Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
Βρίσκεστε στο archive.comicdom.gr. Βλέπετε το παλιό site και αρχείο του www.comicdom.gr. 2000+ άρθρα, reviews και συνεντεύξεις βρίσκονται στην διάθεσή σας. Το νέο, πλέον blog, site του Comicdom μπορείτε να το βρείτε στο http://www.comicdom.gr
  • column info
    new stuff

    Ξ“Β“Ξ“οŸƒ ÝíΓʽ site ðïá Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β³Ξ“οŸƒ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βž Ξ“ΚΌΞ“ΒœΞ“Β³Ξ“Β§ Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β© Ξ“Β°Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“Β£Ξ“Β¬Ξ“Κ½Ξ“Ξ„Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βœ Ξ“οŸ‚Ξ“Β½Ξ“Β³Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€• Γ­Γʽ Ξ“Β°Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β«Ξ“β€•Ξ“Ξ…Ξ“Β¨Ξ“οŸƒΞ“ΒŸ Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² ôéò Ξ“οŸ‚Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“Β±Ξ“οŸ„Ξ“οŸƒΞ“ΒŸΞ“Β² Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“Κ½Ξ“Β­Ξ“οŸƒΞ“ΞŽΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Β©Ξ“Β² Ξ“Β·Ξ“Ξ‰Ξ“Β±Ξ“ΒŸΞ“Β² Γ­Γʽ ôïá Ξ“οŸ…Ξ“οŸƒΞ“Ξ†Ξ“Β½Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Ξ„Ξ“Β©. Ï Ξ“οŸƒΞ“οŸ„Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“β€•Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“οŸƒΞ“Β½Ξ“Β¨Ξ“Ξ…Ξ“Β­Ξ“β€•Ξ“Β² Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“ΒžΞ“Β² ôïá comicdom.gr, Ξ“Ξ†Ξ“Β±Ξ“β€•Ξ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“ΒŸΞ“Β¦Ξ“οŸƒΞ“Β© Γ­Γʽ Γ³ΓʽΓ² Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“ΞŽΞ“Β­Ξ“οŸƒΞ“Β© Ξ“οŸ„Ξ“Κ½Ξ“Β¨Ξ“Β§Ξ“Β¬Ξ“οŸƒΞ“Β±Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Βœ ãéΓʽ Ξ“ΞŒΞ“Β«Ξ“Κ½ Γ΄Γʽ updates, Ξ“ΞŽΞ“Β³Ξ“Ξ„Ξ“οŸƒ Γ­Γʽ ìçí Ξ“Β·Ξ“ΒœΞ“Β³Ξ“οŸƒΞ“Ξ„Ξ“οŸƒ ðïôÝ ôçí "Ξ“Β¬Ξ“Β°Ξ“ΒœΞ“Β«Ξ“Κ½".




 Reviews 24/10: LOGICOMIX από τον Αριστείδη Κώτση.


 Reviews 23/10: SOLOMON KANE #1 από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη.


 Reviews 22/10: THE AMAZING REMARKABLE MONSIEUR LEOTARD από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 21/10: BACK TO BROOKLYN #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


 Reviews 17/10: NOTHING NICE TO SAY από τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο.


 Reviews 16/10: SUBLIFE από τον Αριστείδη Κώτση.


 15/10: Νέο strip JANE'S WORLD της Paige Braddock.


 14/10: Νέο strip ΚΟΥΡΑΦΕΛΚΥΘΡΑ του Αντώνη Βαβαγιάνη.


 Reviews 13/10: AGE OF SENTRY #1 από τον Γιώργο Χατζηκωστή.


xtras archive
17-06-08
ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ IV
του Αριστείδη Κώτση
Φωτογραφίες: Άρης Μαλανδράκης


Μετά από απουσία δύο χρόνων, η Ένωση Πτυχιούχων Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (Ε.Π.Α.Σ.Κ.Τ.), σε συνεργασία με το comic fanzine KA-POW, διοργάνωσαν για 4η χρονιά την Έκθεση Comics και Εικονογράφησης ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ, στους χώρους της Ένωσης (Θόλου και Πανός 19Α, στην Πλάκα).

Τα εγκαίνια της έκθεσης έγιναν την Τετάρτη 7 Μαΐου 2008 και το Comicdom ήταν εκεί για να δει τα έργα των καλλιτεχνών να συζητήσει μαζί τους αλλά και να "καλύψει" το γεγονός. Αν και ο καιρός ήταν μάλλον άστατος και αρκετοί φοβήθηκαν τη βροχή, η προσέλευση του κόσμου ήταν σημαντική και η ατμόσφαιρα ιδιαίτερα ζεστή.


Στιγμές χαλάρωσης στη βραδιά των εγκαινίων


Στην Έκθεση ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ IV, συμμετείχαν οι παρακάτω καλλιτέχνες: Νίκος Αντωναρόπουλος, Σπύρος Ευάγγελος Αρμένης (ΣΕΑ), Παναγιώτης Βασιλειάδης, Δημήτρης Βιτάλης, Κώστας Βιτάλης, Γιώργος Γούσης, Σπύρος Δερβενιώτης, Μιχάλης Διαλυνάς, Γιώργος Δημητρίου, Τριαντάφυλος Ελευθερίου, Γιώργος Καμπάδαης, Δημήτρης Κάσδαγλης, Γιώργος Κομιώτης (Κομ), Θάνος Κόλλιας, Νίκος Κούτσης, Μιχάλης Κυλάκος, Παναγιώτης Λύρης, Λευτέρης Μαυρογιάννης, Άκης Μελάχρης, Γιώργος Μελισσαρόπουλος, Κώστας Μήτσης, Έλλη Μόκα (Asaph), Αλεξία Οθωναίου, Παναγιώτης Πανταζής, Τάσος Παπαϊωάννου, Βαγγέλης Παππάς, Γιάννης Ρουμπούλιας, Γιώργος Σκαράκης, Γιώργος Στρίγγος, Αγγελική Σκούρτη, Γαβριήλ Τομπαλίδης, Tomek, Γιώργος Τσούκης, Νεκτάριος Χιόνης, Κωνσταντίνος Χρυσούλης (Κων).

(Παράλληλα με την ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ IV, στους χώρους της Ένωσης φιλοξενήθηκε και έκθεση των έργων που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό Hellboy της Jemma Press)


Οι Σπύρος Δερβενιώτης, Κώστας Κυριακάκης και Λευτέρης Σταυριανός συζητούν, υπό το άγρυπνο βλέμμα και την κάμερα του Ανδρέα Μιχαηλίδη


Με την ολοκλήρωση της φετινής έκθεσης, βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον εκδότη του KA-POW, Γαβριήλ Τομπαλίδη, ο οποίος είναι ο εμπνευστής και υπεύθυνος της έκθεσης. Ο Γαβρίηλ μίλησε στο Comicdom για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ - και όχι μόνο...


Αριστείδης Κώτσης: Καλημέρα, Γαβριήλ. Πες μας λίγα λόγια για την ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ. Πώς και πότε ξεκίνησε;

Γαβριήλ Τομπαλίδης: Ουσιαστικά, ξεκίνησε Φεβρουάριο με Μάρτιο του 2003. Τότε μου είχε έρθει η ιδέα, επειδή ήμουν και πρόεδρος στην Ε.Π.Α.Σ.Κ.Τ. και είχαμε το χώρο να κάνουμε κάτι με comics που δεν είχε γίνει - γενικά τότε δεν υπήρχε τίποτα... Υπήρχε μόνο το φεστιβάλ της ΒΑΒΕΛ, από ότι θυμάμαι. Το είπα και στον Τριαντάφυλλο Ελευθερίου. Ήταν πολύ σημαντική η συνεισφορά του Τριαντάφυλλου στο ξεκίνημα της ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ. (Απευθυνόμενος στον συν-επιμελητή της έκθεσης, Σπύρο Ευάγγελο Αρμένη, ο οποίος παρευρέθη στη συνέντευξη) Και σε σένα δεν το είχα πει;

Σ.Ε.Α.: Ναι, αλλά δεν ήμουν επιμελητής τότε. Ούτε βοηθός. Απλά συμμετείχα και είχα βοηθήσει στο στήσιμο.

Γ.Τ.: Πιο πολύ ήταν μια ευκαιρία, επειδή η Ε.Π.Α.Σ.Κ.Τ. ήταν εικαστικός χώρος, να συνδυάσουμε το εικαστικό κομμάτι του χώρου, με τα comics.


Ο Γιώργος Δημητρίου ποζάρει μπροστά από έργο του


Α.Κ.: Έχουν περάσει πολλοί γνωστοί δημιουργοί από την ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ;

Γ.Τ.: Πάρα πολλοί γνωστοί. Ο Σπύρος Δερβενιώτης, οι Βιτάληδες, η Ναβροζίδου, ο Παπαστάμος, ο Αρώνης. Θα αδικήσω... Για να τους αναφέρω όλους, θα πρέπει να πω γύρω στα 100 ονόματα... Σχεδόν οι πάντες... Σχεδόν - αφήνω μια επιφύλαξη.

Α.Κ.: Τι προβλήματα αντιμετωπίσατε στη διοργάνωση; Οικονομικά, ίσως;

Γ.Τ.: Οικονομικό πρόβλημα δεν υπήρχε. Αφού είχε γίνει στην Ένωση, είχαμε μια οικονομική αντιμετώπιση καλή. Δε μπορώ να πω ότι είχαμε ιδιαίτερα προβλήματα. Και στο στήσιμο βοηθούσαν τα παιδιά... Είχαμε κάνει καλό σχεδιασμό του χώρου σε σχέση με τις συμμετοχές. Δεν μπορώ να πω ότι είχαμε προβλήματα με την ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ. Πάντα είχε κόσμο. Γενικά, μια χαρά ήταν όλα. Ήταν λίγη κούραση παραπάνω, να συγκεντρώσεις τις δουλείες, να τις στήσεις, να δεις που θα μπουν, ανάλογα με το θέμα, αλλά αυτό ήταν όλο. Γενικά, υπήρχε πάντα μια ευχάριστη αίσθηση και ποτέ δεν υπήρχε άγχος.

Α.Κ.: Υπήρξε μια διακοπή στη διοργάνωση της ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ. Πού οφείλεται;

Γ.Τ.: Δυο χρόνια... Αυτό είχε να κάνει με ορισμένα οικονομικά προβλήματα που είχε η Ένωση. Δεν της έδιναν την επιχορήγηση που έπρεπε να παίρνει από το κράτος, νόμιμα, από το 2004, περίπου. Και αναγκαζόμασταν, όσοι ήμασταν εκεί, να παλεύουμε για να συντηρηθεί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπολειτουργεί για ένα-ενάμιση χρόνο. Οπότε εκεί, αναγκαστικά, δεν είχα τη δυνατότητα να κάνω κάτι...

Α.Κ.: Φοβήθηκες ότι η διοργάνωση μπορεί να έχανε το κοινό της, λόγω της διακοπής αυτής;

Γ.Τ.: Όχι. Από τη στιγμή που ξεκινήσαμε πάλι και λειτουργούσαμε κανονικά, ήταν όλα καλά. Δεν υπήρχαν ποτέ προβλήματα με την ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ. Υπήρχε μόνο η διάθεση να το οργανώσουμε και να πάνε όλα καλά.

Α.Κ.: Τη φετινή έκθεση πως την είδες; Σε σχέση με τις προηγούμενες, δηλαδή.

Γ.Τ.: Λίγο την πρώτη μέρα, λόγω καιρού προφανώς, ήταν κάπως μειωμένη η προσέλευση. Είχε πάλι αρκετό κόσμο, βέβαια - δε μείναμε παραπονεμένοι. Ίσως θα μπορούσε να είχε διαφημιστεί λίγο καλύτερα, αλλά εντάξει. Είμαστε ερασιτέχνες, με την έννοια ότι δεν είμαστε "μεγάλοι διοργανωτές". Κάνουμε ότι μπορεί ο καθένας, με προσωπικό τρέξιμο.


Ένα τμήμα της έκθεσης


Α.Κ.: Τι ονειρεύεσαι για την ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ;

Γ.Τ.: Να γίνεται κάθε χρόνο. Έστω, κάθε δύο χρόνια. Είναι τέτοια η μορφή της έκθεσης, που μπαίνουν πάντα και γνωστά παιδιά στο χώρο και νέα ονόματα, που δεν τα ξέρεις και κάνουν και καλή δουλεία. Αυτό, κυρίως, με ενδιαφέρει, να υπάρχει πάντα ένα κράμα των παλιών που έχουνε δημοσιεύσει δουλειές μαζί με τα καινούργια. Αν τα νέα παιδιά το δουν ως κίνητρο και συνεχίσουν και δουλεύουν, αυτό είναι σίγουρα κάτι καλό. Αλλά γενικά, θέλω να υπάρχουν πολλές καλές συμμετοχές και να ευχαριστιέται και ο κόσμος που πάει να δει την έκθεση. Δε θέλω να γίνει μια μεγάλη έκθεση, να έχει οικονομικά οφέλη και σπόνσορες. Θέλω να μείνει εκεί πέρα. Όπως και το KA-POW, που δεν μας ενδιαφέρει αν είναι κερδοφόρο. Επί τη ευκαιρία, να αναφέρω πως θα ξαναβγεί KAPOW, σύντομα!!! (Σημείωση συντάκτη: Βγάλαμε και είδηση... Me happy!)

Α.Κ.: Πως είδες να αλλάζει η ελληνική σκηνή μέσα στα χρόνια διοργάνωσης της ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ;

Γ.Τ.: Δεν είδα κάποια σημαντική αλλαγή. Απλά, χρόνο με το χρόνο, μπαίνουν όλο και περισσότερα νέα παιδιά. Είναι σχετικά πιο εύκολο να βγάλεις κάποιο fanzine μόνος σου, να κάνεις μια αυτοέκδοση. Άσχετα αν πάει καλά ή όχι. Βοηθά πάρα πολύ η τεχνολογία. Δεν έχει καμία σχέση το να βγάλεις ένα fanzine σήμερα με το τι συνέβαινε πριν από 20 χρόνια. Είναι πιο εύκολα τα πράγματα και είναι καλό αυτό. Γιατί βλέπεις πολλά νέα παιδιά που το παλεύουν. Τώρα, πού θα βγει αυτό... θα φανεί σε δέκα χρόνια...


Γαβριήλ: Χμμμ... Τώρα μπερδεύτηκα. Πρώτα βάζουμε τις εικονίτσες και μετά τα λόγια, η το αντίθετο;




|home|about us|downloads|contact|oldies|events|

The artwork cannot be reproduced in any form without the written consent of the artist and/or publisher. Trade Names and trademarks mentioned and/or displayed on this Web Site are the property of their respective owners.
All Rights Reserved.

This page is best viewed at 1024x768 or higher with Mozilla Firefox 2.0.0.4
Certified on Mozilla Firefox 2.0.0.4+ or IE 6+

Get Firefox!
Powered by vi