Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Γιώργου Χατζηκωστή
09-10-06

The Burden Of The Past

Για ακόμη μια φορά, τώρα που ήρθε η σειρά μου να γράψω το THINK TANK, παρατηρείται μια τρομακτική έλλειψη -ουσιαστικά- σημαντικων ειδήσεων! Εκτός και αν θεωρήσω την αλλαγή του creative team στο THUNDERBOLTS, τόσο σημαντική, ώστε να της αφιερώσω ένα ολόκληρο column. Αφήστε που από όποια πλευρά κι αν το δω το θέμα, δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να "γεμίσω" αυτή τη στήλη, κάτι που -πιθανότατα-θα έχει ως αποτέλεσμα την ασταμάτητη γκρίνια του Σακαρίδη.

Τι μένει λοιπόν; Ένα γενικότερης φύσης θέμα, για το οποίο θα μπορώ να καταθέσω τις απόψεις μου - μην ξεπέσω από τώρα στην εύκολη λύση Top 10 λιστών, τύπου "Τα 10 comic που άλλαξαν ριζικά την ζωή του μικρού Γιωργάκη".

Την προηγούμενη εβδομάδα, ο Δημήτρης Σακαρίδης (πάλι αυτός;), κάπου μέσα στο χειμαρρώδες κείμενο του, ανέφερε την λέξη continuity, καθώς και τους αρνητικούς συνειρμούς που μπορεί να φέρει στους σύγχρονους δημιουργούς του mainstream χώρου. Από εκεί, λοιπόν, πιάστηκα και -ευτυχώς- κάποιες ιδέες άρχισαν να κατεβαίνουν.

Το continuity είναι ένα στοιχείο που κάνει την εμφάνιση του σε όλο το φάσμα των mainstream comics. Βαραίνει περισσότερο -όπως είναι λογικό- τους μακροβιότερους χαρακτήρες και τίτλους, επειδή βοηθάει στην δημιουργία της ψευδαίσθησης ότι οι ζωές των χαρακτήρων είναι πιο αληθοφανείς. Βέβαια, αυτή η αληθοφάνεια, δεν μπορεί, σε καμία περίπτωση, να ισχύει σε έναν ήρωα όπως, καλή ώρα, τον Spider-Man. Τα γεγονότα τρέχουν εδώ και 45 χρόνια, πολλοί συγγραφείς έχουν προσθέσει από λιθαράκια, μέχρι βουνά ολόκληρα και όπως να το κάνουμε, η ζωή του Peter Parker, μόνο κανονική ζωή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Αν δε με πιστεύετε, κάντε ένα click εδώ, για να διαπιστώσετε του λόγου το αληθές.

Είναι λογικό, λοιπόν, να δυσανασχετεί ένας συγγραφέας, όταν παρουσιάζει στον editor του μια ιδέα και αυτή απορρίπτεται επειδή κάποια γεγονότα -που έγιναν πριν από 20 χρόνια, στον ίδιο ή σε ένα άλλο τίτλο- την βγάζουν "άκυρη". Η ιδέα αυτή μπορεί όντως να είναι καλή και να οδηγήσει τον χαρακτήρα σε μέρη που δεν έχει ξαναπάει ποτέ, δεν είναι εφικτή, όμως, εξαιτίας του παρελθόντος και τον εκατοντάδων τευχών που βαραίνουν την Ιστορία του τίτλου. Το αποτέλεσμα είναι ο επίδοξος writer να ξενερώνει και να σπάει το κεφάλι του, προσπαθώντας να κατεβάσει μια εξίσου καλή ιδέα, η οποία όμως δεν θα ακυρώνει τα όσα έχουν προηγηθεί.

Από την άλλη πλευρά, είναι ακόμη χειρότερο να παρακολουθούμε "χειρουργικές επεμβάσεις" σε κλασσικές ιστορίες, από συγγραφείς (και editors) που προσπαθούν να δημιουργήσουν "ίντριγκες" και "συναρπαστικές ιστορίες", σπιλώνοντας έτσι τα έργα δημιουργών που προηγήθηκαν. Ένα παράδειγμα είναι το storyline "Sins Past", στο AMAZING SPIDER-MAN και πολύ φοβάμαι πως κάτι αντίστοιχο θα συμβεί στη σειρά sequel του NEW AVENGERS: ILLUMINATI (more here and here). Το πρώτο -σε περίπτωση που δεν θυμάστε- στην προσπάθεια του συγγραφέα να βγάλει μια ενδιαφέρουσα ιστορία, αλλοίωσε μια από τις κλασσικότερες ιστορίες που έχουν γραφτεί με ήρωα τον Spider-Man, έχοντας ως αποτέλεσμα τη γενική κατακραυγή από την πλευρά των fans. Το ILLUMINATI, πάλι, κρύβει τους ίδιους -ή και μεγαλύτερους- κινδύνους, για ολόκληρο το Marvel Universe.

Βέβαια, δεν είναι πάντα εφικτό, για τον οποιονδήποτε, είτε αυτός είναι writer, είτε editor, να γνωρίζει τα πάντα γύρω από την ιστορία του Universe της εταιρίας στην οποία εργάζεται - βοηθάει πολύ, όμως. Όχι πως δεν υπάρχουν συγγραφείς που έχουν βαθύτατη γνώση του continuity της Marvel και της DC (Τα ονόματα των Kurt Busiek και Mark Waid είναι τα πρώτα που μου έρχονται στο μυαλό) αλλά η αλήθεια είναι πως τέτοιες περιπτώσεις πραγματικά σπανίζουν στις μέρες μας. Αφήστε που αρκετές φορές και οι ίδιοι οι editors αποδεικνύονται άσχετοι, όχι μόνο για το μακρινό παρελθόν, αλλά ακόμα και για τις πρόσφατες ιστορίες της εταιρίας που τους πληρώνει, πραγματοποιώντας τραγικά ολισθήματα, προκαλώντας την απορία και τον γέλωτα... (Εδώ θα βρείτε όλη την αλήθεια για την νεκρανάσταση της Marrow στους X-Men)

Από την άλλη, υπάρχουν comics που είναι τόσο "continuity heavy" (ή βασίζονται, σε πολύ μεγάλο βαθμό, σε παλιές ιστορίες), τα οποία ενέχουν τον κίνδυνο να γίνουν δυσνόητα για κάποιον που δεν έχει το κατάλληλο "ιστορικό υπόβαθρο", ώστε να κατανοήσει πλήρως τα όσα διαβάζει (χωρίς φυσικά αυτό να τα εμποδίζει να σημειώνουν αξιοζήλευτες πωλήσεις, για τα σημερινά δεδομένα - INFINITE CRISIS, anyone?)

Μήπως τελικά είναι καλύτερα το continuity να είναι πιο "χαλαρό", επιτρέποντας όλες τις ιδέες να ευδοκιμήσουν, ανεξαρτήτως των όσων έχουν προηγηθεί; Οι συγγραφείς θα μπορούν να δρουν ανενόχλητοι, δίχως περιορισμούς, οδηγούμενοι μόνο από τις εμπνεύσεις τους, επιλέγοντας ΜΟΝΟ τα κομμάτια του παρελθόντος που τους συμφέρουν. Συναρπαστικό δεν ακούγεται;

Έλα όμως που δεν είναι!

Δείχνει έλλειψη σεβασμού στην ιστορία του εκάστοτε χαρακτήρα, στους δημιουργούς που προηγηθήκαν (που συγκριτικά με πολλούς σημερινούς, έπαιρναν ψίχουλα) και τέλος, στους fans (που "τα σκάνε" συνεπέστατα, επί σειρά ετών, περιμένοντας να διαβάσουν κάτι αξιόλογο). Και οι τρεις πλευρές, αξίζουν καλύτερης αντιμετώπισης. Αν ο συγγραφέας, δείξει το σεβασμό που τους αρμόζει, θα τον λάβει και ο ίδιος πίσω, στο πολλαπλάσιο.

Μια που το έφερε οι κουβέντα στους fans, πρέπει να αναφέρουμε και τις δικές τους, εντελώς ξεχωριστές, ιδιοτροπίες. Με το πρώτο ολίσθημα, τα vocal fanboys των internet-ικων forums θα σταυρώσουν όχι μόνο τον δημιουργό και την "αγαπημένη" τους εταιρία, αλλά μπορεί να τον προσβάλουν σε προσωπικό επίπεδο, αυτόν, την οικογένεια του, τον παππού με το φανελάκι που κάθεται στο μπαλκονάκι, μέχρι και τα κατοικίδια που τυχαίνει να έχει στην κατοχή του το άτυχο θύμα. Οι παλιές εποχές που ο οργισμένος fanboy, έπιανε χαρτάκι και μολύβι και έγραφε ένα γραμματάκι για να τα χώσει, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τότε, μάλιστα, τίποτε δεν μπορούσε να του εγγυηθεί τη δημοσίευση του γράμματος. Στην περίπτωση που αυτή (η δημοσίευση, ντε) γινόταν πραγματικότητα (yippee), αυτός που απαντούσε στα γράμματα, μπορούσε να την έβγαζε καθαρή με μια απλή απάντηση τύπου, "Well, you got us there sport!" και εκεί τελείωνε το θέμα. (Το πόσο σημαντικό -ή μη- ρολό παίζει, πραγματικά, η μειονότητα των internet fanboys, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο)

Αν κάτι το κατακεραυνώνουν (συνεχίζοντας, παρ' όλα αυτά, να το αγοράζουν), όταν αργότερα η κατάσταση επανέλθει σε επίπεδα που θεωρούν ικανοποιητικά (ή "σωστά"), έχουν τη "δυνατότητα" να επιλέξουν αν θα δεχτούν το μέρος του continuity που τους δυσαρέστησε ή αν θα κάνουν τα στραβά μάτια. Ίσως, να το αναφέρουν στο μέλλον, "αναπολώντας" το πόσο χάλια ήταν τα πράγματα τότε...

Που θέλω να καταλήξω; Το continuity είναι η κατάρα των mainstream comics. Χωρίς αυτό δεν μπορούν να υπάρξουν και κατά συνέπεια, δεν μπορούν να το αγνοήσουν (τουλάχιστον όχι εντελώς). Ένας φαύλος κύκλος, και φοβάμαι πως δεν φαίνεται πουθενά έστω και μια ελπίδα για ένα τέλος. Όσο περισσότερο εξαρτώμενος είναι ένας τίτλος από το continuity, τόσο πιο μπλεγμένο το κουβάρι και ελάχιστοι έχουν την ικανότητα να το ξεμπλέξουν. Φυσικά, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, το continuity είναι ένα χρησιμότατο εργαλείο, που μπορεί να δώσει έμπνευση και να ανοίξει εξαιρετικά ενδιαφέροντες δρόμους. Η λάθος χρησιμοποίηση του, όμως, δημιουργεί λάθη, ασάφειες, μέχρι και εκτρώματα.

Τελικά, φαίνεται πως κάτι ξέρει η DC που κάνει ένα reboot κάθε τόσο...

 



think tank archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi