα σκαριά, αλλά, ουσιαστικά, τίποτε από όλα αυτά δεν είναι 100 % βέβαιο και με δεδομένο πως στο παρελθόν "χάσαμε" μία συνέντευξη που ΗΤΑΝ 100% βέβαιη, I'll just keep my mouth shut for the moment.

Το μόναδικό που είναι σίγουρο είναι η συνεντευξη που πήρε ο Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου από τον γνωστό έλληνα δημιουργό, Σπύρο Δερβενιώτη, την οποία θα έχετε την ευκαιρία να απολαύσετε σε λίγες μέρες.

Και μην ξεχάσετε να πάτε την Παρασκευή το απόγευμα στην παρουσίαση του ΥΨΙΛΟΝ #4 που θα γίνει στο Comicon (Σόλωνος ). Εγώ δυστυχώς δεν θα μπορέσω να παρευρεθώ (my work schedule sucks these days), αλλά σίγουρα κάποιος από το COMICDOM θα είναι εκεί.

 

Review City

It was bound to happen: αυτή τη βδομάδα δεν έχω reviews. Όχι γιατί δεν έχω χρόνο να τα γράψω, αλλά γιατί -σε εντελώς "out of character" fashion- δεν διάβασα κανένα καινούργιο comic τις τελευταίες 7 ημέρες και αφιέρωσα τον ελεύθερο χρόνο μου σε κάποια back issues που -μετά από αναμονή σχεδόν τεσσάρων μηνών- έλαβα μεσω ταχυδρομίου.

Επειδή, λοιπόν, είμαι βέβαιος πως δεν σας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η άποψη μου για τα τελευταία τεύχη DAZZLER ή τα πρώτα BATMAN AND THE OUTSIDERS, stay tuned till next week.

 

Master Of The Obvious

Το τελευταίο catch-phrase στη βιομηχανία των comics είναι το "brand awareness". Ο Matt Brady του Newsarama έγραψε πρόσφατα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο που μιλάει για τις αλλαγές (αισθητικές και λειτουργικές) στη DC και έδωσε ιδιαίτερο βάρος σε αυτό ακριβώς το κομμάτι που μιλάει για την "άμεση αναγνωρισιμότητα" μιας εταιρίας και το πως η DC, ακολουθώντας στα χνάρια της Marvel, προσπαθεί να την ενισχύσει. Κάτι αντίστοιχο είχε πει και ο Steven Grant σε ένα PERMANENT DAMAGE πριν από λίγες εβδομάδες.

Πρόσφατα, ο Kevin Tsujihara, Executive Vice President for Corporate Business Development and Strategy (that's a big title!), βγήκε δημοσίως και είπε πως η DC είναι μία εταιρία με δυναμική πολλών εκατομμυρίων που, προφανώς, δεν έχει εκμεταλλευτεί πλήρως την πραγματική δύναμη της. Παράλληλα, στην ανακοίνωση για το καινούργιο λογότυπο, υπάρχει η επισήμανση πως η DC αποτελεί ένα property που μπορεί να αποφέρει κέρδη από ταινίες, τηλεοπτικά προγράμματα, video games, comics, graphic novels, manga και merchandising. Ευτυχώς που κάποιος θυμήθηκε να συμπεριλάβει και τα comics στη λίστα, γιατί διαβάζοντας την είχα αρχίσει να ανησυχώ.

Το γεγονός είναι πως η DC είναι μια εταιρία που έχει ένα πολύ πιο corporate πρόσωπο από ότι είχε και αυτό το οφείλει στη Marvel, η οποία κατόρθωσε και έκανε το όνομα της γνωστό στο ευρύ κοινό μέσα από τις ταινίες, αλλά και όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις όπου εμφανίζονταν οι ήρωες της. Μπορεί να είναι περισσότεροι οι άνθρωποι που γνωρίζουν τον Superman και τον Batman από αυτούς που γνωρίζουν τον Spider-Man ή τους X-Men, αλλά αν η ερώτηση αφορά το ποιά εταιρία εκδίδει τις ιστορίες των ηρώων, τα αποτελέσματα θα είναι πολύ διαφορετικά. Ο Superman είναι ο πιο γνωστός comic superhero. Ο Spider-Man είναι ο πιο γνωστός MARVEL superhero. Και αυτό είναι που μετράει.

Ή μήπως όχι;

Μετά το αρχικό buzz για τα Marvel Comics, που ήρθε ως αποτέλεσμα της επιτυχίας των ταινιών και τη μικρή (really, it wasn't that big a deal) αύξηση στις πωλήσεις των comics της εταιρίας, ήρθε η πτώση. Και δεν ήταν μικρή! Τι έχει κερδίσει ουσιαστικά η Marvel από τις ταινίες; Σίγουρα κάποια χρήματα από τα ποσοστά των ταινιών. Από πλευράς πωλήσεων όμως; Τίποτε απολύτως.

Αυτό που είναι painfully obvious σε εμένα και θα έπρεπε να το καταλαβαίνουν οι executives και οι περισσότεροι fans, είναι πως οι ταινίες κάποια στιγμή θα σταματήσουν. Αυτήν την περίοδο είναι το "hot stuff" στο Hollywood, αλλά αυτού του είδους οι "τίτλοι τιμής" σε βιομηχανίες τόσο ευμετάβλητες και αλλοπρόσαλες όπως την tinseltown δεν κρατούν για πολύ καιρό.

Ο Richard Bruning, Senior Vice President - Creative Director της DC, είπε -μέσες άκρες- πως τα τελευταία χρόνια οι άνθρωποι της εταιρίας έβλεπαν τις ταινίες με χαρακτήρες της Marvel και έσκαγαν από τη ζήλια τους επειδή το logo της τελευταίας εμφανιζόταν κυριολεκτικά παντού. Στόχος της DC είναι να συμβεί κάτι αντίστοιχο και με τις ταινίες BATMAN BEYOND και SUPERMAN RETURNS, αλλά αυτό δεν θα σταματήσει εκεί και θα ισχύει και για οποιοδήποτε άλλο project ή merchandise που θα αφορά σε χαρακτήρες της εταιρίας. That's nice.

Επιπλέον, είναι απόλυτα λογικό και δικαιολογεί την δημιουργία του νέου logo. Αυτό, όμως, που δεν είναι σαφές είναι το πως κάτι τέτοιο θα βοηθήσει, άμεσα και ουσιαστικά, τις πωλήσεις των comics της εταιρίας.

Αυτό που είναι πιο ανησυχητικό είναι πως το μεγαλύτερο "corporate awareness" της DC θα οδηγήσει και σε σαφώς μεγαλύτερες απαιτήσεις από τα μεγάλα κεφάλια της Warner, καθώς το publishing division της εταιρίας δεν θα είναι πλέον το "αποπαίδι" της πολυεθνικής αλλά ένα σημαντικό κομμάτι που θα πρέπει να αποδεικνύει την αξία και τη βιωσιμότητα του. Τι σημαίνει αυτό σε απλά ελληνικά; Αναμένονται απολύσεις!

Σύμφωνα με τον Paul Levitz, το "στίγμα" που είχαν παλιότερα τα comics έχει πλέον εκλείψει και η βιομηχανία των funnybooks είναι πλέον, στη συνείδηση του κοινού, ισότιμη με αυτές του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. Με αυτήν την άποψη μοιάζει να συμφωνεί αρχικά και ο Matt Brady στο άρθρο του, καθώς λέει:

"Levitz is right. The stigma that was attached to comics even a decade ago has now gone, and the field is seen as an idea factory that resonates across the popular culture."

Η φράση κλειδί σε αυτήν την πρόταση είναι "idea factory", γιατί αυτό είναι πλέον τα comics για τον υπόλοιπο κόσμο. Δεν είναι ένα ξεχωριστό και απόλυτα αναγνωρίσιμο artform ή ένα βιώσιμο και επιτυχημένο αυτοδύναμο industry, αλλά μια μηχανή παραγωγής ιδεών που προσφέρονται για εκμετάλλευση από άλλες πιο παραγωγικές και με μεγαλύτερο "λαϊκό έρεισμα" βιομηχανίες.

Όσοι πιστεύουν πως αυτό μπορεί να είναι καλό για το αγαπημένο μας artform, μάλλον έχουν χάσει το νόημα.

 

Sak's DVD Player

Highly predictable, αλλά ούτε και αυτή τη βδομάδα είδα καμιά ταινία άξια λόγου. Ελπίζω πως κάτι θα έχω για next week, αλλιώς θα αρχίσω να σκέφτομαι πως πρέπει να καταργήσω το συγκεκριμένο section (και να το αντικαταστήσω με κάτι άλλο φυσικά - μη νομίζετε πως με έπιασαν οι τεμπελιές).

 

TV Or Not TV

Κάποιοι θα αρχίσουν να πιστεύουν πως έχω προσωπικό πρόβλημα με το DREAM SHOW ή με τον Alpha, αλλά όταν φτάνουν στο σημείο να χρησιμοποιούν το ΟΛΑ του Θέμου Αναστασιάδη για να κάνουν τόσο ξεδιάντροπο promotion (η εκπομπή της Δευτέρας έκανε τα πάντα εκτός από το να αρχίσει να παρακαλάει "σας ικετεύουμε, δείτε το DREAM SHOW, γιατί το αφεντικό έχει αρχίσει να τα παίρνει στο κρανίο"), δεν μπορώ να μην σχολιάσω. Παρεμπιπτόντως, το live του DREAM SHOW την περασμένη Κυριακή ήταν, για δεύτερη συνεχή βδομάδα, μόλις έκτο σε τηλεθέαση την ώρα προβολής του.

Με δεδομένο πως έγιναν ήδη κάποιες ανακατατάξεις στον όμιλο τις τελευταίες μέρες, έχω αρχίσει να υποψιάζομαι πως αυτός ο ενοχλητικός ήχος που ακούω είναι το τρίξιμο της καρέκλας του Γιάννη Λάτσιου (μα, γιατί δεν κάνουν διευθυντή ψυχαγωγικού προγράμματος τον Περρή; - εδώ τον έκαναν κριτή σε talent show).

 

Real World

Οι Γάλλοι είπαν όχι στην Ευρώπη και το έκαναν με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο.

Εμάς μας ρώτησε ποτέ κανείς;

'Nuff said!

 

Final Word

Δυστυχώς για κάποιους "ελληνάρες", τον θρίαμβο της Παπαρίζου στη Eurovision δεν ακολούθησε ο άλλος θρίαμβος της "δεν-έχω-ιδέα-πως-την-λένε" στον διαγωνισμό της Miss Universe. Τώρα, άραγε, ασθένησαν τα "κυτταρα ανωτερώτητας" της φυλής μας ή -όπως συμβαίνει συχνά- οι "κακοί ξένοι" συνωμότησαν εναντίον μας.

Ε, ρε, ξύλο που θέλουμε.



sledgehammer archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi