Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


του Γιώργου Χατζηκωστή
04-12-06

Where Is Your Support?

"Support your local scene!"

Αυτή την φράση σίγουρα τη γνωρίζετε. Έχετε ακούσει να τη βροντοφωνάζουν και σίγουρα ξέρετε τι ακριβώς σημαίνει, τουλάχιστον όσον αφορά στο δικό μας χώρο - αυτών των comics, δηλαδή. Υποστήριξη των κινήσεων για την ανάπτυξη της εγχώριας σκηνής των comics, είτε με συμμετοχή στις εκάστοτε εκδηλώσεις, είτε με την αγορά comics και εκδόσεων Ελλήνων δημιουργών και εκδοτών. Πολλές φορές, αυτή η φράση -κάπου ανάμεσα στις λέξεις- κρύβει ένα εντελώς λανθασμένο νόημα: οτιδήποτε είναι Ελληνικό πρέπει να το υποστηρίζουμε, γιατί δεν πρέπει να στεναχωρήσουμε κανέναν. Όλοι καλοί είναι.

Δεν είναι όμως αυτό το θέμα που εξετάζω, στο παρόν κείμενο.

Πρόσφατα, έγινε κάτι το οποίο μπορώ να πω ότι με ξάφνιασε - κάτι που πάει κόντρα στην έννοια της πολυσυζητημένης αυτής υποστήριξης. Πριν ένα μήνα (και κάτι μέρες), κυκλοφόρησε το πρώτο τεύχος από το πολυδιαφημισμένο PIRATES OF CONEY ISLAND. Η ανταπόκριση που του επιφύλαξε η παγκόσμια comics κοινότητα, ήταν απογοητευτική. Έφτασε στην θέση νούμερο 218 των πωλήσεων, με μόλις 4220 αντίτυπα να έχουν φύγει, μέχρι στιγμής, από την Diamond (για περισσότερη ανάλυση πωλήσεων από τον ΣΕΑ, click here). Με λίγα λόγια, ο τίτλος δεν τράβηξε το ενδιαφέρον του "αδηφάγου" κοινού.

Τι έγινε, όμως, εντός των συνόρων μας; Μήπως το PIRATES πούλησε αριθμούς που κοντράρουν στα ίσια καταξιωμένους εμπορικά τίτλους, όπως π.χ. το BATMAN ή το AMAZING SPIDER-MAN; Δυστυχώς, σύμφωνα με μια πρόχειρη έρευνα κάναμε στα μαγαζιά, τα πράγματα είναι σκούρα. Ο αριθμός των αντιτύπων που έφτασε στην χώρα μας, δεν είναι καν τριψήφιος.

Ούτε καν 100 κομμάτια! Για την ακρίβεια, πλησιάζει περισσότερο στα πενήντα. Να χαρώ εγώ υποστήριξη...

Και κάπου εδώ, αρχίζουν να γέννιουνται απορίες, οι οποίες ψάχνουν τις απαντήσεις τους.

Μήπως ο Λώλος ήταν κάποιος που έκανε το breakthrough εντελώς ξαφνικά και απέκτησε τη δυνατότητα να εκδοθεί δουλειά του στην Αμερική, ενώ εδώ δεν τον γνώριζαν παρά ελάχιστοι; Όχι βέβαια. Ακριβώς το αντίθετο ισχύει. Αποτελούσε ένα από τους πιο γνωστούς (και ταλαντούχους) εκπροσώπους μιας νέας γενιάς καλλιτεχνών, που ξεπήδησαν τα τελευταία χρόνια. Το όνομα του είναι πλέον αναγνωρίσιμο και αυτό, για έναν καλλιτέχνη, σημαίνει έναν σεβαστό αριθμό πωλήσεων.

Μήπως, πάλι, ο κόσμος δεν γνώριζε για την έκδοση της πρώτης δουλειάς του Λώλου στην Αμερική; Και πάλι, όχι! Πέρα από την συνέντευξη στο Newsarama, πριν από λίγους μήνες, έγιναν και άλλες κινήσεις δημοσιοποίησης του γεγονότος. Θυμάμαι, καταρχάς, τα posts του Μανώλη Βαμβούνη, στο forum του comicart, για τις συνεντεύξεις που πήρε από τους βασικούς συντελεστές του PIRATES (και οι οποίες δημοσιεύτηκαν στη μόνιμη στήλη του στο Comics Nexus, "Leave Your Spandex At The Door"). Επίσης, στο πρόσφατο (και από όλες τις απόψεις, επιτυχημένο) 24Hour Comics Day, πραγματοποιήθηκε μια έκθεση original art του Βασίλη, με σελίδες από το πρώτο τεύχος του PIRATES. Πέρα από αυτά, σημαντικό ρόλο έπαιξε το "word of mouth" (πολύ ισχυρός παράγοντας διάδοσης μιας πληροφορίας), αλλά και η καταχώρηση στο PREVIEWS (όπως είναι γνωστό, η Image "κλείνει" ολόκληρη σελίδα στον μηνιαίο κατάλογο της Diamond, για κάθε comic της). Μην ξεχνάμε, φυσικά, και το preview που ανεβάσαμε εδώ στο COMICDOM, αλλά και τις διάφορες αναφορές που έγιναν στο site μας, μέσω των News. Και να ήθελες να αγνοήσεις το γεγονός, το promotion δεν σε άφηνε!

Εδώ, όμως, θα πρέπει να κάνω έναν απαραίτητο διαχωρισμό ανάμεσα σε δυο (από τις πολλές που υπάρχουν) φυλές αναγνωστών comics στη χώρα μας. Δυο φυλές που έχουν κοινό χαρακτηριστικό την αγάπη τους για το Μέσο, αλλά παράλληλα έχουν και πολλές διαφορές ως προς τον τρόπο αντίληψης και λειτουργίας. Αυτοί που διαβάζουν (κυρίως) comics αμερικάνικης προέλευσης και αυτοί που "επιμένουν Ελληνικά".

Όσοι διαβάζουν Αμερικάνικα comics είναι, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, superhero fans, με ελάχιστο ενδιαφέρον για ότι επεκτείνεται εκτός των -στενών- ορίων του αγαπημένου τους ιδιώματος - ή έστω, της γενικότερης κατηγορίας αυτών που λέμε "action/adventure comics". Αν κάτι "αλλότριο" φέρει την υπογραφή ενός μεγάλου ονόματος -σχεδιαστή συνήθως- τότε είναι πρόθυμοι να πάρουν το (εν πολλοίς, υπολογισμένο) ρίσκο (trust me, I know cause I've been one of them - maybe I still am!). Το PIRATES OF CONEY ISLAND είχε την τύχη να εκδοθεί από την Image, μια εταιρία με ιδιαίτερα diverse κατάλογο ενδόσεων, η όποια όμως, έχει (ενδεχομένως, αναπόφευκτα) και τεράστια σκαμπανεβάσματα στην ποιότητα των επιλογών της. Πιθανώς, ξεφυλλίζοντας το PREVIEWS, οι "αναγνώστες αμερικάνικων comics" θα έπεσαν πάνω στην καταχώρηση του PIRATES και μπορεί να επέλεξαν να το αγνοήσουν. Πράξη κατανοητή, αφού δεν αποτελούν το target audience για ένα τέτοιο comic και συνήθως αδιαφορούν για τα Ελληνικά comics, εν γένει - ή τουλάχιστον δεν τα αντιμετωπίζουν με την ίδια σοβαρότητα όσο τα "δικά τους".

Δηλαδή, μπορεί και να μην ήξεραν καν ποιος είναι ο Λώλος, εξαιτίας των γούστων τους και της μικρής επαφής τους με τα δρώμενα της Ελληνικής σκηνής. Αυτούς, μπορώ να πω ότι τους δικαιολογώ απόλυτα. 'Αλλα δεν νομίζω πως κανείς πόνταρε στους spandexάκηδες για υποστήριξη. Αν αποφάσιζαν να παραγγείλουν το PIRATES, θα ήταν από περιέργεια και μόνο ("τί γυρεύει εκεί ο πατριώτης, ορέ;").

Οι αναγνώστες των Ελληνικών comics, πάλι, είναι αυτοί που δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ανεξάρτητη σκηνή της Αμερικής (το target audience που έλεγα), με το βλέμμα τους να εστιάζει σε δημιουργούς όπως ο Clowes και ο Tomine και όχι στον Bendis ή τον Ramos (τυχαία παραδείγματα... περίπου). Βλέπετε, το Ελληνικό "mainstream" (αν αυτός ο όρος είναι δυνατόν να υφίσταται) έχει περισσότερα κοινά στοιχεία με την alternative σκηνή, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού (πόσα υπερηρωικά ή γενικότερα action/adventure γνωρίζετε να έχουν φτιαχτεί από Ελληνικά χέρια και πόσα αυτοβιογραφικά;). Επίσης, ψωνίζουν κυρίως "από το ράφι" (όταν ψάχνουν για κάτι Αμερικάνικο), και δεν συνηθίζουν να γράφονται συνδρομητές στα comic shops. Επιπλέον, πολλοί από αυτούς δεν γνωρίζουν τους "άγραφους νόμους" που διέπουν το σύστημα παραγγελιών (ξέρετε τώρα, PREVIEWS, παραγγελία δύο μήνες νωρίτερα κτλ.).

Και με ξαναπιάνουν οι απορίες. Μα καλά, όποιος πραγματικά ενδιαφέρεται, δεν ρωτάει να μάθει; Δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζει κάποιος τα πάντα για το Direct Market, αλλά σε αυτή την περίπτωση, ένα τηλεφωνάκι ή ένα e-mail, σε κάποιο μαγαζί, ζητώντας περισσότερες πληροφορίες για το PIRATES, σίγουρα θα βοηθούσε. Και αφού το έμαθαν, γιατί δεν επικοινώνησαν με τα comic shops; Ακόμη κι αν ο retailer δεν το είχε (που το πιθανότερο είναι πως ΔΕΝ θα το είχε), τουλάχιστον μπορούσε να κάνει reorder και ο ενδιαφερόμενος αγοραστής θα το έπαιρνε στα χέρια του, λίγες βδομάδες αργότερα.

Αν θέλετε, τώρα, να κατηγορήσετε τους καταστηματάρχες για τον μικρό αριθμό αντιτύπων που έφτασαν εντός Ελλάδος, ξανασκεφτείτε το. Οι άνθρωποι, όντας επαγγελματίες (δηλαδή "ζουν από αυτό"), όταν βλέπουν ότι το πρώτο τεύχος ενός τίτλου "δεν τραβάει" (έχει, για παράδειγμα, μόνο τέσσερις-πέντε παραγγελίες από συνδρομητές), δεν πρόκειται να πάρουν το ρίσκο και να φέρουν πολλά περισσότερα αντίτυπα, για να γεμίσουν το ράφι. Υπάρχει ο -σοβαρότατος- κίνδυνος να τα "φάνε" (να τα χρησιμοποιήσουν ως προσάναμμα στο τζάκι, ή για στολίδια στο Χριστουγεννιάτικο δέντρο - τώρα που πλησιάζει ο καιρός). 'Αντε να φέρουν ένα-δυο αντίτυπα επιπλέον, μήπως και το πάρει κανένας περίεργος. Αν το κάθε μαγαζί είχε περίπου 40 παραγγελίες για το PIRATES OF CONEY ISLAND #1, σίγουρα θα έφερνε και (τουλάχιστον) 10-15 κομμάτια για έξω, αφού θα ήταν ολοφάνερο ότι το comic είχε ρεύμα και ο κόσμος θα το έψαχνε. Έλα, όμως, που τελικά, αυτοί που το παράγγειλαν δεν ήταν και τόσοι πολλοί.

Τα τελευταία χρόνια, η comics σκηνή της χώρας μας παρουσιάζει μια πρωτοφανή άνθηση. Γίνονται διάφορες εκδηλώσεις, αυξάνονται οι εκδόσεις, ανοίγουν παντού καινούργια μαγαζιά (αν και αυτή η κίνηση δεν κερδίζει βραβείο σωστής επιχειρηματικής λογικής - το κοινό ΔΕΝ είναι τόσο μεγάλο) και γενικά, όλο και περισσότεροι νέοι ασχολούνται με τα comics, είτε με την ιδιότητα του απλού αναγνώστη, είτε καταθέτοντας τις ιδέες, τις εμπνεύσεις και το ταλέντο τους σε ένα κομμάτι χαρτί. Επίσης, πολλοί είναι αυτοί που δηλώνουν φίλοι των comics που είναι φτιαγμένα από "δικά μας παιδιά", δηλώνοντας -με στόμφο- ότι πρέπεί να τα υποστηρίξουμε όλοι. Όλα αυτά είναι ξεκάθαρα σημάδια μιας σκηνής που ζει και αναπνέει και είναι έτοιμή να μπει στην εφηβεία της (για ενηλικίωση υπάρχει ακόμα δρόμος).

Για αυτό, λοιπόν, ρωτάω: Που είναι η υποστήριξη στη συγκεκριμένη περίπτωση;

Που είναι όλοι αυτοί που εδώ και τόσο καιρό επιβράβευαν ηθικά τον Λώλο για τις προσπάθειες του, με χαμόγελα και εγκάρδιες χειραψίες;

Πού είναι όλοι οι Έλληνες δημιουργοί, με τα άπειρα αμοιβαία "pats on the back", που ενδεχομένως, φανερώνουν μια ανειλικρινή (και μάλλον, γλοιωδέστατη) "διπλωματική" στάση;

Που είναι οι απλοί αναγνώστες των ελληνικών comics, που υποτίθεται πως θέλουν να στηρίξουν την Ελληνική σκηνή;

Όλοι οι παραπάνω έλαμψαν δια της απουσίας τους. Λίγοι άνθρωποι ενδιαφέρθηκαν πραγματικά για το μεγάλο breakthrough του Βασίλη Λώλου. Οι υπόλοιποι αδιαφόρησαν, είτε λόγω άγνοιας (αν και με την προώθηση που είχε το comic, δεν μπορώ να πω ότι τους δικαιολογώ), είτε λόγω ζήλειας (αν είναι δημιουργοί - βλέπε, "αυτός έκανε τα κονέ του στην Αμερική και εγώ εδώ παλεύω να βγάλω ένα fanzine της προκοπής"), ή απλά περιφρονώντας τον γεγονός και τον ίδιο τον καλλιτέχνη ("έλα μωρέ, ποιός νομίζει ότι είναι;").

Τί περίμεναν, δηλαδή, για να αγοράσουν ένα αντίτυπο από το PIRATES OF CONEY ISLAND #1 - ούτε τόσο ακριβό είναι (όσο κοστίζει ένας καφές, πάνω-κάτω), ούτε και με αυτές τις πωλήσεις προβλέπεται επανέκδοση του σε trade. Έκτος αν περιμένουν να τον δουν στο επόμενο φεστιβάλ της Βαβέλ, να πουλάει όλα τα τεύχη που του έμειναν στο χέρι, πίσω από ένα πάγκο.

Αυτή η στάση όσων -λένε ότι- ενδιαφέρονται για την εγχώρια σκηνή είναι το λιγότερο περίεργη. Τόσο περίεργη, που εγώ, με το μυαλό μου, αδυνατώ να την κατανοήσω. Προσωπικά, δεν περίμενα τόσο μικρή υποδοχή του PIRATES, στη χώρα μας. Ο σχεδιαστής του είναι ένα άμεσα αναγνωρίσιμο όνομα, με πολλούς ανθρώπους που δηλώνουν "φίλοι" του και αρκετούς που δηλώνουν οπαδοί του (the line blurs between the two, but you get the point). Όταν όλοι αυτοί οι "φίλοι" του Λώλου τον συναντήσουν ξανά, θα έχουν το θράσος να τον συγχαρούν και πάλι (χειραψίες, φιλοφρονήσεις, "pats on the back" κλπ), παρόλο που δεν θα έχουν κάνει απολύτως τίποτα για να τον βοηθήσουν να εδραιωθεί στην Αμερικάνικη βιομηχανία; (Κάτι που, σύμφωνα με τις... αρχές του "support your local scene" movement, είναι η ελάχιστη υποχρέωση τους.)

Θα μου πείτε, τώρα, "μα καλά, πες ότι στην χώρα μας έφευγαν 300 ή 400 αντίτυπα του PIRATES OF CONEY ISLAND #1, η κατάσταση θα άλλαζε; Στην Αμερική πάλι θα πούλαγε ψίχουλα!" Παρόλο που όταν μιλάμε για μεγέθη πωλήσεων σαν αυτά του PIRATES (τετραψήφια, δηλαδή), τα 400 -υποθετικά- αντίτυπα μπορούν να κάνουν τη διαφορά, δεν πρόκειται θα σταθώ σε αυτό. Γιατί, πολύ απλά, δεν είναι αυτό το θέμα, αγαπητοί μου!

Δεν μιλάω για Αμερική, αλλά για Ελλάδα! Για την ακρίβεια, μιλάω για την ασυνέπεια όσων ξελαρυγγιάζονται με το "Ζήτω τα ελληνικά comics, ζήτω οι Έλληνες δημιουργοί". Αν όλοι αυτοί έκαναν τα λόγια τους πράξεις, τα νούμερα δεν θα ήταν τόσο μικρά, εντός των συνόρων μας, τουλάχιστον. Αυτό που μετράει, πάνω από όλα, είναι η κίνηση υποστήριξης.

Για εκτός των συνόρων, μπορεί να μην υπήρχε λύση, σίγουρα υπήρχαν (και υπάρχουν) τρόποι βοήθειας. Από forums με αιμοδιψή fanboys, που σφάζονται για το αν το CIVIL WAR είναι αριστούργημα ή έκτρωμα, άλλο τίποτα. Ένα απλό registration και ένα post με link για περισσότερες πληροφορίες και μερικά preview pages που είχαν ήδη δημοσιευθεί, δεν είναι δα κάτι το τρομερό. Δεν απαιτεί καν έξοδο από το σπίτι σας. Ίσως να μην έφερνε ανατρεπτικά αποτελέσματα, αλλά το καθήκον σου ως "active -and vocal- local supporter", θα το έκανες.

Κλείνοντας, παρακαλώ κάποιον να με διαφωτίσει για το ποιο είναι, τελικά, το νόημα της φράσης με την οποία ξεκίνησα τούτο εδώ το κείμενο και κυρίως, αν αυτό περιορίζεται μόνο στην συμμετοχή στις εκάστοτε εκδηλώσεις. Για χαρές και πανηγύρια, είμαστε πρώτοι. Να τα πίνουμε και να "περνάμε καλά" και μετά δεν έχει σημασία αν ξεχνάμε τους ανθρώπους που λέμε ότι υποστηρίζουμε. Ο χαβαλές πάνω από όλα! Και μετά, ο καθένας στον μικρόκοσμο του, να κοιτάει την πάρτη του.

Αν αυτή είναι η "υποστήριξη" σας, μου φαίνεται πως κάπως περίεργα τα αντιλαμβάνεστε τα πράγματα...


Υ.Γ.: Μιλώντας προσωπικά, ούτε εγώ παράγγειλα το PIRATES OF CONEY ISLAND, για τον ίδιο λόγο που αναφέρει και ο ΣΕΑ στο review του: το preview δεν με έψησε. Από την άλλη, όπως έχω δηλώσει και παλιότερα, η φράση "support your local scene" σημαίνει για μένα κάτι άλλο από αυτό που εννοούν οι περισσότεροι. Το πρώτο τεύχος έπεσε στα χέρια μου, το διάβασα και δεν μου άρεσε καθόλου. Αυτό δεν οφείλεται στο artwork, αλλά στο κακογραμμένο σενάριο του Spears, με τους σχεδόν αστείους διαλόγους (δυστυχώς, παρόλο που πολλοί το ξεχνάνε, δεν νοείται καλό comic χωρίς καλό σενάριο). Αν μου άρεσε, θα έσπευδα να προσθέση τη σειρά στο pull list μου σε κάποιο comic shop.

Υ.Γ.2: Πόσες είναι οι πιθανότητες αυτό το κείμενο να παρερμηνευθεί ως "Comicdom vs Lolos: Round 23268";



think tank archive | email the author | author's profile
back to top



|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi